Jump to content

PAXTON SN-sarja (92, 93 jne.)


BlackZ

Recommended Posts

Niin pitkään on helppoa, kun rahalla selviää.  m/

 

Pitäisköhän omasta patista rakentaa vapari mieluummin... Aina vähemmän rikki meneviä osia.  :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    26

  • Jarno

    10

  • rokzetä

    7

  • viljou

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Niin pitkään on helppoa, kun rahalla selviää.  m/

 

Pitäisköhän omasta patista rakentaa vapari mieluummin... Aina vähemmän rikki meneviä osia.  :P

 

Kyllä näitten kans alkaa rahatki loppumaan prkl..  :o Itelle ei vapari tuu enää kyseeseenkään kun ehti pahimmoikseen jo ajella remmiahdetulla kasilla, paluuta ei ole..........  ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest pile

harmi että rikkoontui.

mikä osa se mahdollisesti oli.

saako hitsaamalla kuntoon vai pitääkö etsiä uusi.

Link to comment
Share on other sites

harmi että rikkoontui.

mikä osa se mahdollisesti oli.

saako hitsaamalla kuntoon vai pitääkö etsiä uusi.

 

Perjantaina se levitellään osiksi, siinä näkee sitten mitä on tehtävissä. Kumpikin mahdollisuus on olemassa, joko hitsaamalla kuntoon tai sorvaamalla tehdä kokonaan se osa uusiksi.. Se impellerin takana oleva suojalevy murtu missä se takastefa on paikallaan....  :-X

Link to comment
Share on other sites

Mitään uutta,kuuluuko,kuuluuko???

 

Sen verran, että nyt ahdin levitelty osiksi ja just soittelin siitä, sieltä on sisältä kulunut ne kehätki heikolle hapelle, niissä on kuulemma jotaki "koloja"..  >:( Pitää käydä tsekkaa mistä on kyse huomen aamulla... Prkl...........

Link to comment
Share on other sites

Sport Truck

Kuulostaa pahalta,mutta toivotaan että saa kuntoon  m/

 

Ei ole muutenkaan kiva kun auto levällään,vaikka pitäs olla jo ajossa.

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa pahalta,mutta toivotaan että saa kuntoon  m/

 

Ei ole muutenkaan kiva kun auto levällään,vaikka pitäs olla jo ajossa.

 

Autohan on ajossa kyllä, mutta ilman ahdinta ja lootakin luistaa vielä... Ei oo vieläkää ehtiny sitä edes vaihtaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Löyty tällanen Paxton f-body -projekti ohimennen. Ahtimena Paxton VR4 joka ilmeisesti hyvinkin samanlainen ainakin ulkoisesti tuon SN-sarjan kanssa. Ahtaa vaan huomattavasti enemmän (12-14 psi).

 

http://www.thirdgen.org/techboard/power-adder/280317-up-graded-vr4.html

 

Ja just selvisi että kyseessä ilmeisesti muutossarja joka tarkoitettu tehtäväksi SN-sarjalaisiin:

 

http://www.cundnracing.com/servlet/Detail?no=252

 

Tuollahan lukee että muuttaa SN-sarjalaisen 11-16 psi ahtavaksi. Tää nyt vaan ihan mielenkiinnosta, tollasta upgradea tuskin tulee tehtyä ku ei ainakaan näin alkuun edes alkanu tuo Paxton harrastus kovin positiivisessa mielessä  ;D ???

Link to comment
Share on other sites

Guest 1994z28

Löyty tällanen Paxton f-body -projekti ohimennen. Ahtimena Paxton VR4 joka ilmeisesti hyvinkin samanlainen ainakin ulkoisesti tuon SN-sarjan kanssa. Ahtaa vaan huomattavasti enemmän (12-14 psi).

 

http://www.thirdgen.org/techboard/power-adder/280317-up-graded-vr4.html

 

Ja just selvisi että kyseessä ilmeisesti muutossarja joka tarkoitettu tehtäväksi SN-sarjalaisiin:

 

http://www.cundnracing.com/servlet/Detail?no=252

 

Tuollahan lukee että muuttaa SN-sarjalaisen 11-16 psi ahtavaksi. Tää nyt vaan ihan mielenkiinnosta, tollasta upgradea tuskin tulee tehtyä ku ei ainakaan näin alkuun edes alkanu tuo Paxton harrastus kovin positiivisessa mielessä  ;D ???

 

Aika kovat paineet tuottaa ,  puristussuhde varmaan pitäis olla alle 9.0:1 ?

Link to comment
Share on other sites

Aika kovat paineet tuottaa ,  puristussuhde varmaan pitäis olla alle 9.0:1 ?

 

Tuossa ylemmässä linkissä olevassa Firebirdissä on 355 cid kone 9.5:1 puristuksilla ja ahtoa 13 psi. Toki paras ahdinmoottori tulee lähes aina laskemalla puristussuhdetta ja nostamalla ahtoja, joten tuollainen korkeampipuristeinen ahdinmoottori ei ainakaan kannata mikään tavoite rakentelussa olla.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa ylemmässä linkissä olevassa Firebirdissä on 355 cid kone 9.5:1 puristuksilla ja ahtoa 13 psi. Toki paras ahdinmoottori tulee lähes aina laskemalla puristussuhdetta ja nostamalla ahtoja, joten tuollainen korkeampipuristeinen ahdinmoottori ei ainakaan kannata mikään tavoite rakentelussa olla.

juu ei.

mutta ei kannata liian alas noita puristuksiakaan pudottaa jos meinaa että kone herää heti tyhjäkäynniltä hyvin ja on ns. hyvä ajomoottori. jos vain tuijottaa huipputehoja niin silloin on eri asia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olettekos muuten ajatelleet että noita SN sarjan Paxtoneita ei muuten kannattas kovin korkealle kierrättää edes niiden vakiovälityksillä??  :o Lueskelin jenkkisivustoilta juttuja, niin noilla vakiovälityksillä (mitkä mullakin vissiin on?) ei passais moottoria kierrättää kuin noin 4880 rpm asti (silloin ahdin pyörii jo 39000 rpm)  :o Muuten "keittää" eli menee särki.. Eli eipä tuu varmasti välityksiä enää tiuhennettua, sehän tarkoittas sitä että moottorin maksimikierroksia pitäs tuostakin vielä laskea. Menee pakollakin jo nytkin tuonne asti kun loota vaihtaa noin 5000 rpm isompaa silmään. Onneksi tuli laitettua se tehokkaampi impelleri.. Mahtaa jäädä kokeilematta tuo tiuhempi välitys kokonaan mikä mulla on ku ei huvita rikkoa tota ahdinta.

 

Jos tuota ajattelee, niin eipä tuo Paxton ole kovin sopiva kierroskoneisiin (tai sitte pitää laittaa vakiota hitaampi välitys). TPi:hin just omiaan mutta eipä mihkään muuhun, esim. Stealth Rameihin yms..  ???

Link to comment
Share on other sites

Olettekos muuten ajatelleet että noita SN sarjan Paxtoneita ei muuten kannattas kovin korkealle kierrättää edes niiden vakiovälityksillä??  :o Lueskelin jenkkisivustoilta juttuja, niin noilla vakiovälityksillä (mitkä mullakin vissiin on?) ei passais moottoria kierrättää kuin noin 4880 rpm asti (silloin ahdin pyörii jo 39000 rpm)  :o Muuten "keittää" eli menee särki.. Eli eipä tuu varmasti välityksiä enää tiuhennettua, sehän tarkoittas sitä että moottorin maksimikierroksia pitäs tuostakin vielä laskea. Menee pakollakin jo nytkin tuonne asti kun loota vaihtaa noin 5000 rpm isompaa silmään. Onneksi tuli laitettua se tehokkaampi impelleri.. Mahtaa jäädä kokeilematta tuo tiuhempi välitys kokonaan mikä mulla on ku ei huvita rikkoa tota ahdinta.

 

Jos tuota ajattelee, niin eipä tuo Paxton ole kovin sopiva kierroskoneisiin (tai sitte pitää laittaa vakiota hitaampi välitys). TPi:hin just omiaan mutta eipä mihkään muuhun, esim. Stealth Rameihin yms..  ???

en tierä kuinka korkeita välityksiä siihen oot yrittänyt laittaa.

noi vakiovälitykset mikkä mulla oli niin jos ahdin niillä pyöri 7 vuotta vahingottumatta niin ei huono.

tuo sn sarjahan on tarkka öljyistään koska tartunta tapahtuu tuon öljyn kitkalla osin. ja öljynvaihtovälikin oli muistaakseni jotain 2 t mil välein . ölkäähän menee sen verran vähän että rahallisesti se ei pitäisi olla ongelma kellekkään joka itse atimen on saanut autoonsa hankittua. siihenhän on sitten vain ja ainoastaan tuo F tybe  ATF ölkä mitä voit käyttää.

tuo säännöllinen öljyn vaihto on mielestäni paras ahtimen kunnossa pitäjä.

Link to comment
Share on other sites

en tierä kuinka korkeita välityksiä siihen oot yrittänyt laittaa.

noi vakiovälitykset mikkä mulla oli niin jos ahdin niillä pyöri 7 vuotta vahingottumatta niin ei huono.

tuo sn sarjahan on tarkka öljyistään koska tartunta tapahtuu tuon öljyn kitkalla osin. ja öljynvaihtovälikin oli muistaakseni jotain 2 t mil välein . ölkäähän menee sen verran vähän että rahallisesti se ei pitäisi olla ongelma kellekkään joka itse atimen on saanut autoonsa hankittua. siihenhän on sitten vain ja ainoastaan tuo F tybe  ATF ölkä mitä voit käyttää.

tuo säännöllinen öljyn vaihto on mielestäni paras ahtimen kunnossa pitäjä.

 

Ihan varmasti on tuo öljyjen vaihto tuossa se A ja O, sama kuten vaihdelaatikoissa ja moottoreissakin melko pitkälle.. Joo Type F pitää olla öljy ja vaihtoväli max 2000 km eikä maksa juuri mitään.

 

Mahto olla noin 15 % nopeampi tuo toinen välitysvaihtoehto mikä mulla on. Enkä aio edes kokeilla kerran vakiovälityksilläkin moottoria ei sovi yli 5000 rpm kierrättää, ei oo vara enää leikkiä tuon ahtimen kanssa. Sullaki oli pile vissiin TPi imari siinä sillon? Ajattelin vaan että on sulla varmaan kestäny senki takia ku ei sullakaan oo tarvetta ollu kierrättää konetta juuri yli 5000 rpm:n?  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mitähän sarjaa on mahtaa olla 3 hihnalla oleva paxton?sanooko kelleen mitään?eikös poikien sn 92-93:ssa oo aina yks moniurahihna?kuvii ei oo ja ahtimen tyypistä ei ole tietoa. :-\

Link to comment
Share on other sites

alunperin ainakin sn-sarja on just 3 kiilahihnalla,yleensä vaan vaihdettu tuhon moniurahihnaan.  m/ meinaakko puhaltimen laittaa?

täytyy käydä katsomassa yks sarja.otetaan vastaan hyviä vinkkejä ,mitä pitäs huomioida,kun tollasta

käytettynä ostelee.

kummalles puolelle sulla on paxton sijotettu?meinaan että sopiiko sama kiinnitysrauta,niitä kun näkee

sijoitetun eri puolille.

 

Link to comment
Share on other sites

mun on kuskin puolella ja taitas sullekin mennä sinne.. jo et halua ilmastoinnin kompuraa siirtelemään jne.. kokeile et se pyörii tasaisesti,ilman välystä ja rutinaa. Ja raskas sen kuuluukin olla kun siivasta pyörittää. jos tarttet brackettejä yms muita malliks,niin multa joutaa kyllä...  ;)

Link to comment
Share on other sites

ja jos on litteä bracketti,nii mun mielest sen saa käännettyy molemmille puolille.

-eihän noista vanhoista pumpuista ikinä voi varmaks tietää... oikeen kun tulee sukille niin rahaa menee aivan helvetisti,vai mitä BlackZ?

 

-Paras tapa kai olis ensitöikseen tilata refresh- tai rebuild-kitti siihen.

Link to comment
Share on other sites

Joo sen pitää pyöriä pehmeästi YHTÄÄN TAKERTELEMATTA kun käsin pyörittää ja on nihkeä mutta ei se raskas oo pyörittää jos kunnossa on. Reilun tonnin saa remonttiin varata jos sen joutuu kokonaan uusiksi rakentamaan Suomessa  :o Ja mitä oon asiaa tutkinu ja lueskellu, niin sitä EI KANNATA ite edes yrittää korjata. Vaikka yksinkertainen laite onkin, niin eivät jenkkipojat oo ite rakentamalla ainakaan saaneet kuin sattumalta korjattua niin hyvin, että ei tarvi rempata heti ekan 10 tkm jälkeen uudestaan. Ja kun ahdin paikallaan tyhjäkäynnillää pyörii, niin sieltä ei kuulu kuulua minkäänlaista ääntä. Ei sen enempää kuin laturistakaan. Revittäessäkin pitäs olla melko hiljainen.. Itellä oli miehekkäät äänet siinä ja kestikin kaikki 30 km....  :o Ja loput te tiedättekin........ ::)

Link to comment
Share on other sites

sain kuvia tosta paxtonin sarjasta.malli on ilmeisesti sn-60 (sarjanumeron edessä)

ilmeisesti joku vanhempi malli?TPI koneessa kumminki ollu.

osaaks joku sanoa tosta mallista jotain?

Link to comment
Share on other sites

sain kuvia tosta paxtonin sarjasta.malli on ilmeisesti sn-60 (sarjanumeron edessä)

ilmeisesti joku vanhempi malli?TPI koneessa kumminki ollu.

osaaks joku sanoa tosta mallista jotain?

 

Tuo numero tossa merkkaa mun mielestä aina sitä vuotta milloin esitelty, eli toi on niitä ihan ekoja Paxtoneita...  :o Vaan eipä se niistä ekoista juuri muuttunut vissii ole  ::)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...