Jump to content

IROC Kesäkuntoon ahtamalla


F-Jape
 Share

Recommended Posts

Laitetaas täällä topicci pystyyn. Syksyllä tuli ostettua -89 Camaro, päivän siinä ajeli ja leimalla käytti ongelmitta ennenkuin lumet tuli. Seisontaan meni äkkiseltä, vaikka eka jenkki itsellä. (Jos ei Camryä lasketa)  ;D

 

Taitaapi olla Metron maahantuoma, pääsisiköhän niiltä jostain tarkistamaan asian. Rullattu on jo 190tkm. Maalattu, vähän harmittaa harmaat helmat, vaikka tehtaalta tullut täysin punaisena. Kaipa ne joku talvi voisi maalauttaa. Vakio 305 TPI Edelin SDT Cat-Backillä, TH700R4 Loota ja 3,42 perällä.

 

Tarkotus olisi nostaa peruskuntoa eikä niinkään syvempiä remppoja. Kuitteja kyllä löyty vino pino edelliseltä omistajalta ja auto muutenkin ihan hyvässä kunnossa. Päivitellään aina kun saa aikaan jotain.  :)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/7nA7N1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noniin ekaa päivitystä kehiin. Tuli siirrettyä jakkaraa taaksepäin, että tämmöne kahen metrin järkäle mahtuu ajamaa. Ajoasento muuttu omalla kohdalla paljon paremmaksi. Eikä ota vielä takapenkkeihin kiinni.  :)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/907/G12PI1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuli tossa plenumi putsattua ja kiillotettua, kun joku oli vetäny lakat päälle niin oli kivasti lähtenyt lohkeilee. Piti ne pikku nyppylätkin ottaa imusta pois. Huomenna hyvillä mielin swappiin!

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/yk1xso.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/903/i2BluY.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

TB Bypass modi, oma versio. Ihan sai kahden kulman esitaivutetusta letkusta tehtyä. Ei tarvinnut lähtee tilailee sitä Goodyearin letkua millä thirdgen.orgissa oli tehty.

 

Joku oli myös väsännyt ilma jäähdytyksen: Vetäny letkut nokkaan. Muutenki tota letku hässäkkää vielä jäljellä, että taidan passata.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/633/DdSHDJ.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jahas, taas on kesä vierähtänyt ja talli puuhat sais aloittaa. Viime talvi meni aika vauhdilla ja en kyennyt kauheasti tuomaan kontissa tavaraa. Tänä vuonna olisi tarkotus parannella autoa ajettavuuden ja hieman piristyksen kannalta.

 

Tilaus listaa pitääpi pikkuhiljaa rupeen vääntämään, jotta kerkeää ensimmäiseen kevään konttiin.

Tässä vielä hieman "To do"-listaa, katsotaan riittääkö roposet ja aika kaikkeen, mutta yritetään parhaan mukaan.

 

Putkiston muutokset, paremmin virtaamaan.

Alusta, Subframe? KYBit meinasin. Koneista säästyisi rahaa muuhunkin alustan osiin

Renkaat/vanteet? 15" Weldien tilalle jotain muuta

Konehuoneen siisteys.

Imupuoli hengittämään

Sytytys kuntoon

Kannet

Takaluukun moottori kuntoon

Spoileri, korkeus erot

Ovien tiivisteet

Sivulasi

Kevyemmät vauhtipyörät?

Apparin penkki suoraks

Jenkki takavalot

Sisä katto

Link to comment
Share on other sites

Kyllä otteessa lukee kaikki mahdolliset Liibalaabat, tai silloin kun kävin leimalla niin kysy vain vuosimallin ja totes et päästöt pitää ottaa ja meni laittaa koneen lämpeemään...

 

Sen verran selvitystä myös löytynyt, että on kori vaihdettu. Ihmekkös kun ei mistään ruostetta löydy sekä ei metroauton maahantuonti papereista... VIN täsmää kyllä nykyseen setuppiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Taas voisi hieman päivitellä tännekin...  Juu tuli alustaa laiteltua hieman.  Jumankekka kun on kiva ajella mutkia. Paljon osia tilasin jenkkimatkalla ja kontissa tuli halvalla suomen maalle. Hyperflexiltä kaikki pullat ja kumit, säädettävä Panhard, UNI:n Subframet, Hookerin Y-putkea,  hypertechin sytkäkamaa, moroson sytkäpiuhaa yms, jäykät tukivarret tuli ostettua kans mutta puslia ei löytynyt vielä niihin.

 

Kaikin puolin ihan onnistunut talvi ja tyytyväinen autoon.  Punaset takavalot toi uutta ilmettä ja peltisatsit pikku potkua. Käynnistys savut saatiin kuriin, kun vaihto venttiili varren kumit.  Paineilmaa tulpan rei-istä ja rock on...  Se oli jännä juttu kun falskas ilmaa läpi venttiileistä, niin luultiin että kantaa hieman  :D Ruvettiin sitte lappamaa muutamaa venttiiliä kannet kiinni  :D

 

Ja myös tuli hommattua alkp. 16" IROC vanteet,  hiekkapuhallutin ja pulveri maalattiin rautaruukin 45. Tuli muuten perun makeet.

 

Laitteilen kuvia myöhemmin vanhasta puhelimesta  \m/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Aijai,  viime talvi meni alustassa ja tää talvi ollaankin koneen kimpussa. Tällä kertaa en käynyt jenkkilässä joten joutu kuriiri tuomaan.

 

Ostoslistalle päätyi:

- Nokka

- Venajouset

- Kansipahvit

- Edelin Tpi Imari ja runnerit

- Jakopää

- sekä tingentangelit

 

081 Kannet otin irti ja lähtee pajalle tarkistettavaks sekä kanavien siistimiseen. Keppi tulee ulos seuraavana Talli iltana.

 

Pitää hieman useammin näköjään päivitellä tänne. Päässyt hieman unohtumaan  ;D

 

Vetoja pystyyn mitä käy alakerralle ku laitan yläkerran kuntoon.  ;D Ens talveksi saa varmaa kattella 350.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

m/

 

Vetoja pystyyn mitä käy alakerralle ku laitan yläkerran kuntoon.  ;D Ens talveksi saa varmaa kattella 350.

 

Ei mitään.

Suoraan 383 alakerta, niin ei jää myöhemmin harmittaa.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kattelin eka et 264-12 olis hyvä, mutta menin sitten ostamaan 262-12.

 

Nyt kun jälkeen päin miettii niin olisi varmaan pitänyt ottaa se 264,  noh on toi sentään parempi kuin vakio

Link to comment
Share on other sites

Kattelin eka et 264-12 olis hyvä, mutta menin sitten ostamaan 262-12.

 

Nyt kun jälkeen päin miettii niin olisi varmaan pitänyt ottaa se 264,  noh on toi sentään parempi kuin vakio

Miksi flat tapped? -89:ssä on jo rullanostajat
Link to comment
Share on other sites

Tota joo...  Taidan olla hieman yli väsyny töistä...

 

Unohtakaa äskeinen sekoilen omiani

 

Mutta siis joo, pitäis olla rullanokka?  Tais antaa toi 262-12 väärää tietoa, sorry

Link to comment
Share on other sites

Tota joo...  Taidan olla hieman yli väsyny töistä...

 

Unohtakaa äskeinen sekoilen omiani

 

Mutta siis joo, pitäis olla rullanokka?  Tais antaa toi 262-12 väärää tietoa, sorry

On toi summitin linkki rullanokka, aika maltilliset asteet vaan mun mielestä.
Link to comment
Share on other sites

Tein saman havainnon illalla, mutta en maininnut asiasta ettei kaveri menetä yöunia.

 

 

GM Part #10088155

1987 (LB9 5-Speed, L98)

Duration @ 50: 202/207

Lift (1.5): 404/415

LSA: 114.5

 

 

262H-R12

RPM Range: 1,000-5,000

Duration @ 50: 206/210

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.450 int./0.480 exh.

LSA: 112

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...