Mikko Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Laitetaan nyt tänne oma projektisivu kun uusi foorumi on saatu käyttöön. Trans Am tuli ostettua reilu vuosi sitten ja tässä vähän tietoja: vuosimalli -86 V8 305cid LG4 TH700R4 perä B&W lukko, 2.77 välitys Vaihdettuja osia: tulpat tulpanjohdot pcv-venttiili ja suodatin konepellin kaasujouset bensapumppu virranjakajan kansi ja pyörijä puola laturin laakerit ja hiilet dampperi kaasarin tiiviste jarrusatula taakse apusimpukka takaiskarit lambda Talven aikana vaihtuu ainakin etuiskarit, termostaatti, vesipumppu, paisuntasäiliö ja laatikon öljyt.
Mikko Posted October 14, 2006 Author Posted October 14, 2006 Pari kuvaa HPIM0362.JPG_thumbHPIM0311.JPG_thumb
Guest Jukka Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Oho! Onpa siisti konehuones, ei mun autoos vaan sellaasta oo
Mikko Posted October 14, 2006 Author Posted October 14, 2006 Kaikki muu paitsi antenni on orkkista. Viriviriäkään ei ole ainakaan vielä. Saishan siinä kyllä vähän enemmän tehoa olla
Mikko Posted November 12, 2006 Author Posted November 12, 2006 Eilen ryömin auton alle asentamaan turbiinin suojamuovia ja huomasin että laatikko on irti koneesta. :o Laatikon ja lohkon välissä noin millin rako ja kiinnityspultteja sai sormilla pyöritettyä. Oliskohan tuo aiheuttanut laatikosta aina välillä kuuluneet "kalkatukset"? Toivottavasti ei ole vielä hajonnut mitään. Siinä sitten kiristelin pultteja ja kiintolenkki lipesi ja etusormi auki. Lauantai ilta meni mukavasti terveyskeskuksessa odotellessa. Eikä kuulemma ainakaan pariin viikkoon saa tehdä mitään eli se siitä remontista toistaiseksi.
Mikko Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Vaihteistoöljyt vaihdettu ja oli aika sotkuinen homma. Öljyä tuli melkein 7 litraa. Koskahan tulee lootaremontti kun öljyt haisi aika palaneelle. Väri oli sentään vielä punaista eikä öljypohjassa ollut mitään epämääräistä.
Mopo305 Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Laitoitko tyhjennys "propun",kun oli pohja irti.Meinaan vaan että vastaisuuden varalta.
Mikko Posted December 7, 2006 Author Posted December 7, 2006 Laitoitko tyhjennys "propun",kun oli pohja irti.Meinaan vaan että vastaisuuden varalta. En laittanu kun ei ole edes hitsausvehkeitä. Tuleepahan ainakin suodatin vaihdettua kun joutuu avata öljypohjan ja voihan ne öljyt imeä vaikka tikun reiästä.
balez Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Vaihteistoöljyt vaihdettu ja oli aika sotkuinen homma. Öljyä tuli melkein 7 litraa. Koskahan tulee lootaremontti kun öljyt haisi aika palaneelle. Väri oli sentään vielä punaista eikä öljypohjassa ollut mitään epämääräistä. olisit imeny ne öljyt yläkautta pois... loppuu se sotkusuus siihen paikkaan -edit- huomasin jo...otin silmän käteen ja katsoin vast nyt ed. viestis siistin näköinen auto... hyvin sopii nuo vanteet tuohon
Crisis Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 En laittanu kun ei ole edes hitsausvehkeitä. Tuleepahan ainakin suodatin vaihdettua kun joutuu avata öljypohjan ja voihan ne öljyt imeä vaikka tikun reiästä. ja putsattua se magneetti sieltä öljypohjasta joka lilluu metallipölyliemessä... noin se pitää tehdä. Aina öljyt+suodatin huom. suodattimen putken kaulassa kuminen "tiiviste". Ne jää yleensä vanhasta suodattimesta kiinni lootaan ja sit siel on kohta 2,3,4 jne rengasta jos niitä ei kalasta sielt pois. Nimimerkillä muutaman kaivanut. Harva hoksaa kattoa. En mäkään hoksannu mut ku fiksummat opasti
Mikko Posted January 9, 2007 Author Posted January 9, 2007 Mulla oli kaksi tiivistettä siellä laatikossa. Otin toisen pois ja ihmettelin kun suodatin ei oikein mennyt kunnolla paikalleen ja sitten vasta huomasin sen toisen. Oli sen näköinen että oli ollut siellä jo kauan.
Mikko Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Ponu sai viikonloppuna uuden vesipumpun, termostaatin ja paisuntasäiliön. Samalla tuli tietenkin vaihdettua jäähdytinnesteet. Pientä ongelmaa on kuitenkin vielä järjestelmän ilmaamisessa, mutta eiköhän siitäkin selvitä ennen ajokauden alkua.
Mikko Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Ebaystä löytyi ehjä ratti. Posti kantoi oikein perille asti, ei tarvinnu hakea tullista.
Mikko Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Vanha ratti olikin jo parhaat päivänsä nähny.
Mikko Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Nyt on kevään ensimmäiset ajot ajettu ja auto vaikuttais toimivan hyvin. Aamulla lisää ajoa.
maka Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 kaameen näköseks menee noi muovit,mistä löysit uudet .ei jääny ylimääräsiä
Mikko Posted May 4, 2007 Author Posted May 4, 2007 Tilasin uudet tuolta. Sarjan mukana tuli neljä painiketta joten ylimääräisiä ei jäänyt. Mutta saahan niitä tilaamalla.
Mikko Posted May 18, 2007 Author Posted May 18, 2007 Laitoin egr:n toimintaan kun ses-valo valitti siitä vaikka mitä teki. Solenoidi hajalla mutta Ebaystä löytyi edullisesti uusi. Ainakin vielä on valo pysynyt poissa. Mistä muuten ECM tietää onko egr toiminnassa vai ei? Kaasarikoneessa ei ole kun sähköinen solenoidi joka ohjaa alipaineella toimivaa venttiiliä.
Mikko Posted August 20, 2007 Author Posted August 20, 2007 Tuli viimein vaihdettua etuiskarit ja kyllä kyyti muuttui. Vanhat oli lähes täysin "kuolleet", tuskin olisi läpäissyt enää katsastusta. Vielä pitää katsastaa ja sitten ponu talliin odottelemaan ensi kesää.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now