Jump to content

Mikon Trans Am -86


Mikko

Recommended Posts

Noniin, nyt olis tarkoitus kaivaa tämäkin harrastus vaihteeksi esiin. Viime kesänä tuli ajettua vain reilut parisataa kilometriä ja kaktsastuskin jäi syksyllä välistä. Auto on sentään pysynyt itsellä, mutta nyt pitäis sitten aloittaa siitä katsastuksesta (ei huvittaisi yhtään m-). Kävin tallissa herättelemässä konetta ja hyvin se vaan hörähti tulille pitkän seisonnan jälkeen. Vanha kunnon kaasaritekniikka. 8) Ainut korjaustoimenpide olisi katkenneen monitoimiviiksen (vai mikä se mahtaa virallisesti olla) vaihto, mutta sekään ei taida tuossa ahtaassa tallissa onnistua, kun se johto menee jonnekin syvälle rattiputken uumeniin... Täytyy katsella sitten, kun lumipenkka sulaa oven edestä ja auton saa pihalle. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noniin, auto katsastettu tänään ilman moitteita. 8) Jarruissa oli aika paljon heittoa ja päästöt olivat korkeammat kuin ennen. Varmaan johtui siitä, että auto on seissyt tallissa viime elokuusta asti ja tankissa oli vielä viimekesäistä bensaa. Mutta pääasia että meni läpi.

Link to comment
Share on other sites

Noniin, auto katsastettu tänään ilman moitteita. 8) Jarruissa oli aika paljon heittoa ja päästöt olivat korkeammat kuin ennen. Varmaan johtui siitä, että auto on seissyt tallissa viime elokuusta asti ja tankissa oli vielä viimekesäistä bensaa. Mutta pääasia että meni läpi.

Hienoa  m/ Ei muuta kuin kova ajoa  8)

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Tänään kävin konttorilla ja leimahan sieltä tuli kahdeksan vuoden tauon jälkeen👍Hieman aiheutti ylimääräistä jännitystä, kun muutaman kilometrin menomatkalla alkoi toinen takajarru savuta ja moottorin vikavalo syttyi. Laahaus loppui kun nitkuttelin käsijarruvaijeria ja vikavalo sammui itsestään. Täytyy lukea koodit kun ehtii, mutta saattaa liittyä eiliseen lambdan vaihtoon ja seoksiin. Käynti parani kyllä oleellisesti uudella lambdalla, mutta hc taitaa olla vieläkin korkea? Tosin tippui hetken tyhjäkäyntiä käytyään 154 arvoon.

 

Katsastus.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minkälaisia kokemuksia muilla on mekaanisista bensapumpuista, saako enää mistään sellaista, joka toimii? Mulla on nyt menossa kolmas carterin pumppu. Uudella ajettu nyt noin 50 km ja meno meinaa välillä hyytyä totaalisesti ja saattaa sammua esim. risteykseen. Ja käynnistyksessä joutuu sahaamaan pitkään. Aluksi ei meinannut käydä edes tyhjäkäyntiä. Ensimmäinen pumppu jätti aikanaan tielle, kun lakkasi pumppaamasta. Toinen toimi muuten ok, mutta alkoi vuotaa polttoainetta ulospäin. Ja tämä uusin ei ole toiminut uutenakaan. Ei huvittaisi vaihdella pumppua jatkuvasti.

 

Muuten kaikki pelaa nyt ok ja eilen suoritettu museotarkastus hyväksytysti 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Olet varmaan jo mitannut bensanpaineen ja todennut ettei bensaa tule riittävästi? 

 

Vika voisi olla myös öljynpaineanturissa minkä kautta pumppu saa virtaa. 

Bensanpainesäätimessä, suuttimissa / tbi, tankin sisäinen vuoto ym. 

Link to comment
Share on other sites

26 minuuttia sitten, Fenix kirjoitti:

Olet varmaan jo mitannut bensanpaineen ja todennut ettei bensaa tule riittävästi? 

 

Vika voisi olla myös öljynpaineanturissa minkä kautta pumppu saa virtaa. 

Bensanpainesäätimessä, suuttimissa / tbi, tankin sisäinen vuoto ym. 

Unohtui mainita että kyseessä kaasarikone. Pumppu on siis mekaaninen. Todettu polttoaineputkesta, että bensaa ei tule kaasarille asti silloin kun pitää sahata käyntin. Tankilta bensa tulee kyllä pumpulle asti, mutta ei siitä eteenpäin eli käytännössä ainut vaihtoehto on viallinen pumppu. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...