Jump to content

Pontiac Firebird (White Rider)


Missy

Recommended Posts

Hellurei ja terve! Kirjoitin tänne jo kaksi kertaa kilometrin mittaisen viestin ja ne katosivat bittiavaruuteen, joten nyt ihan vain lyhyesti  ;D Sain unelmani toteutettua viime perjantaina ja ostin elämäni rakkauden, valkoisen tulitipusen vuosimallia 86, rekisteröity 87, 5 litraisella kaasarikasilla ja automaattilaatikolla  :) Tähän astiset tietoni/luuloni autosta ovat että siinä on ainakin ollut WS6 alusta, sillä ei ole ajettu ainakaan montaa talvea (alustaa katsomalla tämän voinee allekirjoittaa) ja että omistajia on ollut monta, ja elämää tämä auto on nähnyt -- joku VIKSU esim on tanssahdellut sen päällä, ja ehkäpä siitä johtuen konepellin avausmekanismi herjaa ja maali päältä lohkeilee.. Nyt pyydänkin teiltä vihjeitä/tietoja, mitä tälle autolle on vuosien saatossa tehty ja miksi kummassa se on etsinyt loppuelämän kotia näin kauan  :-[ 

 

PS. Kuva tulee heti kunhan keksin miten saan tarpeeksi PIENEN. Kaikki aukeaa näköjään jättiläisinä. PPS. Pahoittelut ankeista rajauksista ja kuvakulmista  ;D Vissiin hätänen kuvaaja ollut.

 

keula2.thumb.jpg.d14991eb2a5c864c3a05982bd085723b.jpg

taka.thumb.jpg.018ba3472910c55831335e85527937cf.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    16

  • F350

    25

  • maka

    21

  • Missy

    95

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dodih tuosta on hyvä lähteä harrastamaan  m/ sähköistä kannattaa ylimääräiset/turhat kytkennät poistaa, ni säästyy monilta harmilta  :W

Link to comment
Share on other sites

Pari juttua ainakin kiinnitää huomiota:

Tuossa on -89:n Formulan etu- ja takapuskuri, takavalot ja Formulan  konepelti. Onko TPI vai TBI.?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pari juttua ainakin kiinnitää huomiota:

Tuossa on -89:n Formulan etu- ja takapuskuri, takavalot ja Formulan  konepelti. Onko TPI vai TBI.?

5litranen kaasari kasi näky olevan textissä.

Link to comment
Share on other sites

Juu niin kaasarihan se on  :) Ja kallistuksenvakaajat on sen verran järeät ja ne on tosiaan edessä ja takana, en tiedä olisiko ne muissa alustoissa. Myyjä vaan epäili että alusta olisi vaihdettu kun auto on niin "korkea"  ;D No onhan se tietysti, jos alle on nakattu 17" kromihimmelivanteet renkailla joissa on ihan kumiakin eikä vain musta väri.  ::)  Jarruputkeakin on nyt ostettu joten toivon kipinä täällä elää että saisi tuon leimailtua jo tällä viikolla ja pääsis oikeasti ajamaankin  8)

 

Auto oli kyllä aivan järkyttävänhirvittävänpaskainen ostettaessa, olen pessyt sen jo lukuisia kertoja pesuaineella että ilman ja painepesuria käyttäen, ja nyt humpsahti yksi pullo autoglymin punaista  :-X :W eikä edes riittänytkään.. Tartteis varmaan tosiaan siirtyä joihinkin vähän parempiin vahoihin mutta kyllä tuo on Volvoon ja muihin kulkineisiin välttänyt :-P Mutta tässä vähän esimakua miltä se kaiken ikipaskan alta näyttääpi  :-*

puhdaskylki.thumb.jpg.c6bbdcab5d01f13d84cc9efb38c8ce44.jpg

valkoinenihme.thumb.jpg.482c9b0694d815e782a9fa4ef72704f6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Juu niin kaasarihan se on  :) Ja kallistuksenvakaajat on sen verran järeät ja ne on tosiaan edessä ja takana, en tiedä olisiko ne muissa alustoissa. Myyjä vaan epäili että alusta olisi vaihdettu kun auto on niin "korkea"  ;D No onhan se tietysti, jos alle on nakattu 17" kromihimmelivanteet renkailla joissa on ihan kumiakin eikä vain musta väri.  ::)  Jarruputkeakin on nyt ostettu joten toivon kipinä täällä elää että saisi tuon leimailtua jo tällä viikolla ja pääsis oikeasti ajamaankin  8)

 

Auto oli kyllä aivan järkyttävänhirvittävänpaskainen ostettaessa, olen pessyt sen jo lukuisia kertoja pesuaineella että ilman ja painepesuria käyttäen, ja nyt humpsahti yksi pullo autoglymin punaista  :-X :W eikä edes riittänytkään.. Tartteis varmaan tosiaan siirtyä joihinkin vähän parempiin vahoihin mutta kyllä tuo on Volvoon ja muihin kulkineisiin välttänyt :-P Mutta tässä vähän esimakua miltä se kaiken ikipaskan alta näyttääpi  :-*

Hienoa \m/ m/ m/ 8)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Auto oli kyllä aivan järkyttävänhirvittävänpaskainen ostettaessa, olen pessyt sen jo lukuisia kertoja pesuaineella että ilman ja painepesuria käyttäen, ja nyt humpsahti yksi pullo autoglymin punaista  :-X :W eikä edes riittänytkään.. Tartteis varmaan tosiaan siirtyä joihinkin vähän parempiin vahoihin

Turtlen nanovaha on selvästi puhdistavampi kuin glymin punainen, tuli verrattua ihan käytännössä kun glymi loppui kesken ja vedin sitten sen päälle turtlen, niin rätteihin irtosi vielä melko paljon likaa jo vahatulta alueelta. Noin likaisen aloittaisin kuitenkin Turtlen nano-tech kliinerillä ja sit vaha päälle. Ja on todella helppo vahattava:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/turtle-wax-extreme-nano-tech-500-ml-autovaha

Onko sulla tietokone ohjattu se kaasari? Mulla vois olla, jos löydän, Hyperteckin teholastu tuohon sun autoon, joka jäi, kun myin oman 5 litrasen TransAmin pois.

Link to comment
Share on other sites

Juu sähkökaasutin on kyseessä  8) Haa, kiitos tarjouksesta mie laitan korvan taakse  :D Turtlewaxilla mie oon vahaillut myös, juuri tuota se ei ollut vaan sininen pullo. Se tuoksui kyllä hyvältä ja kestikin aika monta pesua  m/

Link to comment
Share on other sites

Tuo rekkari on niin tuttu...on foorumilla ollu ennen. Oiskos ollu maka nimimerkillä???. On jääny mieleen kun siinä oli paljon kaikennäköistä ongelmaa. Voin olla väärässäkin  :W

Link to comment
Share on other sites

Löytyisköhän siitä jotain juttuja vielä tahi oisko yhtään tarkempaa vihiä mitä ne ongelmat on mahtaneet olla?

 

Huomenna ois leimalle aikomus. Flekti on asennettu omalle katkaisimelle (edellisten toimesta), no ei tule mitään eloa koko laitokseen, aamulla katsella sitä että löytyskö sopivaa vaihdokkia tontilta. En osaa sanoa onko miten kuumakalle, alkaako suhina kaupunkiajossa ilman. Jarrut on kunnossa, tee-se-itse mies askarteli omin kätösin kupariputkesta, nippojen kanssa oli hankaluuksia mutta nekin saatiin paikoilleen. Pyörän suunnat pitää fiksata, mennä möngertää vähän minne huvittaa, mutta niimpä tuo tekee kanttivolvokin ja ottaa vielä tuuleen niin pirusti että saa tosiaan välillä kaksin käsin ohjata  ::)  Kaasari ilmeisesti vähän takertelee, lie seisomisesta johtuvaa vai onko siellä pjaskoa, täyskaasulla hyytyy ja sitten taas yrittää vetää, muuten ei ongelmaa. Putsailemma kaasaria ennen uuden ostoa jos sillä selviäis, tai sitten kokeilla myös bensapumpun vaihtoa, että eikö saa tarpeeksi juotavaa  :-\ Luulempa kyllä että vielä ihan ennen näitäkin toimenpiteitä vois katsoa miltä näyttääpi tulpat ja virranjakaja.. Perusasioista liikkeelle. Todelliset karvansahan se näyttää vasta säännöllisessä ajossa. Onneks on tuo autonasentaja omasta takaa jolla ei mäne sormi suuhun kenkkumaisemmankaan ongelman edessä. Harmittaa tietysti vietävästi jos sataset palaa ja auto vaan köllii tallissa..  :-X En ala maalailla piruja seinille, uus auto ja uudet kujeet niinhän se aina menee. Omistaja kun vaihtuu niin ongelmia tulee ihan varmasti kun ajotapa muuttuu.

Link to comment
Share on other sites

Löytyisköhän siitä jotain juttuja vielä tahi oisko yhtään tarkempaa vihiä mitä ne ongelmat on mahtaneet olla?

 

yritin etsiä,mut en läytänyt

Link to comment
Share on other sites

Niin no. Eikös se ole näiden sivustojen idea vain kerrata mitä vikkoo vikkoo siinä ajokissa on, vähemmän kai niitä on jotka tulee vain postaamaan juttuja että tämmönen mulla, ei oo vikkoo eikä mittään ei oo ku ajella vaan  ;D Enemmän sitä juttua tulee kun vikoja etsitään ja korjataan. Just thinking  :P Toki oiva paikka myös yleisen puuhastelun ja harrastelun julkisaamiseksi.  m/

Link to comment
Share on other sites

Onnittelut hankinnasta ja hienoa että löysit vertaistukiryhmämme m/

Pari seikkaa tuli tuosta ponun puutumisesta mieleen...

Ennen sähkökaasarin (tbi?) ja pumpun uusimista kannattaa vaihtaa suodatin.

Sekä tarkistaa ilmasuodatin poistamalla, että suutinten suihkut ovat viuhkamaiset ja identtiset keskenään.

Näistä saa luettua myös vikakoodit rautalanganpätkällä. m/

Sytyttääkö ses ( service engine soon ) valon kojetauluun?

 

Link to comment
Share on other sites

Jos probleemat on ruksittu pois, niin eihän siinä muuta kuin pitää ja päästää. Ja täältähän niitä harmeihin vinkkejä saa. Ei muuta kuin bensaa tankkiin ja baanalle. m/

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia tästä infopläjäyksestä, alkoikin jo oikein päähän koskea kun en kerennyt kuin avata netin ja näin että jumankeuta melkein 40 sivua painavaa asiaa yhden klikkauksen takana, äkkiä aamukahvi kuppiin ja kirmasin crocsit märällä nurtsilla sutien autotalliin lukemaan isännälle ääneen mitä sieltä löytyy  ;D ;D No ei sieltä onneks mitään "yllättävää" löytynyt. Arkisten asioiden kanssa kamppailua enimmäkseen  :)

 

Suodatin onkin vaihdettu jo het kärkeen ja mitään valoja ei pala kojetaulussa enää kun jarrutkin saatiin jokapuolelle toimimaan  m/ Pitänee muistaa että auto on enemmän ja vähemmän seissyt viimevuosien aikaan näreen alla että pientä käytönpuutettakin voi olla..

 

Ihmettelen kyllä tuota intoa maalata konehuonetta..  ;D

 

Nyt varpaat sormet ja muut ulokkeet pystyyn että flekti saadaan jekkasemaan ja janoinen birdi leimattua  *clap*

Link to comment
Share on other sites

Juu sähkökaasutin on kyseessä  8) Haa, kiitos tarjouksesta mie laitan korvan taakse  :D Turtlewaxilla mie oon vahaillut myös, juuri tuota se ei ollut vaan sininen pullo. Se tuoksui kyllä hyvältä ja kestikin aika monta pesua  m/

tuo nano on ihan eri aine kuin sininen. Kokkeile pirruuttas ;)

Sähkökaasariin saa korjaussarjaa, missä tulee uusi koho, muovinen "vettyy" ja alkaa uppoamaan  liian syvälle ja uudet suuttimet ja tiivisteet, eikä maksa paljon, suosittelen. Tulpat ja tulpanjohdot kannattaa vaihtaa ja lambda. Rockautosta tulpat alle 20€ kotiin tuotuna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...