Jump to content

-94 Trans Am standing mile.


Visa

Recommended Posts

Tervehdys! Uusi foorumilainen esittäytyy Järvenpäästä ja pitemmittä puheitta itse asiaan.

 

Aluksi oli suunnitelmissa ostaa C5 corvette tai Ls tekniikkainen trans am, mutta "aihioiden" hinnat pyöri hieman liian korkealla.. Lisäksi, kun järkeilin omia suunnitelmia autolle, niin totesin käyttäväni vain turhaan rahaa mikäli LS1 tekniikkaisen olisi ostanut ja vaimo taas ei tykkää C5:sta ollenkaan.. lisäksi C5 veisi rakentelu kassasta ison osan.

Lähinnä halu olisi alkaa rakentamaan prokkista rautalohkoisesta LQ4/9 tai LM7 mootorista ja 4L80e laatikolla. Ahtamis tapa vielä pureskelun alla, mutta luulen päätyväni riittävän kokoiseen prochargeriin. Hyllystä löytyy jo valmiina Tatech 32pro ja boschin 044 bensapumppuja jne krääsää. Inva laatikkoa taas siksi kun tuo kytkinjalka itsellä hieman paska.

 

Viime viikon torstaina tulikin haettua Kuusankoskelta -94 Trans Am aihio kohtuu edullisesti.. mitä nyt pientä nostajan naputusta, kierot takalevyt ja etupyörän laakeri kuuluivat ilman lisähintaa samaan kauppaan ja jotku 16" sirkkelin terät vanteina.

Kuva ostopäivältä

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/11960196_10153147036455678_422295752295394285_n_zpspqc957mk.jpg

 

No hetimiten perjantaina käväsin Us-partsista hakemassa kaikki huolto osat ja säädettävän panhard tangon, jotta sai perän keskelle "uusilla" vanteilla. Sovitus oli kohtuu tiukka, että sai renkaan kuviot pysymään lokareiden sisäpuolella.. Taakse tuli Rondell 0021 17" ja 10" leveinä et15 ja eteen 8,5" leveinä renkaat taisi olla 255/40 takana ja 235/45 edessä. Vanteet tulee n.1,5cm lokareista ulos, mutta rengaskuvio jää vielä piiloon.. onneksi ei mikään kamala venykumi efekti. Mailille sitten omat renkaansa joskus.

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150905_02_02_24_Pro_zps1zrgrksb.jpg

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150906_18_15_31_Pro_zpsie3ozber.jpg

 

Tänään sain sitten takajarrut ja etupyörän laakerin vaihdettua. Nostajan naputuskin katosi oikeastaan kokonaan kun vaihtoin gulfin öljyt tilalle. Neljä kertaa sai auton pestäkkin liuottimilla, että sai kaikki piet ja pihkat irti.

Huomenna olisi tarkoitus myllyttää maalipinta ja laittaa Magnaflowin vaimentaja kiinni + perä ja vaihteisto öljyt.. Niistä kuvia yritän laittaa huomen iltasella.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Visa

    30

  • gmc63

    4

  • Chevy

    3

  • CamKin

    3

Tervetuloa  m/ ajele tuollaisena kunnes kireämpi mosa on valmis , niin ei jää vehkeet talliin seisomaan.

 

Juu tää pysyy liikenteessä tälläisenään niin kauan ku voi heittää suoraan uuden mosan keulille ja jatkaa ajelua. Auto toimittaa vähälumiset ajat käyttiksen virkaa kuitenki.

 

Eipä sitä tänään saanu aikaseks ku pahimpien kohtien myllytyksen ja lopuksi kovavaha pintaan.

Samalla tuli todettua, jos kunnollisen pinnan haluisi, niin koko auto pitäisi hioda vesissä ja pari osaa maalata uusiksi. Sen verta saanut vuosien saatossa hiekkakylpyä ja nirhaumia..

Pitänee loput öljyjen vaihdot ja putkiston asennus jättää viikonloppuun, kun muutama seuraava ilta menee duunissa. Jotain kuvia kuitenkin

Esipesua

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_17_06_39_Pro_zpsxl7s7jal.jpg

 

takapuskuri myllytettynä

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_20_38_07_Pro_zpsmwqfrzxc.jpg

 

ja vahat pinnassa.. vähän huonoja kuvia tuli kun alkoi tulla pimeetä

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_19_Pro_zpssqdcny8y.jpg

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_58_Pro_zps7oknqnlf.jpg

Link to comment
Share on other sites

Juu tää pysyy liikenteessä tälläisenään niin kauan ku voi heittää suoraan uuden mosan keulille ja jatkaa ajelua. Auto toimittaa vähälumiset ajat käyttiksen virkaa kuitenki.

 

Eipä sitä tänään saanu aikaseks ku pahimpien kohtien myllytyksen ja lopuksi kovavaha pintaan.

Samalla tuli todettua, jos kunnollisen pinnan haluisi, niin koko auto pitäisi hioda vesissä ja pari osaa maalata uusiksi. Sen verta saanut vuosien saatossa hiekkakylpyä ja nirhaumia..

Pitänee loput öljyjen vaihdot ja putkiston asennus jättää viikonloppuun, kun muutama seuraava ilta menee duunissa. Jotain kuvia kuitenkin

Esipesua

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am%20/WP_20150908_17_06_39_Pro_zpsxl7s7jal.jpg

 

takapuskuri myllytettynä

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_20_38_07_Pro_zpsmwqfrzxc.jpg

 

ja vahat pinnassa.. vähän huonoja kuvia tuli kun alkoi tulla pimeetä

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_19_Pro_zpssqdcny8y.jpg

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150908_21_07_58_Pro_zps7oknqnlf.jpg

Mikäs  brittisportti se valkoinen on  Healey vai joku muu mg? m/
Link to comment
Share on other sites

Noniin.. Viikonloppuna tuli ählättyä magnaflow paikoilleen ja pientä alustan tarkastelua tehtyä. Naputuskin palasi nostajaan ja tänään laitoin engine flushit sisään vartiksi.. Joo jotkuthan tota ei suosittele ja mielummin atf:ää puhdistelemaan.. Noh anyway. Pesuaineet pyöri koneessa vartin ja nostajakin tuntui taas hiljentyvän. 400km ajetut öljyt oli aika karseen näköset ku laskin pihalle ja tilalle laitoin nyt kokeeksi GM 5w30 kurat. Jos ei nyt tolla vielä nostaja toennu, nii kai se seuraavaks varmaan pre-loadien tarkistus tai nostaja remppa... Nostaja jumppa ei vaan paljon innostaisi.. Nekin rahat varmaan mielummin työnnän vaikka laivarahteihin tms.

Kuvia ei nyt tullut vielä otettua vaimentimen asentelusta, mut eipä sii paljoa nähtävääkään ole. Loppusyksy varmaan meneekin alustan osia päivitellen ja mahdollisesti otetaan alipaine vermeet tulille ja aletaan touhuamaan pohjalevyä ja takadiffusoria kuidusta... Niistä sitten  myöhemmin lisää.

Link to comment
Share on other sites

Ihmeitä ei ole päässyt autolle tapahtumaan viikon aikana, mutta tallin pajoituspuolen lattiat saatiin uuteen väriin, jotta olis taas mukavempi harrastaa.

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150921_18_32_37_Pro_zpsqzk3psxi.jpg

 

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20150921_20_04_30_Pro_zpsjltmxpw9.jpg

Link to comment
Share on other sites

tilalle laitoin nyt kokeeksi GM 5w30 kurat.

Oman kokemuksen mukaan nuo on todellakin kuraa, ei varmasti tuolla nostajat ainakaan hiljene. Vaihda sinne Valvolinen Max Life 10W-40:set niin voidaan puhua jo öljyistä ja nostajillakin on mahdollisuus toimia.
Link to comment
Share on other sites

Oman kokemuksen mukaan nuo on todellakin kuraa, ei varmasti tuolla nostajat ainakaan hiljene. Vaihda sinne Valvolinen Max Life 10W-40:set niin voidaan puhua jo öljyistä ja nostajillakin on mahdollisuus toimia.

Itsellä ollut just noi 5W-30 Aluksi Mobil mitä suositeltiin ja sit vaihdoin Maxlifeen ja seuraavassa vaihdossa vahingossa 5W-40 eikä naputa vaikka 246500km mittarissa m/ ainoa ero oli mobilista maxiin ei tarvinnut lisätä sitä 0.5L vaihtovälillä :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eilen saapu hyllylle odottelemaan borg warnerin s475.. tuottoa pitäis piisaan reiluun tuhanteen poniin. Seuraavaks saakin varmaan alkaa ettiskelemään josko vastaan tulis sopiva vani, mistä sais tekniikan ja voimansiirron..

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20151208_17_46_08_Pro_zpscwygn8r3.jpg

Link to comment
Share on other sites

No kyllähän tuolla ainakin alkuun pääsee. Todennäköisesti laitan tuon vielä huoltoon hevosvoima.comille ja samalla hipistelis tuota kompressoripuolta ja laittaa mfs race billet siiven.. mutta katsotaan mitä tuleman pitää?!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...