Jump to content

TPI ja roots?


mtl

Recommended Posts

Vaasassakin huijaamalla leimattu n.1000hv kiihdytysauto jota ei kaduilla paljo näy vaan rekisteröity

ilmeisesti luokan takia ja osittain ehkä muuten vaan... EI TODELLAKAAN oo katuauto.

 

Näyttelyautotkin on enemmän katuautoja, mutta niillä vaan ei malteta usein ajaa.

Kilpa-autoja myös usein säästellään tekniikan ja bensakulujen osalta.

 

näinhän se menee mutta nimen omaan ilman mitää konsteja pystyy ajamaan konttorille kuin konttorille ja ottamaan leiman

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    9

  • rstuning

    9

  • mtl

    6

  • 5,7

    5

Top Posters In This Topic

Vaasassakin huijaamalla leimattu n.1000hv kiihdytysauto jota ei kaduilla paljo näy vaan rekisteröity

ilmeisesti luokan takia ja osittain ehkä muuten vaan... EI TODELLAKAAN oo katuauto.

 

Näyttelyautotkin on enemmän katuautoja, mutta niillä vaan ei malteta usein ajaa.

Kilpa-autoja myös usein säästellään tekniikan ja bensakulujen osalta.

Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle

Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti.

Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta......

Link to comment
Share on other sites

Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle

Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti.

Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta......

tuo tuhannen heppaa on niin suuri määrä voimaa että ei niitä ihan joka oksalla kasva.

rstuningin esittämät huijarit korostuu vaan sillä kun oma auto ei kulje niin niiden joiden kulkee täytyy olla huijareita. eli kateen silmä nostaa itseään esiin.

Link to comment
Share on other sites

nyt lolis kyllä kiva kuulla mikä tekee herrojen mielestä katuautosta kilpa auton.

mielestäni tuo  esimerkki "timosta" on nimenomaan selkeä siinä mielessä että kun kaveri osaa tehdä jotain itse niin tulosta syntyy tuo timpan auto on mielestäni siinä katuauto kuin muillakin vai tuleeko siitä katuauto vasta sitten kun kone vaihdetaan jojonkin tehottomaan vakiomoottoriin.

kirjoitelkaas nyt tänne oikein urakalla selvitys siitä mikä tekee autosta kilpa auton.

ja ei laiteta siihen mitään euromääriä ,vaan pelkästään mikä muuttaa katu auton kilpa autoksi.

ja euroista sen verran että miljoonan euron ferrari on mielestäni siinä katuauto kuin 5 tonnin f-bodykin tai vaikka 40 tonnin corvette.

kertokaa selkeesti onko muuta rajaa olemas muuta kuin suuri kateus toisten tekemisiin vai.

Kilpa-autot on luokiteltu johonkin kilpailuluokkaan ja katsastettu siihen. Asiasta löytyy dokumenttina esim katsastuskortti, FIA-passi ym.  Muut on katuautoja.
Link to comment
Share on other sites

Kilpa-autot on luokiteltu johonkin kilpailuluokkaan ja katsastettu siihen. Asiasta löytyy dokumenttina esim katsastuskortti, FIA-passi ym.  Muut on katuautoja.

tarkoitatko että näin. sen jälkeen kun käyt esim. fhra:n kisoissa eka kerran niin sun autos ei enää ole katuauto.täyttä pulsittiä,ilmeisesti mitä enemmän ihminen yrittää lukea niin sitä kapeakatseisemmaksi sen katse käy. m-

Link to comment
Share on other sites

tarkoitatko että näin. sen jälkeen kun käyt esim. fhra:n kisoissa eka kerran niin sun autos ei enää ole katuauto.täyttä pulsittiä,ilmeisesti mitä enemmän ihminen yrittää lukea niin sitä kapeakatseisemmaksi sen katse käy. m-

Lukisit sinäkin vähän tarkemmin. Ajatushan on juuri päinvastoin. Kaikki muut on katuautoja, paitsi ne, jotka on nimenomaan LUOKITELTU KILPA-AUTOIKSI.
Link to comment
Share on other sites

Lukisit sinäkin vähän tarkemmin. Ajatushan on juuri päinvastoin. Kaikki muut on katuautoja, paitsi ne, jotka on nimenomaan LUOKITELTU KILPA-AUTOIKSI.

ehkä kirjoitettu teksti ei ollut riittävän tarkka että täällä nevalla kasvanut olis sen siitä ymmärtänyt, katsos kun esim. fhra:n sreet luokissakin auto katsastetaan ja todetaan luokan mukaiseksi, jos et itse sitä tiennyt niin nyt tierät.

Link to comment
Share on other sites

Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle

Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti.

Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta......

Niin no mistä minäkään tiedän onko ne "essonbaari" juttuja.

tuo tuhannen heppaa on niin suuri määrä voimaa että ei niitä ihan joka oksalla kasva.

rstuningin esittämät huijarit korostuu vaan sillä kun oma auto ei kulje niin niiden joiden kulkee täytyy olla huijareita. eli kateen silmä nostaa itseään esiin.

"huijarit" on laaja käsite... Kuinkahan monella on oman luokkansa sallimat sisäkalut koneessa?

Miksi minä olisin kateellinen sellaisille joiden kanssa ei oo mitään tekemistä ja pari hassua

kertaa käyny street racea kattomassa? En mä haluaisikaan 1000heppaa katuautoon, koska

se on kaukana mukavasta ajettavuudesta kadulla, enkä haluaisi 1000heppaista kilpa-autoakaan,

koska ei oo tilaa eikä aikaa pitää pelkkää kilpa-autoa, eikä taidotkaan riittäisi pitkälle.

Link to comment
Share on other sites

ehkä kirjoitettu teksti ei ollut riittävän tarkka että täällä nevalla kasvanut olis sen siitä ymmärtänyt, katsos kun esim. fhra:n sreet luokissakin auto katsastetaan ja todetaan luokan mukaiseksi, jos et itse sitä tiennyt niin nyt tierät.

Ei niille silti kirjoiteta AKK katsastuskorttia vaan lyödään tarra ikkunaan, koska ne on katuautoja. Mun rajoittunut käsitykseni kilpa-autoista liittyy lähinnä ralli- ja jokkisautoihin joita mm. katsastelin jokusen vuoden tuossa 90-luvulla. Mulla on myös ollut yksi kilpa-auto, nimittäin Historic-E luokan kupla vuodelta 1960 (FIA-passi nro 38). Siinä oli 30 hv.  Kuplaan on myös ollut saatavissa ahdin ja se on myös luokiteltu kilpailukäyttöön sillä, tosin kaasuttimella, ei TPI:llä (nyt ei oo edes offtopic  ::) )
Link to comment
Share on other sites

Niin no mistä minäkään tiedän onko ne "essonbaari" juttuja."huijarit" on laaja käsite... Kuinkahan monella on oman luokkansa sallimat sisäkalut koneessa?

 

epäilyksen varjo on laskeutunut autoharrastajien ylle,ei hyvä

Link to comment
Share on other sites

epäilyksen varjo on laskeutunut autoharrastajien ylle,ei hyvä

Kaikkihan menee aina kadulla ja kilpailuissa niiden sääntöjen mukaan? Yritätkö esittää pientä enkeliä vai?

Voiko joku vakavasti väittää, ettei kukaan olis ikinä missään huijannu? En oo koskaan sanonu että

KAIKKI näin tekis vaan aina jossain on se JOKU joka ei tee sääntöjen mukaan.

 

Ja asiaan takas. Muistanko väärin vai mainitsiko täälä joku aikasemmin, että "mahtuis paremmin pellin alle"

tai jotain sen suuntaista? Tuli vaan mieleen et eihän toi 6-71 mee varmaan ilman suodatinta/kaasareitakaan

3-genin pellinalle niin miksi siitä korkeudesta pitäis suuresti välittää, kun jokatapauksessa pitää pelliin tehä reikä?

Link to comment
Share on other sites

Ei tartte korkeudesta välittää jos et meinaa leimata... ai nii mutta hupsista! sittenhän kyseessä ei oo enää katuauto vaan paha paha hujiari-kilpa-auto.

 

Mikä on muuten katuauto? ikä on harrasteauto? Pärjääkö auto moottoripyörälle? Kummat on parempia kissat vai koirat? Kersana väiteltiin mikä on paras traktori, meillä oli massikka, kaverin työnä foortti ja kolmannella valmetti. Ja yllensäkää ihminen ei tierä minne menee ja kusta tulee

Link to comment
Share on other sites

Kersana väiteltiin mikä on paras traktori, meillä oli massikka, kaverin työnä foortti ja kolmannella valmetti.

 

Tuo ny on heleppo, VALMETTI on ehottomasti paras  \m/ Massikat, leylantit ja foortit on ihan kuraa... Näin siis meilläpäin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Mukava huomata että tää aihe on kiinnostanu muitakin, ja keskustelua syntynyt ihan kivasti. :)

 

Internetin syövereistä yritin löytää räjäytyskuvaa tuosta möhkäleestä mutten vaan ole onnistunut löytämään.

Tämmöisen sivun löysin jossa jotain tietoa: www.project33.com , "Search database" nappulan takaa kun laittaa hakusanaks GMC 6-71 niin löytyy muutama tarina.

 

Sattuisko kellään täällä löytymään sähkösessä muodossa mitään tietoa, speksejä tai huoltomanuaalia?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...