Visa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Tervehdys! Uusi foorumilainen esittäytyy Järvenpäästä ja pitemmittä puheitta itse asiaan. Aluksi oli suunnitelmissa ostaa C5 corvette tai Ls tekniikkainen trans am, mutta "aihioiden" hinnat pyöri hieman liian korkealla.. Lisäksi, kun järkeilin omia suunnitelmia autolle, niin totesin käyttäväni vain turhaan rahaa mikäli LS1 tekniikkaisen olisi ostanut ja vaimo taas ei tykkää C5:sta ollenkaan.. lisäksi C5 veisi rakentelu kassasta ison osan. Lähinnä halu olisi alkaa rakentamaan prokkista rautalohkoisesta LQ4/9 tai LM7 mootorista ja 4L80e laatikolla. Ahtamis tapa vielä pureskelun alla, mutta luulen päätyväni riittävän kokoiseen prochargeriin. Hyllystä löytyy jo valmiina Tatech 32pro ja boschin 044 bensapumppuja jne krääsää. Inva laatikkoa taas siksi kun tuo kytkinjalka itsellä hieman paska. Viime viikon torstaina tulikin haettua Kuusankoskelta -94 Trans Am aihio kohtuu edullisesti.. mitä nyt pientä nostajan naputusta, kierot takalevyt ja etupyörän laakeri kuuluivat ilman lisähintaa samaan kauppaan ja jotku 16" sirkkelin terät vanteina. Kuva ostopäivältä http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/11960196_10153147036455678_422295752295394285_n_zpspqc957mk.jpg No hetimiten perjantaina käväsin Us-partsista hakemassa kaikki huolto osat ja säädettävän panhard tangon, jotta sai perän keskelle "uusilla" vanteilla. Sovitus oli kohtuu tiukka, että sai renkaan kuviot pysymään lokareiden sisäpuolella.. Taakse tuli Rondell 0021 17" ja 10" leveinä et15 ja eteen 8,5" leveinä renkaat taisi olla 255/40 takana ja 235/45 edessä. Vanteet tulee n.1,5cm lokareista ulos, mutta rengaskuvio jää vielä piiloon.. onneksi ei mikään kamala venykumi efekti. Mailille sitten omat renkaansa joskus. http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150905_02_02_24_Pro_zps1zrgrksb.jpg http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150906_18_15_31_Pro_zpsie3ozber.jpg Tänään sain sitten takajarrut ja etupyörän laakerin vaihdettua. Nostajan naputuskin katosi oikeastaan kokonaan kun vaihtoin gulfin öljyt tilalle. Neljä kertaa sai auton pestäkkin liuottimilla, että sai kaikki piet ja pihkat irti. Huomenna olisi tarkoitus myllyttää maalipinta ja laittaa Magnaflowin vaimentaja kiinni + perä ja vaihteisto öljyt.. Niistä kuvia yritän laittaa huomen iltasella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Tervetuloa! Noinhan se menee, eli hankkii halvemman aihion jolloi jää varoja sen rakentamiseen mieleiseksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 tervetuloa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Komee, eturekkari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rale Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Tervetuloa ajele tuollaisena kunnes kireämpi mosa on valmis , niin ei jää vehkeet talliin seisomaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 tervetuloa munkin puolesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Hieno auto vaikka onkin "luukkulamput" TERVETULOA Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Hieno auto vaikka onkin "luukkulamput" TERVETULOA ne kruunaa kaiken \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Tervetuloa ajele tuollaisena kunnes kireämpi mosa on valmis , niin ei jää vehkeet talliin seisomaan. Juu tää pysyy liikenteessä tälläisenään niin kauan ku voi heittää suoraan uuden mosan keulille ja jatkaa ajelua. Auto toimittaa vähälumiset ajat käyttiksen virkaa kuitenki. Eipä sitä tänään saanu aikaseks ku pahimpien kohtien myllytyksen ja lopuksi kovavaha pintaan. Samalla tuli todettua, jos kunnollisen pinnan haluisi, niin koko auto pitäisi hioda vesissä ja pari osaa maalata uusiksi. Sen verta saanut vuosien saatossa hiekkakylpyä ja nirhaumia.. Pitänee loput öljyjen vaihdot ja putkiston asennus jättää viikonloppuun, kun muutama seuraava ilta menee duunissa. Jotain kuvia kuitenkin Esipesua http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_17_06_39_Pro_zpsxl7s7jal.jpg takapuskuri myllytettynä http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_20_38_07_Pro_zpsmwqfrzxc.jpg ja vahat pinnassa.. vähän huonoja kuvia tuli kun alkoi tulla pimeetä http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_19_Pro_zpssqdcny8y.jpg http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_58_Pro_zps7oknqnlf.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Juu tää pysyy liikenteessä tälläisenään niin kauan ku voi heittää suoraan uuden mosan keulille ja jatkaa ajelua. Auto toimittaa vähälumiset ajat käyttiksen virkaa kuitenki. Eipä sitä tänään saanu aikaseks ku pahimpien kohtien myllytyksen ja lopuksi kovavaha pintaan. Samalla tuli todettua, jos kunnollisen pinnan haluisi, niin koko auto pitäisi hioda vesissä ja pari osaa maalata uusiksi. Sen verta saanut vuosien saatossa hiekkakylpyä ja nirhaumia.. Pitänee loput öljyjen vaihdot ja putkiston asennus jättää viikonloppuun, kun muutama seuraava ilta menee duunissa. Jotain kuvia kuitenkin Esipesua http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am%20/WP_20150908_17_06_39_Pro_zpsxl7s7jal.jpg takapuskuri myllytettynä http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_20_38_07_Pro_zpsmwqfrzxc.jpg ja vahat pinnassa.. vähän huonoja kuvia tuli kun alkoi tulla pimeetä http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_19_Pro_zpssqdcny8y.jpg http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_58_Pro_zps7oknqnlf.jpg Mikäs brittisportti se valkoinen on Healey vai joku muu mg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Mgb.. Veljellä "asiakastyönä". Hitsannu koko auton lattiasta ylöspäin uusilla peltiosilla ja jotain jouduttu valmistamaan itse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Mikä tuo takapuskuri on? En oo ikään nähny Ponussa euromallia... Vai onko tuo joku japsimalli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Sveitsin tuonti peli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Mikä tuo takapuskuri on? En oo ikään nähny Ponussa euromallia... Vai onko tuo joku japsimalli? muistelen,että D A R K:lla oli kanssa nuo oranssit takavilkut Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Mulla -96 euromalli ja samanlainen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2015 Noniin.. Viikonloppuna tuli ählättyä magnaflow paikoilleen ja pientä alustan tarkastelua tehtyä. Naputuskin palasi nostajaan ja tänään laitoin engine flushit sisään vartiksi.. Joo jotkuthan tota ei suosittele ja mielummin atf:ää puhdistelemaan.. Noh anyway. Pesuaineet pyöri koneessa vartin ja nostajakin tuntui taas hiljentyvän. 400km ajetut öljyt oli aika karseen näköset ku laskin pihalle ja tilalle laitoin nyt kokeeksi GM 5w30 kurat. Jos ei nyt tolla vielä nostaja toennu, nii kai se seuraavaks varmaan pre-loadien tarkistus tai nostaja remppa... Nostaja jumppa ei vaan paljon innostaisi.. Nekin rahat varmaan mielummin työnnän vaikka laivarahteihin tms. Kuvia ei nyt tullut vielä otettua vaimentimen asentelusta, mut eipä sii paljoa nähtävääkään ole. Loppusyksy varmaan meneekin alustan osia päivitellen ja mahdollisesti otetaan alipaine vermeet tulille ja aletaan touhuamaan pohjalevyä ja takadiffusoria kuidusta... Niistä sitten myöhemmin lisää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Ihmeitä ei ole päässyt autolle tapahtumaan viikon aikana, mutta tallin pajoituspuolen lattiat saatiin uuteen väriin, jotta olis taas mukavempi harrastaa. http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150921_18_32_37_Pro_zpsqzk3psxi.jpg http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150921_20_04_30_Pro_zpsjltmxpw9.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 tilalle laitoin nyt kokeeksi GM 5w30 kurat. Oman kokemuksen mukaan nuo on todellakin kuraa, ei varmasti tuolla nostajat ainakaan hiljene. Vaihda sinne Valvolinen Max Life 10W-40:set niin voidaan puhua jo öljyistä ja nostajillakin on mahdollisuus toimia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Oman kokemuksen mukaan nuo on todellakin kuraa, ei varmasti tuolla nostajat ainakaan hiljene. Vaihda sinne Valvolinen Max Life 10W-40:set niin voidaan puhua jo öljyistä ja nostajillakin on mahdollisuus toimia. Itsellä ollut just noi 5W-30 Aluksi Mobil mitä suositeltiin ja sit vaihdoin Maxlifeen ja seuraavassa vaihdossa vahingossa 5W-40 eikä naputa vaikka 246500km mittarissa ainoa ero oli mobilista maxiin ei tarvinnut lisätä sitä 0.5L vaihtovälillä Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Itsellä ollut just noi 5W-30 Aluksi Mobil Tarkoitinkin tuolla kuralla tuota GM 5W-30. Koneenkin käyntiääni on ihan kamala, kun tuota on koneessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Valvoline VR1 10w/60 pelannut hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Eilen saapu hyllylle odottelemaan borg warnerin s475.. tuottoa pitäis piisaan reiluun tuhanteen poniin. Seuraavaks saakin varmaan alkaa ettiskelemään josko vastaan tulis sopiva vani, mistä sais tekniikan ja voimansiirron.. http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20151208_17_46_08_Pro_zpscwygn8r3.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Mahtaaks oll tarpeeeks kookas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2015 No kyllähän tuolla ainakin alkuun pääsee. Todennäköisesti laitan tuon vielä huoltoon hevosvoima.comille ja samalla hipistelis tuota kompressoripuolta ja laittaa mfs race billet siiven.. mutta katsotaan mitä tuleman pitää?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään