Teac Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2007 Isommat virheet bensa kartoissa, mitä ECM ei osaa korjata, saa korjattua kunhan ottaa vähän logia ajossa ja kirjoittaa kartat uusiksi. Sytkäkartat on helpoin säätää rullilla
BlackZ Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2007 Mista asiasta, teknista tietoo vai hinnasta ja saatavuudesta? Mun jutut on jokseenkin vanhoja, kun toi GTA'n lastuttaminen tapahtu 90-91 , kai taalla on joku naita tehny viimeaikoina? Black Z ?? En oo lastuttanu enkä lastuttais omassa tapauksessa. Kyllä se säädettävä boxi on paras vaihtoehto (itellä Megasquirt). Tai sitten jos tietää millasen kombinaation rakentaa moottorista ja se kombinaatio ei tule muuttumaan pitkään aikaan, niin sitte se lastutus EHKÄ kannattaa. Mutta jos konetta pikkuhiljaa rakentelee eteenpäin niin ei kannata alkaa lastuilla leikkimään. Siis mun suositus on: Kertaluontoinen säätö (moottoria ei ole tarkoitus enempää viritellä) = valitse lastu Pikkuhiljaa rakentelee moottoria paremmaksi ja väliajat ajellaan = valitse säädettävä boxi Niin ja tän topikin alkuperäiseen kysymykseen edelleen vastaus: ei kannata laittaa kumpaakaan. Ei mitään käytännön hyötyä hintaan nähden kun on käytännössä vakiomoottori. Todennäköisesti voi mennä jopa huonommaksi lastulla (ainaki jos on ns. "valmislastu" joita saa hyllytavarana)..
Lady Firebird Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 En oo lastuttanu enkä lastuttais omassa tapauksessa. Kyllä se säädettävä boxi on paras vaihtoehto (itellä Megasquirt). Tai sitten jos tietää millasen kombinaation rakentaa moottorista ja se kombinaatio ei tule muuttumaan pitkään aikaan, niin sitte se lastutus EHKÄ kannattaa. Mutta jos konetta pikkuhiljaa rakentelee eteenpäin niin ei kannata alkaa lastuilla leikkimään. Siis mun suositus on: Kertaluontoinen säätö (moottoria ei ole tarkoitus enempää viritellä) = valitse lastu Pikkuhiljaa rakentelee moottoria paremmaksi ja väliajat ajellaan = valitse säädettävä boxi Niin ja tän topikin alkuperäiseen kysymykseen edelleen vastaus: ei kannata laittaa kumpaakaan. Ei mitään käytännön hyötyä hintaan nähden kun on käytännössä vakiomoottori. Todennäköisesti voi mennä jopa huonommaksi lastulla (ainaki jos on ns. "valmislastu" joita saa hyllytavarana).. Olisko sulla antaa jotakin vinkkiä että mitä mun sit kannattas tehdä jos haluun lisää tehoo ilman näkyviä muutoksia? tarkotus olis pitää tää auto ihan orkkiksena ilman ihmeempiä räpellyksiä.
balez Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 no en tiedä onko apua hirveesti mutta... bensaregu, airfoil, putkisto... siinähän niitä... eipä nuilla hirveesti mutta ehkä jotain
Z-mo Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Olisko sulla antaa jotakin vinkkiä että mitä mun sit kannattas tehdä jos haluun lisää tehoo ilman näkyviä muutoksia? tarkotus olis pitää tää auto ihan orkkiksena ilman ihmeempiä räpellyksiä. Sopiva nokka, peltisarjat ja helposti hengittävä loppuputkisto.
Lady Firebird Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Peltipakosarjat siinä on jo
BlackZ Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2007 Peltipakosarjat siinä on jo Laitat avaran putkiston vielä sen jatkeeksi. Sitten lisäksi: - bensaregu - vapaavirtausilmansuodattimet - rajumpi nokka - kansien siistiminen - ja vasta noiden jälkeen kannattaa edes alkaa harkitsee lastua tai säädettävää boxia.. Ja jos on rahaa panostaa niin sitte suoraan laitat alukannet, paremman imusarjan ja säädettävän boxin... ... ja REMMIAHTIMEN!!!!!
F350 Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2007 Kunnolliset tulpanjohdot, esim MSD 8,5mm, tehopuola, ja uudet tulpat. Omaani kun laitoin nuo ja lisäksi airfoilin, niin olipas yllätävän suuri vaikutus siihen, kuinka kone vastaa kaasuun eli eron huomaa nimenomaan jokapäiväisessä käytössa. Ja eikä maksa paljoa.
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Peltipakosarjat siinä on jo Eikös siinä ollu cat-backkikin? Voi toki olla että tulkitsin asian väärin ku sielä auton alla konttasin pari kk sitten
Lady Firebird Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Eikös siinä ollu cat-backkikin? Voi toki olla että tulkitsin asian väärin ku sielä auton alla konttasin pari kk sitten Mut mun mielestä tässä ei oo ees koko kattia
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Mut mun mielestä tässä ei oo ees koko kattia No siis sitä nyt sanotaan cat backiksi oli siellä kattia tai ei. Se olis katalysaattorin jälkeen joka tapauksessa jos siinä olis katalysaattori
Lady Firebird Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 No siis sitä nyt sanotaan cat backiksi oli siellä kattia tai ei. Se olis katalysaattorin jälkeen joka tapauksessa jos siinä olis katalysaattori Jaa, meinaatko tosiaan että siellä olis sellanenki? Tässä kaarassahan voi siis olla normaalia enempi tehoo
KooMaro Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Itellä ADS lastu ja "selvä" ero.. Varttinen14,8 - 15,2 aadeeässällä, vakiolla 16,1 - 16,7.. Ei erikoisia autoon tehty (vois varmaa päätelläkki )..
Z-mo Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Itellä ADS lastu ja "selvä" ero.. Varttinen14,8 - 15,2 aadeeässällä, vakiolla 16,1 - 16,7.. Ei erikoisia autoon tehty (vois varmaa päätelläkki ).. Toi 14.8-15.2 on vakion aikoja, noi yli 16 ajat on sitten TBI aikoja... Ei vaan kyl jos vakio 5.7tpi menee yli 16 niin ei kyl kaikki oo kohillaan. Mulla meni pahimmillaan 15,6 ja se vaati että sytkä oli metässä oikeen urakalla, ja sekin jo tuntu selvästi että vehje ei kulje mihinkään.
BlackZ Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Toi 14.8-15.2 on vakion aikoja, noi yli 16 ajat on sitten TBI aikoja... Ei vaan kyl jos vakio 5.7tpi menee yli 16 niin ei kyl kaikki oo kohillaan. Mulla meni pahimmillaan 15,6 ja se vaati että sytkä oli metässä oikeen urakalla, ja sekin jo tuntu selvästi että vehje ei kulje mihinkään. Oliko sulla ihan 100 % vakio putkistoa yms myöten??
Z-mo Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2007 Oliko sulla ihan 100 % vakio putkistoa yms myöten?? 15.1 oon ajanu 99% vakiolla. K&N filsut ja airfoil. 14.7 peltisarjoilla ja putkistolla. Meni myös tasan 14.00 Alastarossa kansipahvi vuotavana, ei päässy ZR-1 vette eikä Sampan Prochargerilla doupattu Camaro karkuun. En tiedä mikä kelloissa oli vikana tai mikä raivotauti autoon tuli mut who cares, pointti on se, että vakiona 5.7tpi menee tuohon 15 sekan pintaan. Tai sit on jotain vialla tai kuski on kädetön
KooMaro Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2007 Mutta tämä ero tuli itselleni siis sillä uudella lastulla.. Päätelmä; Olisiko orkkislastussa ollut häikkää?!?! Noiden zantasmon aikojen jälkeen ei siis näennäistä eroa "viri"lastusta.. Peltisatsit autos, just tulos uudet, edellinen omistaja ihan itse tehny nykyiset.. Tuplaputkisto, airfoil ja aavikkoperä (oli muistaakseni joku 2,7 tai jotaki) ettei kuluis bensaa 100 vauhdissa..
F-Body Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2007 Toi 14.8-15.2 on vakion aikoja, noi yli 16 ajat on sitten TBI aikoja... Ei vaan kyl jos vakio 5.7tpi menee yli 16 niin ei kyl kaikki oo kohillaan, ja sekin jo tuntu selvästi että vehje ei kulje mihinkään. Ajoin ajan 17,252 niin kyllä tuntui ettei kaikki ole kohdallaan ja ettei vehje kulje mihinkään Eka 60 jalkaa 4,610 s. ja 330 jalkaa 8,758 s. vakiona 5.7tpi menee tuohon 15 sekan pintaan. Tai sit on jotain vialla... Ja jotain oli vialla, video kertoo karua todellisuutta. Renkaat sylkee savua läpi ykkösen ja kakkosen. Kolmosella löytyy pitoa ja päästään loppunopeuteen 153,4 km/h.
gmc63 Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2007 On siin jotain vialla mulla meni 89TBI camaro manuaalilla jotain 16.8 paras varttimaililla alastarossa
F-Body Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2007 Pidossa on vikaa katurenkailla liimaradalla Kun sai ensin sekunnin ajasta pois 60 jalkaan niin ero oli jo 330 jalassa kaksi sekunttia nopeampi. Kolmannella vedolla pääsikin jo juonesta hiukan kiinni
JariV Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Mulla on reippaasti modattu 5,7. On mekaanisia muutoksia ja läppärisäätöinen modattu orkkis ruuttaboxi. Ensi asia mistä hyödytään verrattuna vakioon Ladybirdin tapauksessa on viri OEM rullanokka. Sen jälkeen Kansien porttaus ja puristussuhteen nosto. Mä oletan että sun motissa on jo rullakärsä, joten muuta sinne motin uumeniin ei tartte vaihtaa kun siis nokka ja rullajakopää. Jos et haluu alkaa tekemään lastumuutoksii (ja josset asiaa selkeesti ymmärrä niin suosittelen ettet ala) niin sitten ostat OEM roller tyylisen nokan jossa aukioloaikaa nollasta nollaan (=ilmoitettu) on noin 270 astetta, yleensä nokat enemmänkin ilmotellaan 0.050" nostolla joten pitäydy suunnilleen 210 asteen paikkeilla. Nostoo tyyliin 0.48 - 051". LSA mieleellään ei alle 114. 112 tosin toimii vielä mutta useesti ne alkaa jo varsinkin tyhjäkäynnin tuntumassa kaipaamaan ruutan ohjelmaan muutoksia. Puristukset sit; käytä ohkasimpia markkinoilla olevii peltitiivisteitä paksumpien massatiivisteiden sijaan. Ja mielellään pienipalotilaset alsakannet tilalle, rutun voi hyvin nostaa orkkiksesta tohon 10 - 10.5 paikkeille. Kannet on syytä porttauttaa niistä ymmärtävällä taholla, sieltä tulee lisää räimettä leikkiin. Ja sitten kun TPI:n kanssa pelataan niin se orkkis imusarja on suoraan sanottuna SYVÄLTÄ. Se on pelkkä vääntösarja ja tehoa siltä on turha odottaa, ellei sitä muuta. Baseplate pitää portata ja runneriputkien tilavuutta pitää kasvattaa. Myöskin plenumin tilavuuden kasvattaminen hyödyttää, esim. tekemällä ylimääräinen palikka plenumin ja läppärungon väliin. Ja peltsarithan siinä autossa olikin jo. Onko tuplaputkisto tai isohalkasijainen yks putki? Jossei niin niistä hyötyy myös.
BlackZ Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Ja sitten kun TPI:n kanssa pelataan niin se orkkis imusarja on suoraan sanottuna SYVÄLTÄ. Se on pelkkä vääntösarja ja tehoa siltä on turha odottaa, ellei sitä muuta. Noh noh, oon tässä vähä kuullu "ei edes niin huhupuhetta" että suhteellisen vakion TPi:n imusarjan läpi on virrannut jo melkein puolen megawatin mahdollistaman tehon verran ilmaa (konetehoissa), joten kyllä sieltä tehoakin saa jos väkisellä laitetaan hengittämään........
JariV Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Juujuu, muttei tässä ahtimista kyse ollutkaan. Vaparisarjana sitä täytyy muuttaa että saa satsii irti ees jonniiverran. Sen takii mä kirjoitin tohon mun edelliseen lauseeseen "ellei sitä muuta".
BlackZ Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2007 Juujuu, muttei tässä ahtimista kyse ollutkaan. Vaparisarjana sitä täytyy muuttaa että saa satsii irti ees jonniiverran. Sen takii mä kirjoitin tohon mun edelliseen lauseeseen "ellei sitä muuta". ... No eihän sitä ahdetussa olekaan muutettu... ;D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään