Jump to content

Vesi + metanooli (Water / Methanol)


-vellu

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    42

  • -vellu

    16

  • Mopo305

    10

  • jontte

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

fiamma ja shurflo on yleisimmat kayttovesipumput joita asuntoautoissa on, fiamman pumppuja ainakin on karavaaniliikkeissa nakyny

 

Juu no se tuli jo selväksi noilla sivuilla surffaillessa  ;D Enempi kiinnostas se että olisko tuo viimeisin ehdottamani pumppu riittävän paineen ja tuoton tuottava ihan vesimetanoli ruiskutusta ajatellen tohon mun kamppeeseen..?  ;D ::)

Link to comment
Share on other sites

Juu no se tuli jo selväksi noilla sivuilla surffaillessa  ;D Enempi kiinnostas se että olisko tuo viimeisin ehdottamani pumppu riittävän paineen ja tuoton tuottava ihan vesimetanoli ruiskutusta ajatellen tohon mun kamppeeseen..?  ;D ::)

Jaa että myös metanoolia \m/ Tuo ei taida kestää kunnolla metanolia jos ei sitä ole siihen tarkoitettu :-X

Tuo on jo sen hintainen pumppu, että varmista ainakin sen toimivuus halutulla nesteellä. Kysele ny piruuttain tuolta Alkycontrollista tai Snowlta mitä pyytävät pelkästä pumpusta. Saattasit saada samaan hintaa varmasti soveltuvan pumpun.

 

Oma laite toimi hienosti. Alastarossa mulla oli viivalla IAT lämmöt 35 astetta paikallaan - 100 metrin jälkeen 25 astetta (6200 rpm) ja maalissa 20 astetta (6000 rpm).

 

-e- ja on mulla toki lisäksi ISOOO välijäähdytin ;D

Link to comment
Share on other sites

Onkos kukaan viisastunu tän asian suhteen, eli onko kellään tiedossa missä autossa olis riittävän tehokas ajovalopesurin pumppu vesiruiskuun?  ::) Tai mistä sais pelkän siihen tarkoitetun pumpun, ohjaus onnistuu MS:llä. Ja nyt pitäs laittaa toi systeemi itelle, kokeillaan sitä ennenku männät sulaa......  ;D :-[

 

 

... tai voihan ne olla jo sulanutkin  :o >:( ;D

Mulla on tuolla tallissa Audin uusi valojen pesuri pumppu,kokeilin joskus öljypolttimen suuttimella, todella hienoa sumua sieltä pukkas,paineista en tiedä,kun testit jäi kesken,mutta jos kukaan ei huoli tota mun rakkinetta niin talven aikan,jatkuu tetailut.On ajatuksissa toinenkin pumppu vaihtoehto,mutta siitä joskus lisää,kun saan hankittua osia.Tuo audin pumppu imasi litran pötikän hetkessä tyhjäksi jos oli  vain pelkkä 10mm letku.
Link to comment
Share on other sites

Oliskohan sitten tää Shurflo??  ::)

 

On meinaan 5,3 l/min ja 7,0 bar, hinta reilu 140 eskoa...  ::) Tää on tossa Saab projektissa käytetty pumppu.

 

Onkos kellään tietoa kestääkö tollainen pumppu 50/50 % vesi-metanoliseosta?  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mulla on tuolla tallissa Audin uusi valojen pesuri pumppu,kokeilin joskus öljypolttimen suuttimella, todella hienoa sumua sieltä pukkas,paineista en tiedä,kun testit jäi kesken,mutta jos kukaan ei huoli tota mun rakkinetta niin talven aikan,jatkuu tetailut.On ajatuksissa toinenkin pumppu vaihtoehto,mutta siitä joskus lisää,kun saan hankittua osia.Tuo audin pumppu imasi litran pötikän hetkessä tyhjäksi jos oli  vain pelkkä 10mm letku.

tää audin painepesuripumppu olis sopuhintanen uutenakin.tuottohan saattas riittää Mopon testien perusteella hyvinkin.minkähän asteinen sumu tossa ruiskusuuttimessa ois hyvä olla?40 kö?

kyseessä siis TPI ja paxton.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Katselin Datamasterin logeja ja imuilman lämpötiloja Trans Amin eri kokoonpanoilla ajoista:

 

- Vuonna 2006 mulla oli pikku välijäähdytin ja se sai huonosti ilmaa. Imuilman lämmöt olivat normaaleilla kesäkeleillä 30-49 astetta.

- Vuonna 2007 isommalla coolerilla ja vesi-metanooliruiskulla varttimaililla Alastarossa startissa lämmöt 38 astetta ja jo kakkosvaihteen lopussa 22 astetta jolloin ahdot 10 PSI:tä ja 6200 rpm. Lopussa nopeus 195 (vähän vartin jälkeen) ja ahdot 8 PSI:tä ja 6000 rpm. Aika 11.97.

 

Vesi/metanooli 50/50%

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ja ei kai tuo ämpärin pienuus ole mikään ongelma.. letku pissapojan pönttöön?

Tossa mun sarjassa käytetään nimen omaan pissapojan säiliötä.

 

Laitoin sitten Bilteman lasinpesulaitteen hoitamaan ikkunalle ruiskuttelun. Koko 1,5 l , hinta 11,99€ m/

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/58_657iso.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tossa mun sarjassa käytetään nimen omaan pissapojan säiliötä.

 

Laitoin sitten Bilteman lasinpesulaitteen hoitamaan ikkunalle ruiskuttelun. Koko 1,5 l , hinta 11,99€ m/

 

 

Jaa mikset antanu käyttää samasta säiliöstä? Sade ja paskakelillä kuitenkaan ei tarvi koneeseen sitä vesimetanoliseosta ruiskutella joten riittäähän se molempiin tarkoituksiin  ;) Vai onko sulla pelkkä kusiruutta se ilman douppingia mitä mottiin ruiskuttelet??  ::)

Link to comment
Share on other sites

Jaa mikset antanu käyttää samasta säiliöstä? Sade ja paskakelillä kuitenkaan ei tarvi koneeseen sitä vesimetanoliseosta ruiskutella joten riittäähän se molempiin tarkoituksiin  ;) Vai onko sulla pelkkä kusiruutta se ilman douppingia mitä mottiin ruiskuttelet??  ::)

Ajattelin kuitenkin pitää noi erillään. Toi metanolin hankkiminen oli mulle sen verran työlästä, että en viitsi sitä ikkunoille ruiskia.

50/50 - vesi /metanoli.

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin kuitenkin pitää noi erillään. Toi metanolin hankkiminen oli mulle sen verran työlästä, että en viitsi sitä ikkunoille ruiskia.

50/50 - vesi /metanoli.

 

Metanoliahan on kaikki halvat lasinpesunesteet puolillaan vai onko enempiki  ;) Eli ei se niin työlästä ole, pitää vaan löytää sopiva pitoisuus jostaki lasinpesunesteestä ja sitä tarpeen vaaatiessa lantrata sitten...  :P

Link to comment
Share on other sites

Metanoliahan on kaikki halvat lasinpesunesteet puolillaan vai onko enempiki  ;) Eli ei se niin työlästä ole, pitää vaan löytää sopiva pitoisuus jostaki lasinpesunesteestä ja sitä tarpeen vaaatiessa lantrata sitten...  :P

 

Niinhän se taitaa olla.

Mut mä otan kuitenkin vain puhdasta kamaa \m/  ;D

Link to comment
Share on other sites

Eikös "Pile" dynossa kokeille,että ei mainittavaa eroa oliko pelkkä vesi vai metsku.PILEEEE kuinka oli

 

Se on aikalailla moottorista kiinni miten käy, ja pile on tuohon jo muistaakseni vastannut aikaisemmin tässä topikissa..  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Miten se on, kun tuollasta 50/50 vesi-metanoliseosta ruiskutetaan X määrä tuohon Paxtonilla ahdettuun pikkulohkoon, meneekö seos rikkaammalle vai laihemmalle tuon takia? Vesihän kyllä tuo lisää happea sen lisäksi että tuo seos jäähdyttää merkittävästi imuilmaa, metanolihan puolestaan taas on korkeaoktaanista palavaa ainetta. Sillä kyselen että alustavasti säätäisin karttoja rikkaammalle jos on pelkoa että seos laihenee.. Eipä sillä, ei oo vielä laitteet tullu jenkeistäkään mutta pitää olla suunnitelmat jo valmiina mielummin ennen ku mäntä kiertokankineen lähtee haukkaamaan raitista ilmaa..  ;D

Link to comment
Share on other sites

Vesihän kyllä tuo lisää happea sen lisäksi että tuo seos jäähdyttää merkittävästi imuilmaa, metanolihan puolestaan taas on korkeaoktaanista palavaa ainetta.

Näkisin tuon veden roolin hieman toisin, vesihän on palamistuote. Vaikka se vesi sielä hajoaisikin vedyksi ja hapeksi, niin ei se kauaa se vety pysyisi vetynä vaan palaisi takaisin vedeksi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...