Jump to content

-94 Trans Am standing mile.

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tilasin summitilta compin 305 nokan, ni saanee jotain pauhua lisää tuohon. Vaikuttaakos foorumilla porukkaa keneltä löytyy tuo sama nenä? Kenellä on porukka säädättänyt näitä? Vielä aprikoin vähän tunercatin ostamista.

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Visa

30

• gmc63

4

• Chevy

3

• CamKin

3

Kirjoitettu

Nokka saapui eilen ja pääsi jo paikoilleenkin. Huomiselle jäi vielä imusarjan asennus ja syylärin jne paikoilleen laitto. Kovin on vähän suosituksia säätäjistä, joten taitaa mennä madz28 ohjelman ostoksi.

Kirjoitettu

Ai ritola säätää orkkis gm boksiakin.. Kuvitellut että keskittynyt pelkästään moteciin ja autroniciin. Yhtenä vaihtoehtona kävi mielessä, jos tekisin johtosarja adapterin tuolle tatechille ja laittaisin sen jo nyt kiinni. Taitanee vaan vaatia laatikolle oman controllerin oston. Tatechin kun sais penkkiin reilu parin kymmenen kilsan päähän

Kirjoitettu

Ai ritola säätää orkkis gm boksiakin.. Kuvitellut että keskittynyt pelkästään moteciin ja autroniciin. Yhtenä vaihtoehtona kävi mielessä, jos tekisin johtosarja adapterin tuolle tatechille ja laittaisin sen jo nyt kiinni. Taitanee vaan vaatia laatikolle oman controllerin oston. Tatechin kun sais penkkiin reilu parin kymmenen kilsan päähän

Sakulla ei tietääkseni ole kalustoa GM:n orggisboksin säätämiseen. (LS-koneisiin löytyy kyllä)

Mun konetta kun säädettiin Sakun dynossa, niin mulla oli omat vermeet mukana loggaukseen ja lastun poltteluun.

Kirjoitettu

Tilasin summitilta compin 305 nokan, ni saanee jotain pauhua lisää tuohon. Vaikuttaakos foorumilla porukkaa keneltä löytyy tuo sama nenä? Kenellä on porukka säädättänyt näitä? Vielä aprikoin vähän tunercatin ostamista.

Mulla on tuo nokka ysivitosessa. Koneessa ei ole kyllä yhtään muutakaan vakio osaa, lisäksi remmiahdin.

Ostin jenkeistä Madtunerilta ohjelman jota itse olen muokannut Tunercatsillä. Pääasiassa rikastusta on pitänyt muokata paljon, syttö oli kohdallaan.

Kirjoitettu

Pari päivää nyt ajeltu ja perusajelut onnistuu ihan hyvin. Mitä nyt SES-valo yllättäen syttyy lähes joka ajelulla. Sisäänajo öljyt vaihdoin jo pois ja tilalle laitoin kokeeksi valvolinen 10w60 racingit. Nokka kyllä muutti pakoäänet paljon parempaan suuntaan.. Vielä ku olis peltisarjat ja tuplaputkisto.. Huomisen jälkeen alkaa loma ja ensiviikolla tarkotus kyhäillä CAI ja asentaa plx laajakaista. Tuner pro rt:n ostin koneelle ja http://www.lt1pcmtuning.com paikasta tilasin ohjelman. Samalla klikkailin netistä gm12pin-obd2 adapterin, niin saa asenneltua ohjelmaa sisään. En raaskinut toistaiseksi sijoittaa sataa dollaria gm12pin-usb piuhaan.. Katsotaan ensin onnistuuko muutaman euron adapterilla. Tatechin asennus ja megashift saa jäädä tulevaisuuteen. Mahdollisesti myyn jopa tatechin pois ja siirryn megaruutta maailmaan.

Kirjoitettu

Eilen puuhailtiin CAI paikoilleensa. Luonne ja lompakko ei antanu millään periks ostaa kn valmista kyhäelmää. Motonetista tarttui mukaan 3" akselinylitysputki mistä saatiin sopivasti 45 ja 90 mutkat hommaan. Kotosalla tosin huomattiin, että maf on 3,5".. samoin tallin hyllyltä löytynyt putsari.. Pellistä leikatiin sopivat soirot ja pyöriteltiin ne 3,5" paksuiksi. Vasarrus 3" putken päät 3,5" kokoisiksi. Tigillä liimaten koko kökötys ottamaan ilmaa puskurin puolelta.

Ruma sininen silikoniletku ja ilman oton sovittelu konehuoneeseen. Tuli muuten huomattua onni onnettomuudessa. 3,5" putki olisi ollut todella tiukkaa saada mahtumaan pellin alle

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20160620_18_05_06_Rich_zps8dood1ac.jpg

Vedettiin mastonin kumimaalit koko komeuden päälle. Myös silikoniletku.

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20160620_19_04_24_Rich_zpsapu0aeeb.jpg

Ja Valmis tuote paikoillaan

http://i159.photobucket.com/albums/t149/Visalan/Trans%20Am/WP_20160620_19_21_44_Rich_zpst5d6hvuo.jpg

ALDL piuha on vielä matkalla, niin uutta ohjelmaa joutunee odottamaan ainakin juhannuksen yli.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Niinhän siinä mulla kuitenkin kävi että tilasin ALDL-USB johdon eilen pikana Amerikoista. Kiinasta tuli tuo ALDL-OBD2 johto oikein kaksin kappalein jostakin syystä. Sehän olisikin ollut ihan hyvä, mutta vanhasta vikakoodin lukijasta ottamani OBD2- sarjaporttijohto olikin 15 nastainen, joten en voinut sitä hyödyntää. Rupesin jo turailemaan ja vedin tuon ylimääräisen ALDL piuhan poikki ja kattelin yhdistämistä suoraan USB johtoon, mutta asia ei taidakkaan olla niin simppeli. Joitain kuvia DIY tekeleistä kattelin ja joitain piirilevyjä tai vastuksia niihin näytti jotkut laitelleen, joten annoin olla. Vai onko foorumilla joku itse kyhäillyt moista?

Kirjoitettu

ALDL piuha tuli tänään ja heti imuroin eculta orkis ohjelman. Lähetin ohjelman mailina amerikoihin ja kolmen tunnin päästä tuli uusi ohjelma tilalle. Ite olin jo vähän hörppinyt olutta, joten hyppäsin pelkääjän paikalle ja latasin ohjelman sisään. Broidi ruoriin ja testi ajelu. Vaihteen vaihdot paljon jämäkämmät nyt ja viivettä on huomattavasti vähemmän vaihdoissa. Paljon helpommin ainakin alkoi piirtään lakua asfalttiin. Täytyy kattoa jos veisi heinäkuun aikana vielä penkkiin testattavaksi mitä siellä on kotona.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Autoa hieman datalogattu nyt muutaman kerran ja löytyipä yks imuvuotokin. Huomenna uudet lambdat paikalleen.. Uus dataloggaus ja sähköpostina Amerikkaan. Mielestäni erittäin hyvää palvelua, kun ensin lähettävät uudet kartat ja pyytävät dataloggaamaan ja tekevät saman proseduurin kolme kertaa tuohon 120$ hintaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...