Iroc-z89 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Imusarjoista kysyisin , että mitä eroa on seuraavilla edelbrockin imusarjoilla kuin HIGFLO tai PERFORMER RPM , siis käytännössä ? Tälläisiä tarjosivat Edelbrockin sivuilla 5.0 tbi moottoriin . Auttakaapa tietämätöntä , putosin totallisesti kärryiltä.
Iroc-z89 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2004 No niin , nyt kun olen pähkäillyt ja miettinyt tarpeeksi mitä tekisin omalle TBI:eni jotta saisin edes vähän pirteämmäksi ja tehokkaammaksi niin ajattelin seuraavia Edelbrockin osia koneeseen . - imusarjaksi PERFORNER TBI ( EGR ) Edelbrock 3704. - kansiksi Performer centerbolt Edelbrock 60859 - nokaksi Performer plus camkit Edelbrock 3702 Lisäksi jos tarve vaatii niin esim peltisarja Edelbrock 6872, nykyisen peltisarjan tilalle . Nykyinen tbi;n läppärunko ym olisi vielä tarkoitus käyttää . Lisäksi pientä muutakin osaa, mutta tässä ne tärkeimmät . Vapaavirtausputsari ja paremmin virtaava putkisto on jo laiteltu . Kommentoikaa vapaasti ja ehdottakaa muuta jos näkyy selviä puutteita tai virheitä osavalinnoissa . Mikä bensapumppu sopisi tuon tbi:n orkkiksen korvaajaksi , parempi varmaan pitäisi laittaa ? Sitten tuon orkkis boxin kohtalo . Haltec olisi varmaan hyvä vaihtoehto mutta pystyykö tuota alkuperäisen bromia oikeasti säätämään tai vaihtamaan niin että kierrosrajoitin saadaan pois ja paremmat säädöt tilalle ? Vähän hullun hommaahan tämä nyt on kun pitää viritellä tbi:tä , mutta ei nyt muutakaan vaihtoehtoa ole helpolla esillä .
Guest Jukka Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 kyllähän siihen vakioboksiinkin pystyy lastun vaihtamaan, se vaan että sen pitää olla autokohtaisesti säädetty lastu. bensapumpuksi käy vaikka tpi-auton pumppu, tpi:hän toimii kovemmilla paineilla kuin tbi, joten tpi koneen pumppukin käy viri-tbi:hin
Iroc-z89 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 kyllähän siihen vakioboksiinkin pystyy lastun vaihtamaan, se vaan että sen pitää olla autokohtaisesti säädetty lastu. bensapumpuksi käy vaikka tpi-auton pumppu, tpi:hän toimii kovemmilla paineilla kuin tbi, joten tpi koneen pumppukin käy viri-tbi:hin Jep..kiitoksia .....poistuuko sillä myöskin toi kierroksen rajoitin käytöstä vai pitääkö sille tehdä ihan jotain muuta , kysyn kun on vähän haussa vielä tämä homma . Elikkä siis vakio tpi: n pummpu käy tai korvaava malli . , esim jokin viri sellainen ?
Guest Jukka Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Niin niitähän saa netistä ohjelmia millä a) kerätään dataa auton toiminnasta (esim winaldl) ja B) millä tuota ohjelmaa editoidaan (siis sitä lastulla olevaa ohjelmaa). Ja sitähän pystyy ohjelmoimaan mieleisekseen miten vaan, eli nopeuden rajoitin saadaan kyllä häipymään
Salkki Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Mitenkähän tuo TBI suutin kestää TPI:n pumpun tuottaman reilun 40psi:n paineen? Vakionahan arvo on 9-15psi:tä Ja säädettävä boksi kannattaa (minun mielestä) pistää etusijalle virittelyssä, vakio boksi ei montaa "ylimääräistä" hepoa anna vaikka tbi koneeseen ruuvaa kuinka palikkaa kiinni.
Crisis Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2004 Näin kohteliaasti Salkkia tukien niin TPI pumppu ei missään nimessä käy tbi-ruiskuun. Paine-erot ovat noin nelinkertaiset ja pahimmassa tapauksessa rikot suuttimet ja pa regun jos lähtee jotain tuollaista tekemään. VIRIVIRI tbi-järjestelmät, siis kokonaiset järjestelmät jollai ei ole paljoakaan orkkiksen kanssa tekemistä saattaa käyttää maksimissaan 22psi paineita. TPI ei käy koskaan (ainakaan ehjällä pumpulla) edes lähellä.
Iroc-z89 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Ok, kohtelias kiitos ja kumarrus . Eiköhän tämä aihe ollu osaltani tässä ja kyselyt toistaiseksi tehty. Osat on osittain jo tilailtu , pari linkkiä pitää vielä tutkia ja tarkastaa ..bensapuoli ratkaista . Talven ja niputuksen jälkeen sitten näkee mitä tuli tehtyä , pääseekö kesälaitumelle hevoset vai kaakit ., ponit olisi siitä puolivälistä. Ja jos oikein huonosti pääsee käymään ja projekti ns " kusee käsille " niin oppirahat on maksettava joka hommassa" . Vihreetä maaliakin saan tarvittaessa ja merikin on suhteellisen lähellä , joten eiköhän se siitä.
Crisis Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Osat on osittain jo tilailtu , pari linkkiä pitää vielä tutkia ja tarkastaa ..bensapuoli ratkaista . Holley valmistaa viri tbi pumppuja. 12-22psi käyttöalue. Low-impedance tbi suuttimia saa vissiin ainakin summitista.. riippuu paljon oot tehoa tekemässä että mitkä tarvit. 95pph ei olis paha.
Iroc-z89 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2004 Osat on osittain jo tilailtu , pari linkkiä pitää vielä tutkia ja tarkastaa ..bensapuoli ratkaista . Holley valmistaa viri tbi pumppuja. 12-22psi käyttöalue. Low-impedance tbi suuttimia saa vissiin ainakin summitista.. riippuu paljon oot tehoa tekemässä että mitkä tarvit. 95pph ei olis paha. No tarkoitus olisi yhdessä kansien ja nokan ja imusarjan , sekä nyt jo olemassa olevien peltisarjojen, suuremman ja vapaammin virtaavan ilmaputsarin sekä pakoputkiston saada mahdollisimman paljon ulos tehoa tbi: stä . Yritystä olisi ainakin tuohon 250 - heppaan , mutta jos senkin yli päästään niin ei paha.Oikeastaan kaikki sen yli onkin jo sitten yhtä juhlaa , varsinkin kun nyt on reilu 170 heppaa . Niin ja paremmin virtaava racing kattikin on jo hakusessa , muttei vielä löytynyt. Holleyn sivuilta löysin tälläisen alkuperäisen korvaavan tbi sähkökaasarin kuin : Direct replacement performance TBI , mallia 670 CFM . Ilmeisesti pitää jo sisälään suuremmat suuttimet ja muut tarvittavat jutut , ainoa maininta oli että käy vain tbi: n alkuperäisen ( stock ) boxin kanssa, joten ei varmaankaan sovi yhdessä esin haltecin kanssa ? Tämän kanssa jos sitten ottaisi sen paremman polttoainepumpun, niin ehkä olisi jo vähän parempi polttoaineen syöttö. käykös nuo paremmat suuttimet suoraan orkkis tbi:hin vai pitääkö tehdä muutoksia ja mikähän paine olisi hyvä ja riittävä, 95pph? Tuo haltec ja kunnon tbi: n ruiskusarja olisi poikaa, niitäkin sivuilta löytyi mutta voi olla ettei enää menisi leimasta läpi kun on merkitty vähäpäästöikseksi tämä oma Camaro . Täytyy vain sitten jollain keinolla saada tuo alkuperäinen boxi paremmaksi, lastulla ja ohjelmoimalla ja jos ei onnistu niin sitten vasta uusi boxi kehiin . Ehdotuksia ?
Salkki Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Holleyn sivuilta löysin tälläisen alkuperäisen korvaavan tbi sähkökaasarin kuin : Direct replacement performance TBI , mallia 670 CFM . Ilmeisesti pitää jo sisälään suuremmat suuttimet ja muut tarvittavat jutut , ainoa maininta oli että käy vain tbi: n alkuperäisen ( stock ) boxin kanssa, joten ei varmaankaan sovi yhdessä esin haltecin kanssa ? haltec commander jne. ovat "korvaus" boxeja jotka saa toimimaan järjestelmässä kuin järjestelmässä. Ainoastaan tbi boksin säätämiseen perehtyneitä henkilöitä ei taida oikein löytyä tästä maasta Kyllähän sen helpommin saa leimasta säädettävällä boksilla kuin lastun kanssa kikkailemalla. Tosin jos itseltä tai kaverilta löytyy sopivat välineet lastujen tekoon niin sitten asia on eri, aihiot kun maksavat joitakin euroja kipalle
Iroc-z89 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Holleyn sivuilta löysin tälläisen alkuperäisen korvaavan tbi sähkökaasarin kuin : Direct replacement performance TBI , mallia 670 CFM . Ilmeisesti pitää jo sisälään suuremmat suuttimet ja muut tarvittavat jutut , ainoa maininta oli että käy vain tbi: n alkuperäisen ( stock ) boxin kanssa, joten ei varmaankaan sovi yhdessä esin haltecin kanssa ? haltec commander jne. ovat "korvaus" boxeja jotka saa toimimaan järjestelmässä kuin järjestelmässä. Ainoastaan tbi boksin säätämiseen perehtyneitä henkilöitä ei taida oikein löytyä tästä maasta Kyllähän sen helpommin saa leimasta säädettävällä boksilla kuin lastun kanssa kikkailemalla. Tosin jos itseltä tai kaverilta löytyy sopivat välineet lastujen tekoon niin sitten asia on eri, aihiot kun maksavat joitakin euroja kipalle Jep..Noi säädettävät boxit olisi poikaa, mutta se hinta on aika kova . niitähän oli vissiin olemassa sellaisia sarjokakin tbi:hin missä tuli tuo boxi, tarvittavat johdot ja muut systeemit mukana ( suuttimet ym ) ? Se vaan askarruttaa että kannattaako tbi:n aihioon sitä laittaa , kun lähtökohtakin on jo paljon heikompi kuin esim 350 tpi? Vai onko tuo boxi sellainen että sitä voi käyttää toistekkin, esin jos vaihtaa vaikkapa autoa tai moottoria ? . Tietämystä ja taitoa ei nimiitäin löydy itseltä ja lähipiiristä tästä hommasta, joten täytyy vain kysellä nöyränä niiltä jotka tietää ja yrittää itse oppia siinä samalla , kun tuo " perse edellä puuhun " oppimissysteemi on aika hintavaa ainakin mulle näissä hommissa . Muistan vain jostain täältäkin palsatalta lukeneeni, että tuon tbin:n promin pystysi ohjelmoimaan tai vaihtamaan täysin uuteen parempaan ja virilastukin voidaan tehdä auton tietojen / viritystason mukaisesti , tilaamalla se esin Edelbrokin tai muun toimittajan kautta ? Haltecin kanssa varmaan täytyy sitten kai laittaa paineesäädin sekä uudet suuttimet, joyen tuo Holleyn korvaus tbi kaasari ei varmaan käy , niin ainakin Holleyn sivuilta olin lukevinani. Täytis nyt vain päättää että laittaako rahat täysin menemään ja ostaa sen kunnon boxin ja syö pari kuukautta näkkileipää vai saako tuosta orkkis boxista millään keinolla halvemmalla ulos yhtään mitään ,,,tämän homman kun joku nyt sais mulle ( aasille joka yrittää virittää vähäpäästöistä tbi: tä ) niin selvästi vakuutettua ettei jäisi mitään kysyttävää , niin voin tarjota vaikkapa kaljat siitä neuvosta jossain miitingissä. Tää tbi: n virittely on tietekin hullua hommaa mutta nyt on pakko siihen ryhtyä kun toista parempaa mallia ei ole nyt juuri mahdollista ostaa ...ehkä joskus tulevaisuudessa ,,,siihen asti on tyydyttävä tähän versioon .
Senior Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kohtuullisen edullisesti pääsee liikenteeseen vaihtamalla kansiksi TPI-kannet ( kannattanee niitäkin porttailla; venttiilit vaihtoon - esim. Manley:n Racet ) ja nokaksi TPI:n 305:n manuaalin tai 350:n kepakko. TBI:n boxi saattaa vielä ymmärtää tuollaisia vaihdoksia. Ja peltisarjat vesijohtoputkien sijaan.
Salkki Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kyllä sen boksin voi siirtää sitten tulevaisuudessa siihen tpi/stealth jne. koneeseen. TBI koneen pa-regun muuttamin säädettäväksi ei kovin suuri urakka ole . jos mielenkiintoa riittää niin tämän tyylinen sarja : http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/C950/C950TB/950-22S.html Sarjahan sisältää jo valmiiksi säädettävän ecu:n ja isomman läppärungon ja suuttiimet. Tuo ECU:han on sama mikä tulee Crisiksen autoon (stealth ram)
Senior Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Ja eBay:ssä on kaupan koko paketti : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7920692196&category=33553&sspagename=WDVW
Kiesi Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Ja eBay:ssä on kaupan koko paketti : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7920692196&category=33553&sspagename=WDVW Alkaa olemaan paketilla hintaa
Senior Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Onhan sillä. Mutta katsoppas tarkasti, mitä se sisältää....
Kiesi Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Juu onhan siinä kaikkee kivaa. Mutta eikö 900cfm oo aikalailla iso tuommoseen 305 koneeseen?
Senior Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Onhan se. Pitäisi ola 8 litran pata.... Kommentoin vaan sitä, että noilla härpäkkeillä hinta ei ole pöyristyttävä....
Guest pile Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 kokohan on suoraan verrannollinen siihen paljonko voit ottaa tehoja irti turhaahan noita on laittaa jos pitää koneen muutenkin vakiona.
Iroc-z89 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2004 Jep, tuo ebayn-versio taitaa olla liikaa nykyiseen koneeseen , mutta tuo Holleyn 700 cfm, aiempana viesteissä ollutta voisin harkita. Siinä varmaan vaan tarvii sitten jonkinlaisen sovitepalan hankinsassa olevan imusarjan ja yksikön välille , oli senverran erinlainen tuo trothlebody? Ainoa mikä askarrutti niin siinä puhuttiin ettei boxissa ole vaihteiston, ilmastoinnin ja cruisen ohjausta , mitä homma tarkoitta käytännössä ? Itellä on automaattivaihteinen Camaro . Tuo Cruise ei ole niin tarkeä mutta vaihteisto ja ilmastointi ? Konenkoko on tosiaan tarkoitus säilyttää nykyisenä, ainoastaan kannet , nokka , imusarja sekä tbi: yksikkö tulisi vaihtoon, peltisarjat , ilmanputsari ja pakoputkisto on jo laitettu .
Iroc-z89 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2004 Tuohon edelliseeni vielä kysyisin että, mitä tuo käytännössä tarkoitta kun säädettävässä boxissa ei ole esin vaihteiston ohjausta , liittyykö se uudempiim malleihin kuin 3, koppaiseen ?
Salkki Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 3gen autoissa turbiini lukitus tarvitsee ohjauksen. Crisis on tuohon holleyhin perehtymässä paraikaa joten osaa kertoa siitä paremmin. Haltecista taitaa löytyä suoraan optio turbiinin lukitukselle?
Guest pile Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 haltech:ita löytyy nuo ilmastoinnin ja turpiinin lukituksen ohjaus vakiona tuo ilmastoinnin ohjaus tarkoittaa käytännössä sitä että saat määrätä kierrosluvun kun kompura irtoaa automaattisesti vauhdista ja ei kuormita moottoria turhaan ei normaalissa ajossa käytännön merkitystä. turpiinin lukituksen ohjaus on säärettävä "teoriassa" itse en henkilökohtaisesti ole tyytyväinen sen toimintoihin ja ajelen pääsääntöisesti se pois kytkettynä.
Kiesi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 Tuolla american servicessä oli sattumalta remmiahdettu c4 vette, tuli tietenkin pällisteltyä sitä niin kohtahan se setä tuli sanomaan että sinähän tarviisit kans tuommosen. No mikäpä ettei Kertoi semmosta legendaa että tuollaseen kurkkuruiskutettuun kun laittaa sopivan ahtimen eikä yhtään mitään muita palikoita niin saadaan ~30% lisää tehoja ja jotain 50% luokkaa lisää vääntöä. Oiskohan noin? Periaatteessa se on mahollista sillä verukkeella että ahdettuna soppaa vaan palaa enemmän mutta esim. pakokaasujen arvot pysyy samana ettei tietokone ala rajottamaan syöttöä. Tulipa samalla mitattua päästöt, ihan terveeltä vaikuttaa kone: rpm: 790 | 2120 co: 0.0 | 0.0 hc: 20 | 10 co2: 12.9 | 12.0 o2: 5.9 | 8.1 Hyvin mahtuu vielä ahtoa ja sen sellaista
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään