Jump to content

LT-1 paxton

viljou

Recommended Posts

Kirjoitettu

Noniin! Auto käy ja kukkuu mutta ahtopaine vaivaset 0.2baria... kampuralla 5.5” pyörä  ja ahtimesa 4” kun katsoin calculaattorista että ois sopevat. Voiko olla et lt1 hengittää liian hyvin 280xfi nokan ja pellisarjojen kanssa?

Vertailun vuoksi: mulla on LT1 koneessa kampuralla vakio Vetten 7,5" ja Procharger ahtimessa 3,2", siltikään ei painetta enempää kuin 0,4 bar. Erohan on valtava hihnapyörien osalta näiden kahden setin välillä, tosin nyt pitäisi tietää mikä on ahtimen sisäinen välitys Paxtonissa. Prochargerissa se on 4.10:1.
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• viljou

21

• BlackZ

14

• -vellu

4

• Timo

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Vertailun vuoksi: mulla on LT1 koneessa kampuralla vakio Vetten 7,5" ja Procharger ahtimessa 3,2", siltikään ei painetta enempää kuin 0,4 bar. Erohan on valtava näiden kahden setin välillä, tosin nyt pitäisi tietää mikä on ahtimen sisäinen välitys Paxtonissa. Prochargerissa se on 4.10:1.

Sanosin että 90% varmuudella tässä tapauksessa kyse ahtimen kuulavälityksen luistamisesta kerran sisässä mitä ilmeisimmin väärän luokituksen öljy.

Kirjoitettu

Sanosin että 90% varmuudella tässä tapauksessa kyse ahtimen kuulavälityksen luistamisesta kerran sisässä mitä ilmeisimmin väärän luokituksen öljy.

Ford F:stä puuttuu luistoaineet. Mulla on sitä laatikossa. 8)
Kirjoitettu

Ford F:stä puuttuu luistoaineet. Mulla on sitä laatikossa. 8)

Ei siitä tainnu ne täysin puuttua mutta ne oli eri suhteessa, tuohan on se salainen resepti mikä auttaa Chevynki laatikoita kestämään enempi vääntöä  ;)

Kirjoitettu

Laitoin tänään f typet ahtimeen mutta ei kerenny ajeleen.

Nyt tuntu paikallaan jo siltä että saattas viisari värähtää \m/ täytyy huomenna testailla ajossa.

Kirjoitettu

Laitoin tänään f typet ahtimeen mutta ei kerenny ajeleen.

Nyt tuntu paikallaan jo siltä että saattas viisari värähtää \m/ täytyy huomenna testailla ajossa.

Joo kyllä se joskus auttaaki ongelmiin ku käyttää niitä öljyjä mitkä on sanottu että on ainoat soveltuvat  ;D

Kirjoitettu

Joo kyllä se joskus auttaaki ongelmiin ku käyttää niitä öljyjä mitkä on sanottu että on ainoat soveltuvat  ;D

Joo se on kyllä ku joskus viittis uskoo ;D

Kävin ajelees äskettäin ja mätänetin ahtomittarin mukaa 0.3bar, läppärillä en oo kattonu mitä mega sanoo paineeks.

Kirjoitettu

Taitaa yksinkertasesti olla liian mopo tuo ahdin >:(

Kirjoitettu

pysyyhän hukkaportti suljettuna paineen noustessa ettei siin oo mitää vaurioo tai ohjaus vihettä. joskus aikanaa oli letkut vääräs paikas ja portti ei auennu ollenkaan  :W

Kirjoitettu

pysyyhän hukkaportti suljettuna paineen noustessa ettei siin oo mitää vaurioo tai ohjaus vihettä. joskus aikanaa oli letkut vääräs paikas ja portti ei auennu ollenkaan  :W

Tässä ei kyllä ole hukkaporttia kun on remmi vetonen ahdin. Dumppi on ja kokeiltu on ilmankin ja paineet nousee 0.3bar eli olen siinä tuloksessa että tämä paxtonin sn92 on liian pieni mun käyttöön...

Kirjoitettu

Tässä ei kyllä ole hukkaporttia kun on remmi vetonen ahdin. Dumppi on ja kokeiltu on ilmankin ja paineet nousee 0.3bar eli olen siinä tuloksessa että tämä paxtonin sn92 on liian pieni mun käyttöön...

Jos noin 400-500hv väliin ahettuna pitäs olla tehoa niin pitäs riittää. Saatto luistaa jo pilalle valitettavasti ku sulla oli väärät öljyt sisässä. Ja ethän sää niistä luistoaineita saa yhellä öljynvaiholla sieltä pois. Tuplaantu kuitenki paineet eli vika oli öljyissä ja väärät öljyt saatto jo pilata ahtimen.

Kirjoitettu

Jos noin 400-500hv väliin ahettuna pitäs olla tehoa niin pitäs riittää. Saatto luistaa jo pilalle valitettavasti ku sulla oli väärät öljyt sisässä. Ja ethän sää niistä luistoaineita saa yhellä öljynvaiholla sieltä pois. Tuplaantu kuitenki paineet eli vika oli öljyissä ja väärät öljyt saatto jo pilata ahtimen.

Joo en tiiä menikö pilalle öljyistä mutta otin ahtimen auki ja pesin ennenkuin pistin oikeet öölit sisään m/

Täytyy varmaan tehä vähän pienempi siivapyörä ahtimeen niin saa kierrokset ahtimesta sinne 40000rpm asti.

Kirjoitettu

Joo en tiiä menikö pilalle öljyistä mutta otin ahtimen auki ja pesin ennenkuin pistin oikeet öölit sisään m/

Täytyy varmaan tehä vähän pienempi siivapyörä ahtimeen niin saa kierrokset ahtimesta sinne 40000rpm asti.

No hyvä että pesty  m/ Mutta tuo SN sarja tosiaan väärinkäytöksille tuntu olevan äärimmäisen herkkä. Ite olin pirun tarkkana, toki teki tarkaksi ku kerran teetti siihen täydellisen 2k€ remontin  ;D Vaihoin öljytkin aina 1000km välein tai jos oli oikeen raskaalla käytöllä ollu niin tiheämminkin.

Mulla oli siihen kans 2 erikokosta yläpyörää, en nyt muista käytinkö sitte rempan jälkeen sitä isompaa vai pienempää. Tais se olla se pienempi millä se välitys oli muistaakseni maksimi sallittu tai jopa yli. Ahdot nousi 0.5-0.6 kiloa.

Niin ja ehdottomasti pidän tuota hyvänä ahtimena silti, sen asennuksen helppous on jo ihan omaa luokkaansa kun ei välttämättä tarvi mitään hukkaporttia/dumppia kun tehty niin että voi käyttää ilmankin ja oma öljytila niin ei tarvi vedellä voitelua mistään sinne.

Kirjoitettu

No hyvä että pesty  m/ Mutta tuo SN sarja tosiaan väärinkäytöksille tuntu olevan äärimmäisen herkkä. Ite olin pirun tarkkana, toki teki tarkaksi ku kerran teetti siihen täydellisen 2k€ remontin  ;D Vaihoin öljytkin aina 1000km välein tai jos oli oikeen raskaalla käytöllä ollu niin tiheämminkin.

Mulla oli siihen kans 2 erikokosta yläpyörää, en nyt muista käytinkö sitte rempan jälkeen sitä isompaa vai pienempää. Tais se olla se pienempi millä se välitys oli muistaakseni maksimi sallittu tai jopa yli. Ahdot nousi 0.5-0.6 kiloa.

Niin ja ehdottomasti pidän tuota hyvänä ahtimena silti, sen asennuksen helppous on jo ihan omaa luokkaansa kun ei välttämättä tarvi mitään hukkaporttia/dumppia kun tehty niin että voi käyttää ilmankin ja oma öljytila niin ei tarvi vedellä voitelua mistään sinne.

Joo mukavasti mahtu paikalleen vaikka ite tein kaikki kiinnikkeet yms. Mulla nyt tällä hetkellä ecusta heitetty rajotin 6000rpm ja tais näillä pyörillä ahdin kiertää ~36000 kierrosta ja jostain olin lukevinani että ei sais yli 40000 kierrosta kiertää mutta jossain mainittiin että vois laskea 10% hihnan luiston? Eli voisin vielä kokeilla välityksiä muuttaa että sais maksimi kierrokset niin näkee sitten mitä ahtaa.

Kirjoitettu

Joo mukavasti mahtu paikalleen vaikka ite tein kaikki kiinnikkeet yms. Mulla nyt tällä hetkellä ecusta heitetty rajotin 6000rpm ja tais näillä pyörillä ahdin kiertää ~36000 kierrosta ja jostain olin lukevinani että ei sais yli 40000 kierrosta kiertää mutta jossain mainittiin että vois laskea 10% hihnan luiston? Eli voisin vielä kokeilla välityksiä muuttaa että sais maksimi kierrokset niin näkee sitten mitä ahtaa.

Niinno nythän muistan että siinä se ero tais tullaki itelläki, en kierrättäny ku max 5500rpm niin välitys oli silleen että ei ainakaan paljoa ylittäny suositeltua kun rundit menit noille kiekoille.

Kirjoitettu

Niinno nythän muistan että siinä se ero tais tullaki itelläki, en kierrättäny ku max 5500rpm niin välitys oli silleen että ei ainakaan paljoa ylittäny suositeltua kun rundit menit noille kiekoille.

Joo ei se suositeltavaa taida olla :D

Mulla ei nyt vielä kierrä ahdin tappiin vaikka kone hakkais rajoittimeen

Kirjoitettu

Joo ei se suositeltavaa taida olla :D

Mulla ei nyt vielä kierrä ahdin tappiin vaikka kone hakkais rajoittimeen

Se alkuperänen impelleri noissa on aika huono, siihen saa paremman semmosen niin nostaa nopeammin paineen ja pitäs jopa vähä lisätä painetta  :) Tuotaki kannattaa testata jos ei oo jo päivitetty: https://www.cundnracing.com/PaxtonSNupgrades.html

Kirjoitettu

Onko hajua mitä maksaa tuo parempi?

Sillonku 2008 remppasin oman ahtimen Patoharjulla niin ne velotti multa siitä 240€ ku tilasivat jenkeistä, en muista paljo oli dollareissa siinä paikassa mistä käskin tilata sen ja complete rebuild kitin.

Kirjoitettu

Sillonku 2008 remppasin oman ahtimen Patoharjulla niin ne velotti multa siitä 240€ ku tilasivat jenkeistä, en muista paljo oli dollareissa siinä paikassa mistä käskin tilata sen ja complete rebuild kitin.

Okei m/

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mitä tulppia porukka käyttänyt ahdetussa lt-1:sä ?

Kirjoitettu

Mitä tulppia porukka käyttänyt ahdetussa lt-1:sä ?

Denso Iridium Power IK16 on ollut käytössä jo vuosia. Myös IK20 toimii. Kylmempi voi kerätä karstaa hieman enemmän.

Aika kallis tulppa, kahdesta satsista maksoin 300 e mutta kyllä kannatti.

Kirjoitettu

Esim NGK TR6 käy eikä maksa montaa euroa. Jos alkaa olee reilummin tehoa, niin sitten TR7 tai jopa TR8.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...