Jump to content

Mikon Trans Am -86


Mikko

Recommended Posts

Elokuun lopussa todennäköisesti. Ei ehdi enää paljoa ajelemaan kun opiskelut alkaa taas syyskuussa. m- Eipä ole kyllä koko kesänä mittariin tullu kun vajaat 400 mailia. Toivottavasti ensi kesänä kertyy vähän enemmän ajoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Perjantaina lähti molemmat etupenkit verhoiltavaksi ja niiden pitäisi olla valmiina viimeistään toukokuun puolessavälissä. Lisäksi akku on sanonut sopimuksensa irti talven aikana eli sekin pitää vielä vaihtaa. Kuvia tulee kun penkit on valmiit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ponu katsastettu tänään ilman huomautuksia ja samalla merkittiin nykyiset rengaskoot rekisteriotteeseen, kun tarkkaavainen katsuri huomasi ettei koot täsmää. *clap* Mittariin kertynyt maileja kesän aikana noin 280 ja suurin projekti penkkien verhouksen jälkeen on ollut lasinpesurin moottorin vaihto.

Link to comment
Share on other sites

Penkit on asennettu ja kesän ensimmäiset ajot ajettu. 8) Gami-tuote Kortesjärvellä teki uudet verhoilut. m/ Tässä pari kuvaa uusista penkeistä.

 

Oliko niillä "kaavat" vai tekikö vanhoista??
Link to comment
Share on other sites

Oliko niillä "kaavat" vai tekikö vanhoista??

 

Vanhoista tekivät. Purkasivat toisen puolen verhoilun osiin ja tekivät niistä kaavat uusia varten. Hyvät tuli ja aina vaan paranee mitä enemmän on istuttu. 

Link to comment
Share on other sites

Tää on hienon näköinen peli. Mites laatikko toimii?

 

Onko spoikka vielä musta?

 

Laatikko toimii nykyään ihan hyvin varsinkin kylmänä. Kuumana venyttää joskus 2->3 vaihtoa ja laittaa turbiinilukon liian aikaisin päälle, mutta ei onneksi luista.

 

Kaikissa -86 malleissa oli musta spoikka (jos aerowing) riippumatta auton väristä. Ja koska kaikki muukin on täysin originaalia niin spoilerikin pysyy mustana. 8)

Link to comment
Share on other sites

Laatikko toimii nykyään ihan hyvin varsinkin kylmänä. Kuumana venyttää joskus 2->3 vaihtoa ja laittaa turbiinilukon liian aikaisin päälle, mutta ei onneksi luista.

 

Kaikissa -86 malleissa oli musta spoikka (jos aerowing) riippumatta auton väristä. Ja koska kaikki muukin on täysin originaalia niin spoilerikin pysyy mustana. 8)

mulla teki samaa tci:n 700r4, syynä oli öljyn vähyys. tarkistahan öljyt

Link to comment
Share on other sites

mulla teki samaa tci:n 700r4, syynä oli öljyn vähyys. tarkistahan öljyt

 

Öljyt on ylämerkissä ja tarkastettu ohjeen mukaan. Saattaa olla jo vähän ylämerkin yläpuolellakin. Vois kokeilla imaista ylimääräiset pois.

Link to comment
Share on other sites

Kaikissa -86 malleissa oli musta spoikka (jos aerowing) riippumatta auton väristä. Ja koska kaikki muukin on täysin originaalia niin spoilerikin pysyy mustana. 8)

 

Katos. En tuota tiennyt. Aina oppii uutta  :)

Link to comment
Share on other sites

Tuo 2-3 vaihdon venyttäminen on luistamista  ??? Ja just kuumanahan se sitä tekeekin, niin se alko mullakin ja paheni vaan koko ajan ennenku vaihtoin lootan toiseen  >:(

 

Vai vaihtaako sulla 2:lta 3:lle nykästen sitten kun se vaihde vaihtuu? Vai pehmeästi, eli luistaa? Vaihteiden pitäs vaihdon hetkellä vaihtua varsinkin kaasu pohjassa ajaen vähän nykäisten, jos vaihto on kaasu pohjassa pehmeä ja kierrokset nousee ennen vaihteen vaihtumista niin loota luistaa ja tuho on lähellä....

Link to comment
Share on other sites

Tuo 2-3 vaihdon venyttäminen on luistamista  ??? Ja just kuumanahan se sitä tekeekin, niin se alko mullakin ja paheni vaan koko ajan ennenku vaihtoin lootan toiseen  >:(

 

Vai vaihtaako sulla 2:lta 3:lle nykästen sitten kun se vaihde vaihtuu? Vai pehmeästi, eli luistaa? Vaihteiden pitäs vaihdon hetkellä vaihtua varsinkin kaasu pohjassa ajaen vähän nykäisten, jos vaihto on kaasu pohjassa pehmeä ja kierrokset nousee ennen vaihteen vaihtumista niin loota luistaa ja tuho on lähellä....

 

Täyskaasulla vaihtaa terävästi ja oikeilla kierroksilla. Oireita on vähän vaikea kuvailla mutta joskus kiihdytyksessä tuntuu kuin olisi 2 ja 3 vaihteet yhtäaikaa päällä ja sitten lopuksi vaihtaa nykäisten kolmoselle. Ja kierrokset ei nouse missään vaiheessa ennen vaihtamista. Jos siinä vaiheessa kun vaihto venyy nostaa jalan kaasulta, kuuluu jostain laatikon seutuvilta pamaus mutta tämä ei välttämättä kuulu joka kerta. TV-vaijeri on tarkastettu ja oikein säädetty ja laatikon kannatinkumi ja kiinnitykset ovat ok.

 

Kuulostaa aika hämärältä vialta, mutta ajetaan niin kauan kun kulkee. \m/

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Jukka

Täyskaasulla vaihtaa terävästi ja oikeilla kierroksilla. Oireita on vähän vaikea kuvailla mutta joskus kiihdytyksessä tuntuu kuin olisi 2 ja 3 vaihteet yhtäaikaa päällä ja sitten lopuksi vaihtaa nykäisten kolmoselle. Ja kierrokset ei nouse missään vaiheessa ennen vaihtamista. Jos siinä vaiheessa kun vaihto venyy nostaa jalan kaasulta, kuuluu jostain laatikon seutuvilta pamaus mutta tämä ei välttämättä kuulu joka kerta. TV-vaijeri on tarkastettu ja oikein säädetty ja laatikon kannatinkumi ja kiinnitykset ovat ok.

 

Kuulostaa aika hämärältä vialta, mutta ajetaan niin kauan kun kulkee. \m/

Onko muuten kaikki lootan ja koneen väliset pultit kiinni ja kireällä?

 

Kerroit tässä taannoin että kone kärsii nakutuksesta. Onkohan EGR kunnossa? Venttiili toimii ja ei oo esim venttiilin jalka murtunut/pikkasen haljennut ja egr kanava ei oo täynnä karstaapaskaa? Emännän kaprise kävi hassusti, egr kanava oli tukossa/täynnä sontaa. Kanavan ja venttiilin putsaus paineilmalla ja ruuvarilla rapsutellen palautti 305:n huimat tehot ja poisti käyntihäiriöt

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...