Jump to content

3 gen renkaista

Lady Firebird

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kannattaisko kysyä esim.Laakkosen Makelta paljonko kustantaa jos tulee Amerikasta kontissa tänne.Näkyis Tirerack:ki tarjoovan alta puolentoistasadantaalan/kpl. ihan kohtuu kumia.edit niin kokoossa 245/50/16 (high perf)

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Lady Firebird

9

• z 28 jari

6

• Z-mo

5

• Nova

4

Kirjoitettu

Mulla on ollut sarja noita Cooper Xseoneja ja oli äärettömän hyvä hinta/laatu suhde. Tulevaksi kesäksi laitain samanlaiset ja toivottavasti olisivat kestävämmät kuin viimeksi. Ei kestäneet kuin vajaan 3 kk ja kaput. Toisaalta ajo oli mitä oli. ;D

Zeonit itsellä kans ja on mainiot gummit. Euromasterilta taitaa saada halvimmalla, koska ne tuo maahan niitä. 3kk on aika lyhyt aika :D Onneks mulla ei o tehoa polttaa niitä :D

Kirjoitettu

Kannattaisko kysyä esim.Laakkosen Makelta paljonko kustantaa jos tulee Amerikasta kontissa tänne.Näkyis Tirerack:ki tarjoovan alta puolentoistasadantaalan/kpl. ihan kohtuu kumia.edit niin kokoossa 245/50/16 (high perf)

Jos vaikka kerroin olisi n. 1 niin kierros maksaa n. 600 euroa ja jos Suomesta saa samaan tai allekkin niin kannattaako. Lentona maksaa varmaan enempikin.

Kirjoitettu

Jos vaikka kerroin olisi n. 1 niin kierros maksaa n. 600 euroa ja jos Suomesta saa samaan tai allekkin niin kannattaako. Lentona maksaa varmaan enempikin.

Onhan se noinkin,hinta se on joka loppupelissä ratkaisee.Tuo valinnanvara vaan on aika hyvä tolle koolle,hintahaitari oli 68-198$/kpl.Mikä mahtaa olla valinnanvara suomalaisella rengaskauppiaalla tossa 245-50-16 kokoluokassa(nopeusluokat vr->)?

Kirjoitettu

Onhan se noinkin,hinta se on joka loppupelissä ratkaisee.Tuo valinnanvara vaan on aika hyvä tolle koolle,hintahaitari oli 68-198$/kpl.Mikä mahtaa olla valinnanvara suomalaisella rengaskauppiaalla tossa 245-50-16 kokoluokassa(nopeusluokat vr->)?

Mihis tarviit tollasia nopeusluokkia :)

Kirjoitettu

Riippuu mitä haet. Ulkonäköä, vai mukavaa ajettavuutta. Eturenkailla on enemmän vaikutusta ajettavuuteen. Yleensä alkuperäisasennusrengas on se paras, sulla varmaanki 245/50/16, vai mikä olikaan vanne?.

Ota huomioon, että renkaat leveyden kasvaessa myös renkaan profiili eli korkeus kasvaa. Leveemmällä renkaalla saa hieman lisää pitoa, mutta ei merkittävästi, enemmän vaikuttaa renkaan seos (merkkirenkailla pehmeempi).

Mulla oli ennemmin Generalin XP 275/50/16" ja en kyllä voi kehua renkaita...kulutuspinta oli malliltaan varsin pyöreä omalla 8" leveellä GTA:n vanteella ja ei oikein istunut vanteelle. Parhaiten taitaa vanteelle sopia ulkonäöllisesti 255/50/16 -rengas.

Ite en enää 295 kapeempia huolisi, mutta siihen on eri syyt...  ;D Kuka sanoikaan, ettei leveempiä renkaita 3gen alle mahdu: http://www.nic.fi/~ilku/pics/bfg.jpg

Kirjoitettu

Onhan se kivempaa, kun vähän kokeilee laitteen menohaluja (suljetulla radalla tietysti), niin ei tartte pökäle pöksyssä pelätä missä vauhdissa ne kumit alkaa repeytymään alta...  ;D

Kirjoitettu

Renkaat on renkaita,noi s ja t luokan paloletkut on asia erikseen.

Kirjoitettu

Riippuu mitä haet. Ulkonäköä, vai mukavaa ajettavuutta. Eturenkailla on enemmän vaikutusta ajettavuuteen. Yleensä alkuperäisasennusrengas on se paras, sulla varmaanki 245/50/16, vai mikä olikaan vanne?.

Ota huomioon, että renkaat leveyden kasvaessa myös renkaan profiili eli korkeus kasvaa. Leveemmällä renkaalla saa hieman lisää pitoa, mutta ei merkittävästi, enemmän vaikuttaa renkaan seos (merkkirenkailla pehmeempi).

Mulla oli ennemmin Generalin XP 275/50/16" ja en kyllä voi kehua renkaita...kulutuspinta oli malliltaan varsin pyöreä omalla 8" leveellä GTA:n vanteella ja ei oikein istunut vanteelle. Parhaiten taitaa vanteelle sopia ulkonäöllisesti 255/50/16 -rengas.

Ite en enää 295 kapeempia huolisi, mutta siihen on eri syyt...  ;D Kuka sanoikaan, ettei leveempiä renkaita 3gen alle mahdu: http://www.nic.fi/~ilku/pics/bfg.jpg

No siinä Firebirdissä oli alkuperäsenä ollu just toi 245/50/16 ja sellaset siihen sillon ostinkin. Tästä TransAmista en tiiä, rek. otteessa ainakin on ne samat.  Ulkonäkööhän mä niillä hakisin, mutta myös sitä että olis ihan ok ajaakin kun 70 kilsaa tulee vähintään ajeltua päivittäin ja suurin osa isoo tietä. Joo ja vanteena on ne WS6 alustasarjan vanteet onks ne nyt sit Diamondit vai mitkä.

Kirjoitettu

Kylla alemman nopeusluokan renkailla saa ulosmitattua ne vahaiset ajo-ominaisuudet F-bodyista

Mulla kavi kerran H-luokan BFG't panteran alla, paivan, ja sitten piti ostaa uudet Z luokkaset etta pysyy tiella, renkaat oli niin vetelat etta tuntu silta etta olis alatukivarsi tms irti.

No aurausta lisaamalla pehmeekylkisen harotusta olis voinu kompensoida, mutta renkaat on muutakin kuin  musta rinkula jossa on reika keskella

Kirjoitettu

Kylla alemman nopeusluokan renkailla saa ulosmitattua ne vahaiset ajo-ominaisuudet F-bodyista

Mulla kavi kerran H-luokan BFG't panteran alla, paivan, ja sitten piti ostaa uudet Z luokkaset etta pysyy tiella, renkaat oli niin vetelat etta tuntu silta etta olis alatukivarsi tms irti.

No aurausta lisaamalla pehmeekylkisen harotusta olis voinu kompensoida, mutta renkaat on muutakin kuin  musta rinkula jossa on reika keskella

Ei H-nopeusluokan rengasta kannata eteen laittaakaan...  takana on melkein sama, mitä sielä on, sulaa ne kuiteski. ;D

Eteen ainakin kunnolliset pyörät, kestäähän ne sielä monta vuotta.

Mitkä ajo-ominaisuudet?!  ::)

Kirjoitettu

Mitkä ajo-ominaisuudet?!  ::)

Niin eikös sulla ollut 8 tuuman vanteella 295:set..?  ;)

Kirjoitettu

Niin eikös sulla ollut 8 tuuman vanteella 295:set..?  ;)

jep, sopii yllättävän hyvin. Mitä nyt sisälokasuojaa piti suurentaa...  :D

Kirjoitettu

Onko kellään kokemusta niistä kiinalaisista renkaista Nankangeista ym.? ???

Kirjoitettu

Haun perusteella näyttäisi aika monella olevan käyttäjäkohtaisia kokemuksia.

Nyt kourallinen kokemusta ja käytännön palautetta Lady Firebird:ille  \m/

Kirjoitettu

on pitää hyvin ja yllättävän tukevat ajaa hintaansa nähden! ei voi moittia lkyllä jos ite joutusin vielä 16"ostaa niin niitä. oli täälä jollain kokemuksia myös noista 4gen alla hyvää palautetta muistaakseni sieltäkin!

Kirjoitettu

Näyttäs itelläki olevan noil yksil vanteil just noi 245/ 50/ 16 ja mahtaa muutenki "vinkuintiassa" valmistettu kohta kaikki. Valmistavat omat tuotteensa kohta paremmin, ku noitten alihankkioitten :-\. Varmaan hintaansa nähen ihan hyvät m/.
Kirjoitettu

itellä on 8" vantella eessä 245/50/16 ja mulla ottaa gummit sisälokariin kiinni ku kääntää täydet sivulle! onks muilla? itse meinasin kesä vanteille laittaa 225 tai 235/50..

sori lady ku tuppauduin  :)

Kirjoitettu

itellä on 8" vantella eessä 245/50/16 ja mulla ottaa gummit sisälokariin kiinni ku kääntää täydet sivulle! onks muilla? itse meinasin kesä vanteille laittaa 225 tai 235/50..

sori lady ku tuppauduin  :)

Voipi olla että mullakin otti. En muista satavarmaks, on ollu samaa vaivaa aika monessa autossa  ;D. Oonkin oppinu siihen etten käännä ihan kaikkia, mutta hämärä muistikuva on että olis ponussa vähän ottanu.

Kirjoitettu

Jos 245/50/16 ottaa edessä kiinni, niin silloin ei oo kyseinen auto tainnu lähteä tehtaalta kyseisen kokoisilla kumeilla. Varsin moni kuitenkin lähti tehtaalta ton kokosilla kumeilla, ja muistaakseni niissä autoissa oli sitten eturipustuksen säädöissä pientä eroa pienempi renkaisiin sisaruksiin. Olisko ollu camber-kulmissa eroa tms...

Kirjoitettu

mites tuo muutoskatsastus homma oikein menee,mulla on rekkarissa rengaskoko 225/60 15.takana on nyt 255 eikä mitään mainintaa muutoskatsastuksesta rekkarissa ::).soitin katsastusasemalle ja renkaat saa olla tuuman leveämmät kuin mitä rekisteriotteeseen on merkattu ???.eli siihen sais vaan laittaa 235 leveät renkaat ???.haluisin kyllä leveemmät \m/

Kirjoitettu

mites tuo muutoskatsastus homma oikein menee,mulla on rekkarissa rengaskoko 225/60 15.takana on nyt 255 eikä mitään mainintaa muutoskatsastuksesta rekkarissa ::).soitin katsastusasemalle ja renkaat saa olla tuuman leveämmät kuin mitä rekisteriotteeseen on merkattu ???.eli siihen sais vaan laittaa 235 leveät renkaat ???.haluisin kyllä leveemmät \m/

Meniköhän tuumat ja sentit sekasi  ???
Kirjoitettu

Eikös se tuuma ole edelleen 25,4mm,eli 225 + 25=250 noin leveet kummit saat laittaa ilman muutoskatsastusta.

Kirjoitettu

Eikös se tuuma ole edelleen 25,4mm,eli 225 + 25=250 noin leveet kummit saat laittaa ilman muutoskatsastusta.

kiitos tais mennä tuumat ja sentit tosiaan sekasin :).255:set varmaankin sit hommattava.
Kirjoitettu

Ilman muutoskatsastusta vannetta saat muuttaa tuuman isompaan tai pienempään ja renkaan leveydessä 10mm suuntaan tai toiseen. Sitten muutoskatsastuksella onnistuu periaatteessa mitkä koot tahansa, kunhan täyttää renkailta vaaditut säännökset. Näin mä oon tän kuvion ymmärtäny.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...