Jump to content

PA-kulutus

HONDA-MAN

Recommended Posts

Kirjoitettu

mulla työmatkalla kesällä n.10l ja talvella lohkolämppärin kanssa n.14l/100km ::)

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• BlackZ

7

• japa350

6

• KKOSKINEN

4

• Jarno

4

Kirjoitettu

http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=nayta_tuote&id=1

Tarpeeks noita niin kulutus tippuu ja tehot nousee. ja maailma pelastuu!

Täältähän saa alennusta -15% jos ostaa 10kpl tai enemmän,miten olis kimppa ostos :P ;).hyvät ohjeet ovat laittaneet. JJM FUEL asennetaan polttoaineputkeen niin lähelle palotilaa kuin mahdollista.

Asenna niin lähelle polttoainepumppua kuin mahdollista.

taidan jättää asentamatta.

Kirjoitettu

"JJM FUEL ionisoi polttoaineen eli asettaa molekyylit järjestykseen"

eli toi vehe muuttaa bensan varmaan plasmaksi ja autoon tulee hulluna lisää tehoa ja kulutus romahtaa. Miksei tätä oo ennen keksitty!

edit: tänne vaan tiukkoja kysymyksiä niin katotaan kuin asiantuntevaa tekotieteellistä paskaa sielä valuu:

http://www.aweb.fi/jjmachinery/5/132

ai niin se kulutus, 11.5l/100 km maantiellä viimekesänä. Mun ooppeli vie 6.2L/100km. Mut ooppelissa on 100hp ja tässä ohjuslaivassa reippaat 300. Aika hyvin näin kulutusmielessä jos verrataan.

Kirjoitettu

"JJM FUEL ionisoi polttoaineen eli asettaa molekyylit järjestykseen"

eli toi vehe muuttaa bensan varmaan plasmaksi ja autoon tulee hulluna lisää tehoa ja kulutus romahtaa. Miksei tätä oo ennen keksitty!

edit: tänne vaan tiukkoja kysymyksiä niin katotaan kuin asiantuntevaa tekotieteellistä paskaa sielä valuu:

http://www.aweb.fi/jjmachinery/5/132

ai niin se kulutus, 11.5l/100 km maantiellä viimekesänä. Mun ooppeli vie 6.2L/100km. Mut ooppelissa on 100hp ja tässä ohjuslaivassa reippaat 300. Aika hyvin näin kulutusmielessä jos verrataan.

Joo ja varmaan on painoeroakin aika paljon ;) Tai no, riippuu tietenki siitä Oudon Pojan Eka Lelun mallista! ;D

Kirjoitettu

Alla lukevat koneet vie molemmat saman verran mun ajoilla... n. 9/15

Eukon ajamana varmasti vähempi...

Pomo hommas mun työautoon (14L 420hp) noita magneetteja 5kpl ;D vieläkin vie 50L/100km sekaajossa ja välillä vei enempi ku magneetti hinkkas naftaputken puhki ;D ;D

Maksoivat muistaakseni 100€/kpl + öljyt ja suodattimet ??? ??? eli yhteensä vajaan tonnin.

Kehtas muuten kysyä viikon päästä et onko tehokkaamman tuntuinen... oli vaikea olla siinä...

Jännä ku ei vielä oo autotehtaat hoksannu tuota ku nykyään saasteilla ja kulutuksella kilpaillaan.

Mahtaa olla harvaa p.ainetta Suomessa ku aivan noin molekyylit järjestyy tahdissa mars!

Kirjoitettu

Vakio koneella (305TPI + 2.73 perä) ja nastarenkailla oli alin kulutus matka-ajossa 8l/100km.

Nyt kulutus on.... joo kaikki on mennyt mitä tankkiin on pistänyt ;D ;D

Kirjoitettu

Vakio 350tpi vetäs matka-ajossa 10 ja kaupungissa 13-16. Nyt piristettynä on maistunut matka-ajossa 11.5 ja kaupungissa 18-20, mutta kyllä se jo vähän vakiota paremmin kulkeekin.

Kirjoitettu

Vakio 350tpi vetäs matka-ajossa 10 ja kaupungissa 13-16. Nyt piristettynä on maistunut matka-ajossa 11.5 ja kaupungissa 18-20, mutta kyllä se jo vähän vakiota paremmin kulkeekin.

Ai "vähän" paremmin...! ;D ;D

Kirjoitettu

LT1 mittarin virhe huomioituna:

- Alin talvella maantiellä kapeilla renkailla 8,9 l/100km

- Kesällä alin maantiellä 10,1 l/100km

- Suurin kaupunkikulutus oli noin 18 l/100km

Viimeisin 3656 km keskikulutus 13,33 l/100km

Tässä faktaa, niin ei tarvi spekuloida:

http://tankkaus.com/cardata.php?nr=13447

Kirjoitettu

ei kyllä paljon vie tuo sinun auto tuota gasoa :o.5,7 kone vielä.

Kirjoitettu

Mulla irocci vienyt noin 15 litraa sadalla. Ajo on pätkäajoa, pisin yhtäjaksoinen ajo yhtä Forssanreissua lukuunottamatta alle 30 km.

Kirjoitettu

Ennätys 40L ja 60km.Yksi neula ei ollut suuttimessa...

Kalibroin kulutuksen SU Forssan matkalla.Tarkoitus olis mennä tankillisella.abt 30 litraa alle satasen vauhdilla.

Viimekerrasta perävälitys vaihdettu tihemmäksi.

Kirjoitettu

No kyllä se sitte taitaa mun autossa kulutus olla ihan ok.

Tasasessa matkaajossa 90 nopeudella n.10.5 ja kaupunki sitte onkin

15-20l riippuen ajotavasta. Kiitoksia kaikille vastanneille.

Kirjoitettu

Vimeisin tankillinen kului 11,8 litraa satsella. Tuo 15, jonka ilmoitin on talvelta. Mulla oli ylhäällä litrat ja mailit mutta ei päivämääriä. Ja kuten kerroin ajo on todellista pätkäajoa. Noi 10 km kerrallaan. Aika kohtuullista.

Kirjoitettu

Ennätys 40L ja 60km.Yksi neula ei ollut suuttimessa...

Kalibroin kulutuksen SU Forssan matkalla.Tarkoitus olis mennä tankillisella.abt 30 litraa alle satasen vauhdilla.

Viimekerrasta perävälitys vaihdettu tihemmäksi.

Kyllä oli ylätys kun meni puolella tankilla.Ajellut pelkästään nurkka ajoa vuosia.

Kait toi uus Q-Jet toimii hyvin.Ekoauto ;)

Kirjoitettu

Kävin tänään Helsingissä täältä Juvalta 5-tietä pitkin ja tuli ajettua kaikkiaan liki 600 km. Välillä mentiin motarilla melko reippaasti ja kaupunkipyörittelyt päälle, niin vei 10,5 L , eli ei paljo mittään.

Kirjoitettu

Kävin tänään Helsingissä täältä Juvalta 5-titä pitkin ja tuli ajettua kaikkiaan liki 600 km. Välillä mentiin motarilla melko reippaasti ja kaupunkipyörittelyt päälle, niin vei 10,5 L , eli ei paljo mittään.

Viritä vähän ; kyllä se kulutus siitä kasvaa... ;)

Kirjoitettu

viimekesä ajettiin keskikulutuksella 12,73 ja tää kesä on menny toistaseks 14,15 ja suurin mitattu on 36,83l/100km tämä siis jurvan ratapäivänä ;D

Kirjoitettu
Viritä vähän ; kyllä se kulutus siitä kasvaa...

No (tosi)vähän sitä on jo viritettykin, mutta korjataan tilanne ensitalvena.

Kirjoitettu

305 tbi ja koska ajan talla pohjassa lähes kokoajan (onhan toi stressileluksi ostettu), niin saan viemään joku 19L/100km duunimatkoilla "parhaimmillaan". Perushuoltoakin toi kaipais tosin :)

Perä on 3.27 välityksillä ja 100% lukolla oleva.

Normiajossa kulutus luukkuu 12-13L pinnassa sekalaisessa ajossa, mutta harvemmin tulee ajettua normaalisti ;D

Kirjoitettu

Viimeisin mitattu kulutus Oulusta Alastaron moottoriradalle; Oulu-Vaasa n. 110 km/h,

Vaasa-Pori n. 150-160 km/h, Pori-Rauma-Alastaro n. 80-100 km/h ja takaisin Ouluun

keskimäärin n. 120,00 km/h nopeutta paitsi taajamissa. Matkaa yhteensä noin 1200 km

ja kulutus tasan 10 l/100km.

Kirjoitettu

no taitaa tuo mun 6 pyttynen ponu viedä kaupungissa joku 10-11 varsinkin jos innostuu vähän revittelemään.maantiellä on jotai 8 litraa.

Kirjoitettu

viime tankillisen kulutus oli tasan 10l/ 100km

Sellainen perstuntuma, että omassa firebirdissäni on kulutus noussut viime kesästä. Kun vuosi sitten auton ostin oli keskikulutus noin 13 litraa/ 100 km. Tänä kesänä tein sitten pientä perushuoltoa, eli vaihdoin bensansuotimen, ilmansuotimen, öljynsuotimet (moottori ja laatikko), sekä tietysti öljyt.

Kun olen tämän huollon jälkeen mittaillut noita kulutuksia, niin näyttää siltä ettei alle 15 litran / 100km pääse millään. Vaikuttaisi että keskikulutus on tuollaista 16-18 litraa / 100km. Viimeisin tarkempi mittaus näytti 15,5 litraa / 100 kilometrille.

Näitten lukujen varjossa minulle onkin herännyt epäilys, että voisiko tuossa koneessa olla nyt jotain pielessä? Onko noin suuret kulutusluvut normaaleja vakio 5.7L TPI -koneelle?

Kirjoitettu

oma 5.7 tpi formula vei seka ajossa reilun 12 litraa ja kaunpungissa polkien yli 17... hämeenlinnan keikalla nätissä ajossa 10 litraa sadalla km.... :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...