Guest Konekolli Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 olisko suositella mitään? ns, järkevää Miel alavääntöä ja kohtuullinen tyhjä käynti,, itse kun olen ihan pihalla noista nokista tilaus lähtee torstaina et siihen asti ois aikaa, vai olisko muuta kohtuu hintaista viritys vinkkiä kun on kone levällään??
Nova Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata. Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms
Guest DARK FIREBIRD Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 Itellä on CC305 lsa 114 ja käy tasaiseen.Nyt ostaisin tiukemman ja lsa sais olla 112,tää lsa antaa jo ymmärtää nokan vaihdosta.Käy hieman räpäräpä. Kun rakensin omaani ei ollut esimerkkejä ja valitsin hieman miedomman kun on kyse kuitenkin vähäpäästöisestä.Nyt on kuitenkin leimattu hyvillä arvoilla vaikka lsa olisi 112. Nokan valintaan vaikuttaa sit kaikki muukin mitä on tai tulee tekemään.Se että jollain toimii jokin ei tarkoita jotta toimii toisella.Elä pilaa kiireellä,vaan mieti tarkkaan se nokka. Paljonko haluat tehoja,auton käynti,ajettavuus,kierrätätkö kuinka korkealle,katsastus.....
Guest Konekolli Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 kun on tuo korin vaihto projekti+loota remontissa.. ei koneeseen oikein kestä paljoa nyt satsata nokaa koska vakiolla on jo veivattu 220 tml ja esim keinut ois jälkikäteen helpompi vaihdella.. eli muut osat pysys aikalailla vakiossa.. sitä kuuluisaa voimaa ei nyt paljoa tarvis "kunhan yhden vakion lt-1 pystyis kyykyttään " vai onko pelkästään nokkaa turha alkaan vaihtaa? pitäiskö jättää suosiolla kaikki viritykset tulevaisuuteen?? vai sopisko esim tuo "novan350" nokka tohon mulle kun on varmasti mietitty ajan kanssa
Nova Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Toi on kyllä varma valinta mikä mulla on. Vielä kun jaksat hieman siivota kansia. Ovat meinaan aika helpot tehdä itsekkin, jos hieman tietää mitä on tekemässä. Tietysti jos on valmis kokeilemaan niin ehkä tota 305 voisi kokeilla. Se sopii paremmin ehkä tulevaisuudessa, jos haluaa lisää trimmata. Toisaalta siinä tarvii jo boksiin kajota hieman. Tai sitten tuosta alempaa.... http://www.compcams.com/technical/Catalogs/106-07/168-169.pdf Tuolta toi 07-465-8 voisi olla aika hyvä valinta näin nopeasti ajateltuna. Tietysti joutuu katsomaan riittääkö vena mäntä välys. Toimii varmaan 1.5 kiikuillakin hyvin. Toinen hyvä olisi 07-501-8. Noista kun mietit mitä haluat. Venajouset joudut vaihtamaan koska vakiot ei riitä kummallekkaan nokalle. Mulla on Seniorin ylimääräiset LT4 hotcamin venajouset ja lukot. Ne varmaan lähtee sopivasti kiertoon. Kysele vaikka Seniorilta itseltään hintaa. Makelta sai jotkut hyvät ja edulliset venajouset mitkä laitoin itselle.
KimmoT Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Meneekö tuo compin 306 jo liian tiukaksi päästöjä ajatellen? Ihan alaväännöllä ei ole niin väliä kunhan vetää keski- ja ylärekisterissä hyvin. Toki mitään toyotan luonnetta (käyttöalue 8200-8500) ei haeta
Senior Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Pälyiles myös tuo LT4 Hot Cam... tyhjäkäynti hieman karheaa mutta onpi potentiaalia. Vaatii kyllä bensa- ja sytkäkarttoihin kajoamista, jos kannetkin menee vaihtoon/porttaukseen. Hot Cam paketti oli jonkin verran yli 500 $.
KimmoT Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Kävin summitilta kattelemassa tuota LT4 Hot Cam settiä ja aika pätevältä vaikutti. Vetoalue taitaa olla suurinpiirtein sama mitä comp 306 nokalla tai karvan alempana. Tarkoitus olisi portata kannet ja mahdollisesti 383 alakerta. Paljonko nämä edellä mainitut nokat vaativat puristussuhdetta entä venajousipaineita?
Nova Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Puristustukset varmaan siinä 11 nurkilla olisi hyvä. Tosin jos tekee 383 niin tulee aika helposti ja voi palotilatkin muotoilla kunnolla. Venajousien suositukset lukee nokkakortista ja niiden arvot valmistajan sivuilta. Tossa LT4 kitissähän tulee jouset ja muut tarvikkeet mukana.
Markus Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Pälyiles myös tuo LT4 Hot Cam... tyhjäkäynti hieman karheaa mutta onpi potentiaalia. Vaatii kyllä bensa- ja sytkäkarttoihin kajoamista, jos kannetkin menee vaihtoon/porttaukseen. Hot Cam paketti oli jonkin verran yli 500 $. Ei niihin kannata kajota, ainakaa ite, menee ihan sekasi ja sit saa olla kokoajan läppäri nenän edessä ja ihmetellä...
Nova Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Ei niihin kannata kajota, ainakaa ite, menee ihan sekasi ja sit saa olla kokoajan läppäri nenän edessä ja ihmetellä... Sehän riippuu siitä tietääkö mitä on tekemässä....
Guest Konekolli Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 kiitos vinkeistä, nyt on tilattu compin 304 ja jousia kysellään.. mistä tuo airfoil oikein muotoillaan joku kemiallinen metalli ? ei ole tullut paljoa leikkittyä moisilla,, merkki??
Markus Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Sehän riippuu siitä tietääkö mitä on tekemässä.... aivan, eli vie semmoselle hepulle ketä on säädelly koko elämänsä niitä
Markus Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 lisätään ny tänne, että piti ekaks tilata toi compin 304 tai 305, mut taidankin tilata 502.... edit: siis ton
SpedeX Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Tarviiko tietokoneeseen kajota jos laittaa ton hot cämi paketin?
Nova Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Tarvii koskea ohjelmaan ja suuttimet yms. melkeimpä joutuu vaihtaa.
SpedeX Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Hmmmm... Löytyykö esim. summitilta sopivia suuttimia tolle nokalle? Eli mitkä olisi sopivat suuttimet?
Jaakkima Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Itsellä on 95 Trans Amissa tänä keväänä laitettu LT4 Hot Cam kit. Ilman uutta ohjausohjelmaa toimi tosi huonosti, käytännössä oli ajokelvoton, koska tyhjäkäynnillä ravisti tosi pahasti ja meinasi sammua valoissa sekä sammuikin aina kun vaihtoi pakille. Tilasin jenkeistä sähköpostitiedostona uuden ohjausohjelman (www.madz28.com / 75$) sekä pc:hen sopivat piuhat ja USB sovittimen (www.moates.net / 110$ postikuluineen). Uuden ohjelman sisäänajon jälkeen eroa on kuin yöllä ja päivällä eli nyt toimii varsin hienosti. Ohjelma vaihtoi ainakin polttoaineen syötön käyrät, automaatin vaihtopisteet ja vaihtonopeuden, kierrosrajoittimen rajapisteen, tyhjäkäynnin tasot sekä kalibroi nakutusanturin epäherkemmäksi. Tehoista en osaa sanoa vielä mitään, kun en ole kerinnyt käyttämään dynossa. Myöskään päästöjä ei ole vielä mitattu ja kattikin puuttuu toistaiseksi. Tyhjäkäynti on mukavan kevyesti epätasainen ja äänet komeat, mutta tehoa olisi mielestäni saanut tulla enemmän, sitä kun ei ole koskaan liikaa. Lisäksi tilasin äskettäin pc:lle C.A.T.S ohjelman (www.tunercat.com / n.110$), jolla onnistuu boksin ohjelmointi. Toistaiseksi tyhjäkäynnin tason, vaihtopisteiden ja nopeusmittarin kalibroinnin takia, mutta tarkoitus olisi käyttää auto vielä dynossa.
Markus Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Tuli tilattua tollanen compin 07-502-8 keppi, mitäs mielipiteitä porukka tohon sanoo/kokemuksia...?
Guest DARK FIREBIRD Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Mulla olis ollut nyt se 305 ylimääräisenä.
Markus Posted August 21, 2006 Posted August 21, 2006 Ei kenelläkää o ollu tota nokkaa...? no kyl sen sit näkee millanen on ku tulee ens kesä...
KimmoT Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Onko kellään kokemusta tämmöisestä nokasta? CCA-07-467-8 Vaikuttais aika hyvälle, ainakin paperilla.
PKoo Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Mulla olis ollut nyt se 305 ylimääräisenä. Vieläkö jäljellä ja minkäs hintainen?? mikäs näissä lt-1 koneissa on vakiona?
Nupa Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Vakioarvot. http://www.automotiverebuilder.com/ar/elements/99928p.gif
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now