Taisto Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Yleisön pyynnöstä aloitan oman projekti topicin tuosta viime joulun kovimmasta paketista..... Eli 68 camaro. Alunperin 327+muncie- kone on vaihtunut 350:een laatikon pysyessä samana. Ostohetkellä auto ei ollut ajokunnossa- kone+laatikko oli vain nostettu paikoilleen kytkinremontin jälkeen. http://i11.aijaa.com/b/00230/9243017.jpg Kone jo moottorinkorvissa http://i1.aijaa.com/b/00887/9244764.jpg http://i7.aijaa.com/b/00942/9244767.jpg Mukaan tuli kaikkea tarpeellista. Lukkoperä,uus välitys, apurunkojen yhdistäjät yms... http://i1.aijaa.com/b/00219/9243833.jpg Homma alkoi koneen asennuksen loppuun saattamisella. Samalla hankittiin uus alujäähdyttäjä, uus pääsylinteri, K&N... Siistin sähköjohtoja,laturi vaihtoi paikkaa, orkkiskonepelti paikoilleen yms. pientä puuhastelua... Sitten olikin aika ekan ulkoilun omin moottorin voimin. Jotain pientä ilmeni esim. lämppärinkenno vuosi http://i2.aijaa.com/b/00844/9446781.jpg http://i4.aijaa.com/b/00278/9446782.jpg http://i4.aijaa.com/b/00883/9446783.jpg http://i5.aijaa.com/b/00954/9500101.jpg Päivityksiä sytkäpuolelle. http://i8.aijaa.com/b/00105/9600742.jpg Etuspoileri paikoillaan. Puskuri ilman käpyjä. Ainakin yks amerikan paketti on vielä tuloillaan, sisältäen jotain nippeleitä ja kumitiivisteitä...
Nova Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Ei huono ollenkaan. NYt tätä projektia on helpompi seurata + ei mee toi toinen topic piloille. Mitäs koneessa on palikkaa. Joku Torker imari ja alsakannet? On muuten kuvissa kori tosi siistissä kunnossa.
Taisto Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 Kuvat antaa virheitä anteeksi... fiksattavaa löytyy koristakin, mutta ikäisekseen koppa on hyvässä kunnossa ja hitsaamaan ei tarvitse ruveta. Unohtui mainita alkupostauksessa, että auton on ostanut suomalainen jenkeissä asuessaan ja tuonut sen maahan vuonna 1970. Konen sielun elämä ei ole täysin selvillä, mutta ainakin seuraavaa löytyy: Edelbrock performer RMP 64cc kannet, victor jr imusarja ja saman valmistajan vesipumppu, peltisarjojen merkkiä en muista, mutta istuvat kivasti ja eivät roiku kovin alhaalla. Venakopat käytin auki ja sieltä löytyi rullavipat. Nokka-akselista ei tarkempaa tietoa, mutta aika kierrosherkkä kone tuntuu olevan. Öljypohja on saanut lisäsiiven ja edellinen omistaja oli vaihtanut centerforcen-kytkimen. Sytkähän vaihtui MSD Pro Billettiin. Lohkoa googletin valunumerojen perusteella, niin se pitäisi olla 70-luvun alun 4-pulttinen. Kesällä varmaan salaisuudet selviää, kun saa auton ihmistenilmoille ja jonku camarotietäjän syyniin. Itseä ainakin kiinnostaa auton suomi-historia. Siksi huhuilenkin täällä jos auto olisi jollekkin tuttu?
Nupa Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Hieno auto ja hieno väri Kerhokalenteriainesta talvimaisemassa
Mopo305 Posted February 23, 2012 Posted February 23, 2012 Ei minkään näkööne,ei vaiskaan,mun tallissa olis tilaa!
Taisto Posted February 23, 2012 Author Posted February 23, 2012 Koska oletette niin kivoja niin pari kuvaa lisää.... http://i3.aijaa.com/b/00523/9629954.jpg Tuoretta kuvaa konehuoneesta. http://i6.aijaa.com/b/00304/9629955.jpg Allstar "chevy" jäähdytin.
Taisto Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Autossa ei toiminut pakkivalot... No ei ihme jos puuttuu polttimoiden kannat... Varastosta löytyi hayabusan takavalo, mistä sai modattua sopivat kannat camaron valopohjiin. Enää piti vain löytää konehuoneesta piuhanpäät mitkä kytketään vaihdelaatikkoon. Ei löytynyt... lopulta löysin taakse lähtevästä johtosarjan liittimestä vihreen piuhan, joka sytytti pakkivalot-mitään liittimiä tai johtoja ei löytynyt mitkä kuuluisi itse laatikkoon . Ilmeisesti Hurstin-shifterin asennuksen yhteydessä oli hävinnyt pakkivalot kytkimineen... http://i10.aijaa.com/b/00696/9754507.jpg Pienen pakki päälle-auton alle-pakki pois-taas auton alle-jumpan jälkeen tekaisin tuomoisen telineen ja siihen kytkimen... http://i1.aijaa.com/b/00041/9754508.jpg Samalla tein pienen varotoimenpiteen. Tuo vihreävalo syttyy yhtäaikaa pakkivalojen kanssa. Hurstinkepissä on häiritsevan pienet välit pakin ja ykkösen välillä... Alkais olla leimauskunnossa
Frösä Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Autossa ei toiminut pakkivalot... No ei ihme jos puuttuu polttimoiden kannat... Varastosta löytyi hayabusan takavalo, mistä sai modattua sopivat kannat camaron valopohjiin. Enää piti vain löytää konehuoneesta piuhanpäät mitkä kytketään vaihdelaatikkoon. Ei löytynyt... lopulta löysin taakse lähtevästä johtosarjan liittimestä vihreen piuhan, joka sytytti pakkivalot-mitään liittimiä tai johtoja ei löytynyt mitkä kuuluisi itse laatikkoon . Ilmeisesti Hurstin-shifterin asennuksen yhteydessä oli hävinnyt pakkivalot kytkimineen... http://i10.aijaa.com/b/00696/9754507.jpg Pienen pakki päälle-auton alle-pakki pois-taas auton alle-jumpan jälkeen tekaisin tuomoisen telineen ja siihen kytkimen... http://i1.aijaa.com/b/00041/9754508.jpg Samalla tein pienen varotoimenpiteen. Tuo vihreävalo syttyy yhtäaikaa pakkivalojen kanssa. Hurstinkepissä on häiritsevan pienet välit pakin ja ykkösen välillä... Alkais olla leimauskunnossa Toiset tekee mitä osaa, jotkut tekee mitä haluaa
Taisto Posted March 13, 2012 Author Posted March 13, 2012 http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15.
-vellu Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15. Sama maku
F350 Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 http://i1.aijaa.com/b/00981/9770920.jpg Lopulta löytyi himoitsemani centerlinet ja vielä uudet! Tai on noissa renkaat ollut päällä, mutta ajettu ei ole metriäkään. Samalla kurvasin rengasliikkeen kautta ja BF:t päälle- eteen 215 ja taakse 255/60-15. Varmaan tiesitkin, mutta laitanpa silti vinkiksi, että tuo sininen suojaväri noista teksteistä lähtee parhaiten kuumalla vedellä.
Taisto Posted March 13, 2012 Author Posted March 13, 2012 Sama maku Tiedetään.... Nopeat syövät hitaat
Mopo305 Posted March 14, 2012 Posted March 14, 2012 Maalaa,noi rekkarin ruuvin kannat mustiksi!Ottaa vanhan silmään.
Taisto Posted March 14, 2012 Author Posted March 14, 2012 Yyber hitecpultit(yamaha r1 2005 laturinkopasta) hyökkää kyllä silmille.... katotaan jos niihin tarttuis väri Noi vanteet onkin satiinipintaiset- ei kiiltävät... Millä porukka on poistanut hapettumat? Lumppulaikalla noi saisi peilikirkkaiksi, mutta satiinia voisi kokeilla ensin...
RedFormula Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Jotenkin on hatara muistikuva, että V8 magazinessa olis ollu -80 luvun puolenvälin paikkeilla esittelyssä tommonen sininen camaro joka olis tullu just Suomeen -60-70 luvun vaihteessa, ja olisko ollu jonkun tenniksen pelaajan omistuksessa, vaiko hänen tuomansa.. on niin vanha juttu ettei muista kovin tarkasti. Auto oli kuitenkin alkuperäiskunnossa jutunteon aikoihin. On se vaan hieno tuo ykköskoppa
Taisto Posted March 29, 2012 Author Posted March 29, 2012 Jotenkin on hatara muistikuva, että V8 magazinessa olis ollu -80 luvun puolenvälin paikkeilla esittelyssä tommonen sininen camaro joka olis tullu just Suomeen -60-70 luvun vaihteessa, ja olisko ollu jonkun tenniksen pelaajan omistuksessa, vaiko hänen tuomansa.. on niin vanha juttu ettei muista kovin tarkasti. Auto oli kuitenkin alkuperäiskunnossa jutunteon aikoihin. On se vaan hieno tuo ykköskoppa Kiitos.Tämän saman tarinan kuulin myös myyjältä. Näyttää pitävän paikkansa. Tuo kyseinen lehti pitäisi hankkia ja olisin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa tuon veekasin numeron? Ilmeisesti auto on ollut myös näyttelyssä 80-luvulla...
repa Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Kiitos.Tämän saman tarinan kuulin myös myyjältä. Näyttää pitävän paikkansa. Tuo kyseinen lehti pitäisi hankkia ja olisin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa tuon veekasin numeron? Ilmeisesti auto on ollut myös näyttelyssä 80-luvulla... Numero 4 1985 ja se tennistähti on Pekka Säilä.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now