BlackZ Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Avataanpas tänne oma topikki koskien ihan tätä kyseistä ahdinsarjaa. Tänne voi laitella kaikkia tietoja PAXTON SN-sarjan ahtimien huoltoväleistä, korjaussarjoista, teknisiä tietoja (ahtopaineet, tuotto, riittävyys hv jne....), linkkejä kyseisillä ahtimilla toteutettuihin projekteihin yms., eli kaikkea mahdollista kyseistä mallisarjaa koskien! Kerätään vähän nippuun tietoa yms., niin sitten on mukavampi näiden kanssa harrastelevien lueskella yhdestä topikista tärkeimmät tiedot. Itellähän on nyt tuo PAXTON SN-93 Camarossa kiinni. Ja tätä ainakin koskee ilmeisesti seuraavat asiat: - Öljytyyppi: ATF Type F vaatimuksena (esim. Valvoline ATF Type FA on tällaista), vielä parempi öljy olis Type FE(?). - Öljytilavuus: n. 3dl - Öljyjen vaihtoväli: 5000km, mutta suositeltavaa vaihtaa esim. 2000km välein Siinäpäs sitä olis alkuun. Miten nuo öljyt muuten kannattaa tuohon SN-93:een vaihtaa? Onko siellä tyhjennysproppu jossakin, vai kannattaako ahdin ottaa irti ja kaataa öljyt pois vai imaista ne öljyt mittatikun reiästä vaan pumpulla vai mitenkä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 mulla tuli ahtimen mukana sellainen imupumppu millä noi öljyt oli hyvä vaihtaa suoraan mittatikun reijästä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 pannaas toi linkki tännekin sieltä löytyy paxtonin alkutaipaleen tuotteita silloin kun nimi oli vielä McCulloch http://www.vs57.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 ite olen tosta omasta (sn92) vaihtanu öljyt imemällä isolla lääkeruiskulla,missä ohut letku kiinni. aika homma aina irroitella ahdin.. seuraavaan versioon laitan tuo oil-coolerin. tilavuus nousee 0.8litraan ja jos vaikka pysys hiukan kylmempänä.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted December 30, 2006 Author Share Posted December 30, 2006 Mites tuo remmi muuten löytyy noihin? Löytyykö helposti tarvikeliikkeistä vaan joku standardi remmi vai pitääkö tuo tilailla aina jostain? Omaan vois uuden ostaa ku ei ollu tuo entinen enää mikään hyvännäkönen. Mites tuo cooleri sitten näihin, onko mahdoton lisätä jälkeenpäin? Vois tosiaan olla tarpeen, huomasin itseki ku olin pihassa muutaman minuutin revitelly et aika lämpimäksi se ahdin menee vaikkei isommin edes ajellu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Mites tuo remmi muuten löytyy noihin? Löytyykö helposti tarvikeliikkeistä vaan joku standardi remmi vai pitääkö tuo tilailla aina jostain? Tuolla jenkeissä kiroilevat noitten perushihnojen hintoja joita tilailevat suoraan ahdinvalmistajilta. Itse otin mitat hihnasta ja löysin uuden hihnan Vantaan Motonetin hyllystä kohtuulliseen hintaan. Suosittelen siis mittaamaan oman hihnan tarkkaan ja katsomalla mitä löytyy tarvikkeena täältä Suomesta. Mun talli on ton ko. Motenetin vieressä, joten voin kyllä käydä katsastamassa onko siellä tarvitsemaasi varahihnaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 hihnan löysin kanssa motonetistä. muistaakseni oli 1310mm pitkä. tuo orggis lauhdutin toimii siten,että öljytikun tilalle tulee imu-/paluuputki.. kait sen saa jälkikäteen jotenkin muutenkin tehtyä? eli tollanen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted December 31, 2006 Author Share Posted December 31, 2006 hihnan löysin kanssa motonetistä. muistaakseni oli 1310mm pitkä. tuo orggis lauhdutin toimii siten,että öljytikun tilalle tulee imu-/paluuputki.. kait sen saa jälkikäteen jotenkin muutenkin tehtyä? eli tollanen: Olis varmasti kannattava hankinta! Sullako tuollainen on..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Oon nyt noita jenkkisivustoja jonkin verran selaillu ja niissä tuntuu kyllä olevan melkoisia paineita parhaillaan mitä noilla SN-93 sarjan ahtimilla on saatu aikaiseksi. En tiiä mihin mehupulloon ovat sitten ahtaneet, kun löysin jutun missä maksimissaan oli saatu 13.8psi ahdot tuolla SN-93:lla. Osahan noista on varmasti legendaa tai jotaki muuta keksintöä, mutta mitähän nämä ahtimet tuollaiseen vajaa 300hv 5.7l V8:iin tuottaa painetta? Ilmeiseti ollaan normaalisti jossain 6-8psi välillä. Mutta tosi paljon löytyi juttuja, missä SN-93:lla oli saatu yli 10psi paineet. Mullakin on 2 erikokoista yläpyörää (n. 85mm ja 68mm) tuohon ahtimeen, pitää varmaan koittaa sitten jossain vaiheessa paljon se ahtaa sillä pienemmällä. Nykyisistäkään ahdoista ei toistaiseksi ole tietoja kun ei ole pystynyt moottoria missään kuormittamaan vielä... EDIT: Tuo 13.8 psi ahto SN-93:lla johtuu siitä, että sinne oli vaihdettu ne VR-4 sisuskalut.. Nyt myöhemmin selaillessa löysin selityksen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 impelleriä vaihtamalla noita paineita saadaan nostettua niin että ei kierroksia tartte lisätä.sekä kuulien painetta lisätä niin että ei ala sisäisesti luistamaan. toki noita paineita on voitu mitata noin korkeita jos siellä ameriikas on yhtä käteviä painemittarin asentajia kuin siinä sun ahtimes niin että se on läppien ja ahtimen välis. ei muuta kuin kierroset tappiin ja äkkiä läpät kiinni niin johan on hetkellisesti paineita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 jostain muistan lukeneeni,ettei ole kovin suositeltavaa ylikierrättää sn-ahdinta,jos ei halua tutustua ahtimen sisälmyksiin remontin merkeissä.. Onko muuten tietoa noitten "teknisistä tiedoista"? lähinnä kiinnostaa tuo sn92-puhallin ja sen tuotto.. asennusmanuaalini on mallia sn93 ja siinä sanotaan: weight 23 pounds boost rating 5-8pounds w/hp impeller 9-12pounds Air flow 850c.f.m. w/hp imp. 1300c.f.m. max. imp. speed 38500 rpm oil capacity 8-12 ounces w/oil cooler 16-22 w/ext. reservoir 60-64 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 Onko muuten tietoa noitten "teknisistä tiedoista"? lähinnä kiinnostaa tuo sn92-puhallin ja sen tuotto.. asennusmanuaalini on mallia sn93 ja siinä sanotaan: Kuinka paljon sulla ahtopaineet nousi parhaillaan sillä sun SN-92:lla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 ite olen tosta omasta (sn92) vaihtanu öljyt imemällä isolla lääkeruiskulla,missä ohut letku kiinni. aika homma aina irroitella ahdin.. seuraavaan versioon laitan tuo oil-coolerin. tilavuus nousee 0.8litraan ja jos vaikka pysys hiukan kylmempänä.. Vakiona SN-92 -ahtimeen menee vain 2dl öljyä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 19, 2007 Author Share Posted April 19, 2007 PAXTON SN-93 räjäytyskuvat hakusalla, pitäis saada PIAN että pääsisivät remppaa ton mun ahtimen, joten nyt tänne linkkiä tai mulle mailia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 http://kuvablogi.com/nayta/329052/ -oli liian suuri pistää suoraan tänne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 http://kuvablogi.com/nayta/329052/ -oli liian suuri pistää suoraan tänne... Hieno homma, pääsee turbohemmo avaamaan Paxtonin, hyvä olla kuitenki räjäytyskuvat vaikka yksinkertainen kampe onkin Suuret kiitokset Jarnolle tästä!! Nuo selitykset näkyy hieman huonosti tuossa sivussa, onko alkuperäinen kuvakin samaa tasoa? En tiedä olisko apua jos niistäkin sais selvää. Onneksi osanrot kuitenki näkyy. PS. Ohan tuo jotenki järjettömän näkönen rakenne verrattuna esim. ProChargeriin ja uudempiin Paxtoneihin joissa on ratasvälitys.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 tuon kokoisena se koneella on. kansi auki,rikkinäiset pois,ehjät tilalle,kansi kiinni Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 tuon kokoisena se koneella on. kansi auki,rikkinäiset pois,ehjät tilalle,kansi kiinni Sehän se on just ku ei tiiä onko siellä sellasta hajalla mitä ei "hyllystä" saa, eli jotain muuta kuin laakerit. Kohtahan se nähdään... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Nyt auttakaa ne jotka tän on kerran aukassu tai muuten tietää ja PIAN että homma taas etenee.. Se turbohuollon kaveri oli alkanu purkaa tuota Paxtonia, mutta nyt on onkelmana se että miten tuo halkeaa ettei säre mitään. Kuvassa näkyy se mitä ahdinta on purettu (eli ei paljon mitään). Miten tuo nyt halkeaa?? Se korjaaja ei uskaltanu repiä tuota stefaa väkisellä vielä pihalle, ku tuntuu että se on niin tiukassa että se hajoaa. Onko tuo stefa joku "hyllystä" löytyvä vai onko se pakko tilata just Paxtonin oma?? Tärkeintä olis ny saada värkki auki. Tuo Jarnon laittama räjäytyskuva on sen verran epätarkka, että varmalla siitä ei saa selvää miten tuo Paxtoni halkeaa, eli onko jossaki sokka jne. Onko tuon stefan alla joku lukitus ja saako tuon stefan yleensäkään ehyenä irti?? Vai pitääkö tuo pyöreä levy vaan kammeta väkisellä irti?? Auttakaas mahd pian että etenis tää homma.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Ja tässä Paxton toiselta puolelta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Tässä vielä impelleri ja hihnapyörä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Hohhoijaa Ei tietysti liity topicciin, mutta kanattaisiko ostaa ProCharger samaan hintaan kun korjata toi tehoton ja kaikkien haukkuma Paxton? Olikohan tää vähän provosointia tuo on kyllä taas aika yks kantainen näkökulma. eli jos ponusta puhkee rengas niin ei sitä kannata korjata osta tuolta uusi lada niin saat uuden auton renkaan hinnalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted April 30, 2007 Author Share Posted April 30, 2007 No, eikö kukaan osaa vastata tähän vaikka niin se tuntu että sen jokapoika on aukaissu ja on viimesen päälle helppo homma..?!? Pitäs pikkuhiljaa saada halkikin tuo Paxtoni että sais uudet laakerit sisään jne... Ja ostan kyllä Prochargereita heti ainaki 2 kappaletta jos kerran saa 150 eurolla!! Joten pistäppä vellu Procharger postiin tulemaan tänne ouluunpäin niin ei tarvi tuota paskaa Paxtonia korjata.....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Ja ostan kyllä Prochargereita heti ainaki 2 kappaletta jos kerran saa 150 eurolla!! Joten pistäppä vellu Procharger postiin tulemaan tänne ouluunpäin niin ei tarvi tuota paskaa Paxtonia korjata.....! Meinasin, että jos käy näin: Korjaa ensin 150 eurolla. Lähetä sitten epäonnistuneen korjauksen jälkeen Jenkkeihin $700 + rahdit molempiin suuntiin + tullit ja alv + kaikki muu vaiva josta lupasin sulle puhelimessa kertoa kun kysyt... Ihan kahta en pysty lähettämään tuolla yhteishinnalla, mutta toi yks varmaan lähtis Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 No jos jotaki positiivista muuten hieman perseilleen menneessä operaatiossa niin nyt tiedetään miten se Paxton OLISI PITÄNYT aukaista... Eli eipä auennnu hajoamatta. Saapa nyt sitte nähä joutuuko tässä pakosta tilailee jenkeistä osia. Nämä oli just niitä juttuja että kukaan ei tuntunut tietävän onko tuossa mitään kikkailua aukaistaessa niin olipa vaan pakko kokeilla että homma jo eteniskin.... Sellaaaasta. Kyllähän siinä yhden sortin niksi oli mikä ei kyllä selviä edes tuosta räjäytyskuvasta. Kyllä taas tuntuu että harrastaminen on ihan vitun mukavaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now