5,7 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Vaasassakin huijaamalla leimattu n.1000hv kiihdytysauto jota ei kaduilla paljo näy vaan rekisteröity ilmeisesti luokan takia ja osittain ehkä muuten vaan... EI TODELLAKAAN oo katuauto. Näyttelyautotkin on enemmän katuautoja, mutta niillä vaan ei malteta usein ajaa. Kilpa-autoja myös usein säästellään tekniikan ja bensakulujen osalta. näinhän se menee mutta nimen omaan ilman mitää konsteja pystyy ajamaan konttorille kuin konttorille ja ottamaan leiman Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Vaasassakin huijaamalla leimattu n.1000hv kiihdytysauto jota ei kaduilla paljo näy vaan rekisteröity ilmeisesti luokan takia ja osittain ehkä muuten vaan... EI TODELLAKAAN oo katuauto. Näyttelyautotkin on enemmän katuautoja, mutta niillä vaan ei malteta usein ajaa. Kilpa-autoja myös usein säästellään tekniikan ja bensakulujen osalta. Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti. Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti. Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta...... tuo tuhannen heppaa on niin suuri määrä voimaa että ei niitä ihan joka oksalla kasva. rstuningin esittämät huijarit korostuu vaan sillä kun oma auto ei kulje niin niiden joiden kulkee täytyy olla huijareita. eli kateen silmä nostaa itseään esiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 nyt lolis kyllä kiva kuulla mikä tekee herrojen mielestä katuautosta kilpa auton. mielestäni tuo esimerkki "timosta" on nimenomaan selkeä siinä mielessä että kun kaveri osaa tehdä jotain itse niin tulosta syntyy tuo timpan auto on mielestäni siinä katuauto kuin muillakin vai tuleeko siitä katuauto vasta sitten kun kone vaihdetaan jojonkin tehottomaan vakiomoottoriin. kirjoitelkaas nyt tänne oikein urakalla selvitys siitä mikä tekee autosta kilpa auton. ja ei laiteta siihen mitään euromääriä ,vaan pelkästään mikä muuttaa katu auton kilpa autoksi. ja euroista sen verran että miljoonan euron ferrari on mielestäni siinä katuauto kuin 5 tonnin f-bodykin tai vaikka 40 tonnin corvette. kertokaa selkeesti onko muuta rajaa olemas muuta kuin suuri kateus toisten tekemisiin vai. Kilpa-autot on luokiteltu johonkin kilpailuluokkaan ja katsastettu siihen. Asiasta löytyy dokumenttina esim katsastuskortti, FIA-passi ym. Muut on katuautoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Kilpa-autot on luokiteltu johonkin kilpailuluokkaan ja katsastettu siihen. Asiasta löytyy dokumenttina esim katsastuskortti, FIA-passi ym. Muut on katuautoja. tarkoitatko että näin. sen jälkeen kun käyt esim. fhra:n kisoissa eka kerran niin sun autos ei enää ole katuauto.täyttä pulsittiä,ilmeisesti mitä enemmän ihminen yrittää lukea niin sitä kapeakatseisemmaksi sen katse käy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 tarkoitatko että näin. sen jälkeen kun käyt esim. fhra:n kisoissa eka kerran niin sun autos ei enää ole katuauto.täyttä pulsittiä,ilmeisesti mitä enemmän ihminen yrittää lukea niin sitä kapeakatseisemmaksi sen katse käy. Lukisit sinäkin vähän tarkemmin. Ajatushan on juuri päinvastoin. Kaikki muut on katuautoja, paitsi ne, jotka on nimenomaan LUOKITELTU KILPA-AUTOIKSI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Lukisit sinäkin vähän tarkemmin. Ajatushan on juuri päinvastoin. Kaikki muut on katuautoja, paitsi ne, jotka on nimenomaan LUOKITELTU KILPA-AUTOIKSI. ehkä kirjoitettu teksti ei ollut riittävän tarkka että täällä nevalla kasvanut olis sen siitä ymmärtänyt, katsos kun esim. fhra:n sreet luokissakin auto katsastetaan ja todetaan luokan mukaiseksi, jos et itse sitä tiennyt niin nyt tierät. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Kilpa-auto tuodaan trailerilla radalle kun katuauto ajetaan paikalle Ja kun alkaa kanssaharrastajia julkisesti nimitteleen huijareiksi, kannattaa olla puheidentakana paljon faktoja tai sitte kantsii pitaa turpa kiinni ja kertoo niita "varmoja juttuja" vaan siella esson baarissa eika taalla julkisesti. Noita 1000hv katuautoja kun vaasassakaan ei ole monta...... Niin no mistä minäkään tiedän onko ne "essonbaari" juttuja. tuo tuhannen heppaa on niin suuri määrä voimaa että ei niitä ihan joka oksalla kasva. rstuningin esittämät huijarit korostuu vaan sillä kun oma auto ei kulje niin niiden joiden kulkee täytyy olla huijareita. eli kateen silmä nostaa itseään esiin. "huijarit" on laaja käsite... Kuinkahan monella on oman luokkansa sallimat sisäkalut koneessa? Miksi minä olisin kateellinen sellaisille joiden kanssa ei oo mitään tekemistä ja pari hassua kertaa käyny street racea kattomassa? En mä haluaisikaan 1000heppaa katuautoon, koska se on kaukana mukavasta ajettavuudesta kadulla, enkä haluaisi 1000heppaista kilpa-autoakaan, koska ei oo tilaa eikä aikaa pitää pelkkää kilpa-autoa, eikä taidotkaan riittäisi pitkälle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 ehkä kirjoitettu teksti ei ollut riittävän tarkka että täällä nevalla kasvanut olis sen siitä ymmärtänyt, katsos kun esim. fhra:n sreet luokissakin auto katsastetaan ja todetaan luokan mukaiseksi, jos et itse sitä tiennyt niin nyt tierät. Ei niille silti kirjoiteta AKK katsastuskorttia vaan lyödään tarra ikkunaan, koska ne on katuautoja. Mun rajoittunut käsitykseni kilpa-autoista liittyy lähinnä ralli- ja jokkisautoihin joita mm. katsastelin jokusen vuoden tuossa 90-luvulla. Mulla on myös ollut yksi kilpa-auto, nimittäin Historic-E luokan kupla vuodelta 1960 (FIA-passi nro 38). Siinä oli 30 hv. Kuplaan on myös ollut saatavissa ahdin ja se on myös luokiteltu kilpailukäyttöön sillä, tosin kaasuttimella, ei TPI:llä (nyt ei oo edes offtopic ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Niin no mistä minäkään tiedän onko ne "essonbaari" juttuja."huijarit" on laaja käsite... Kuinkahan monella on oman luokkansa sallimat sisäkalut koneessa? epäilyksen varjo on laskeutunut autoharrastajien ylle,ei hyvä Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 epäilyksen varjo on laskeutunut autoharrastajien ylle,ei hyvä Kaikkihan menee aina kadulla ja kilpailuissa niiden sääntöjen mukaan? Yritätkö esittää pientä enkeliä vai? Voiko joku vakavasti väittää, ettei kukaan olis ikinä missään huijannu? En oo koskaan sanonu että KAIKKI näin tekis vaan aina jossain on se JOKU joka ei tee sääntöjen mukaan. Ja asiaan takas. Muistanko väärin vai mainitsiko täälä joku aikasemmin, että "mahtuis paremmin pellin alle" tai jotain sen suuntaista? Tuli vaan mieleen et eihän toi 6-71 mee varmaan ilman suodatinta/kaasareitakaan 3-genin pellinalle niin miksi siitä korkeudesta pitäis suuresti välittää, kun jokatapauksessa pitää pelliin tehä reikä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Ei tartte korkeudesta välittää jos et meinaa leimata... ai nii mutta hupsista! sittenhän kyseessä ei oo enää katuauto vaan paha paha hujiari-kilpa-auto. Mikä on muuten katuauto? ikä on harrasteauto? Pärjääkö auto moottoripyörälle? Kummat on parempia kissat vai koirat? Kersana väiteltiin mikä on paras traktori, meillä oli massikka, kaverin työnä foortti ja kolmannella valmetti. Ja yllensäkää ihminen ei tierä minne menee ja kusta tulee Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Kersana väiteltiin mikä on paras traktori, meillä oli massikka, kaverin työnä foortti ja kolmannella valmetti. Tuo ny on heleppo, VALMETTI on ehottomasti paras Massikat, leylantit ja foortit on ihan kuraa... Näin siis meilläpäin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Tuo ny on heleppo, VALMETTI on ehottomasti paras varma Valmet,kesät talvet Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Zetor? No entäs ahdettuna ja truiskulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
mtl Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Mukava huomata että tää aihe on kiinnostanu muitakin, ja keskustelua syntynyt ihan kivasti. Internetin syövereistä yritin löytää räjäytyskuvaa tuosta möhkäleestä mutten vaan ole onnistunut löytämään. Tämmöisen sivun löysin jossa jotain tietoa: www.project33.com , "Search database" nappulan takaa kun laittaa hakusanaks GMC 6-71 niin löytyy muutama tarina. Sattuisko kellään täällä löytymään sähkösessä muodossa mitään tietoa, speksejä tai huoltomanuaalia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 ei saa huijata ketään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now