Jump to content

Vaihtaa vasta 80:ssä neloselle

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mistä johtuu että tuo auto vaihtaa vasta 80:ssä neloselle? Kun saa nelosen päälle ja vähän hiljentää siitä taas vauhtia niin heittää takas kolmoselle  ??? Eli nelonen pelissä vaan 80->

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Lady Firebird

22

• TransNAM

11

• 88IROC

9

• Juhani LS1

4

Kirjoitettu

Kickdown vaijeri liian tiukalla (ei pitäis olla mahdollista) tai jotain häikkää lootassa. Jos muut vaihteet pelaa ok niin kallistuisin hydrauliikan suuntaan. Joku venttiili jumittaa tms.

Siis olettaen et öljyt ja suodatin on ok.

Mulla kytkee nelosen jo jossain 50 pintaan (1000rpm) eli aivan liian aikaisin. Kaupungissa joutuu pitää kepin D-llä (3).

Kirjoitettu

jeps itellä ollu joskus sama ongelma.. kickkarivaijerin säätäminen auttoi itellä

Kirjoitettu

Mitenkä kickdown vaikuttaa siihen että auto ei vaihda nelosta ennen kaheksaakymppiä? Mitä sille vaijerille pitää tehdä? Löysätä, kiristää?

Kirjoitettu

Olihan sitä öljyä oikea määrä? Mitattu siis koneen käydessä keppi P-asennossa auto vaakatasossa lootaöljyt lämpimänä? Jos on pitkä perävälitys, ei se paljon tuota aikasemmin kyllä muutenkaan taida vaihtaa nelosta...

Kirjoitettu

Olihan sitä öljyä oikea määrä? Mitattu siis koneen käydessä keppi P-asennossa auto vaakatasossa lootaöljyt lämpimänä? Jos on pitkä perävälitys, ei se paljon tuota aikasemmin kyllä muutenkaan taida vaihtaa nelosta...

Joo kyllä on öljyt ok

Kirjoitettu

2.73 ja vaihtaa n. 50kmh eli vaihdon jälkeen 1000rpm :(

Kickivaijeri säädetään läppäkotelon juuresta siinä vaijerin kuoressa olevasta isosta mustasta palikasta painamalla niin tiukalle kun viittii ja sit polökaistaan kaasu pohjaan. Kuuluu krrrräts ja se on siinä.

Elikkäs vaijeri on kireällä silloin kun kaasu on pohjassa.

Mutta vaijerin säätö vaikuttaa kaikkiin pykäliin eli jos 2 ja 3 vaihtuu oikein ylös ja alas ei vika ole pakosta vaijerissa.

Kirjoitettu

Joo mun mielestä se vaihto muut ihan normaalisti.

Kirjoitettu

Jos muut vaihdot OK on joku virittäny 3-4 shift valvea niin et vaihto tolla nopeudella. Mielipiteenä sanosin et hyvä noin. mikä perä välitys, paljon rundeja kolmosella 80kmh

Edit. Jos se tuntuu korkeelta löysää hiukan vaijeria, se ei o pelkkä kicdown vaan kertoo kaasun asennon askille. jos säätö ei vaikuta on asiassa jotain outoa.

Kirjoitettu

onko siihe koskaa vaihettu kickkiarivaijerii?? mulla oli kerran vaijerin laatikonpäästä säikeet ihan solmussa... ei ollu ihme et temppuili.. ja sitä et huomaa ennenku otat vanhan pois...

Kirjoitettu

Mulla tuo perussäätö vaijeri niin tiukalle ku menee ja sit kaasu pohjaan ei toiminu.. Ei sillä ajanu saatanakaan siltänään. Vaihto huomattavasti korkeemmilla kierroksilla ja nyki että nikamat rupsi.. Sit vähän löysäilemällä löyty sellanen kultainen keskitie että kaikki toimii ok. Tiedä sitten teinkö oikein mutta...

Kirjoitettu

Toi on perussäätö, että kaasupohjassa vaijeri niin kireelle ku saa, jossain se on hyvä siinä, mut jossain pitää hiukan hakea sitä oikeeta/parasta kohtaa

Kirjoitettu

Toi on perussäätö, että kaasupohjassa vaijeri niin kireelle ku saa, jossain se on hyvä siinä, mut jossain pitää hiukan hakea sitä oikeeta/parasta kohtaa

Noin se vaan neuvotaan korjausoppaissa yms. ja sitävartenhan se räikkä on. Mulla toimii perussäädöllä hyvin.

Kirjoitettu

Ei auttanu kickdown vaijerin säätö. Perävälityshän siinä autossa on 3.27

Kirjoitettu

ei se tainnu hirveesti aikasemmin mullakaan nelosta laittaa päälle.. ja sama välitys taitaa olla  ::) katotaan miten sit nyt ku laatikolle tehty "jotain"  ::)

Kirjoitettu

Mulla kytkee nelosen jo jossain 50 pintaan (1000rpm) eli aivan liian aikaisin. Kaupungissa joutuu pitää kepin D-llä (3).

Kyllä tuolla lyhkäsemmälläkin perällä saa nelosen jo viidessäkympissä. Mutta niinhän se oli, että kaupungissa pitääkin ajaa D:llä.. Tai siis joku kierroslukuhan siihen oli annettu..

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Mikähän tossa lootassa on  ??? Kick-downin säätäminen ei auttanut. Vaihtaa tasan 80:ssä neloselle. Sit jos kiihdyttää sataan ja ajaa nelosella ja sit ku ottaa jalan pois kaasulta hetkeks, se vaihtaa takas kolmoselle. Ajelu oli sellasta 3-4-3-4-3-4-3-4-3..... menee hermo ku vaihtaa ees taas koko ajan.  >:(

Kirjoitettu

Onko varma että vaihtaa 3-4-3-4, vai käyttääkö turbiinin lukkoa vaan päällä-pois-päällä-pois.

Kyllä mä huomaan millon loota vaihtaa vaihdetta... Eli oon varma

Kirjoitettu

Tarkistitko jo askin öljymäärän auton käydessä...

Kyllä öljyt on tarkistettu ihan "oikeaoppisesti"

Kirjoitettu

Kyllä mä huomaan millon loota vaihtaa vaihdetta... Eli oon varma

jos se todella vaihtaa kolmosen silloin on moottorijarrutus myöskin mikäli overrunkytkin on kunnoss,tai en ole kyllä varma koska normaalisti noin ei tapahdu. Joka tapauksessa noin se ei kuulu toimii. Manuaali 3,2,1 on moottorijarrutus koska overrunkytkin on päällä, od asennossa sitä ei ole millää vaihteella periaatteessa. Heti ei tu mieleen miten venakoneiston sais tekeen ton vaihdon, ja se siis varmasti vaihtaa kolmosen ja olet ihan varma et kyse ei o kaasun nostossa tapahtuvasta turbiinin vapautuksesta ja lukko taas päälle heti kun vähänkin kaasua, tiedätkö oletko kokeillu mikä stall speed turbiinissa on, jos siinä olis joku 2300-2500 stall turbiini niin sekin tuntus joltain vastaavalta
Kirjoitettu

Siis kannattaako mun vaihtaa nyt lootaan öljyt?

edit: ja kai se niitä vaiheita vaihtaa kun kierrokset muuttuu? ei kai se turbiini niihin vaikuta  ???

Kirjoitettu

No jos se vika oliskin sitten siinä turbiinissa niin mitä sille on tehtävissä? ja onko se vaarallista?

Kirjoitettu

Lähtisin ensin siitä öljyn ja suodattimen vaihdosta, todennäköisesti korjaantuu sillä.

Mikä olis hyvää öljyä vaihdelootaan?

Kirjoitettu

Täytyypä soitaa South West Tradeen ja kysästä sieltä ku se on tossa  työpaikan vieressä melkeen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...