Jump to content

Le Mans Blue 68


Recommended Posts

Posted

Yleisön pyynnöstä aloitan oman projekti topicin tuosta viime joulun kovimmasta paketista.....

 

Eli 68 camaro.  Alunperin 327+muncie- kone on vaihtunut 350:een laatikon pysyessä samana. Ostohetkellä auto ei ollut ajokunnossa- kone+laatikko oli vain nostettu paikoilleen kytkinremontin jälkeen.

 

http://i11.aijaa.com/b/00230/9243017.jpg

 

Kone jo moottorinkorvissa

 

http://i1.aijaa.com/b/00887/9244764.jpg

 

http://i7.aijaa.com/b/00942/9244767.jpg

 

Mukaan tuli kaikkea tarpeellista. Lukkoperä,uus välitys, apurunkojen yhdistäjät yms...

 

http://i1.aijaa.com/b/00219/9243833.jpg

 

Homma alkoi koneen asennuksen loppuun saattamisella. Samalla hankittiin uus alujäähdyttäjä, uus pääsylinteri, K&N... Siistin sähköjohtoja,laturi vaihtoi paikkaa, orkkiskonepelti paikoilleen yms. pientä puuhastelua...

 

Sitten olikin aika ekan ulkoilun omin moottorin voimin. Jotain pientä ilmeni esim. lämppärinkenno vuosi

 

 

http://i2.aijaa.com/b/00844/9446781.jpg

 

 

http://i4.aijaa.com/b/00278/9446782.jpg

 

 

http://i4.aijaa.com/b/00883/9446783.jpg

 

 

http://i5.aijaa.com/b/00954/9500101.jpg

 

Päivityksiä sytkäpuolelle.

 

http://i8.aijaa.com/b/00105/9600742.jpg

 

Etuspoileri paikoillaan. Puskuri ilman käpyjä. Ainakin yks amerikan paketti on vielä tuloillaan, sisältäen jotain nippeleitä ja kumitiivisteitä...

 

 

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Taisto

    41

  • repa

    5

  • TexFinn

    3

  • Nova

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Ei huono ollenkaan. NYt tätä projektia on helpompi seurata + ei mee toi toinen topic piloille.

 

Mitäs koneessa on palikkaa. Joku Torker imari ja alsakannet?

 

On muuten kuvissa kori tosi siistissä kunnossa.  \m/

Posted

Kuvat antaa virheitä anteeksi... fiksattavaa löytyy koristakin, mutta ikäisekseen koppa on hyvässä kunnossa ja hitsaamaan ei tarvitse ruveta. Unohtui mainita alkupostauksessa, että auton on ostanut suomalainen jenkeissä asuessaan ja tuonut sen maahan vuonna 1970.

  Konen sielun elämä ei ole täysin selvillä, mutta ainakin seuraavaa löytyy:

 

Edelbrock performer RMP 64cc kannet, victor jr imusarja ja saman valmistajan vesipumppu, peltisarjojen merkkiä en muista, mutta istuvat kivasti ja eivät roiku kovin alhaalla. Venakopat käytin auki ja sieltä löytyi rullavipat. Nokka-akselista ei tarkempaa tietoa, mutta aika kierrosherkkä kone tuntuu olevan.

Öljypohja on saanut lisäsiiven ja edellinen omistaja oli vaihtanut centerforcen-kytkimen. Sytkähän vaihtui MSD Pro Billettiin. Lohkoa googletin valunumerojen perusteella, niin se pitäisi olla 70-luvun alun 4-pulttinen.

Kesällä varmaan salaisuudet selviää, kun saa auton ihmistenilmoille ja jonku camarotietäjän syyniin. Itseä ainakin kiinnostaa auton suomi-historia. Siksi huhuilenkin täällä jos auto olisi jollekkin tuttu?

Posted

Hieno auto ja hieno väri  m/

Kerhokalenteriainesta talvimaisemassa  ;)

Posted

Ei minkään näkööne,ei vaiskaan,mun tallissa olis tilaa! ::)

  • 3 weeks later...
Posted

 

Autossa ei toiminut pakkivalot... No ei ihme jos puuttuu polttimoiden kannat... Varastosta löytyi hayabusan takavalo, mistä sai modattua sopivat kannat camaron valopohjiin. Enää piti vain löytää  konehuoneesta piuhanpäät mitkä kytketään vaihdelaatikkoon. Ei löytynyt... lopulta löysin taakse lähtevästä johtosarjan liittimestä vihreen piuhan, joka sytytti pakkivalot-mitään liittimiä tai johtoja ei löytynyt mitkä kuuluisi itse laatikkoon . Ilmeisesti Hurstin-shifterin asennuksen yhteydessä oli hävinnyt pakkivalot kytkimineen...

 

 

 

http://i10.aijaa.com/b/00696/9754507.jpg

 

Pienen pakki päälle-auton alle-pakki pois-taas auton alle-jumpan jälkeen tekaisin tuomoisen telineen ja siihen kytkimen...

 

 

http://i1.aijaa.com/b/00041/9754508.jpg

 

Samalla tein pienen varotoimenpiteen. Tuo vihreävalo syttyy yhtäaikaa pakkivalojen kanssa. Hurstinkepissä on häiritsevan pienet välit pakin ja ykkösen välillä...

 

Alkais olla leimauskunnossa :)

Posted

Autossa ei toiminut pakkivalot... No ei ihme jos puuttuu polttimoiden kannat... Varastosta löytyi hayabusan takavalo, mistä sai modattua sopivat kannat camaron valopohjiin. Enää piti vain löytää  konehuoneesta piuhanpäät mitkä kytketään vaihdelaatikkoon. Ei löytynyt... lopulta löysin taakse lähtevästä johtosarjan liittimestä vihreen piuhan, joka sytytti pakkivalot-mitään liittimiä tai johtoja ei löytynyt mitkä kuuluisi itse laatikkoon . Ilmeisesti Hurstin-shifterin asennuksen yhteydessä oli hävinnyt pakkivalot kytkimineen...

 

 

 

http://i10.aijaa.com/b/00696/9754507.jpg

 

Pienen pakki päälle-auton alle-pakki pois-taas auton alle-jumpan jälkeen tekaisin tuomoisen telineen ja siihen kytkimen...

 

 

http://i1.aijaa.com/b/00041/9754508.jpg

 

Samalla tein pienen varotoimenpiteen. Tuo vihreävalo syttyy yhtäaikaa pakkivalojen kanssa. Hurstinkepissä on häiritsevan pienet välit pakin ja ykkösen välillä...

 

Alkais olla leimauskunnossa :)

 

Toiset tekee mitä osaa, jotkut tekee mitä haluaa  8)

Posted

http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg 

Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15.

Posted

http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg 

Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15.

 

Sama maku m/

Posted

http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg 

Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15.

Varmaan tiesitkin, mutta laitanpa silti vinkiksi, että tuo sininen suojaväri noista teksteistä lähtee parhaiten kuumalla vedellä.
Posted

Sama maku m/

 

Tiedetään.... Nopeat syövät hitaat ;)

Posted

Tiedetään.... Nopeat syövät hitaat ;)

 

:D m/

Posted

Maalaa,noi rekkarin ruuvin kannat mustiksi!Ottaa vanhan silmään. ::)

Posted

Yyber hitecpultit(yamaha r1 2005 laturinkopasta) hyökkää kyllä silmille.... katotaan jos niihin tarttuis väri :) 

 

Noi vanteet onkin satiinipintaiset- ei kiiltävät... Millä porukka on poistanut hapettumat?  Lumppulaikalla noi saisi peilikirkkaiksi, mutta satiinia voisi kokeilla ensin...

  • 2 weeks later...
Posted

Jotenkin on hatara muistikuva, että V8 magazinessa olis ollu -80 luvun puolenvälin paikkeilla esittelyssä tommonen sininen camaro joka olis tullu just Suomeen -60-70 luvun vaihteessa, ja olisko ollu jonkun tenniksen pelaajan omistuksessa, vaiko hänen tuomansa.. on niin vanha juttu ettei muista kovin tarkasti. :) Auto oli kuitenkin alkuperäiskunnossa jutunteon aikoihin. On se vaan hieno tuo ykköskoppa m/

Posted

Jotenkin on hatara muistikuva, että V8 magazinessa olis ollu -80 luvun puolenvälin paikkeilla esittelyssä tommonen sininen camaro joka olis tullu just Suomeen -60-70 luvun vaihteessa, ja olisko ollu jonkun tenniksen pelaajan omistuksessa, vaiko hänen tuomansa.. on niin vanha juttu ettei muista kovin tarkasti. :) Auto oli kuitenkin alkuperäiskunnossa jutunteon aikoihin. On se vaan hieno tuo ykköskoppa m/

 

  Kiitos.Tämän saman tarinan kuulin myös myyjältä. Näyttää pitävän paikkansa. Tuo kyseinen lehti pitäisi hankkia ja olisin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa tuon veekasin numeron? Ilmeisesti auto on ollut myös näyttelyssä 80-luvulla...

Posted

  Kiitos.Tämän saman tarinan kuulin myös myyjältä. Näyttää pitävän paikkansa. Tuo kyseinen lehti pitäisi hankkia ja olisin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa tuon veekasin numeron? Ilmeisesti auto on ollut myös näyttelyssä 80-luvulla...

Numero 4 1985 ja se tennistähti on Pekka Säilä.

IMG_6409_Medium.JPG}

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...