Jump to content

Juus091's Pontiac Firebird Formula 400cid 1977

Recommended Posts

Kirjoitettu

eip oo mulla...yritin kyllä vaihtaa senkanssa johkin sitä....oli aikas halpa muistaakseni silloin

Jep, toivottavasti ei paljoa ole maksanutkaan kun täydellinen entisöinti pitäny tehä kuitenki  ;D Ei tämän hintaluokan vehkeissä projektikuntoinen saa montaa tonnia maksaakaan.

• Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• BlackZ

63

• Juus091

16

• avogta-89

10

• jpe

9

Kirjoitettu

4 genissäkin (ainakin mulla) on "piiloon menevät", mutta eivät vissiin inssit hokanneet että sitä piiloa ei enää ole. Joten kymysys herää että mikä järki tällä "herätään hitaasti ennenku pyyhkäistään" -toiminnolla. Sorry täysin OT. Auto on siisti m/

Joo kyllä ne tässäkin mennee piiloon, olinkin ihmeissäni tästä edistyksellisestä tekniikasta näin vanhuksessa  ;D

Kirjoitettu

Autosta ei oo tarinaa  :-X

;D ;D

Miten minusta tuntuu että olisi.....  ;D \m/

Kirjoitettu

;D ;D

Miten minusta tuntuu että olisi.....  ;D \m/

Autosta ei,blondista kyllä  ;D

Kirjoitettu

Tämä kauppakassi bongattu Ruskon Citymarketin parkkipaikalla tänään, on se hieno m/

Kirjoitettu

Tämä kauppakassi bongattu Ruskon Citymarketin parkkipaikalla tänään, on se hieno m/

Joo, näin sun perseen pörisemässä, tai siis sun pontson paremminki, melko räyhiät äänet on kyllä 350TPi:ksi, en muistanukkaa  m/

Kirjoitettu

Mistä tuosta Pontiacin omasta isolohkosta löydän ne numerosarjat mistä selviää mikä moottori tuo on ja minkä vuoden? Pitänee alkaa tarkistaa ku jotenki alkanu epäilyttää onko tuo sittenkään alkuperäinen moottori, jotenki tuntuu ettei pelkällä imusarjalla, saastelaitteiden poistolla ja putkistolla tuo muutu 170hv koneesta noin pirteäksi.

Kävin tänään katsomassa kahta MB 300CE 24-venttiilistäkin talviautoksi missä 220hv ja kevyempi auto kuin tuo Pontiac mutta joko noissa oli aika pahasti molemmissa tehot hukassa tai sitte Pontsossa niitä heppoja on huomattavasti enemmän koska tuo on paljo kovempi kiihtyjä kuin mitä nuo meset oli. Alko mietityttää onkohan tuolle tehty muutaki tai moottori ei olekaan 1977 vuosimallia tai välttämättä edes 350cid.

Ite kyllä ennemmin veikkaan että meset oli tehoistaan sen 70hv jonneki hukannut, oli kyllä tuntuma kaukana siitä että menis edes lähelle 7s 0-100 mihin niitten pitäs pystyä. Mutta hyvä se tuo moottori on mielenkiinnosta tarkistaa  :)

Kirjoitettu

vaihda toi tohon 600 amg coupeen kun meillä on.... :W

olis hyvä talviauto v12 394hv....takaveto ja automaatti

Kirjoitettu

vaihda toi tohon 600 amg coupeen kun meillä on.... :W

olis hyvä talviauto v12 394hv....takaveto ja automaatti

Kiitos tarjouksesta, mielenkiintoinen auto mutta niin on Pontiacikin, tuo ei vaihdu kuin Charger/300C Hemiin, C5 Vetteen tai 4gen Camaro/TransAm LS1:een  ;)

Ja voipa olla että ei vaihu edes noihin enää, melko tosissaan tässä edullista talviautoa katellu jo nyt kun tuntuu että Ponu mahtaa jäädä itelle, luopuminen tuntuu päivä päivältä vaikeammalta  ;D Jos alussa oli 50-50 mahdollisuudet että jääkö itelle vai ei niin nyt on Ponun puolesta tilanne jo 90-10 eli pitäs kyllä löytyä todella kiinnostava ja hyvä yksilö mihin tämä vaihtus. Chargerista ei kuitenkaan ole tällaiseen jokapäiväiseen ajoon mutta Ponu näemmä rakastaa tietä ja käyttöauton roolia kesällä niin eipä se paljon makeempaa voisi olla kun ajella yhdellä omista unelma-autoista joka paikkaan kesäisin  m/

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Tuli käytettyä Ponuakin ihan näyttelyssä asti, oli vkonloppuna Oulaisissa Classic Car Showssa esillä  8) Sellainen pieni vajaan 50 auton näyttely, mutta suht tasokas oli kuitenkin pienelläkin pitäjällä näyttely, hyvä että näitä järjestetään  m/ Viimeksi ollut Oulaisissa 2006, ensimmäisen kerran oli 2004 jolloin minulla oli se Iroc-Z siellä aikoinaan esillä, oli jotenkin nostalgista taas oman kotipaikkakunnan näyttelyyn yö viettää F-bodya kiillottaen näyttelyä varten  ;D

WP_20150704_12_27_21_Pro.jpg.b1fe4aedb72d0add3a428a38056ff5cc.jpg

Kirjoitettu

Samalla kun tuli 250km pelkkää matka-ajoa niin mittailin kulutuksenkin tarkasti, menomatkalla oli vähän kiire niin tuli ajettua aika reippaasti niinsanotusti mutta takasinpäin ajelin ihmisiksi, kulutus koko reissulla tasan 12 litraa / 100km matka-ajossa, eli helpolla ajelee 11 alkuisilla kulutuksilla kun liikennerajoitusten mukaan köröttelee  m/ Tämä todellakin on AJOAUTO  \m/ Hyvä näin, tälle vkoa tulee taas reilu 1000 kilsaa lomareissulla mittariin, olenkin jo melkein 2000km ajellut tällä tälle kesää.

Oon myös fixaillut autosta vaikka ja mitä tässä välissä, säädellyt ovien lasit oikeaoppisesti niin nyt ei vuoda vettäkään sisälle, ei ollut ihan säädöissään lasit. Ja sitten metsästellyt kaikkia pieniä kitinöitä ja kolinoita pois sisustuksesta jne., tämä kun on äänieristetty niin alkaa pienetkin ylimääräiset äänet häiritsemään, nyt on hiljaista kuin huopatossutehtaalla satasenki vauhdissa  ;D  m/

WP_20150705_16_08_48_Pro.jpg.28bbeecbef6e0837e741ed16d54bb740.jpg

Kirjoitettu

Käytiinpä Pontsolla ajelemassa pitkin poikin länsi suomea lomareissulla, oli kyllä mahtava fiilis olla reissussa tällaisella autolla  m/ Ja kohta taas lähdetään.

Vajaa 1000km tuli mittariin taas ja keskikulutus oli pitemmässä ajossa pienimmillään 11.4l/100km, ei huonosti isolohkolle  ;) Ja ajonopeudet kuitenkin normaalit eikä mitään 80km/h kihnuttamista.

Tuossa kuva jostakin Pohjanmaalta kun kävin yhtä käyttöautoehdokasta tsiikaamassa yhden korjaamon pihassa, Ponu melko ryvettynyt jo tuossa vaiheessa mutta aina yhtä ryhdikkäästi se seisoo tassuillaan vaikka mikä olisi  8)

20150710_162346aa.jpg.128bd5e10ffe648383b0fc00c06359b4.jpg

Kirjoitettu

Vajaa 1000km tuli mittariin taas ja keskikulutus oli pitemmässä ajossa pienimmillään 11.4l/100km, ei huonosti isolohkolle  ;)

Pontiacilla ei ole iso- tai pikkulohkoja...  :-P

Kirjoitettu

Näyttävät nuo monet porisevan silti noista isolohkoina, tiedä sitte miksi  :)

Kirjoitettu

varmaan kun eivät tiedä...  ::)  vähä niinku Small Block Complete?

Kirjoitettu

Jep :) Jossain törmäsin sanontaan "standard" sisuskalut vain vaihtuu, eli ei ole iso/pikkulohkoa on vain standard :)

Kirjoitettu

Liekkö tulee siitä kun tuo on fyysisesti isompi moottori huomattavasti kuin Chevyn pikkulohko, mene ja tiedä. Mulle kai se on sama mikä se on, kuhan vie etteenpäin ja välillä vähä taaksekipäin  \m/

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Minulla oli hieno kesä Pontiacin kanssa, +3000km päivittäisessä ajossa ja lomareissut ja kaikki tehtiin tällä, yksi parhaista autoista mikä minulla on koskaan ollut 8) Mutta päädyin tilanteeseen että pihassa oli uusi harrasteauto eli Jeep Wrangler ja tallissa pötkötti Chargeri, nelivetokuume veti sen verran kovasti puoleensa että minun piti hommata joku normaalimpi käyttöautokin sitten lisäksi niin Pontiacista oli järkevää luopua kun aika ei riitä kaikkiin kuitenkaan, tämä meni nyt kaverilleni joka tulee jatkamaan tämän auton tarinaa täällä Oulun seudulla  8)

Minä hieman pelkään että joudun tuolla taustalla hääräämään tämän Ponun kanssa jatkossakin kun tämä on ekajenkki kaverilleni, joten varmaan jatkossakin tämän Pontiacin kyydit tulee pysymään tuttuna  ;)

Itse en olisi tälle mitään tehnytkään, minun silmissä tämä oli valmis mutta nyt uusi omistaja ainakin kaavailee pieniä parannuksia tähän, katsotaan mitä tuleman pitää  m/ Harmitus oli suuri luopua tästä mutta sellaista se on, melkoisesta kasasta mieluisia autoja sitä on vuosien varrella joutunut luopumaan kun kaikkia ei voi pitää.

Mutta se siitä, kaverini tulee tänne jatkamaan auton tarinaa, koittakaapa houkutella jäseneksi asti kunhan hän pääsee tänne loggautumaan ja kertomaan itse autosta ja suunnitelmista  m/

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Moro! Sainpahan viimein tunnukset tehtyä, ollut niin kiirusta töissä yms että ei oo joutanut koneella käymäänkää. Tämä tuli mulle tosiaan siis ensimmäiseksi jenkkiautoksi. On tullu ajeltua oikeestaa päivittäin ponulla ja on kyllä makia peli kruisailla, vaikka tehot ei päätä huimaakkaan  :-P *clap* Pistetäänpä pari kuvvaa mitä tuli napattua tuossa ku ajelulla kävin..

http://i58.tinypic.com/mkhz4h.jpg

http://i61.tinypic.com/sy1og4.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...