Mika Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Ite en tilaa kyllä mitään osia enää Suomesta, joka SIIS joka kerta tullut vääriä osia. Ainoot kerrat kun on tullu kerralla oikeat osat on kun on tilannut Amerikasta itse tai Panteran kautta. Tuntuu ettei oikein edes kiinnosta noita vauhtipuljuja toimittaa kutosen osia, kun joutus oikein kirjasta katsomaan sopivuudet. Hyvinkin totta..
406cid Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Ite en tilaa kyllä mitään osia enää Suomesta, joka SIIS joka kerta tullut vääriä osia. Ainoot kerrat kun on tullu kerralla oikeat osat on kun on tilannut Amerikasta ... Sama juttu täällä. Yleensä hanskaan tilaukset kimppatilauksina Jenkeistä, tai sitten oon käynyt Jenkkireissuilla hakemassa osia paikanpäältä. Jos yksittäistä pikkuosaa, niin sitten Suomesta. Edelleen kun kuulen kavereilta kommentteja Suomalaisten firmojen kämmäyksistä tilauksissa.
Teac Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 On tosi mielekästä odottaa Suomalaisen firman tilaamaa osaa kädet syyhyten ja sitten viikkojen odotuksen jälkeen huomata, että saatu osa oli MELKEIN sopiva. Ja vikahan on tietysti ollut jenkkilän päässä... kumma juttu kun itse tilaa jenkeistä niin osa tosiaan on se minkä tilasit.
Guest pile Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 en tierä sitten missä vika mutta itse olen tilaillut vuosien mittaan osia kohtuu paljon suomesta eri puljuilta ja huonoa en voi sanoa kuin tampereella toimivasta puljusta ja sitten tuo konepelli juttu mikä on ollut jo ennemmin esillä. toki ameriikan tilaukset on myös toimineet moitteetta mutta tänä päivåänä vaan hinnat on suomessa niin edullisia että ei maksa vaivaa tilailla suoraan ameriikasta.
Jake Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Itse olen tilannut osat pääosin Suomalaisista puljuista; RP, Corner, Pantera ja Oulusta se joku jenkkiosakauppa, jonkun verran netistäkin luottokortilla. Aina, paitsi kerran on tavarat ollu sitä mitä pitikin: oululaisesta firmasta tilattu TPS-antura oli väärä.
ha Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Ehkä 3 gen malleihin osien tilaaminen Suomesta on helppoa, mutta kyllä 2gen niitä saa odottaa. Lähinnä haluaisin tietää kuinka saan tilattua palikat itse, ja mitä kannattaa/pitää ottaa huomioon. Kyllä kai sen voisi ajatella olevan osa harrastusta.
Crisis Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2006 Ite en tilaa kyllä mitään osia enää Suomesta, joka SIIS joka kerta tullut vääriä osia. Ainoot kerrat kun on tullu kerralla oikeat osat on kun on tilannut Amerikasta itse tai Panteran kautta. Tuntuu ettei oikein edes kiinnosta noita vauhtipuljuja toimittaa kutosen osia, kun joutus oikein kirjasta katsomaan sopivuudet. Miks niitten pitää kirjasta kattoa jos tiedät mitä olet tilaamassa? Any way. Ikävä juttu että sulla on noin huono tuuri käyny. Ite oon saanu suurimman osan osista ihan ok, pari pientä kömmähdystä on käyny (väärä vauhtipyörä esim) mutta vauhtipulju anto hyvitykseksi kalliimman kuin minkä olin itse typeryydessäni vahingossa sieltä tilannut.. Siinä oli reilu kaippa. Ei paljoa lähetetä summitille takaisin osia Commanderikin päätti silloin aikoinaa hajota, en tiiä miks, oliko syy miehessä vai masiinassa. Sain uuden ku vein vanhan takasin. Vauhtipulju sitten reklamoi suoraan omalta toimittajalta ja kaikki on ok Tämän takia ostan vieläkin suurimman osan osistani RP:stä. Aina ollut reilu henki mukana vaikka kömmähdyksiä on sattunut molempiin suuntiin. Odottamista on välillä ollut, mutta kyllä alle dollarihinnan saa. Kaupankäynti on vaan sellaista että siinä tulee välillä takapakkia ja välillä helv. hyviä kauppoja. Miks 2 koppasen osia joutuu suomessa odottamaan niin kauan? Miks niit ei saa?
Hartigan Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Mielummin ainakin ite käyttäsin paikallista firmaa,yllätysten varalle. Halvasta käikäleestä tulee yllättävän kallis jos osan joutuu tilaamaan kahteen kertaan ja ekaa(väärää) ei saakaan järkevästi palautettua... Tosin en oikein tiedä mikä on suhtautumiseni kaikkiin vauhtiputkiin(kulutusosia mennyt,viripalikkaa ei vielä tarvittu..),yhestä mm.täälläkin kovasti kehutusta putiikista olen saanut aika huonon kuvan vaikka en ole ensimmäistäkään osaa ostanut(päässyt ostamaan). Olen ko.paikkaan lähettänyt emailin n.2 vuotta sitten kysellen vinkkiä moottorin rakentamiseen(eli minkäläisen kombinaation tekisin ja hintatiedustelu palikoista). Vastausta ei ole tähän päivään mennessä tullut. N. vuosi sitten soitin ja kysyin Granatellin maffin hintaa,eivät tienneet ja lupasivat soittaa"viimeistään ensi viikolla". Hiljaista on ollut...Lienee eri aikavyöhykkeellä. Viikko sitten lähetin emailina uuden kyselyn koneen palikoista+perästä+joistain pikkupalikoista.Eipä ole vielä mitään kuulunut vaikka pistin kaikki yhteystiedot mukaan. Taidan kohta luovuttaa kun ei tunnu asiakkuuteni kiinnostavan.Vai olikohan vikana se että ilmoitin heti että haluaisin ensin jonkinlaisen ehdotelman+vinkkejä koneen koosta ja hinta-arvion koska en vielä pysty projektia aloittamaan, ts. en lupautunut HETI ostamaan osia...
Guest Ezzy Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Lukko paukahti ponusta viime kesänä ja tilasin Summitista uuden kaverin luo jenkkeihin ja oli perillä alle 12h sisällä ja kaveri toi sen mulle suomeen viikon sisällä ilman kustannuksia. Sitä kutsuisin hyväksi ostokseksi. Summitin nettikauppasoftakin on niin helvetin täydellinen, ettei kyllä ole tosikaan. Ei tollasta pysty mikään pölyistä kirjaa selaava tyhjiä lupauksia myyvä jamppa suomessa hakkaamaan (niin valitettavaa kuin se onkin). Nyt on tulossa kimppatilauspaketti eli joulu olis ens viikolla (ei 7kk kuluttua)
JUX Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Luulenpas,että kuka tahansa osia maahan tuova firma/kaveri.... Joka saa syksyllä tilauksen, jossa jokainen tietää mitä haluaa. (Tulee kontti maahan joka tapauksessa)kevät talvella. Voi sorvata hintaa (nimen omaan jo rahtikustannusten osalta). on kiinnostunut asiasta! Tosin eekun ja taalan kurssi erojen takia osien toimittaminen pitkä ajan puitteissa on riskaabelia hommaa....kun nykypäivänä rahdit sanelee suurta osaa osien hinnassa!
JUX Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2006 Ponun takalasin pumput, halvin mitä löysin tästä maasta 95€ kpl...saan keväällä alle satkun pari...kun joutuivat sopivaan kyytiin...eikä ollut kiire
pantera Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Ponun takalasin pumput, halvin mitä löysin tästä maasta 95€ kpl...saan keväällä alle satkun pari...kun joutuivat sopivaan kyytiin...eikä ollut kiire [/quote OHO, Mista noin edullisesti
68corvette Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kyllähän noita erehdyksiä sattuu tilaajalla, RP:llä, Summitilla se on ihan inhimillistä. Itse olen huomannut fiksuimmaksi katsoa kataloogista tuotenumeron ja kun sillä tilaa, niin on Racers Placen sähköposti tilailukin toiminut hyvin. Laakkosella taitaa olla niin vähän resursseja tuohon kombinaatioiden miettimiseen ettei yksinkertaisesti ehdi miettimään kaikkien asiakkaiden kokoonpanoja.. Vois helposti yhteen kokoonpanoon menevän aikaa vähintään tunti ja jos tilauksia riittää, niin sieltähän se RAHA tulee. Mä olen tilannut tähän asti RPstä ja kun itse tietää hinta tason esim summitista katsomalla, niin hinnasta on helppo keskustella.. yleensä kyllä hinnat ovat aika hyvin linjassa. Väittäisin että sellainen joka ei itse osaa nimetä haluamiaan osia laakkoselle ei pysty myöskään tilaamaan osiaan muualta. Osia voi olla aika nihkeä palautella ulkomaille OMAN erehdyksensä takia ja sittenkin rahtien hintaa tulee 3x määrä. Suomessa palautus voi olla mahdollista jos myyjä haluaa säilyttää asiakkuuden. Mielestäni laakkosen putiikki on tehnyt hyvää suomen jenkki osien hintatasolle..
pantera Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Suurin syy hintojen laskuun on USD kurssi, ei laakkonen vuonna 2000 oli 1 usd noin 1,25-1,37 euroa, tanaan painvastoin eli n 40% on kurssi halpunu, Laakkonen ja kaikki muutkin tekee tata rahasta ja suomen volyymit on niin pienia etta ostaessa on vaikeeta tehda tilia kun koko suomen menekki on samaa tasoa kuin 1 keskisuuressa usan kaupungissa. Kun tietaa mika on tukku hintataso usassa on helppo laskea laakkosten ym katetuotoprosentit jotka on erikoistavarakaupaksi surkeita, Ajatellaan etta joku haluaaperustaa vauhtikaupan, lahtee hakeen strattirahaa moiseen, starttirahan saamiseksi on esitettava toiminta suunitelma ja ensimmaisen toimintavuoden budjetti, j os lahtee siita etta katetuotto prosentti on 10-15% ei tukea tipu koska yrityksella ei ole edellytyksia kannattavaan toimintaan, kiinteat kulut syo ton 10-15% eli palkkaan ei jaa mitaan eli jos haluaa tehda tulosta; on keinoina mm on myyntia suurennettava, ( asiakaskohtainen palveluun kaytetty aika pienenee) nettitilaaminen Kuluja karsittava, kun tuotteiden hinnoista ei saa, niin saastot pitaa loytya rahdista, ( toimitusajat pitenee) (Taalla on ollu valituksia pitkista toimitusajoista,no tassa on syy miks kestaa) Myytava omaa tyota, eli osakaupan kylkeen korjaamo ( tama on trendina kaikilla isoilla varaosaliikkeilla)
Hartigan Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kyllähän noita erehdyksiä sattuu tilaajalla, RP:llä, Summitilla se on ihan inhimillistä. Itse olen huomannut fiksuimmaksi katsoa kataloogista tuotenumeron ja kun sillä tilaa, niin on Racers Placen sähköposti tilailukin toiminut hyvin. Laakkosella taitaa olla niin vähän resursseja tuohon kombinaatioiden miettimiseen ettei yksinkertaisesti ehdi miettimään kaikkien asiakkaiden kokoonpanoja.. Vois helposti yhteen kokoonpanoon menevän aikaa vähintään tunti ja jos tilauksia riittää, niin sieltähän se RAHA tulee. Mä olen tilannut tähän asti RPstä ja kun itse tietää hinta tason esim summitista katsomalla, niin hinnasta on helppo keskustella.. yleensä kyllä hinnat ovat aika hyvin linjassa. Väittäisin että sellainen joka ei itse osaa nimetä haluamiaan osia laakkoselle ei pysty myöskään tilaamaan osiaan muualta. Osia voi olla aika nihkeä palautella ulkomaille OMAN erehdyksensä takia ja sittenkin rahtien hintaa tulee 3x määrä. Suomessa palautus voi olla mahdollista jos myyjä haluaa säilyttää asiakkuuden. Mielestäni laakkosen putiikki on tehnyt hyvää suomen jenkki osien hintatasolle.. Niin no,mähän en oo nimennyt mitään liikettä...Mutta jos kerran jollakin firmalla on esim.ilmoituksissaan email-osoite niin jos ei vaikkapa ehdi miettimään jonkun kokoonpanon hintaa niin mielestäni hyvään asiakaspalveluun kuuluisi lähettää vastausposti tyyliin"hieman kiirettä,soita tai tule käymään niin keskustellaan asiasta". Menisi alle 5min ja kuitenkin asiakkaasta tuntuisi että asia kiinnostaakin. En kiellä sitä että pienemmissä firmoissa ei varmasti resurssit riitä kaikkien emailien kahlaamiseen,mutta silloinhan voisi infota että email vain osien tilaamiseen tai jotain..soita/käy jos haluat kysellä hölmöjä pikkulohko Chevyn ahtamisesta.
Guest Ezzy Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kuluja karsittava, kun tuotteiden hinnoista ei saa, niin saastot pitaa loytya rahdista, ( toimitusajat pitenee) (Taalla on ollu valituksia pitkista toimitusajoista,no tassa on syy miks kestaa) Mut come on, useiden kuukausien, jopa liki vuoden toimistusaika on jo aivan päätöntä. Teitenkin, jos ostaja tämän hyväksyy, se on ok, mutta ei tätä "tavara on jo tulossa, joo on jo satamassa, joo vähän ongelmia..."-vitkuttelulla venytettyä toimitusaikaa...
Senior Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Lukko paukahti ponusta viime kesänä ja tilasin Summitista uuden kaverin luo jenkkeihin ja oli perillä alle 12h sisällä ja kaveri toi sen mulle suomeen viikon sisällä ilman kustannuksia. Sitä kutsuisin hyväksi ostokseksi. Summitin nettikauppasoftakin on niin helvetin täydellinen, ettei kyllä ole tosikaan. Ei tollasta pysty mikään pölyistä kirjaa selaava tyhjiä lupauksia myyvä jamppa suomessa hakkaamaan (niin valitettavaa kuin se onkin). Nyt on tulossa kimppatilauspaketti eli joulu olis ens viikolla (ei 7kk kuluttua) Ehkäpä jo maanataina... tavarat shipped viime keskiviikkona.
Guest pile Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Suurin syy hintojen laskuun on USD kurssi, ei laakkonen vuonna 2000 oli 1 usd noin 1,25-1,37 euroa, tanaan painvastoin eli n 40% on kurssi halpunu, Laakkonen ja kaikki muutkin tekee tata rahasta ja suomen volyymit on niin pienia etta ostaessa on vaikeeta tehda tilia kun koko suomen menekki on samaa tasoa kuin 1 keskisuuressa usan kaupungissa. Kun tietaa mika on tukku hintataso usassa on helppo laskea laakkosten ym katetuotoprosentit jotka on erikoistavarakaupaksi surkeita, Ajatellaan etta joku haluaaperustaa vauhtikaupan, lahtee hakeen strattirahaa moiseen, starttirahan saamiseksi on esitettava toiminta suunitelma ja ensimmaisen toimintavuoden budjetti, j os lahtee siita etta katetuotto prosentti on 10-15% ei tukea tipu koska yrityksella ei ole edellytyksia kannattavaan toimintaan, kiinteat kulut syo ton 10-15% eli palkkaan ei jaa mitaan eli jos haluaa tehda tulosta; on keinoina mm on myyntia suurennettava, ( asiakaskohtainen palveluun kaytetty aika pienenee) nettitilaaminen Kuluja karsittava, kun tuotteiden hinnoista ei saa, niin saastot pitaa loytya rahdista, ( toimitusajat pitenee) (Taalla on ollu valituksia pitkista toimitusajoista,no tassa on syy miks kestaa) Myytava omaa tyota, eli osakaupan kylkeen korjaamo ( tama on trendina kaikilla isoilla varaosaliikkeilla) tuo on osittain totta tuo kurssimuutos . mutta kyllä make aloitti heti eri hinnoittelu politiikan osille.sekä netti. ei niin että kun ostaa ameriikasta yhden ja myy sen täällä niin sillä rahalla saa ostaa kymmenen tuotetta taas tilalle. suomihan on ollut varaosamyyjien laillisesti rosvoama maa vuosikymmeniä. onneksi tuo valta on kaatunut. sama rosvous on jatkunut uusien autojen maahantuojilla otetaan esim. ameriikas maksoi perus firebird vuonna 1989 11.969 dollaria ja bre-vir auto myi samaa autoa 198.300.-
gmc63 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 tuo on osittain totta tuo kurssimuutos . mutta kyllä make aloitti heti eri hinnoittelu politiikan osille.sekä netti. ei niin että kun ostaa ameriikasta yhden ja myy sen täällä niin sillä rahalla saa ostaa kymmenen tuotetta taas tilalle. suomihan on ollut varaosamyyjien laillisesti rosvoama maa vuosikymmeniä. onneksi tuo valta on kaatunut. sama rosvous on jatkunut uusien autojen maahantuojilla otetaan esim. ameriikas maksoi perus firebird vuonna 1989 11.969 dollaria ja bre-vir auto myi samaa autoa 198.300.- mut eiks siin ollu joku pieni verontapainen suomi erikoisuus et se hinta oli mitä oli?
pantera Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Otetaampa kasittelyyn tama pilen esimerkki rosvous Laskettu 1989-1990 tilanteen perusteella auto maksaa ameriikassa 12000 rahti on 1500 Cif hinnaksi muodostuu 13500 x 5 fim = 67500mk tulli oli 5,3% 3577mk LVV tais olla 21,21% 15636mk Verollinen hinta ennen autoveroa 86713mk Katalysaattorivahennys verotus arvosta -4600mk turvalaitevahennys ( airbag jos sellainen oli ) 1,5% jos nama vahennykset sai jai autoveron laskupohjaksi 80812 mk josta meni autoveroa 131% 105877mk Auton hinnaksi muodostuu 12000usd hinnalla 192590mk Missa on ryosto? Sen tekee valtio autoverolla Ja toi valuuttakurssimuutos ei ole osittain totta vaan faktaa
TexFinn Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Onhan niita huonohkon asiakaspalvelun omaavia firmoja taallakin, mutta taytyy kylla sanoa etta mita taalla olen suomalaisista putiikeista lueskellut, niin kylla niilla on paljon opittavaa asiakaspalvelusta. Enka kylla itse asiassa tarkoita pelkastaan suomalaisia varaosaliikkeita.
Guest Ezzy Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 otetaampa kasittelyyn tama rosvous josta meni autoveroa 131% 105877mk Hieno luku kieltämättä
Guest pile Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 pantera tuo hinta on ameerikassakin kuluttaja hinta jossa on jo jälleen myynti katteet ym. kulut. tehtaan myyntihinta on on aivan muuta reilusti alle kympin. samoin tuo rahti ei ole ollut tuolloin todennäköisesti noin korkea kun tänäkin päivänä saa auton (tai siis vuositakaperin) halvemmalla tänne suomeen.ja vois kuvitella että jos tuot sata autoa niin rahti on vielä edullisempi. tierän että sun on pakko puollustaa tuota ja tuora ns. faktoja esiin että muut ne on jotka ryöstää. täs menneellä viikolla kävi noiden rahtiasioiden kanssa aika jännästi. kaappa sirkkelin rahti vantaalta turkuun maksoi 66.70 euroa kiitokuljetuksella. ja kun tierustelin rahdin huimaa hintaa niin mulle sanottiin että se on ihan tariffien mukainen ja piste. siinä vaan sanoin että kun rahti olis titänyt laskuttaa lähettäjältä niin sieltä todettiin että juu lähettäjällä onkin sopimus meidän kanssa niin että heillä on edukkaampi hinta ja hän lähettää meille hyvityslaskun. no soitin lähettäjälle ja sanoin hänelle asiani niin kaveri totes että juu niin se on meille se maksaa 9.70 euroa. että jonkinmoiset alennukset pojilla on.
pantera Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 mun ei oo pakko muuta kun kuolla Halusin vain esittaa esimerkin hinnanmuodostksesta, pohjautuen lukuihin jotka toit esille mielikuvat kun ei useinkaan vastaa todellisuutta
z 28 jari Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2006 . kaappa sirkkelin rahti vantaalta turkuun maksoi 66.70 euroa kiitokuljetuksella. ja kun tierustelin rahdin huimaa hintaa niin mulle sanottiin että se on ihan tariffien mukainen ja piste. siinä vaan sanoin että kun rahti olis titänyt laskuttaa lähettäjältä niin sieltä todettiin että juu lähettäjällä onkin sopimus meidän kanssa niin että heillä on edukkaampi hinta ja hän lähettää meille hyvityslaskun. no soitin lähettäjälle ja sanoin hänelle asiani niin kaveri totes että juu niin se on meille se maksaa 9.70 euroa. että jonkinmoiset alennukset pojilla on. Hyvin tuntuuvat nyhtävän rahdista.Kun kattelin itelle pöytäsirkkeliä Saksalaiselta nettikauppiaalta, olis rahti ollut 20€.Kyllähän se juttu noiden hintojen kanssa on sillälailla että jos suomalaisilla osakauppiailla alkavat hinnat karata kauas siitä mitä vastaavan tavaran saa tilattua ite tänne,niin voipi olla että joutuvat vartioimaan ihan rauhassa niitä osiaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään