Jump to content

1977 Trans am


Puman
 Share

Recommended Posts

Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

 

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

 

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?

 

Kaks piippunen juttu,korkea 15 kumi on mukava ja antaa paljon anteeksi riittää useimmille,17 matalampi on hyvä kovemmassa runttauksessa mutta koko alusta pitää olla varmasti kohdallaan muuten tulee aivan kauhea pyryharakka ajaa

Link to comment
Share on other sites

Itse ottaisin ehdottomasti 17x9. Rengasvaihtoehtoja sekä saatavuus eri luokkaa kuin 15 tuumaisissa.

Varmasti muuttaa varsinkin ohjausta tarkempaan suuntaan kun ei renkaat jousta ihan hulluna kuten 15 tuumasissa.

17" on vielä sen verran pieni vanne, että ei oo kumit järkyttävän matalalla profiliilla. Pitäisi olla vielä mukavakin ajella kouvostoliiton teillä.

Ainakin 3genissä vannemuutos 16 tuumasta 18 tuumaan ei aiheuttanu yhtäkään negatiivista asiaa.

Link to comment
Share on other sites

Ei oo mitenkään maailmaa mullistava ero sama kummat otat, valitse ne mistä enempi ulkonäöllisesti tykkäät. Itelle on vaan yks oikea vaihtoehto, eli 15x8 ja BFG 255 leveät rattaat valkosilla teksteillä  \m/ On hieno ja hyvä ajaa sekä mukailee alkuperästä Smokey and The Bandit Trans Amia  8)

Link to comment
Share on other sites

Laitettaa nyt yks kuvaki omasta joka puhukoon 15x8:ien puolesta  ;)

 

PS. Millon sää laitat tästä autosta ulkokuvia nähtäville..? Kovasti kiinnostas nähä millanen peli.

2018-10-13-15-28-18a1.thumb.jpg.bed78409c69a2fec3d8f7a1c44c4cbe2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kaks piippunen juttu,korkea 15 kumi on mukava ja antaa paljon anteeksi riittää useimmille,17 matalampi on hyvä kovemmassa runttauksessa mutta koko alusta pitää olla varmasti kohdallaan muuten tulee aivan kauhea pyryharakka ajaa

 

Korkea rengasprofiili suojaa paremmin vanteita muuttumasta neliskumaisiksi näillä nykykuntoisilla Suomen teillä. Mutta 15-tuumaisen vanteen korkea rengasprofiili vaatii ehdottomasti renkaat valkoisilla sivuteksteillä. Ja silloin ei vaihtoehdoiksi jää kuin BF Goodrich tai Cooper Cobra.

 

17-tuumaiselle vanteelle löytyy helpommin renkaita, kun valkotekstit ei ole tarpeen.

 

Eli raati on sitä mieltä, että ajettavuuteen ei 15-tuumaisella ja 17-tuumaisella ole juurikaan eroa?

Link to comment
Share on other sites

Laitettaa nyt yks kuvaki omasta joka puhukoon 15x8:ien puolesta  ;)

 

PS. Millon sää laitat tästä autosta ulkokuvia nähtäville..? Kovasti kiinnostas nähä millanen peli.

 

Onko nuo sun Snowflaket jotenkin erilaiset kuin ne Year Onen versiot? Näyttää kuin kultaa olisi enemmän.

 

https://www.yearone.com/Product/wheels/gsf158kg#prettyPhoto

 

Kuvia olisi vaikka kuinka ja niitä tänne mielellään laittasin, mutta ei ole laitetta, jolla saisi otettua  tarpeeksi pieniä kuvia. Iphone ja digikameran kuvissa tämä saitti herjaa, että kuvat on liika suuria tänne.

Link to comment
Share on other sites

Onko nuo sun Snowflaket jotenkin erilaiset kuin ne Year Onen versiot? Näyttää kuin kultaa olisi enemmän.

 

https://www.yearone.com/Product/wheels/gsf158kg#prettyPhoto

 

Kuvia olisi vaikka kuinka ja niitä tänne mielellään laittasin, mutta ei ole laitetta, jolla saisi otettua  tarpeeksi pieniä kuvia. Iphone ja digikameran kuvissa tämä saitti herjaa, että kuvat on liika suuria tänne.

 

Mun ymmärtääkseni nuo Yearonen 15x8 vanteet ei ole ihan alkuperäisen mukaiset. Mulla on alkuperäiset 1978 snowflaket ja noissa on vissiin puolat vähän paksummat. Noissa maalauksissakin on eroja, en tiedä onko alunperin ollut molempia tyylejä miten nuo on maalatut, mutta esim mulla nuo on maalattu 2018 kokonaan nuo puolat, kuten huomaat jos katot Yearonen vanteita niin niissä on noiden puolien päälyosa maalaamatta, eli maalissa on vain nuo sisäosat puolista.

 

Joo tämä forum on tosi rasittava tuosta syystä että jokainen kuva minkä tänne laittaa niin pitää erikseen pienentää kuvankäsittelyllä. Laita jokin kuvien resoluution pienennys softa ja pienennä kuvat niin pieniksi että on maksimissaan 1Mt kokoisia niin saat ne tänne ladattua, esim. 1024x768 resoluutio on jo niin pieni että menee heittämällä tänne forumille  m/

Link to comment
Share on other sites

Korkea rengasprofiili suojaa paremmin vanteita muuttumasta neliskumaisiksi näillä nykykuntoisilla Suomen teillä. Mutta 15-tuumaisen vanteen korkea rengasprofiili vaatii ehdottomasti renkaat valkoisilla sivuteksteillä. Ja silloin ei vaihtoehdoiksi jää kuin BF Goodrich tai Cooper Cobra.

 

17-tuumaiselle vanteelle löytyy helpommin renkaita, kun valkotekstit ei ole tarpeen.

 

Eli raati on sitä mieltä, että ajettavuuteen ei 15-tuumaisella ja 17-tuumaisella ole juurikaan eroa?

 

Perus ajotuntumassa ei isoa eroa, tottakai paskalla tiellä sitten 15" alkaa erottua edukseen ja kovaa mutkiin ajaessa 17". Tuo että kannattaako 17" niin jos sille tielle lähdet niin auto suorastaan vaatii 1-2" madalluksen ulkonäkösyistä ja varmaan muutenkin sitten alustaan kannattaa panostaa mikäli haluaa 17":sta täyden hyödyn irti.

 

BFG renkaat maksaa sitten 1000€ per kierros, pirun kalliit mutta ostin silti. Vastaavat Cooperit ois saanu noin 600€:lla.

Link to comment
Share on other sites

Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

 

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

 

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?

Mulla on 3genissä tollaiset 17x9 ja ilku.lla ilmeisesti samanlaiset. Niin tämä ei ollut myytiilmoitus ;)

Ehdottomasti 17x9, niihin saa hyvin renkaita m/

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Mikä olisi paras tapa puhdistaa ja entisöidä pahasti hapettuneet ja pinttyneen tahraiset Dash Bezelit (mittarikehikot ?).

 

Ostin E-baysta pari Special Editionin kultaista Dash Bezelia ja pinnalla on hapettumaa melkoisesti. Onko tämä alumiinia vai jotain muovista keinometallia?

Link to comment
Share on other sites

Mikä olisi paras tapa puhdistaa ja entisöidä pahasti hapettuneet ja pinttyneen tahraiset Dash Bezelit (mittarikehikot ?).

 

Ostin E-baysta pari Special Editionin kultaista Dash Bezelia ja pinnalla on hapettumaa melkoisesti. Onko tämä alumiinia vai jotain muovista keinometallia?

 

Se on mun mielestä ihan metallia mihin tehty koneellisesti se kuviointi. Sen jälkeen lakattu vaan kultaiseksi. Eli jos alat sitä hiomaan niin ketuiksi menee, pyyhit kuviointia samalla.

 

Varmaan ainoa tapa ite fixata tuo olisi saada poistettua se lakka siitä jollakin lakanpoistoaineella, sitten uudelleen lakata kultaiseksi. Itse teippasin oman hopean paneelin ja siitä tuli semmonen 8.5 arvosanaltaan eli melkosen hyvä kun oikeen huolella teki. Vaan en sitte tyytynyt siihen vaan tilasin jenkeistä Randy Combsilta entisöidyn paneelin, maksoi muistaakseni toimituksineen alveineen tulleineen vähä alle 400€. Ja ON HYVÄ  m/ Randy tehnyt näitä vuosia ja on ammattimies.

 

Tsekkaa nettisivut: http://www.transamdashbezels.com/

 

Randyn palveluja käyttävät mm. suurin osa noista pajoista jotka tekee viimesenpäälle entisöityjä Trans Ameja jenkeissä ja muuallakin maailmassa.

Link to comment
Share on other sites

Kuvio ei kestä sitten yhtään mekaanista hankausta. Itse taisin joskus putsailla Autosolilla tai vastavalla ja silläkin sai olla varovainen.

Link to comment
Share on other sites

. Vaan en sitte tyytynyt siihen vaan tilasin jenkeistä Randy Combsilta entisöidyn paneelin, maksoi muistaakseni toimituksineen alveineen tulleineen vähä alle 400€. Ja ON HYVÄ  m/ Randy tehnyt näitä vuosia ja on ammattimies.

 

Tsekkaa nettisivut: http://www.transamdashbezels.com/

 

 

saiko Randylta siis entisöidyn bezelin vai lähetitkö oman sinne entisöitäväksi?

Link to comment
Share on other sites

saiko Randylta siis entisöidyn bezelin vai lähetitkö oman sinne entisöitäväksi?

 

Sanoin etten ala vanhaa lähettelee niin möi suoraan ilman vaihtokappaletta. Halvemmalla toki saa ku vanhan lähettää Randylle.

Link to comment
Share on other sites

Sanoin etten ala vanhaa lähettelee niin möi suoraan ilman vaihtokappaletta. Halvemmalla toki saa ku vanhan lähettää Randylle.

 

Vastaavatko sähköpostiin vai pitääkö soitella?

Link to comment
Share on other sites

Vastaavatko sähköpostiin vai pitääkö soitella?

 

Vastaa sähköpostiin. Tai no, ite asiassa ite olin ihan Facebookin kautta messengerillä yhteydessä Randyyn joka on yli 60wee mies yhteydessä ja sieltä hoiteli kaikki vastaukset jne  ;D Mutta varmasti siis vastannee sähköpostiinkin.

Link to comment
Share on other sites

PS. Liityhän jäseneksi niin pääset näkee näitä -77-78 birdien ja bandittien rakentelutopikkeja enempikin, jäsenosiolla on paljon näiden rakentelusta asiaa  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Millä muuten olette paikkailleet kojelaudan halkeamia ym? Pari pientä, mutta sitäkin näkyvämpää halkeamaa on kojelaudassa, jotka mieluusti haluaisin pois. Musta sikaflex olisi yksinkertainen, mutta sen jälkeen on turha maalailla. Joku hyvä liima tai kitti johon maali tarttuu?

 

Uutta kojelautaa en viitsisi tämän takia hankia eikä sellaista ole edes jälkituotantona  saatavillakaan.

Link to comment
Share on other sites

Millä muuten olette paikkailleet kojelaudan halkeamia ym? Pari pientä, mutta sitäkin näkyvämpää halkeamaa on kojelaudassa, jotka mieluusti haluaisin pois. Musta sikaflex olisi yksinkertainen, mutta sen jälkeen on turha maalailla. Joku hyvä liima tai kitti johon maali tarttuu?

 

Uutta kojelautaa en viitsisi tämän takia hankia eikä sellaista ole edes jälkituotantona  saatavillakaan.

 

Hommaa uusi kojelaudan kuori. Todella hyvä löyty esim Rockautosta. Se vaan liimataan vanhan päälle ja eroa ei alkuperäseen juuri huomaa.

Link to comment
Share on other sites

Hommaa uusi kojelaudan kuori. Todella hyvä löyty esim Rockautosta. Se vaan liimataan vanhan päälle ja eroa ei alkuperäseen juuri huomaa.

 

Luulin että tuo kuori vain plugataan vanhan päälle nitisemään. En tiennyt että se liimataan sihen pysyvästi.. Miten mittariston kehikko (dash bezel) poisto onnistuu tuon kuoren kanssa? Mahtuuko tulemaan?

 

Rock autosta ei löytynyt. Mutta lienee sama kuin tämä firebirdcentralin malli. https://www.firebirdcentral.com/1970_1977_Molded_Dash_Pad_Topper_Plastic_Cover_p/das-2081.htm

Link to comment
Share on other sites

Luulin että tuo kuori vain plugataan vanhan päälle nitisemään. En tiennyt että se liimataan sihen pysyvästi.. Miten mittariston kehikko (dash bezel) poisto onnistuu tuon kuoren kanssa? Mahtuuko tulemaan?

 

Rock autosta ei löytynyt. Mutta lienee sama kuin tämä firebirdcentralin malli. https://www.firebirdcentral.com/1970_1977_Molded_Dash_Pad_Topper_Plastic_Cover_p/das-2081.htm

 

Tuo sun linkkaama on tuommonen ihan täyskuori, tuohan se varmaan paras jos jälkiä monessa paikkaa. Sellaisen Coverlayn (osanumero coverlay 18400 rockautossa) olen yhteen asentanut ja mielestäni oli hyvä, tehty pääasiassa "korjaamaan" vain se kojelaudan päälypinta. Ja näyttäs niitä nytkin olevan Rockautossa. Toki hinta melkeen sama ku tuon sun linkin koko kuori. Mutta asennus tuossa ainakin helppo ja ainakin istui hyvin autossa mihin se laitettiin.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mitä eroa näillä firebirdcentralin Special Edition tarrasarjoilla on?

 

Toinen on Roll Pinstripes hintaa 349 taalaa ja toinen on Pre Molded Pinstripes hintaan 579 taalaa.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mitä eroa näillä firebirdcentralin Special Edition tarrasarjoilla on?

 

Toinen on Roll Pinstripes hintaa 349 taalaa ja toinen on Pre Molded Pinstripes hintaan 579 taalaa.

 

Toisessa straipit valmiiksi leikattu oikean mittaseksi ja toisessa rullatavarana. Ottasin ehkä tuon valmiiksi leikellyn setin ku ainaki jostaki näin että ne saattas olla valmiiksi oikeaan muotoonkin taivuteltu. Tuo toki kannattaa varmistaa onko ne valmiiksi taiteltukin mutkille. Jos ei niin ei niistä sitten niin iso lisähyöty ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Seisontajarrun poljinsydeemi..

 

Tuo laitos pitää irroittaa, jos meinaa kuskin puoleisen Kick-paneelin irroittaa. Käsittääkseni on kiinni kahdella pultilla. Mutta sen lisäksi se on kiinni tulipellissä jollain nastan/niitin tapaisella. Miten nuo nastat irroitetaan? Lähteekö irti ihan nykimällä? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...