Jump to content

Osien tilaaminen jenkeistä

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mulla on Laakkosesta ainaki hyvä kuva, viikko sitte tiedustelin muutaman osan hintaa maililla ja samana iltana oli vastaus.

Viime keväänä tilasin parilla tonnilla tavaraa, kohtuullisella odotuksella tuli ja hinta muutamaan muuhun verrattuna halvin.

Jos osan tarttee heti niin ei ehkä oikea paikka mutta jos ei kiire niin saattaa säästää yllättävästi.

• Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• -vellu

19

• pantera

13

• TexFinn

12

• PEEEETE

12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

taytyy kylla sanoa etta mita taalla olen suomalaisista putiikeista lueskellut, niin kylla niilla on paljon opittavaa asiakaspalvelusta. :-\

Totta puhut..meillä on kokemusta parista autoliikkeestä ja viimeisimmän liikkeen kohdalla asiakaspalvelu on parantunut muutaman vuoden aikana huomattavasti.. ::)

Johtuneeko siitä, että ollaan jätetty muutamia >:( palautteita :-[ ;D

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Hyvin tuntuuvat nyhtävän rahdista.Kun kattelin itelle pöytäsirkkeliä Saksalaiselta nettikauppiaalta, olis rahti ollut 20€.Kyllähän se juttu noiden hintojen kanssa on sillälailla että jos suomalaisilla osakauppiailla alkavat hinnat karata kauas siitä mitä vastaavan tavaran saa tilattua ite tänne,niin voipi olla että joutuvat vartioimaan ihan rauhassa niitä osiaan.

Joo,esim. ahtimen remmi(painaa 300g)rahti 18,75e Hesasta kouvolaan. EIHÄN NYT JUMALAUTA tossa ole mitään järkeä kun sakemannit lähettää rengas-sarjan samaan hintaan.

• 9 months later...
Kirjoitettu

Onkos tietoa miten sasi puol autoa jenkeistä tänne.

Noi Floridan paikat ja yrittäjät on tiedossa, mutta tämäpä onkin Pennsylvanian osavaltiossa kaupungissa nimeltä Bristol. Kartasta (Google Earth) katsottuna noin 80 mailia Nykistä lounaaseen ja suunnilleen Nykin ja Washingtonin puolivälissä.

Puolen auton rahtaaminen Floridaan maksaa kuulemma $750 :(

• 2 months later...
Kirjoitettu

Minkälaisia kokemuksia porukalla on Racer's placen tilauksista/toimituksista. Itse tein elämäni ensimmäisen tilauksen kyseiseen firmaan noin pari viikkoa sitten. Tilasin vakio-osia sillä heidän tilauslomakkeellaan. Osanumerot katsoin Rockauton sivuilta ja lätkin ne siihen lomakkeeseen. Sitten tulostin varalta lomakkeen itselleni (tämä osoittaitui hyväksi ideaksi myöshemmin) ja painoin lähetä -nappia jolloin tilaus mitä ilmeisimmin lähti sillä ruudulle ilmestyi jokin kiitos teksti.

Minkäänlaista tilausvahvistusta en saanut (en tiedä olisiko pitänyt). Parin päivän kuluttua tämä alkoi vaivata minua, sillä en ollut varma oliko tilaus edes mennyt perille. Lähestyin yritystä sähköpostilla ja tiedustelin asiaa. Kysyin siis että onko tilaukseni tullut heille ja miten kerhoalennukset toimivat. Tähän viestiin sain vastaukseksi ainoastaan lukukuittauksen. Joku siis luki ilmeisesti viestini, muttei vaivautunut vastaamaan siihen mitään.

Nyt pari viikkoa myöhemmin en enää edes tarkasti muistanut mitä kaikkea olin tilannut (onneksi tulostin kopion tilauslomakkeesta itselleni). Jokatapauksessa lähestyin yritystä uudelleen ja tällä kertaa heidän kotisivujen palautelomakkeella. Tällä kertaa kysyin pelkästään sitä, onko tilaukseni koskaan saapunut heille asti. Tähänkään en ole saanut minkäänlaista vastausta.

Nyt en sitten tiedä ovatko nuo tilaamani tavarat tulossa minulle vai eivät. Ensi viikolla pitänee soittaa firmaan ja kysyä. Ihmettelen vain miksi yrityksellä on sähköpostit ja palautelomakkeet jos niihin ei vastata eikä niistä välitetä mitään.

Onko kenelläkään muulla ollut mitään ongelmia tiedon saannin tai minkään muunkaan suhteen Racer's Placesta?

Kirjoitettu

Minkälaisia kokemuksia porukalla on Racer's placen tilauksista/toimituksista. Itse tein elämäni ensimmäisen tilauksen kyseiseen firmaan noin pari viikkoa sitten. Tilasin vakio-osia sillä heidän tilauslomakkeellaan. Osanumerot katsoin Rockauton sivuilta ja lätkin ne siihen lomakkeeseen. Sitten tulostin varalta lomakkeen itselleni (tämä osoittaitui hyväksi ideaksi myöshemmin) ja painoin lähetä -nappia jolloin tilaus mitä ilmeisimmin lähti sillä ruudulle ilmestyi jokin kiitos teksti.

Minkäänlaista tilausvahvistusta en saanut (en tiedä olisiko pitänyt). Parin päivän kuluttua tämä alkoi vaivata minua, sillä en ollut varma oliko tilaus edes mennyt perille. Lähestyin yritystä sähköpostilla ja tiedustelin asiaa. Kysyin siis että onko tilaukseni tullut heille ja miten kerhoalennukset toimivat. Tähän viestiin sain vastaukseksi ainoastaan lukukuittauksen. Joku siis luki ilmeisesti viestini, muttei vaivautunut vastaamaan siihen mitään.

Nyt pari viikkoa myöhemmin en enää edes tarkasti muistanut mitä kaikkea olin tilannut (onneksi tulostin kopion tilauslomakkeesta itselleni). Jokatapauksessa lähestyin yritystä uudelleen ja tällä kertaa heidän kotisivujen palautelomakkeella. Tällä kertaa kysyin pelkästään sitä, onko tilaukseni koskaan saapunut heille asti. Tähänkään en ole saanut minkäänlaista vastausta.

Nyt en sitten tiedä ovatko nuo tilaamani tavarat tulossa minulle vai eivät. Ensi viikolla pitänee soittaa firmaan ja kysyä. Ihmettelen vain miksi yrityksellä on sähköpostit ja palautelomakkeet jos niihin ei vastata eikä niistä välitetä mitään.

Onko kenelläkään muulla ollut mitään ongelmia tiedon saannin tai minkään muunkaan suhteen Racer's Placesta?

rp on halpa ja hyvä kun sinne soittaa ja saa jonku kiinnikin vielä.. muuten sieltä ei kannata tilata mitää. ite tilasin joskus 2005 sieltä luukkujen pumput ja bensa regun ne sai 2vko sittemmin oon laittanu mailia ja soitellu mm. ohjauksen osien,huolto osien ym kilkkeiden perässä maililla ei saa kiinni ja kun soitin niin sanoivat että on kiire laita mailia mitä haluat niin selvitellään siitä on nyt varmaan 3-4kk ei kuulu mitää ***kele en ainakaa enää edes yritä muuta kuin jos sattuu haluttaa jotain helppoa kysellä ja on aikaa! ihan susi firma saisivat palkata jonku vastaamaan puhelimeen ja maileihin!

Kirjoitettu

Joillain toimii, joillain ei....

Niillä on perhanan kiire siellä joten ehkä kannattaa soittaa asiasta puhelimella niin pääsee helpommin jyvälle. Mun mielestä kannattaa pitää mielessä että ks. firma on ns. viritysosa pulju pääsääntöisesti mistä nyt sattuu saamaan kaikkea tarpeellista näihin vehkeisiin.

Kirjoitettu

Joillain toimii, joillain ei....

Oma käsitykseni RP:stä uuden moottorin viri-osien tilaamisessa - Toimii m/

Kirjoitettu

Muuten toimii, mutta vakio-osien toimitus tökkii. Itse odotellut jo pari kuukautta muutamaa osaa. Pari kertaa oon soittanu ja kyselly mutta on kuulemma tukkurilta loppu. ??? RP:n sivuilta saa sen käsityksen, että tilaisivat itse tuotteet suoraan Rockautosta. Toimitusajaksi luvataan pari viikkoa lentopostina jos tuotetta on Rockauton varastossa.

Kirjoitettu

Muuten toimii, mutta vakio-osien toimitus tökkii.

Olen huomannut saman asian. Viripalikkaa saa hyvin, yleensä viikon toimitusajalla, mutta vakio-osia ei tule ollenkaan. Tämä tosin ei taida olla RP:n vika.

Joka paikassa tiskillä oleva asiakas menee soittavan ja varsinkin mailaavan asiakkaan edelle. Hyvä paikka RP on ja parhaiten toimii kun menee tiskille kinaamaan.

Kirjoitettu

RP:n sivuilta saa sen käsityksen, että tilaisivat itse tuotteet suoraan Rockautosta. Toimitusajaksi luvataan pari viikkoa lentopostina jos tuotetta on Rockauton varastossa.

Ne kun eivät oikeesti tule tuolta vaan eräältä toiselta tukkurilta ja niillä on hieman pienempi sortimentti muutei paljoa. Uusi tukkuri on ehkä joskus saamassa nettisivut kuntoon jolloin saisi ns. reali tietoa.

Kirjoitettu

Hyvä paikka RP on ja parhaiten toimii kun menee tiskille kinaamaan.

Taitaa olla joidenkin kerholaisten toinen koti... ;D 

Kirjoitettu

Taitaa olla joidenkin kerholaisten toinen koti... ;D 

osapäiväsesti harvase viikko viimeaikoina ::). tässä vaiheessa kevättä tuntuu osille olevan kysyntää ja määrättyjä osia ei saa haluamaansa kpl määrää heti vaan niitä tulee tipottain mut tulee kumminki. syksyllä ja alku talvesta osat tuli oikeenki helposti, eli taitaa ruuhka-aika kiusata rp:ssäkin.

Kirjoitettu

Muuten toimii, mutta vakio-osien toimitus tökkii. Itse odotellut jo pari kuukautta muutamaa osaa. Pari kertaa oon soittanu ja kyselly mutta on kuulemma tukkurilta loppu.

Mukava kuulla että en ole yksin tämän ongelman kanssa. Harmittaa tosiaan kun tuo firman tuotevalikoima (rockauto.com) vaikuttaa todella laajalta ja valinnan  varaa on. Sääli että tuo homma ei sitten käytännössä pelitä oikein.

Hyvä paikka RP on ja parhaiten toimii kun menee tiskille kinaamaan.

Se on vaan huono lähteä sinne tiskille kinaamaan, kun matkaa on ~500km / sivu. Ja eikös nuo netti systeemit firmalla ole juuri sitä varten että ne jotka eivät paikan päälle pääse saavat sitä palvelua siten netin kautta - tai ainakin pitäisi saada.

Kirjoitettu

Ja eikös nuo netti systeemit firmalla ole juuri sitä varten että ne jotka eivät paikan päälle pääse saavat sitä palvelua siten netin kautta - tai ainakin pitäisi saada.

Kyllähän noi nettiasiakkaat ovat paljon halvempia ja helpompia yritykselle. Kulurakenteeltaan ne hoidetaan paljon pienemmillä palkkakustannuksilla ja yleensäkin kustannuksilla.

Kirjoitettu

Ja jos olisit tilannu suoraan Rockautosta, niin osat olis ollut todennäköisesti viikko sitten jo perillä. Ja olisit saanu seurantanumeron, mistä näkee missä päin maailmaa tilaus liikkuu. Rockautosta tilatessa täytyy vaan seurata lähetyskulujen osuutta, ne kasvaa joskus yllättävän suuriksi. Dollarin kurssi on kyllä nyt hyvällä mallilla.

Kirjoitettu

Ja jos olisit tilannu suoraan Rockautosta, niin osat olis ollut todennäköisesti viikko sitten jo perillä. Ja olisit saanu seurantanumeron, mistä näkee missä päin maailmaa tilaus liikkuu. Rockautosta tilatessa täytyy vaan seurata lähetyskulujen osuutta, ne kasvaa joskus yllättävän suuriksi. Dollarin kurssi on kyllä nyt hyvällä mallilla.

2 iskaria vs 4 iskaria = 100$ eroa toimituskuluissa

• 4 months later...
Kirjoitettu

Onko kellään kokemusta Exotic Muscle (exoticmuscle.com) nimisestä paikasta? Olisi tarkoitus tilata Borlan cat back...

• 1 year later...
Kirjoitettu

Kummasta tulee rahti kalliimmaksi, NPD vai Classic? Ja toki samat osat kyseessä, tilataan kummasta vaan...

NPD:ltä en löydä online quotation formia mistään (puusilmä  ???), vaan sinne pitäis laittaa suoraan tilaus ja kulut on sit mitä ne on...

Ja millä on paketit tullu noista puljuista, ei kait vaan FedExillä molemmista  >:(

Kirjoitettu

Tilasin NPD:sta kamaa pari kuukautta sitten ja homma meni siten etta ensin lahetat tilauksen ja paivan-parin sisalla ne lahettaa sulle maililla tarjouksen siita paljonko maksaa shippauksineen. Jos homma on OK, niin klikkaat mukana tulevaa linkkia ja sita kautta paaset maksamaan. Tarjous on voimassa kolmisen viikkoa.

Noin siis homma kavi ainakin mulla.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Kirjoitettu

Tilasin NPD:sta kamaa pari kuukautta sitten ja homma meni siten etta ensin lahetat tilauksen ja paivan-parin sisalla ne lahettaa sulle maililla tarjouksen siita paljonko maksaa shippauksineen. Jos homma on OK, niin klikkaat mukana tulevaa linkkia ja sita kautta paaset maksamaan. Tarjous on voimassa kolmisen viikkoa.

Noin siis homma kavi ainakin mulla.

Siis lähettää tilauksen yhteydenotto lomakkeella vai kuinka....?

Kirjoitettu

Siis lähettää tilauksen yhteydenotto lomakkeella vai kuinka....?

Webbikataloogin sivulta kun klikkaat osanumeroa, niin ostoskori aukeaa uuteen ikkunaan. Sitten vain jatkat shoppailua kunnes kaikki kamat ovat siella ja sitten klikkaat jotain kolmesta ostoskori-ikkunan alareunassa olevaa nappia. Voit joko printata ja sitten faxata tilauksen, lahettaa lomakkeen sahkopostilla NPD:lle tai lahettaa maililla kaverille.

Itse olen aina valinnut sen keskimmaisen vaihtoehdon jossa tilaus lahtee suoraan maililla NPD:lle ja sielta sitten parin paivan sisalla vahvistavat paljonko maksaa ja laittavat linkin maksua varten.

Kirjoitettu

Webbikataloogin sivulta kun klikkaat osanumeroa, niin ostoskori aukeaa uuteen ikkunaan. Sitten vain jatkat shoppailua kunnes kaikki kamat ovat siella ja sitten klikkaat jotain kolmesta ostoskori-ikkunan alareunassa olevaa nappia. Voit joko printata ja sitten faxata tilauksen, lahettaa lomakkeen sahkopostilla NPD:lle tai lahettaa maililla kaverille.

Itse olen aina valinnut sen keskimmaisen vaihtoehdon jossa tilaus lahtee suoraan maililla NPD:lle ja sielta sitten parin paivan sisalla vahvistavat paljonko maksaa ja laittavat linkin maksua varten.

Ok, no tämä selventää jo paljon  m/ Thanks!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...