Jump to content

mikä nokka lt-1?


Guest Konekolli
 Share

Recommended Posts

Guest Konekolli

olisko suositella mitään? ns, järkevää Miel alavääntöä ja kohtuullinen tyhjä käynti,, itse kun olen ihan pihalla noista nokista :-\

tilaus lähtee torstaina et siihen asti ois aikaa, vai olisko muuta kohtuu hintaista viritys vinkkiä kun on kone levällään??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nova

    7

  • Markus

    6

  • KimmoT

    5

  • letkume

    5

Top Posters In This Topic

Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata.

 

Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Itellä on CC305 lsa 114 ja käy tasaiseen.Nyt ostaisin tiukemman ja lsa sais olla 112,tää lsa antaa jo ymmärtää nokan vaihdosta.Käy hieman räpäräpä.

 

Kun rakensin omaani ei ollut esimerkkejä ja valitsin hieman miedomman kun on kyse kuitenkin vähäpäästöisestä.Nyt on kuitenkin leimattu hyvillä arvoilla vaikka lsa olisi 112.

 

Nokan valintaan vaikuttaa sit kaikki muukin mitä on tai tulee tekemään.Se että jollain toimii jokin ei tarkoita jotta toimii toisella.Elä pilaa kiireellä,vaan mieti tarkkaan se nokka.

Paljonko haluat tehoja,auton käynti,ajettavuus,kierrätätkö kuinka korkealle,katsastus.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Konekolli

kun on tuo korin vaihto projekti+loota remontissa.. ei koneeseen oikein kestä paljoa nyt satsata :-[

nokaa koska vakiolla on jo veivattu 220 tml ja esim keinut ois jälkikäteen helpompi vaihdella..

 

eli muut osat pysys aikalailla vakiossa.. sitä kuuluisaa voimaa ei nyt paljoa tarvis "kunhan yhden vakion lt-1 pystyis kyykyttään ::) "

 

vai onko pelkästään nokkaa turha alkaan vaihtaa? pitäiskö jättää suosiolla kaikki viritykset tulevaisuuteen??

 

vai sopisko esim tuo "novan350" nokka tohon mulle kun on varmasti mietitty ajan kanssa ;)

Link to comment
Share on other sites

Toi on kyllä varma valinta mikä mulla on. Vielä kun jaksat hieman siivota kansia. Ovat meinaan aika helpot tehdä itsekkin, jos hieman tietää mitä on tekemässä. ;D

 

Tietysti jos on valmis kokeilemaan niin ehkä tota 305 voisi kokeilla. Se sopii paremmin ehkä tulevaisuudessa, jos haluaa lisää trimmata. Toisaalta siinä tarvii jo boksiin kajota hieman. Tai sitten tuosta alempaa....

 

http://www.compcams.com/technical/Catalogs/106-07/168-169.pdf

 

Tuolta toi 07-465-8 voisi olla aika hyvä valinta näin nopeasti ajateltuna. Tietysti joutuu katsomaan riittääkö vena mäntä välys. ;) Toimii varmaan 1.5 kiikuillakin hyvin. Toinen hyvä olisi 07-501-8. Noista kun mietit mitä haluat. 8)

 

Venajouset joudut vaihtamaan koska vakiot ei riitä kummallekkaan nokalle. Mulla on Seniorin ylimääräiset LT4 hotcamin venajouset ja lukot. Ne varmaan lähtee sopivasti kiertoon. Kysele vaikka Seniorilta itseltään hintaa. Makelta sai jotkut hyvät ja edulliset venajouset mitkä laitoin itselle.

Link to comment
Share on other sites

Meneekö tuo compin 306 jo liian tiukaksi päästöjä ajatellen? Ihan alaväännöllä ei ole niin väliä kunhan vetää keski- ja ylärekisterissä hyvin. Toki mitään toyotan luonnetta (käyttöalue 8200-8500) ei haeta ;D

Link to comment
Share on other sites

Pälyiles myös tuo LT4 Hot Cam... tyhjäkäynti hieman karheaa mutta onpi potentiaalia. Vaatii kyllä bensa- ja sytkäkarttoihin kajoamista, jos kannetkin menee vaihtoon/porttaukseen.

Hot Cam paketti oli jonkin verran yli 500 $.

Link to comment
Share on other sites

Kävin summitilta kattelemassa tuota LT4 Hot Cam settiä ja aika pätevältä vaikutti. Vetoalue taitaa olla suurinpiirtein sama mitä comp 306 nokalla tai karvan alempana.

 

Tarkoitus olisi portata kannet ja mahdollisesti 383 alakerta. Paljonko nämä edellä mainitut nokat vaativat puristussuhdetta entä venajousipaineita?

Link to comment
Share on other sites

Puristustukset varmaan siinä 11 nurkilla olisi hyvä. Tosin jos tekee 383 niin tulee aika helposti ja voi palotilatkin muotoilla kunnolla. ;)

 

Venajousien suositukset lukee nokkakortista ja niiden arvot valmistajan sivuilta. Tossa LT4 kitissähän tulee jouset ja muut tarvikkeet mukana.

Link to comment
Share on other sites

Pälyiles myös tuo LT4 Hot Cam... tyhjäkäynti hieman karheaa mutta onpi potentiaalia. Vaatii kyllä bensa- ja sytkäkarttoihin kajoamista, jos kannetkin menee vaihtoon/porttaukseen.

Hot Cam paketti oli jonkin verran yli 500 $.

Ei niihin kannata kajota, ainakaa ite, menee ihan sekasi ja sit saa olla kokoajan läppäri nenän edessä ja ihmetellä...

Link to comment
Share on other sites

Ei niihin kannata kajota, ainakaa ite, menee ihan sekasi ja sit saa olla kokoajan läppäri nenän edessä ja ihmetellä...

 

Sehän riippuu siitä ;) tietääkö mitä on tekemässä....

Link to comment
Share on other sites

Guest Konekolli

kiitos vinkeistä, nyt on tilattu compin 304 :P ja jousia kysellään..

 

mistä tuo airfoil oikein muotoillaan joku kemiallinen metalli ? ei ole tullut paljoa leikkittyä moisilla,, merkki??

Link to comment
Share on other sites

Sehän riippuu siitä ;) tietääkö mitä on tekemässä....

aivan, eli vie semmoselle hepulle ketä on säädelly koko elämänsä niitä

Link to comment
Share on other sites

lisätään ny tänne, että piti ekaks tilata toi compin 304 tai 305, mut taidankin tilata 502....

edit: siis ton

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itsellä on 95 Trans Amissa tänä keväänä laitettu LT4 Hot Cam kit.

 

Ilman uutta ohjausohjelmaa toimi tosi huonosti, käytännössä oli ajokelvoton, koska tyhjäkäynnillä ravisti tosi pahasti ja meinasi sammua valoissa sekä sammuikin aina kun vaihtoi pakille.

 

Tilasin jenkeistä sähköpostitiedostona uuden ohjausohjelman (www.madz28.com / 75$) sekä pc:hen sopivat piuhat ja USB sovittimen (www.moates.net / 110$ postikuluineen).

 

Uuden ohjelman sisäänajon jälkeen eroa on kuin yöllä ja päivällä eli nyt toimii varsin hienosti. Ohjelma vaihtoi ainakin polttoaineen syötön käyrät, automaatin vaihtopisteet ja vaihtonopeuden, kierrosrajoittimen rajapisteen, tyhjäkäynnin tasot sekä kalibroi nakutusanturin epäherkemmäksi.

 

Tehoista en osaa sanoa vielä mitään, kun en ole kerinnyt käyttämään dynossa. Myöskään päästöjä ei ole vielä mitattu ja kattikin puuttuu toistaiseksi. Tyhjäkäynti on mukavan kevyesti epätasainen ja äänet komeat, mutta tehoa olisi mielestäni saanut tulla enemmän, sitä kun ei ole koskaan liikaa.

 

Lisäksi tilasin äskettäin pc:lle C.A.T.S ohjelman (www.tunercat.com / n.110$), jolla onnistuu boksin ohjelmointi. Toistaiseksi tyhjäkäynnin tason, vaihtopisteiden ja nopeusmittarin kalibroinnin takia, mutta tarkoitus olisi käyttää auto vielä dynossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...