Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 V8 350 chevy (moottorin ikää en tiedä mut 87 ja vanhemmat), SCE mekaaninenahdin.Halpismittarilla paineet 0.7bar.Kaasarina oli Holley + painereleillä ohjattu lisäsuutin pensalle sekä vedelle.Valukannet. Opelin 4 kone ei kestänyt myöskään(liki samat männät).Opelissa paineet olikin sit jo 1.4bar.Valukannet Kaverille tehtiin Moparin 360 vakioalakerta ja mutka putkeen.Ajeli ekaks 0.5 bar paineilla ongelmitta,mut kun nostettiin paineet 0.9 levis heti.Valukannet Kaverillani oli samassa tallissa 350 ja mekaaninenahdin paineet tapissaan jotain 1bar se tuotti niillä välityksillä.Ajoi 2 kesää ongelmitta.Kolmantena kesänä männät halki ajosta ja kaikki rikki.Alukannet. Joten nää on ollut ittelläni tai samasta tallista joten itse perustan tietoni näihin.Joten en voi suositella.Jokainen väsää mitä itte haluu. Hajotin kyllä aikoinani takomäntiäkin jokusen sarjan.Tossa opelissa eniten.Yhdelläkään kertaa ei ole lähtenyt muut osat liitoon itselläni.Siis ahdetussa,muissa kylläkin. Kaikki on hajonnut tyhjäkäynnillä tai liikkeelle lähdettäessä.Sen kyllä huomaa tulee pikkasen reippaammin huohotusta.Tuliskohan noin 10x pakokaasun verran savua pellin alta ja kaikki mahdolliset reiät koneesta aukee,mistä voi huohotus tulla ulos. Olen kuullut tarinoita et kestää hyvin ja on saanut kenkää eikä mitään ongelmaa.Hyvä noin. Mut onko täällä kaveria jolla on vakiomännät ja tällä tarkoitan valumäntiä ei pinnoitettuja eikä taottuja. Kone pysynyt nipussa yli 0.7bar paineilla ja olis ajanut autolla yli 5000km ?Vakionokkalla tai liki vakiolla.
BlackZ Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Joo no tuo 1.4bar paine siin opelin koneessa alkaaki olla jo ihan eri juttu Oot oikeassa Dark että kannattaa niihin mäntiin panostaa tosissaan jos budjetti antaa myöten. Mutta kaikilla ei anna niin joutuu "kikkailee".. Oon kuitenki kuullu SBC 350:n vakio alakerran kestosta suurimmaksi osaksi hyvää jo vuosia monelta eri taholta, joten uskon että kestää se jotaki maltillisilla ahdoilla (alle 1 bar).. Ja nythän se nähdään ku otan ton oman liikenteeseen, tuun revittelemään sillä kyl entiseen tapaan, joten ensi kesänä selviää mitä Chevyn 350cid crate engine mallia trukki kestää täysin vakiokansilla (swirl port), -nokalla (mieto trukkinokka) ja -alakerralla kun on remmiahdin työntämässä ilmaa koneeseen (paineet kai jossain 0.5-0.8 bar välissä) En aio sääliä tippaakaan ja laitan vielä sen vakiota pienemmän hihnapyörän eka dynosessioiden jälkeen ahtimeen ja penkitän sen silläki, laitan niin paljo ahtoja ku tolla ahtimella saa, katsotaan mitä kestää ja mikä pettää prkl... ;D Jos tulee sisuskalut pihalle niin sitte tulee, eipä oo tollanen trukkikone mikään miljoonasijoitus..
Guest pile Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Mut onko täällä kaveria jolla on vakiomännät ja tällä tarkoitan valumäntiä ei pinnoitettuja eikä taottuja. Kone pysynyt nipussa yli 0.7bar paineilla ja olis ajanut autolla yli 5000km ?Vakionokkalla tai liki vakiolla. juurihan tuolla kirjoitin että ajoin vakio kamoilla 7 vuotta( vai oliskohan tuo gta:n kone tehty vähän patemmista osista kuin muut koneet järjestään ) max paineet viimeiset 5 vuotta 12psi:tä ja kilometreja kertyi tai siis maileja noin 20000 ja jalka ei ollut todellakaan kevyt eikä ole paljoa vieläkään keventynyt.
Mopo305 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Ei oo mieskään höyhensarjalainen,joo nuo mun takomännät(305)makso sen 420e+renkaat,vakio ??,hyberit n.200-250,tiedä mikä nyt on sitte hyvä sijoitus.Hajookai nuo takosetkin, maanantaikpl:ta on kans.Tohon mun koneeseen oli kyllä vaihdettu vakio mäntiä ennenkin ,sen huomas kyllä heti kun purkas,montako on sitte hajonnu????
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 juurihan tuolla kirjoitin että ajoin vakio kamoilla 7 vuotta( vai oliskohan tuo gta:n kone tehty vähän patemmista osista kuin muut koneet järjestään ) max paineet viimeiset 5 vuotta 12psi:tä ja kilometreja kertyi tai siis maileja noin 20000 ja jalka ei ollut todellakaan kevyt eikä ole paljoa vieläkään keventynyt. No olen sit väärässä asian suhteen eihän se sen kummempaa ole.Mun kokemukset on vaan toisenlaisia.Varmaan ollut jotain muuta koneessa tai tekijän tyhmyyttä. Mun mielestä vakiomännällä ei kannata ylittää 0.5 bar paineita ja ajelun oltava rauhallista.Rauhallinenajo on normaalia ajoa ja kiihdytykset on noin 120 korville ja sit löysätään Ei kiihdytellä useasti peräkkäin,eli annetaan lämpöjen tasaantua vähän.Tällä en tarkoita lämpömittarin näyttämää lämpöä. Vaan mäntään tulevaa lämpöä. Kovaajo on sitä et kierretään 1,5km mutkarataa kaasussa vain kaks asentoo, ajoajan ollessa noin 20min.Tai vedetään 120-140 mittarissa ja ainku löytyy hitaampi poljetaan lämätiskissä ohitte.Tällaista menoa Hesasta-iisalmeen esim.Mut eihän tiellä saa hurjastella. Jokainen kasaa niillä osilla mitkä hyvälle tuntuu. Virittämisessä on aina tää sama väittely.Olkoosa osa mikä vaan.Toisen mielestä kestää toisen ei.Moottorissa ei tarvitse olla juurikaan mitään ihmeempää toisenlaista osaa kun osan kesto on ihan muuta. Pile oliko sulla mikä nokka tuossa vakioalakerrassa jolla ajoit 7 vuotta?Sillä on ISO vaikutus kestämiseen.
BlackZ Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Rauhallinenajo on normaalia ajoa ja kiihdytykset on noin 120 korville ja sit löysätään Ei kiihdytellä useasti peräkkäin,eli annetaan lämpöjen tasaantua vähän.Tällä en tarkoita lämpömittarin näyttämää lämpöä. Vaan mäntään tulevaa lämpöä. Kovaajo on sitä et kierretään 1,5km mutkarataa kaasussa vain kaks asentoo, ajoajan ollessa noin 20min.Tai vedetään 120-140 mittarissa ja ainku löytyy hitaampi poljetaan lämätiskissä ohitte.Tällaista menoa Hesasta-iisalmeen esim.Mut eihän tiellä saa hurjastella. Joo no mun ajo tulee sitte olemaan melko raakaa ajoa jos noista kriteereistä katotaan, suap nähä millon tulee kilkkeet pihalle..!! ;D
Karppa Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Joo no mun ajo tulee sitte olemaan melko raakaa ajoa jos noista kriteereistä katotaan, suap nähä millon tulee kilkkeet pihalle..!! ;D Onnea matkaan ,tohon mun pataan on nekrut varmaan sitte laittanu jotkut savimukit kun kolme mäntää oli aivan paskana ja ahtoja ei ollu kun 9psi,tosin dynottajalla oli osuutensa asiaan.
Turbosbc Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 http://www.turbomustangs.com/smf/index.php?topic=61219.0 Pitkä viestiketju mutta kannattaa lukea...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 http://www.turbomustangs.com/smf/index.php?topic=61219.0 Pitkä viestiketju mutta kannattaa lukea... Tästä saadaan vielä yhtäpitkä väittely.Tehotkaan ei ole meillä vielä lähtenyt edes alkuunkaan Mut sivulla 59 mennään varmaan jo yli 1000 hv rajapyykin ohitse. Ei kyllä jaksanut lukea kaikkea.Muutamalta sivulta parit poiminnot.
Turbosbc Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2007 Pettymykseksi voin paljastaa että mitatut takapyörälukemat näkyy ketjun otsikossa...Katotaan vieläkö kestää nyt kun on vaihdettu mm isommat turbot ja tiukempi nokka....Hulluja nuo amerikkalaiset.
Guest pile Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Pile oliko sulla mikä nokka tuossa vakioalakerrassa jolla ajoit 7 vuotta?Sillä on ISO vaikutus kestämiseen. nokka oli vakio. kannet(kansiin vaihdettiin oikeat jouset ylipaineen takia) ja putkisto oli edelin imu puoli vakio muuten paitsi paxton lykkäämässä ylipainetta
Guest pile Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Onnea matkaan ,tohon mun pataan on nekrut varmaan sitte laittanu jotkut savimukit kun kolme mäntää oli aivan paskana ja ahtoja ei ollu kun 9psi,tosin dynottajalla oli osuutensa asiaan. mistä noi sun männät rikkoontui onko kuvia.
Karppa Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 mistä noi sun männät rikkoontui onko kuvia. Kolmesta männästä helma poikki,jonka lisäks yhdestä männästä puristusrenkaan ja öljyrenkaan välinen kannas mureni käsiin.Dynottajan mukaan seokset oli kohdillaan eikä kone nakuttanu.Purkamisen jälkeen mitattiin sylinterit jotka oli vielä tehtaan toleranssissa.Nyt on kuitenkin porattavana ja tulee -20cc takomukit.
xaekx Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2007 Oma kokemus: 305 cid SBC n. 0.5-0.6 bar paineilla 5 mäntää rikki (helmoista paloja irti). Koneessa oli vakiota vain alakerta. Seokset kohdallaan (laajakaistalambda). Männät taitaa olla se eka paikka josta tuo alakerta antaa periksi. Tosin vakiomäntien kestävyydessä on vaihtelua ilmeisesti aika lailla.
68corvette Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2007 höpö höpö.. eiku kovaa ajoa vaan. http://www.sunpoint.net/~pirkonen/Vahinko.htm (ahtamaton 327, 10.5cr, XE274H)
Jake Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2007 mulla kans vapari 305 vakiomännistä helmoista pikkupaloja (n. euron kokosia) pois. Eivät taia tykätätä kierroksista liiemmälti.
Guest Jukka Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 Asiasta kirveeseen, mites nuo muut osat vakio alakerrassa? Meinaan kanget ja kampura? Eivät vissiin oo niin kranttuja, kunha ei kierrokset nouse koviksi, siis olettaen että puhutaan maltillisista ahdoista ja tehoista.. Sitä vaan että jos ei hopea mee kaupan niin sitten joudutaan varmaan antamaan sille remmiä
Turbosbc Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 Täällä puhutaan että sillä ja sillä ahdoilla hajoaa männät mutta täytyy myös muistaa että 0.5 bar ahtopaineella toisen motti tuottaa 250 hv ja toisen 500 hv. Toi vakiomäntien helmojen hajoaminen on "normaalia" kun annetaan liikaa kierroksia. Ei sbc oikeen tykkää kierrättämisestä vakiona...Sitten taas toi männänrengasalueen hajoaminen voisi viitata liian pieniin männänrengasvälyksiin, noi tehtaan arvot on aivan liian pienet jopa 0.5 bar ahdoilla. Itseänikin hirvittää koska posahtaa. Paljonko ootte pitänyt max kierroksina, varsinkin te joilla on noita männänhelmoja hajonnut? Mulla on rajotin 5500rpm
68corvette Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2007 noi mun männät olivat ajosta suoraan. putsasin ne ja pistin takaisin paikoilleen. Samalla vaihdoin tosin nokan ja porttasin kannet niin voi olla että lämpökuormaa tuli just sen verran että päät ottivat vastakkain. Tosin kahdessa muussakin männässä oli riivauksen jäljiltä näkyvissä hiushalkeamia öljyrenkaan urasta helman suuntaan. Toi corveten vakio kierrosluku mittari on mekaaninen ja niin pirun hidas että eihän sitä voi tietää paljonko oli kierroksia ykkösellä, Toisaalta mulla olis siellä hydrauli laahuri joten ei sen olisi pitänyt paljon yli 6500 kerätä kierroksia.
Camaro88 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 hmm nii paljos on 0,1b=PSI:iinä?? ku kaikki melkein puhuu noista PSI yksiköistä nii oon aika pihalla. ite en uskaltas ahtaa ees 0,5b kun koneella on kohtapuoliin 200tkm ajettu. oiskyl kiva saada HYRSKYTIN kylkeen. mitähän kustantas halvimmillaan?? vakio sisuskaluilla... ja paljonkohan max. 0,5b ahdoilla sais vakio 4genistä irti? riippuu toki ahtimesta mut kuitenkin.
Chevy Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 hmm nii paljos on 0,1b=PSI:iinä?? ku kaikki melkein puhuu noista PSI yksiköistä nii oon aika pihalla. ite en uskaltas ahtaa ees 0,5b kun koneella on kohtapuoliin 200tkm ajettu. oiskyl kiva saada HYRSKYTIN kylkeen. mitähän kustantas halvimmillaan?? vakio sisuskaluilla... ja paljonkohan max. 0,5b ahdoilla sais vakio 4genistä irti? riippuu toki ahtimesta mut kuitenkin. 10 PSI = 0.69 bar
-vellu Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 hmm nii paljos on 0,1b=PSI:iinä?? ku kaikki melkein puhuu noista PSI yksiköistä nii oon aika pihalla. ite en uskaltas ahtaa ees 0,5b kun koneella on kohtapuoliin 200tkm ajettu. oiskyl kiva saada HYRSKYTIN kylkeen. mitähän kustantas halvimmillaan?? vakio sisuskaluilla... ja paljonkohan max. 0,5b ahdoilla sais vakio 4genistä irti? riippuu toki ahtimesta mut kuitenkin. Toi 0,5 baaria on noin 8 psi:tä, eli sen verran kuin Prochargerin P1SC tuottaa vakio hihnapyörillä.
Jarno Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 ja sen verran kun n. 9 puristeista vakiokonetta voi turvallisesti ahtaa..
BlackZ Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2007 ja sen verran kun n. 9 puristeista vakiokonetta voi turvallisesti ahtaa.. Onkohan tuo nyt niin turvallista koskaan Oon kuullu ja monesta paikkaa lukenu, että 10 puristeista konetta voi ahtaa kilon verran, sen jälkeen leikitään jo arpapeliä kestääkö vai eikö kestä Toki riippuu moottoristakin. Kyllä tuon puoli kiloa uskaltaa puhaltaa koneeseen ku koneeseen kunhan muistaa huolehtia riittävästä bensansyötöstä... Se on heikko mikä ei sitä kestä
Mopo305 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2007 Ei GM:n vakio valut ainakaan kestä,tuolla tallin lattialla on esimerkkiä useampia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään