xaekx Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Mutta mites jos käytät vertailu mallina omaa autoa niin silloinhan oman auton moottoritehoon lisätään se 20% . Se +20% antaa absoluuttisen maksimin mitä tehoa saa löytyä, eli mallisarjan tehokkain +20%. Mallisarjan muiden moottoreiden yhteydessä tuo +20% voidaan unohtaa tyystin. Eli jos vaihdat mosan tai virität sitä sillä tavalla että se rinnastetaan moottorinvaihtoon, pitää aina löytyä vertailumoottori ja sitä vastaava auto josta katsotaan sitten ne jarrut ja voimansiirto yms. edit: kommentoin tätä näköjään jo toisen kerran kun jäi vielä vaivaamaan, kävin sitten tarkastamassa Finlexistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaekx Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 JOS haluaa käyttää omaa autoaan vertailumallina,niin silloin ei tietenkään tarvii esittää mitään muita todistuksia,kuin dynolappu..(ja luotettava todiste siitä paljonko ko. pulkassa vakiona öhkyä) -edit- "katalysaattori,käytettävä lyijytöntä polttoainetta"-teksti löytyi jo valmiiksi,eli ei ollu päästöjen kanssa sen kummempaa jumppaa kuin normikatsastuksessakaan.. Tuo teksti kun todistaa,että se se menee silloisten (-88) pykälien sisään. JOS ei olis ollu mainintaa katista,niin olisin semmosen sinne joutunu ruuvaamaan ja sillon olis muuttunu? vähäpäästöiseksi. Nyt ei tarvitse mennä vähäpäästöisen arvoihin,riittää että se "katalysaattori" on siellä putken ympärillä Omaa autoa ei voi käyttää vertailumallina, paitsi jos se on se mallisarjan tehokkain. Ja katin lisääminen ei muuta autoa vähäpäästöiseksi. Muuten ihan erinomaista infoa homman käytännön toteutuksesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Omaa autoa ei voi käyttää vertailumallina, paitsi jos se on se mallisarjan tehokkain. Miiks ei voi??? Silloin ei vaan teho saa nousta yli 20% oman auton alkuperäisistä tehoista. esim 190 hp+20%=228hp ja mitään muutoksia ei tartte tehdä( no ehkä se katti) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaekx Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Miiks ei voi??? Silloin ei vaan teho saa nousta yli 20% oman auton alkuperäisistä tehoista. esim 190 hp+20%=228hp ja mitään muutoksia ei tartte tehdä( no ehkä se katti) Finlexistä löytyy: "c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;" Eli tuo 20% pätee ainoastaan TEHOKKAIMPAAN vertailumoottoriin. Toisin sanoen tuo +20% antaa sen absoluuttisen maksimin mitä saa tehoa löytyä jos meinaa pärjätä pelkällä muutoskatsastuksella. Katsastusmiehet ei tosin ole lakimiehiä niin tuurilla saattaa mennä läpi vaikka mikä tulkinta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 miksi käyttää omaa autoa vertailuautona,muuten ku siinä tapauksessa että se on mallisarjan tehokkain? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaekx Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 miksi käyttää omaa autoa vertailuautona,muuten ku siinä tapauksessa että se on mallisarjan tehokkain? No tässä on käsittääkseni ollut ajatuksena se että silloin selviää vähemmällä paperityöllä, kun ei tarvii verrata paperilla omaa ja tehokkainta mallia, tarvii vaan paprut omasta autosta. Mutta tämä ei kyllä lain kirjainta noudattaen onnistu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 No tässä on käsittääkseni ollut ajatuksena se että silloin selviää vähemmällä paperityöllä, kun ei tarvii verrata paperilla omaa ja tehokkainta mallia, tarvii vaan paprut omasta autosta. Mutta tämä ei kyllä lain kirjainta noudattaen onnistu. Mun käsittääkseni on ollut ajatuksena pihtailla jarrujenvaihtoa ym. palikoita... Muuta järkevää selitystä en keksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Mun käsittääkseni on ollut ajatuksena pihtailla jarrujenvaihtoa ym. palikoita... Muuta järkevää selitystä en keksi. niinku jo todettu jarruihin ei tarvi kajota,on sitte rummut tai levyt,kun sopivasti ahtaa.en tiedä joutuuko esim. camarossa RS malliin tekeen alustaan muutoksia,irocissa ei mitään muunneltavaa ole...ja yhtäkaikki rstuning,myös sun täytyy muutoskatsastaa autos samoin eväin kun laitat uutta kantta ym.autoos.ei päästä pälkähästä vaikka vaparina ne 350-400 heppaa hankkii.yhtä lailla laiton muutoskatsastamattona kuin ahdinkin ,haaverin sattuessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 niinku jo todettu jarruihin ei tarvi kajota,on sitte rummut tai levyt,kun sopivasti ahtaa.en tiedä joutuuko esim. camarossa RS malliin tekeen alustaan muutoksia,irocissa ei mitään muunneltavaa ole...ja yhtäkaikki rstuning,myös sun täytyy muutoskatsastaa autos samoin eväin kun laitat uutta kantta ym.autoos.ei päästä pälkähästä vaikka vaparina ne 350-400 heppaa hankkii.yhtä lailla laiton muutoskatsastamattona kuin ahdinkin ,haaverin sattuessa. No siitähän ei ole kiinnostunut kuin vakuutusyhtiö: "Emme korvaa..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 ...ja yhtäkaikki rstuning,myös sun täytyy muutoskatsastaa autos samoin eväin kun laitat uutta kantta ym.autoos.ei päästä pälkähästä vaikka vaparina ne 350-400 heppaa hankkii.yhtä lailla laiton muutoskatsastamattona kuin ahdinkin ,haaverin sattuessa. Noinhan asiaa tulkitaan. Muutoskatsastus oli itselläkin juurikin tuosta syystä prioriteetti nro 1. Toisaalta ahdin kun on varsin näkyvä komponetti (tai ainakin kuuluva, mulla sitä ei näe helposti, 4gen), niin myös liikenteestä pysäytettynä harmillista, jos asiat ei ole kunnossa. Joskus saattaa olla jotain tietäviä virkavallan edustajiakin paikalla... Itse asun parin sadan metrin päässä poliisilaitokselta isohkossa taajamassa ja voin sanoa, että yhdeksän kertaa kymmenestä tapaan poliisiauton ajaessani kotiin tai kotoa pois... No tämä pientä ajatuksen virtaa asiaa sivuten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,7 Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Mun käsittääkseni on ollut ajatuksena pihtailla jarrujenvaihtoa ym. palikoita... Muuta järkevää selitystä en keksi. näinpä se taitaa olla.. en kyllä välttämättä itte lähtis siihe mut mahdollista ahtaa auto ilman alusta muutoksia tommosella autolla joka on ahtimen kans säädetty alle saman mallin vapari tehojen ei oikein kuulemani mukaan pysty ajamaan siihen vaikuttaa varmasti moni asia mutta taitaa olla 10/10 autosta jotka ruuvataan paprujen jälkeen käymään hyvin eli tuottamaan x määrä enemmän ponkua.. eikai tälläsessä tapauksessa haetakaan muuta kuin halpaa voimaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Mites sellaisessa tapauksessa onnistuu ahtaminen ja katsastus jos auto on jo muutoskatsastettu eri koneelle ja jarrut ja muut hilut on myös merkitty otteeseen ja paperit selvitetty. Tarviiko jotain muuta kun teholapun josta selviää uusi tehomäärä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Mites sellaisessa tapauksessa onnistuu ahtaminen ja katsastus jos auto on jo muutoskatsastettu eri koneelle ja jarrut ja muut hilut on myös merkitty otteeseen ja paperit selvitetty. Tarviiko jotain muuta kun teholapun josta selviää uusi tehomäärä? Kerran muutetut osat voi muuttaa niin monesti uudelleen ku tarvii prosenttien kasvamatta. Eli jos sulla on alusta ja jarrut Iroc-Z tasoa niin tarvit vaan sen teholapun todisteeksi uuden moottorin tehoista. Niin ja tietty se ahdin nostaa prosentteja otteeseen mun käsittääkseni. Niin tai näin niin ei tossa oo mitään ongelmaa jos vaan muutat sen kaikkien rajojen puitteissa ne muutokset uuteen koneeseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 Kerran muutetut osat voi muuttaa niin monesti uudelleen ku tarvii prosenttien kasvamatta. Eli jos sulla on alusta ja jarrut Iroc-Z tasoa niin tarvit vaan sen teholapun todisteeksi uuden moottorin tehoista. Niin ja tietty se ahdin nostaa prosentteja otteeseen mun käsittääkseni. Niin tai näin niin ei tossa oo mitään ongelmaa jos vaan muutat sen kaikkien rajojen puitteissa ne muutokset uuteen koneeseen. okei.. no sit vaan rahaa säästöön Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 Niin ja tietty se ahdin nostaa prosentteja otteeseen mun käsittääkseni. Ei tuu ahtimesta rosentteja jos kone jo vaihdettu, jos konetta ei oo muutettu niin ahtimesta tulee koneenvaihtoprosentit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkos Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Ei tuu ahtimesta rosentteja jos kone jo vaihdettu, jos konetta ei oo muutettu niin ahtimesta tulee koneenvaihtoprosentit. Ahtimen lisäyksestä ei tullut prosentteja eikä taka jarruille (rummut) tarvinnut tehdä mitään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Ahtimen lisäyksestä ei tullut prosentteja eikä taka jarruille (rummut) tarvinnut tehdä mitään. Aha??? Täytyy olla sit muuttunu taas. Joo ei tarvi levyjarruja taakse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Aha??? Täytyy olla sit muuttunu taas. Joo ei tarvi levyjarruja taakse. Saako esittää tyhmän kysymyksen, esitän kuitenkin: Onko takajarruina levyjarrut tehokkaammat kuin rumpujarrut, vai ainoastaan halvemmat valmistaa je helpommat säätää? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Saako esittää tyhmän kysymyksen, esitän kuitenkin: Onko takajarruina levyjarrut tehokkaammat kuin rumpujarrut, vai ainoastaan halvemmat valmistaa je helpommat säätää? Levyt on kalliimmat valmistajalle. Jarruthan toimivat tasan niin pitkään kun ne pystyy muuttamaan kitkan lämmöksi. Levyt luonnollisesti pysyy pidempään viileinä. Jos vaikka on joutunut vahingossa moottoriradalle jossa joutuu toistuvasti tekemään lukkojarrutuksia 160km/h vauhdista. Tai vaikka tulemaan useampi kilometri alaspäin vuoren rinnettä. Katu-ajossa on aivan sama onko takana levyt vai rummut. Pysähtyy se auto kummillakin niihin liikennevaloihin ja kaupan pihaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Saako esittää tyhmän kysymyksen, esitän kuitenkin: Onko takajarruina levyjarrut tehokkaammat kuin rumpujarrut, vai ainoastaan halvemmat valmistaa je helpommat säätää? Jos levyjarrut olis koskaan ollu halvemmat valmistaa niin hitlerin kuplassakin olis takuulla ollu sellaset Ps. Nykyautoissa on kaikissa uudemmissa sen takia levyjarrut joka nurkassa, koska ABS:sää ei pysty toteuttamaan rumpujarrujen kanssa. Myös ABS jarrullisen auton jarrut ovat isommat kuin vastaavan ilman ABS, koska ABS on niin p*ska systeemi, ettei se saa autoa muuten pysähtymään edes lähelle samalla matkalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Jos levyjarrut olis koskaan ollu halvemmat valmistaa niin hitlerin kuplassakin olis takuulla ollu sellaset Ps. Nykyautoissa on kaikissa uudemmissa sen takia levyjarrut joka nurkassa, koska ABS:sää ei pysty toteuttamaan rumpujarrujen kanssa. Myös ABS jarrullisen auton jarrut ovat isommat kuin vastaavan ilman ABS, koska ABS on niin p*ska systeemi, ettei se saa autoa muuten pysähtymään edes lähelle samalla matkalla Paskapuhetta, kalossissa on ABS:t ja rumpujarrut takana ja kuplavolkkariin tuli levyjarrut eteen tasan täsmälleen siksi, että ne olivat halvemmat valmistaa koska niitä ei tarvinnut säätää. Ja sillon kun hitlerin kupla oli nuori, siinä oli mekaaniset rumpujarrut ja elettiin kolmekymmentälukua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Ps. Nykyautoissa on kaikissa uudemmissa sen takia levyjarrut joka nurkassa, koska ABS:sää ei pysty toteuttamaan rumpujarrujen kanssa. Myös ABS jarrullisen auton jarrut ovat isommat kuin vastaavan ilman ABS, koska ABS on niin p*ska systeemi, ettei se saa autoa muuten pysähtymään edes lähelle samalla matkalla Jaa kuorma-autojen absit ja albit sitten ei vissiinkään toimi koska niisson rummut Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Jos levyjarrut olis koskaan ollu halvemmat valmistaa niin hitlerin kuplassakin olis takuulla ollu sellaset Ps. Nykyautoissa on kaikissa uudemmissa sen takia levyjarrut joka nurkassa, koska ABS:sää ei pysty toteuttamaan rumpujarrujen kanssa. Myös ABS jarrullisen auton jarrut ovat isommat kuin vastaavan ilman ABS, koska ABS on niin p*ska systeemi, ettei se saa autoa muuten pysähtymään edes lähelle samalla matkalla nyt puhuu taas tosi tietäjä,täytyy sanoa että oot aika sälli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 ESP tais olla ens alkuun hankala toteuttaa rumpujen kanssa. Usein jos otti ESP:n uuteen ritsaan lisävarusteena, niin samassa rytäkässä takarummut vaihtu levyiksi. Nykyäänhän ESP ja rummut pelaa ihan normaalisti yhteen. ESP alkaa olemaan vakiovaruste mutta rummut vielä aika monessa pikkukikkareessa takana... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Juu niihän se oliki et rumpujen kans voi poikkeustapauksissa olla apsit, mut ne on usein taakse laittanu kai sit sen takia levyt, koska ABS mallissa on lähes aina isommat jarrut vastaavaan apsittomaan. Se on testattu kyllä että ABS jarrullinen tarvii pidemmän pysäytysmatkan. Ei ny jaksa selittää. Ei täälä kukaan tajua vaikka vääntäs rautakangesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now