Jump to content

Lastusta


Lady Firebird

Recommended Posts

Lady Firebird

Onko kukaan vaihtanut lastua 5,7:aan? Saako sillä tehoa ja vääntöä yhtään lisää? Eli kannattaako laittaa? Kyseisessä autossa ei ole muuta tavallisuudesta poikkeavaa kuin peltipakosarjat.

Ja missäpäin se lastu ylipäänsä tarkalleen on?

Link to post
Share on other sites

ehkä ne rahat voi vielä hiukan huonomminkin sijoittaa,jos oikeen yrittää...  m- siis jos puhutaan semmosesta valmislastusta. se on eri asia jos auton omaa lastua ohjelmoi uudelleen vaikka dynotuksen yhteydessä.. mut se ei 3genissä ole ihan yksinkertainen juttu..

Link to post
Share on other sites

"Lastu" eli chip on siellä ECM:ssä joka näissä laitteissa yleensä löytyy kojelaudan sisästä vänkärin puolelta. Ei kannata sulla laittaa, pelkät peltisarjat ei vielä lastuja tai viriboxeja vaadi.

Link to post
Share on other sites
Lady Firebird

"Lastu" eli chip on siellä ECM:ssä joka näissä laitteissa yleensä löytyy kojelaudan sisästä vänkärin puolelta. Ei kannata sulla laittaa, pelkät peltisarjat ei vielä lastuja tai viriboxeja vaadi.

Mitä pitäs sit olla autoon laitettuna/tehtynä että sille lastulle kannattas jotakin tehdä?

Link to post
Share on other sites

liityn keskusteluun nyt ihan itseni kannalta.. mitenköhän mulla kun tulee alukantta jalostettuna ja sit nokkaa yms... ::)

Saattaa oksentaa jos asteita riittävästi no -89 on viel maffi m/
Link to post
Share on other sites

Vaimon-89 GTA' lastutin ADS lastulla , pellisarjat ja catbakki,ei muita modeja

eron huomas perstuntumallakin vakio-virilastun valilla

Niin ja termolastuna eli vaatii sen kylmmemman termarin ja fan switsin lohkonkylkeen.

 

Link to post
Share on other sites

Saattaa oksentaa jos asteita riittävästi no -89 on viel maffi m/

EDELBROK rpm alu-KANNET, täydelliset (portataan vielä, eagle racing)

COMPCAMS NOKKA-AKSELI 270/276 0,50 214/220 NOSTO 452/465

PELTIPAKOSARJA LYHYET

TYÖNTÖTANGOT CRANE 0:100 PIDEMMÄT

SÄÄDETTÄVÄ BENSAREGU

 

ja vakio ECM jää.. vai rupeenko kyselee jo jotai lastuja... ja sellanen pitäs saada ettei tartte koko aika olla läppärii kii tai mukana  m/

Link to post
Share on other sites
Lady Firebird

Vaimon-89 GTA' lastutin ADS lastulla , pellisarjat ja catbakki,ei muita modeja

eron huomas perstuntumallakin vakio-virilastun valilla

Niin ja termolastuna eli vaatii sen kylmmemman termarin ja fan switsin lohkonkylkeen.

 

Mikä on catbakki? en tiedä termiä  :-[

Link to post
Share on other sites

niin mistä noita lastuja, ohjelmia kandeis kysyä.. vai olikos tääl kerhos niitä jotka modaa tota lastua  ::) joku tietää varmasti..  m/

Link to post
Share on other sites

Voiko joku kertoa siitä ADS lastusta tarkemmin?

Mista asiasta, teknista tietoo vai hinnasta ja saatavuudesta?

Mun jutut on jokseenkin vanhoja, kun toi GTA'n lastuttaminen tapahtu 90-91 , kai taalla on joku naita tehny viimeaikoina? Black Z ??

Link to post
Share on other sites

Mulla ois sellanen kokemus, että kun viimekeväänä säädettiin Haltechin kanssa mun auto, niin huipputeho ei kasvanut ollenkaan siitä mitä saatiin vakioboksin kanssa. Autoon oli vaihdettu imusarja, kannet portattu, nokka vaihdettu, peltisarjat, tyhjä katti, catback. Alavääntö saatiin paremmaksi, mutta muuten ei ollut valtavaa hyötyä viriboksista tuossa vaiheessa. Eli olen sitä mieltä, että pikkuviritteisessä autossa ei ole virilastusta hyötyä. Huonoja kokemuksia olen kuullut sitäkin enemmän noista kaupan hyllyltä haettavista lastuista, kulutus kasvaa ja muita outouksia.

Link to post
Share on other sites

Mulla kyllä ADS lastu pienensi kulutusta terävöitti käyntii selvästi mut tää oli -90 kone 305CFI -82 koitin myöhemmin vakioo uudelleen se on hyllyssä edelleen ja huononpi oli

Link to post
Share on other sites

Eikös tossa Spinneri-lehdessä saaneet yli 300 heppaa konetta avaamatta.Pakosarjat,pakoputkisto,ilmanputsari/imuputkisto ja säädettävällä lastulla.

Link to post
Share on other sites

Mulla ois sellanen kokemus, että kun viimekeväänä säädettiin Haltechin kanssa mun auto, niin huipputeho ei kasvanut ollenkaan siitä mitä saatiin vakioboksin kanssa. Autoon oli vaihdettu imusarja, kannet portattu, nokka vaihdettu, peltisarjat, tyhjä katti, catback. Alavääntö saatiin paremmaksi, mutta muuten ei ollut valtavaa hyötyä viriboksista tuossa vaiheessa. Eli olen sitä mieltä, että pikkuviritteisessä autossa ei ole virilastusta hyötyä. Huonoja kokemuksia olen kuullut sitäkin enemmän noista kaupan hyllyltä haettavista lastuista, kulutus kasvaa ja muita outouksia.

 

Huipputehon kannaltahan viritysboxeista ei niin älyttömän suurta hyötyä olekaan kun sehän riittää että bensaa ja ilmaa menee koneeseen mahd paljon ja se sytytetään oikeaan aikaan. Nuo toiminnothan on monesti mekaanisesti säädettävissä suurinpiirtein arvoihinsa. Se ero tuleekin nimenomaan tyhjäkäynti-osakaasu alueilla, missä boxin kartoilla ja säätökikkailuilla on todella merkittävä vaikutus...  ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...