Jump to content

Le Mans Blue 68


Taisto

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Taisto

    41

  • repa

    5

  • TexFinn

    3

  • Nupa

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Numero 4 1985 ja se tennistähti on Pekka Säilä.

Hyvä että löytyi oikea numero, m/ etsin sitä itsekkin, mutta en vaan millään muista mihin oon laittanu nuo vanhat kasit..prkl >:( pitäs etsiä joskus.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Numero 4 1985 ja se tennistähti on Pekka Säilä.

olipa sattuma, eilen kattelin tätäki topicia ja illalla huusissa käydes nappasin yhe vanhan kasin lehtipinosta lueskeltavaks ja sattu olee just tuo numero. tajusin vasta ku näin nuo camaron kuvat  :D

Link to comment
Share on other sites

Sytkän kans kikkailtu...  pienillä kierroksilla yski välillä kaasariin ja kiusallinen etenkin kun lähti vedättään pintakaasulla. Ylhäällä toimi hienosti ja vetoja oli. No pientä googlettelua ja youtubevideoista oppia...  Ostin ajoituslampun ja sillä sain sytkän idlella n. 12 ja kierroksilla 35. Lisäksi vaihdoin MDS-jakajaan kevyemmät jouset(pienen hopeisen ja sen kaveriksi sinisen).  Lisäksi tulppasin jakajanalipaineletkun kun tuntui pelaavan paremmin ilman sitä. Samalla kone sai sisäänsä uudet valvolinet 20W-50...   

Ruuvasin myös centerlinet alle...

Link to comment
Share on other sites

  Hokasin että noi etuset raapii kaariin... Ja olihan kummit 70-sarjalaiset. Eteen vaihtui takaisin peltiset missä kumit oli 60-sarjalaiset... Kaiketi pitää heittää konttiin centerlinet ja kurvailla rengasliikkeen kautta. Harmi vain että optio peltivanteista hävisi.

 

 

edit:typoja

Link to comment
Share on other sites

Eilen tuli pojan(3-v)kans hirvee riitä kun camarolla ei lähdettykään "pömmäilemaan" enää iltamyöhällä. Lopulta kaveri pönötti rappusilla ja kieltäytyi tulemasta sisälle. Ratkaisu oli lupaus huomisesta kyydityksestä, jollain kaverikin saatiin sisätiloihin...

Tänä aamuna olikin sitten aika lunastaa lupaus kurjasta sadesäästä huolimatta... Kyytin mahtui vaimo,kummityttö 5-v ja omat pojat 3-v ja 1-v.. ja perheen mopsi koira Osmo... Kaikille löytyi vyöt/turvaistuin ja turvakaukalo... 80km lenkki ja kaikki oli kovin tyytyväisiä... Camarosta on vain moneksi....

 

Jotain huomioita... tyhjäkäynti on nyt 1200... Ryömintä vauhdista kaasua painettaessa kone saattaa yskiä ja sakata, mutta reilumpi kaasunkäyttö auttaa vaivaan... Perävälitys tuntuu pitkältä ja em. on kiusallista juurikin jonossa tai ahtaissa paikoissa. Vaihdekepin kaaviossa on todella pienet välit ja 1. ja 3. sekoittuu helposti- treeniä siihenkin. Muuten auto toimii hienosti. Vastaa kaasuun ja tasakaasulla vetää ilman nikottelua.

Edessä on 235 renkaat... tehostin on amerikkaisen  tapaan kovin tehokas ja tuntuukin että välillä autoa saa ohjata liiaksikin. Ehkä tuohonkin tottuu tai sitten vois pävittää iskareita yms. alustaa. Välyksiä ei katsastusmieskään löytänyt

  Nyt kun on leimakin niin saa kunnolla roadtestiä ja vois harkita auton viemistäkin jonnekkin säädettäväksi.

 

Link to comment
Share on other sites

Ei ehkä ihan vastaa tota sun autoa, mutta omassa pontiacissa (83) kun vaihdoin rengastukseksi vakion 215/65-15, ajo-ominaisuudet parani todella selvästi. Vanhat renkaat oli 245/50-15, samanmerkkiset BFG TA:t.  Nyt ei vetele urissa ja kulkee paljon rauhallisemmin suoraan muutenkin.  m/

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun otit asian puheeksi niin eilen alla olleet 215/70-15 eivät kyllä haironeet mainittavasti... Mittailin taas lampulla ennakkoja... irroitin jakajan alipainesäätimen letkun ja tulppasin sen. Tyhjäkäynti putos heti 800rpm:ään ja jäi käymään- ei nyt ihan singermaisesti, mutta kävi kuitenkin.

Lampulla katsottaessa idle 12 ja kaasulla 34. Ja taas tuntu toimivan kivasti. Laitoin letkun jakajaan kiinni ja idle oli n.30 ja kierroksilla melkein 50!!! Ajoituslamppuhan käytetään letkuirti, mutta onko tuo normaalia vai pitäiskö alipainekelloa säätää myöskin vai tarvitaanko moista ollenkaan?

Nää mun ajot tuntuis olevan aika rauhaisaa lotkottelua, vaikka ruutia tuossa koneessa tuntuu olevankin.

Link to comment
Share on other sites

Laitoin letkun jakajaan

 

Olisko sulla kaasarin päässä ny käytös semmonen rööri mis tuntuu vakuumi koko ajan?

Koita ettii semmonen paikka letkulle missä alkaa vakuumi tuntuu vasta ku kosket kaasuun.

Link to comment
Share on other sites

Kävin ajamassa lenkin ilman alipainesäädintä: Ei yskinyt kaasariin, ei jälkikäyntiä ja tyhjäkäynti 800rpm... vaatii silti aavistuksen kaasua edelleen ryömintävauhdista lähdettäessä. Ehkä se olis nyt vailla jotain pientä säätöä tuossa kaasarissa?

Möykältä tuli hyvä vinkki, koska kaasarin alla on tosiaan kaksi vierekkaistä alipainelähtöä ja ei tullut mieleen tarkistaa onko niissä eroja.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on tullut ajeltua päivittäin ja ilman alipaineletkua tuntuu pelaavan hyvin. Alusta kaipaisi kyllä päivitystä. Korjasin rengaspaineet ja kauhein vetely loppui. Auto tuntuu siltä kovin ura/sivutuuli herkältä... Onko tuo ominaisuus, mikä ei korjaannu kuin pro-street putkitukivarsilla yms. ? Meinasin kokeilla kierroksella uusia iskareita vai onko parempia ehdotuksia?

Link to comment
Share on other sites

Nyt on tullut ajeltua päivittäin ja ilman alipaineletkua tuntuu pelaavan hyvin. Alusta kaipaisi kyllä päivitystä. Korjasin rengaspaineet ja kauhein vetely loppui. Auto tuntuu siltä kovin ura/sivutuuli herkältä... Onko tuo ominaisuus, mikä ei korjaannu kuin pro-street putkitukivarsilla yms. ? Meinasin kokeilla kierroksella uusia iskareita vai onko parempia ehdotuksia?

ekaks kulmat kohdilleen, sitte voi suunnitella muuta, m/ m/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...