Jump to content

Firebird 305 ei käynnisty..


Teevee

Recommended Posts

Jees eli kävi näin: Tulin kauppareissulta kotiin ja olin muutaman tunnin päästä lähdössä takasin liikenteeseen.. No, auto ei käynnistynytkään, lupaili vaan hiukan. No sitte tsippas akku, vaihdoin sen ja koitin käynnistää, mut ei käynnisty, sillon tällön lupailee ku painaa kaasua, mut ei käynnisty. Luin vikakoodin, ilmoittaa sitä koodi 12:sta. Eli ei vikaa(jakajalta ei referenssipulsseja ECM:lle). No kaverin kanssa veikattiin että olisko jakaja rikki, tai modulaattori.. Avasin jakajan kannen ja ei sieltä oikein muuta löytynyt ku hiukan musta pyörijän kärki, mut ei niin paha ettei käynnistyisi.. Katti on korvattu ja korvausputki oli hiukan kostea bensasta, et on päästänyt sitä putkeen sahaamisen aikana. Haulla koitin hakea asiasta vinkkejä, mut ei oikein löytynyt.. Autoon on vaihdettu muutama satakilometriä sitten tulpat, moottori- ja laatikkoöljyt, venakopan tiivisteet, jne... Ja kone toiminut moitteettomasti ennen, mitä nyt kaasari vähän takkuillu kylmällä koneella, mut ei ihmeempiä.. Eli voisko toi johtua tosta jakajasta?

Link to post
Share on other sites

Olisko noin?? No huomenna saan kaverilta uuden sytkämoduulin et sitte selviää.. Toivottavasti selviää sillä. Kiitos neuvosta, tuli helpottuneempi olo, ku tietää et josko vika korjaantuis noin helpolla. :)

Link to post
Share on other sites

Muista laittaa se silikonitahna(vai mikä lieneekään) sinne moduulin alle. Tärkeä jäähdytyksen takia, ilman tuota ajelet muutaman sata kilsaa ja kärts poks :(

Link to post
Share on other sites

Ai.. No ku otin ton sytkämoduulin pois ni ihmettelinkin et mitä se valkoinen tahna on.. Selkis sekin. :) Eli siis täytyy hakea PIITAHNAA varaosaliikkeestä.. Onko kallista?

Link to post
Share on other sites

Ai.. No ku otin ton sytkämoduulin pois ni ihmettelinkin et mitä se valkoinen tahna on.. Selkis sekin. :) Eli siis täytyy hakea PIITAHNAA varaosaliikkeestä.. Onko kallista?

 

Piitahna tulee yleensä moduulin mukana. Ei kyllä ole kallista muutenkaan.

Link to post
Share on other sites

Ai.. No ku otin ton sytkämoduulin pois ni ihmettelinkin et mitä se valkoinen tahna on.. Selkis sekin. :) Eli siis täytyy hakea PIITAHNAA varaosaliikkeestä.. Onko kallista?

tai hopeatahnaa,samaa käytetään pc:n prossuissa

n.5 € löytyy pc liikkeistä

Link to post
Share on other sites

No niin..sytkämoduuli vaihdettu, mut ei silti käynnistynyt.. Mut veikkaan et tulpat kastuneet.. Tarvii huomenna ottaa kuivumaan ja koittaa sen jälkeen uudestaan.

Link to post
Share on other sites

No niin.. Irrotin just tulpat.. Jokainen tulppa oli märkä ja ihan mustassa möhnässä..putsasin ne ja huomenna laitan paikalle ni katsotaan käynnistyiskö..

Link to post
Share on other sites
Guest DARK FIREBIRD

Pikkanen starttaus (n.10 s.) ilman tulppia nii kuivaa sylinteritkin paremmin.

 

Laita jokunen tulppa kiini tulpanjohtoon ja laita runkoon ettei mee sytkäpuoli pimeeks.

Link to post
Share on other sites

Nyt sitte kokeilin tota.. Ei tullut kipinää tulpille.. Eli seuraavaksi ajattelin vaihtaa puolan siitä jakajan kannesta.. Jos sekään ei toimi ni sitte vaihdan koko jakajan.

Link to post
Share on other sites

... tai jakajalta/puolalta ohjauspiuhat irti.

 

 

Edit. Noin siinä käy kun ei huomaa et topicissa on monta sivua ja sit on vastaavinaan johonkin... Tarkoitin tuota siis Darkin vastauksen jatkoks starttailun ajaks vaihtoehtona tulppien virittelylle piuhan päähän.

Link to post
Share on other sites

Häsläys oikaistu.

 

Itse jakaja tuskin on kovin rikki. Siellä sisällä on musta sytkämoduuli joka tuntuu joskus pimenevän. Muutaman kympin osa. Anturikäämikin voi katketa. Tai sitten se puola.

Toki onhan uus aina jokseenkin varma mutta kannattaa tarkistaa nyt ainakin et jakajalle tulee virta ja maa ettei ole esim virtalukko rikki.

Link to post
Share on other sites

Korjaus jatkuu.. Oli jakajasta puolan virtajohto irti, laitoin sen paikalleen ja koitin käynnistää, auto käynnistyi, mut sammui samantien ja hukkas taas kipinän.. Ehdotuksia?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No niin.. Kaikki jakajan osat vaihdettu kipinä saatiin taas ja kävikin ihan hetken kunnolla, mut piti sammuttaa et saatiin säädettyä sytkä tarkalleen kohdilleen. No ku saatiin kohdilleen ni ei lähtenytkään enää käyntiin. Korjaamosetä puhui jotain nokasta, et siinä olis joku rikki et sekoittaa koko ajan sytkän..

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...