PKoo Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Eli mitäs toi 305 meinaa tossa darkin viestissä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Eli mitäs toi 305 meinaa tossa darkin viestissä? Varmaankin Comp Camsin 305 nokkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Laitoikko sää KimmoT ton 467-nokan tonne koneeseen? Millaselta vaikuttaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Laitoikko sää KimmoT ton 467-nokan tonne koneeseen? Millaselta vaikuttaa? Joo laitoin. Ainakin stroukki koneessa toi on ihan sopivan oloinen. Mutta päästöt meinaa olla hieman ongelmana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z 28 convertible -94 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata. Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms Onko tässä ny kyseessä tämä nokka http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1101&sb=2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z 28 convertible -94 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 niin ja jos oli, ni tässäkö ei vielä tarvinnut koskea tietokoneeseen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
accident Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Onko tässä ny kyseessä tämä nokka http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1101&sb=2 Juu kyllä se on tuo kepukka. Tossa hyvää lukemista nokkavalintaan: http://www.ls1tech.com/forums/lt1-lt4-modifications/1090844-lt1-camshaft-valve-train-selection-guide.html Omassa katiskassa on tuo kepukka: http://www.summitracing.com/parts/CCA-08-466-8/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z 28 convertible -94 Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 jos joku joka nokan on vaihtanu tälläseen kikottimeen viittis kertoa, että millanen toimenpide se on. Kuinka kauan aikaa suunnilleen ottaa ku kattoo tohon konehuoneeseen, ni aina rupiaa kauhistuttamaan ku tavaraa on ku entisellä emännällä no joo... mut kummiski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 jos joku joka nokan on vaihtanu tälläseen kikottimeen viittis kertoa, että millanen toimenpide se on. Kuinka kauan aikaa suunnilleen ottaa ku kattoo tohon konehuoneeseen, ni aina rupiaa kauhistuttamaan ku tavaraa on ku entisellä emännällä no joo... mut kummiski Tuossa on tutoriaali: http://shbox.com/ci/cam_removal.html Itse nokkaa en ole nypännyt pois, mutta kaiken tarpeellisen sitä varten kylläkin. Edestä flekti, syylari, vesipumppu, opti, jakopään koppa (tätä varten pudotat öljypohjaa hieman että tulee) ja jakopää, dampperi hubeineen yms muu härpäke pois tieltä, parin kolmen tunnin nakki jos tietää mitä tekee. Päältä imusarja, laturi, venttiilikopat auki, keinut, tönärit ja nostajat pois, toiset pari tuntia. Sit ymmärtääkseni vaan nokka kiinni sopivanlaiseen työkaluun ja ulos, ja uusi tilalle. Nokan asento tietenkin muistiin. Käänteisessä järjestyksessä nippuun ja kovaa ajoa. Viikonlopussa tekee ensikertalainenkin jos vain pysyy meisseli kädessä ja asennusjuomaa piisaa. Eniten tuossa hommassa varmaan aiheuttaa päänvaivaa jakopäänkopan irroitus, dampperin hubi (aika tiukassa..) ja keinujen kiristys lopuksi, tuntuu ettei koskaan ole hyvä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Tehty, kiva toimenpide Viikonlopun homma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Nokassa kannattaa aina vältellä LSA - arvoa 112 tai pienempi ; 113 tai 114 on jees ... päästöt vähemmän ongelma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Jos kovin pitkä mies eikä remppa apua niin varmaan hieronta tekee varmaan hyvää ja parin paivän breikki operaation jälkeen Kannattaa ajaa keula pukeille, auttaa muutenkin alakautta irroittelua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AllGoNoShow Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata. Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms Siis tolla 304 nokalla toimii ihan bolt on ? Ei tarvi säätää mitään? Peltisarjat + tuo 304 + kannet siistittäväks, 400 essohevosta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Kaikki virinokat tarvii saatoa... Vaikka moni sanoo etta 'kayhan se ilman saatamista', jaa aika monta konia laitumelle ja bensaa palaa hukkaan. Monesti kuvitellaan etta uus nokka on syy tyhjakaynnin humputtamiseen ja siihen karuun kayntiin mika V8 koneessa 'kuuluu olla', mutta yleisemmin syy on etta ohjelma on pielessa. alle 250 asteinen nokka (@0.05" nostoa) ei pitais kayda kovin karusti. Toki LSA 108-110 aiheuttaa karkeutta, ja kuten seniori sano, LSA 114+ auttaa paastojen ja alakierroksien kanssa jonkin verran. Kaytannossa kaikki mika muuttaa oleellisesti moottorin volumetrista hyotysuhdetta, eri kierrosaluella tarvii uudelleen saatoa. Pienet hommat kuten ilmansuodattimet, imarin tai lapparungon porttaamiset menee ihan OK ilman dynosaatoa, mutta seokset saattaa jaada laihahkoiksi joten ainakin laajakaistalla kannattaa vaha kattoa ja tarvittaessa saataa kiihdytysrikastukset kuntoon. Jo peltisarjat laittaessa kannattais kayda ainakin tarkastaa ohjelma, silla maarin ettei seokset seilaa laihalla tai rikkaalla. Tosin mita paskemmat pakosarjat laittaa, sita lahempana se sopii vakio ohjelmaa. Lopetan paasaamisen, ku kukaan ei kumminkaan kuuntele Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Lopetan paasaamisen, ku kukaan ei kumminkaan kuuntele Siis viritys on onnistunut jos ei tartte saataa, yhtaan konia ei ole kadunnut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 Ainakin tuossa omassa LT:ssa cc304 kepillä ei tarvinnut seoksien säätöön koskea kun seokset oikein suoraan tehtaan kartoilla tai niillä mitkä toimi myös vakio padassa. Oli laajakaistat yms. kiinni ettei pelkkää esson tietoa. Tarkistaahan nuo pitää ja muistaakseni tyhjäkäyntiä piti rukata yms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AllGoNoShow Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Minkälaista nokkaa vois laittaa älteeyköseen joka on vm 80 autossa, eli hc raja 1000? Ei kattia käytössä, hooceet leimalla 140.. Lähinnä räpäräpä ääni kiinnostas ja tietysti ne muutamat lisähepat Aski on manuaali eli stallia ei tarvi miettiä... Ja missähän ton vehkeen sais sit säädettyä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Compin xfi sarjaa kehiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Täältäkin ääni compin XFI sarjalle. Veljen camarossa XFI280 ja hyvin rokkaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AllGoNoShow Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Täältäkin ääni compin XFI sarjalle. Veljen camarossa XFI280 ja hyvin rokkaa Just olin tuosta nokasta kysymässä, desktopdynolla kattelin ja tuntus passaavan.. Ilmeisesti tolla saa päästötkin kohalleen? ja hc saa olla siis 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Me saatiin tolla XFI280 nokalla HC 98 bensalla lähelle sataa ja E85 tais olla jotain 80/60HC. Eli se ei todellakaan ole ongelma jos rajaa 1000. Jos vaan kone on kasattua semmoisilla osilla että kestää kierrättää niin päästöjen puolesta vois laittaa vielä räyheämmän nokan. KimmoT:n camarossa XFI280 nokalla huipputeho tulee 6300rpm kohdalla. 383 alakerrasta johtuen ei rajoitinta ole uskallettu nostaa yli 6500rpm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AllGoNoShow Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Me saatiin tolla XFI280 nokalla HC 98 bensalla lähelle sataa ja E85 tais olla jotain 80/60HC. Eli se ei todellakaan ole ongelma jos rajaa 1000. Jos vaan kone on kasattua semmoisilla osilla että kestää kierrättää niin päästöjen puolesta vois laittaa vielä räyheämmän nokan. KimmoT:n camarossa XFI280 nokalla huipputeho tulee 6300rpm kohdalla. 383 alakerrasta johtuen ei rajoitinta ole uskallettu nostaa yli 6500rpm. Mjoo.. Mitenhän kun mulla on vakio alakerta, tosin vähän ajettu, niin uskaltaako siihen tuon 280 nokan laittaa? Ennestään koneessa on peltisarjat...Minnehän asti rajotin pitäs laittaa tolla 280nokalla. Sitten pitäs vielä pohjois-karjalan seudulta löytää joku ohjelmoimaan se ecu uusiks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam 86 Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 mitäs mieltä olette tästä.http://www.summitracing.com/dom/parts/nal-12480002/overview/ nyt on kone irti sopivasti ni olis helppo vaihtaa.kannet on jo portattu.pakosarjat marteliukselta hommattu.ehdotettin vielä ohuempaa kannentiivistettäkin. vois kyl tilata vaikka racers placen kautta ni on "turvallisempi"niin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 mitäs mieltä olette tästä.http://www.summitracing.com/dom/parts/nal-12480002/overview/ Päästöjen kanssa saa pikkasen jumpata, muuten ihan jees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam 86 Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 hommasin tohon marteliukselta kisakatin että kaipa sekin hiukan auttaa pitääpä soitella racers placeen mitä veloittavat paketista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now