Jump to content

Osien tilaaminen jenkeistä

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tilasin NPD:n katalogin. (National parts depot) Onko kenelläkään kokemusta ko. firmasta Kuinka tuo maksupuoli olisi viisainta ( turvallisinta ) hoitaa? Eikä neuvot muistakaan käytännön järjestelyistä tekisi pahaa.

• Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• -vellu

19

• pantera

13

• TexFinn

12

• PEEEETE

12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Samanlainen on kuin esim year one,

tilaat 20 nimiketta , enste tulee 10 ja loput 10 jalkitoimituksina ovelle seuraavan 2kk aikana yksitellen:'(

Visa vinkuun vaan ;)

Kirjoitettu

Tehkää ny ihmeessä kerholle sivu jossa onn seikkaperäiset ohjeet USA:n autotarvike- ja muustakin kaupasta.

-Miten maksetaan

-Miten tilataan

-Miten rahti tapahtuu (laiva/lentokone)

-Miten tulee oikeaa tavaraa

-Miten tulee yleensä tavaraa

-Mihin voi luottaa-mihin ei

Kirjoitettu

Tehkää ny ihmeessä kerholle sivu jossa onn seikkaperäiset ohjeet USA:n autotarvike- ja muustakin kaupasta.

-Miten maksetaan

-Miten tilataan

-Miten rahti tapahtuu (laiva/lentokone)

-Miten tulee oikeaa tavaraa

-Miten tulee yleensä tavaraa

-Mihin voi luottaa-mihin ei

Siitä olisi varmasti hyötyä monelle pitemmällä aikavälillä.. :)

Kirjoitettu

-Miten maksetaan= shekillä

-Miten tilataan= puhelimella

-Miten rahti tapahtuu (laiva/lentokone)=matkahuollon kautta

-Miten tulee oikeaa tavaraa=kaikki on oikeaa tavaraa

-Miten tulee yleensä tavaraa=millon mitenki

-Mihin voi luottaa-mihin ei=amerikalaiseen voi luottaa.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kirjoitettu

Miten tilataan= puhelimella

:o Tuskin monikaan puhelimella tilaa jenkeistä... ::)

Kirjoitettu

Miten tilataan= puhelimella

:o Tuskin monikaan puhelimella tilaa jenkeistä... ::

eikä matkahuollon kautta

tein tuo vähän niinku huumori mielessä ;)

Kirjoitettu

Kunhan tilaa jostain vahankaan tunnetusta puljusta, niin hommassa ei pitaisi olla mitaan epaselvaa. Heilla on yleensa nama ulkomaankaupan kommervenkit tiedossa. Rahdeista vain tuntuvat valilla perivan aika alyttomia summia...

Pikkufirmat ovatkin sitten eri juttu. Monet niista eivat edes halua lahettaa mitaan ulkomaille kun pelkaavat etta se on joku iso juttu.

Ei muuta kuin Visa/MC/Amex vinkumaan. Diners ei ole kovinkaan yleinen tassa maassa, joten silla ei pitkalle potkita.

Kirjoitettu

No, ajatellaan esim. rahtia: jos pakettiin pannaan jousta, iskaria ja kaiken laista pikkusälää, niin mikä on viisain? Lentämällä tulee aika pirun kalliiksi.

Kirjoitettu

No eipä juuri : itselle tuli nuo kaksi pakettia ( about 35 kg ) lentäen - ja kotiin kuljetettuna. Osat maksoivat noin 2600 $ ja rahteineen päivineen 2600 € here in Finland. Siis taala on halvahko. Tosin tulli ja ALV-laskua en vielä ole nähnyt....

Kirjoitettu

Jos seniorin osat 2600$ osat rahteineen ilman tullia ja alv ta makso 2600e on 35kg rahdin hinnaksi laskettava 12,4 e/ kg

Joka on kallis rahti,

Itse maksan fedexille n 7e/ kg (sopimus hinta)

Ja isommat erat kun otan lentorahtiyhtiolla maksaa n 4,5e/kg

On olemassa yhtioita jotka tarjoavat lentorahtia jopa $2.00/kg mutta niihin liittyy aina jotain ongelmia ja riskeja

Laivarahdit maksaa n$150 kuutiometri

nama rahtihinnat kun laskee tavaroiden hintoihin ja lisaa 5-7% tullia ja paalle 22% alv niin saa aika tarkasti laskettua kokonaiskustannuksen.

Jos alkaa vertaileen kannattaako joku asia tilata itse vai kayttaa suomalaista toimittaja, homman ratkaisee aika pitkalti mika on rahdin hinta.

Toimittaja tietysti ottaa valista , mutta saa luultavasti myos alenusta tuotteenhinnasta ja maksaa rahdista reilusti vahemman kuin pienista kertaostoksista joten kokonaiskustannukset tulee monesti itse tilaamalla kalliimmaksi.

Jokainen paattaa itse onko kannattavaa vai ei, reklamatioiden hoito ,mikali tuote on vaara tai viallinen on ainakin hankalaa jos on itse ne maahan tuottanut.

Tietysti minun nakokantani on maahantuojan nakokanta ja toivon etta ihmiset suosisivat paikallisia yrittajia jotta heidan toimintamahdollisuudetkin sailyisivat tarjota palveluita etta olis joku paikka josta niita osia saa hyllysta heti kun on kova tarve.

Nettiostamisella on yksi vahva etu verrattuna muuhun,

se on helppoa ostamista,

ei muuta kun napyttelee numerot ruudulle ja kohta kamat raahataan kotiovelle,

Edullisin tapa se ei kuitenkaan ole

Kirjoitettu

Tosin tulli ja ALV-laskua en vielä ole nähnyt....

ja täällä SUOMESSA Tulli perii alvin ja tullimaksun jopa lähettäjäfirman käsittelykuista!

Kirjoitettu

Pantera on oikeassa, olisihan tuon halvemmallakin saanut. Mutta nyt puolsi hommaa nopeus ja kätevyys, osat kannettiin kotiin. Ei tarvinnu laittaa ns. tikkua ristiin.

Ja kotimaisia maahantuojia kannattaa kyllä suosia, seuraavat hankinnat teen kyllä sellaisen kautta. ;)

Kirjoitettu

Tilasin ennen (aikaa ennen RP:ä) summitista,silloin se kannatti mutta ei nykyään ainakaan tuommosissa "perusosissa", kuten universal-jäähdytin, kymmentä prosenttia ei lopullisessa hinnassa eroa.

Kirjoitettu

Nytkun tarkastelee mihin tama nettikauppa on menemassa on selvaa se, etta kaupan katteet otetaan shipping ja handling toiminnoista, hintojen helppo verrattavuus on pakottanut myyjat laittamaan eparealistiset jopa tappiolliset hinnat ja shipping ja handling on se jossa tilanne normalisoidaan,

Esim , meinasin tilata junnuille pari monkijaa, maksaa taalla n 550e kpl e-bayssa $299 sama vehje.

No shipping ja handling oli sitten toiset $299 ja ei "local pick-ups" ja ei alennuksia rahdista vaikka ostaa tusinan naita, hinnaks olis tullu 650ekpl vaikka merirahti olis ollu ilmanen ???

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

En tiedä ,mutta olisikohan järkevää kerätä porukassa kimppatilaus esim jollekkin suomalaiselle toimittajalle ,jolla on noissa rahdeissa jo sovitut hinnat ja tilata sitä kautta.

Voisi olla halvin vaihtoehto.

Yks keräisi tilaukset ja toimittas ne eteenpäin suomalaiselle välittäjälle...

Kirjoitettu

En tiedä ,mutta olisikohan järkevää kerätä porukassa kimppatilaus esim jollekkin suomalaiselle toimittajalle ,jolla on noissa rahdeissa jo sovitut hinnat ja tilata sitä kautta.

Voisi olla halvin vaihtoehto.

Yks keräisi tilaukset ja toimittas ne eteenpäin suomalaiselle välittäjälle...

Milloin sellainen yhteinen tilaus voitaisiin järjestää..? :P :P 8)

Kirjoitettu

Oliskohan vaan kukaan toimittaja järin innokas tohon, on niiden elannosta pois.

Kirjoitettu

Oliskohan vaan kukaan toimittaja järin innokas tohon, on niiden elannosta pois.

Pantera...? :)

Kirjoitettu

Kuinkahan paljon suomalaista välittäjää kiinnostaa kerätä lukkopesää, kahvaa yms sälää pakettiin. Ne iskarit ja jouset ovat tietysti helpot.

Uskoisin kuitenkin löytyvän sellaisenkin liikkeen joka hoitaisi kimppatilauksen, kunhan sen yhteenlaskettu arvo tulisi tarpeeksi suureksi.

Kirjoitettu

Kyllä tuollanen kimppatilaus kannattaa. Onnistuu ihan vaikka sponsori(e)mme kautta.

Nimim. Kokemusta on :D

Kirjoitettu

pitkään oon ihmetellyt tuota että joku jaksaa ottaa riskin takuun takkuamisesta itselleen. tänä päivänä nää vauhti kaupat joista itse olen suomessa tavarat ostanut .toimittaa tavarat käytännössä samalla euromäärällä mulle kotiin kuin summitin hinta on dolladeissa jenkeissä. viimeinen pakettikin mikä tuli niin loppusumma oli yli 500 euroa ja kun laski summitin katalookista hinnat niin ei 10 dollaria ollut loppusummissa eroa. muutama vuosi sitten asia oli päälaellaan nyt parempi meille.

Kirjoitettu

pilen kans ihan samaa mieltä. mulle tuli jouset ja pakosarjat rp:stä, kun laskin sitte mitä samat olis tullu maksaan summitilta rahteneen päivineen, niin summit olis ollu kalliinpi.

summitilta olis tavarat tullu nopeammin.

Kirjoitettu

pilen kans ihan samaa mieltä. mulle tuli jouset ja pakosarjat rp:stä, kun laskin sitte mitä samat olis tullu maksaan summitilta rahteneen päivineen, niin summit olis ollu kalliinpi.

summitilta olis tavarat tullu nopeammin.

Kaikki ei vaan halua venata osiaan vuotta ja jännittää mitä sieltä tulee.

Kirjoitettu

Ite en tilaa kyllä mitään osia enää Suomesta, joka SIIS joka kerta tullut vääriä osia. Ainoot kerrat kun on tullu kerralla oikeat osat on kun on tilannut Amerikasta itse tai Panteran kautta. Tuntuu ettei oikein edes kiinnosta noita vauhtipuljuja toimittaa kutosen osia, kun joutus oikein kirjasta katsomaan sopivuudet.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...