Jump to content

LSx vs. LTx

Recommended Posts

Kirjoitettu

Olen tässä hieman, ehkä, autonvaihtoaikeissa ja nyt täytyy kysyä; kumpi on parempi, luotettavampi, kestävämpi, jne... (taloudellisuudestahan ei saa vissiin edes kysyä... :W) Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta V8-koneista ennestään mutta jostainhan se on aloitettava...

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Anders

11

• Z-mo

10

• Rale

6

• ratskin

6

Kirjoitettu

Olen tässä hieman, ehkä, autonvaihtoaikeissa ja nyt täytyy kysyä; kumpi on parempi, luotettavampi, kestävämpi, jne... (taloudellisuudestahan ei saa vissiin edes kysyä... :W) Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta V8-koneista ennestään mutta jostainhan se on aloitettava...

minä kannatan LSX. muut voi olla toista mieltä,  :W :W

Kirjoitettu

wanhan liiton rauta sbc on paras m/ ja varmasti aina myös nopein, siitä tuskin edes kenelläkään erimielisyyttä.

Kirjoitettu

wanhan liiton rauta sbc on paras m/ ja varmasti aina myös nopein, siitä tuskin edes kenelläkään erimielisyyttä.

:o

Kirjoitettu

LSx ylivoimainen. Vanha pikkulohko suunniteltu 50-luvulla, LSx 90-luvulla. Kyllä jopa amerikkalainen kehittyy 40 vuodessa.

Luotettavampi, kestävämpi, tehokkaampi, taloudellisempi, viritys potentiaalia tuplasti. Kaikki on parempaa, tiivisteet nykyaikaisia, koneistusjälki, toleranssit pienempiä yms.

Jos miettii 4genejä niin luonnollisesti 98-up kalliimpia mitä 93-up, mutta siihen on kyllä syynsä.

Joku Tom Nelson selittää miksi LS is so good:

Kirjoitettu

Ls kevyempi, taloudellisempi, tehokkaampi.

Modernimpi moottorinohjaus.

Vaikka lsx moottoreissa on enemmän komponetteja ja antureita, niin eikös ne ole myös melko edullisia?

Jos vertaa optin tai maffin hintaa.

Ei olisi kovin vaikea valinta m/

Kirjoitettu

LSx ylivoimainen. Vanha pikkulohko suunniteltu 50-luvulla, LSx 90-luvulla. Kyllä jopa amerikkalainen kehittyy 40 vuodessa.

Luotettavampi, kestävämpi, tehokkaampi, taloudellisempi, viritys potentiaalia tuplasti. Kaikki on parempaa, tiivisteet nykyaikaisia, koneistusjälki, toleranssit pienempiä yms.

Jos miettii 4genejä niin luonnollisesti 98-up kalliimpia mitä 93-up, mutta siihen on kyllä syynsä.

Joku Tom Nelson selittää miksi LS is so good:

Sitten kun joku kerholainen ajaa nopeammin vapari LS koneella vartin kuin mitä itse vm.-71 lähes vakio sbc koneella. Niin alan itsekin kiinnostua tuosta LS mosasta.

Kirjoitettu

Aika selvältähän tää vaikuttaa. En o menossa virittämään, enkä hae sitä parasta suorituskykyä, enkä ole menossa radalle missään muodossa. Lähinnä kruilsailua kylillä.

Nyt oon ajanut kolme kesää tällä kiululla ja alkaa tuntua siltä että nyt on päästävä eteenpäin. V6- been there- done that...

Muutamaa vaihtoehtoa olen tässä katsonut, saas nähdä mitä tuleman pitää. Ei kai se LT mikään täys katastrofi o kuitenkaan vaikka sellainen sattuisi tarttumaan hihaan.

Kirjoitettu

Sitten kun joku kerholainen ajaa nopeammin vapari LS koneella vartin kuin mitä itse vm.-71 lähes vakio sbc koneella. Niin alan itsekin kiinnostua tuosta LS mosasta.

Hyvä provo, ja sehän oli myös täysi katuautokin?

Vaatisi lähinnä että joku pyhittäisi auton samalla tavalla vartille.

Aika selvältähän tää vaikuttaa. En o menossa virittämään, enkä hae sitä parasta suorituskykyä, enkä ole menossa radalle missään muodossa. Lähinnä kruilsailua kylillä.

Nyt oon ajanut kolme kesää tällä kiululla ja alkaa tuntua siltä että nyt on päästävä eteenpäin. V6- been there- done that...

Muutamaa vaihtoehtoa olen tässä katsonut, saas nähdä mitä tuleman pitää. Ei kai se LT mikään täys katastrofi o kuitenkaan vaikka sellainen sattuisi tarttumaan hihaan.

Ei LT1 huono ole eikä varsinkaan katastrofi.

Kirjoitettu

LT1vääntää alhaalta paremmin. Eli hieman mukavampi ajaa nätillä ajolla.

Opti (jakaja) jonkinasteinen ongelma riippuen vuosmallista.

Jossain määrin hankalampi huoltaa (tulpat, johdot hankalampia).

LS1

Vakiona n. 50hp enemmän (tehdas ilmoittaa tehon reilusti alakanttiin)

Kiertää enemmän ja ylävireisempi eli hauskempi jalka suorana-ajossa.

Pienempi kulutus

Kaikin puolin nykyaikaisempi (40 vuotta...)

F-body -tapauksessa autossa paremmat jarrut LS-koneisissa.

Ite en mitenkään enää vaihtais malmikoneeseen jos valitsemaan pääsee...

Kirjoitettu

m/

Kirjoitettu

Omaan -57 Bel Airiin laitoin viime talvena 5,3 Vortecin niin onhan se ihan eri maailmasta kuin joku vanha malmikasa.

Kirjoitettu

LSx, ei epäselvää. m/

Vaatisi lähinnä että joku pyhittäisi auton samalla tavalla vartille.

Päätoimittaja lasketteli viimekaudella LS1-Stokkerilla, jossa viritys "hieman" rajatumpaa, 9.965

Kirjoitettu

Rale vois jo lopettaa tuon sbc:n ja oman moottorinsa kehumisen ja ylistämisen. Jos sinulla itselläsi ei ole mitään ymmärrystä uudemmasta tekniikasta niin älä jauha vanhoista ajoista kuten uskovaiset tekevät. On paljon helpompaa tehdä auto jonka tarvitsee toimia vain yläkierroksilla ja jossa kulutuksella sekä ajettavuudella ei ole mitään väliä kuin kireä kauttaaltaan toimiva ajettava katumoottori. Siinä yhtälössä ei vanhalla sbc koneella ole mitään jakoa LSX koneille! 

Kirjoitettu

Minusta LS on epäreilu. viet tommosen 99 tehtaan LS1 koneisen tääl dynoon ni se piirtää ihan tasaset käyrät 330hv ilman mitää rytinää ja rytkettä ni ei tommonen oo reilua liian helppoo tommosel cruisailu. se vika et toi LS on jo nähty joka vehkeen keulilla. Siksi LT1 \m/

Kirjoitettu

Oli miten oli niin kuitenkin LT1 on parempi kuin mikään V6. On myös parempi kuin L98. LT1:ssä ei ole ikinä ollut mitään vikaa pl. huhujen mukaan jossakin Opti. On halvempi kuin LS. Ja vanha LT1 oli niin kova että LS:n jälkeen se tuli takas ehompana kuin koskaan.  :-P :)

Kirjoitettu

No, nyt näyttää siltä että se himoitsemani LS- transu meni nokan edestä.  :P Kauppakirja oli jo tehty siitä mutta ei allekirjoitettu. Selviää alkuviikosta. Sunnuntai- tai maanantai-iltana meen katsomaan yhtä LT- camaroa.  :o Katotaan mitä ens viikko tuo tullessaan...

Kirjoitettu

Oh-o, nyt peliin ilmestyi musta hevonen... Voortin 5 - litrainen... :o :o :o

Kirjoitettu

Surullista.

Kirjoitettu

vanha siis....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...