Jump to content

pontiac:in luukkulamput

haukku

Recommended Posts

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• bathory

10

• TransNAM

5

• haukku

4

• tempera

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

onkkelma, joka on et kuskin lamppu ei nouse sähköllä.....mut laskee kyllä, eli "ruuvaamalla" saa sen ylös.....ja sähköllä alas

onkkelma, joka on et kuskin lamppu ei nouse sähköllä.....mut laskee kyllä

mulla oli ongelma toisinpäin (3G) nousi kyllä ylös, muttei laskenu katkaisijasta, vaihdoin valokatkaisijan ja taas toimii  m/

mulla oli ongelma toisinpäin (3G) nousi kyllä ylös, muttei laskenu katkaisijasta, vaihdoin valokatkaisijan ja taas toimii  m/

tarvii kokeilla,omakin tinttailee välillä...!!!!!yhtiö kiittää ja kumartaa

Ja mulla ysikasissa ponussa kuskin lamppu laski, muttei noussu katkaisijasta. Oli talvikäytössä kosteutta päässy tiivistymään ja jäätymään muovisen nostimen väliin. Pikkasen kuivatusta ja vaseliinia ja taas toimi  m/

Mullaki vaihdettiin katkasija, mutta edelleen

pitää hitaasti "saattaa" valot päälle.

Vanha katkaisija myös kuumeni käytettäessä.

• 5 months later...

Minulla kuskinpuoleinen valo nousee pienellä viiveellä, eli pelkääjänpuoleinen ensin ja kuskinpuoleinen perässä.

Toinenkin ongelma iski tänään. Kun laittaa pelkät parkit pälle niin valot nousevat ylös.

mulla ne nousee vasta kun on tosi hämärää... kumma juttu  ;D

mutjoo, joskus tekee sitä että toinen ei laske ekalla yrityksellä... voi olla hiiletki moottoris?

noissakin on eroja ku kattelin kerran, omassa on ne manuaaliset nostimet sillaset et niis on 2 reikää mistä veivataa hulluna jollai meisselillä tms. (tää voi kuulostaa pervon korvaan hurjalle)

ja uudemmis vissiin on sellaset et vähä sormil näprätää

• 2 weeks later...
  • 11 months later...
Aaltospoika

Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko

Aaltospoika

Moro!

Sitä mä ajattelin alkuun, mutta jalostin vähän pidemmälle tuota juttua. Yleensä liike pysähtyy rajakytkimeen ja jos ei pysähdy niin raja on rikki. Luulisi, jos hammasratas on rikki, niin se pyörisi tyhjää, kun yrittää ylös... Tai ei saavuta alarajaa, jos on hammas katkipoikki.

Pitää räjäyttää tuokin sitten osiksi. Onneksi saa uusia eBaysta, jos menee ihan kokonaan rikki. =)

-Mikko

Vaihdat uudet rattaat ni rupee pelaa. Toinen helpotus alkuun on että kääntää 180 astetta ratasta. Auki vaan.

joo, mulla  oli pelkääjän puolella sama tilanne, moottorin vaihto ja taas pelitti,

kuskin puolella oli ongelma, että ei auennu, tutkittiin ja kävi ilmi, että nostimen varsi jumitti

väärinpäin asennettuun moottorin kiinnityspulttiin, noh, ongelma sitte ratkes, :W

• 8 months later...

Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...

Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...

Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.

Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.

Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.

Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.

Ok, kiitoksia!

Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.

Ok, kiitoksia!

Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.

Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).

Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...

Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).

Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...

Ok, kiitos paljon jälleen kerran!! Sellanen sitten tilaukseen!! Kerhoon tosin liityn vasta kun auto tulee :D

Ainakin nelosgennereissa siina lampun kupeessa on sellainen musta motikka jota kaantamalla ne nousevat ja laskevat. Veikkaan etta kolmosgennerissakin varmaan on joku samanlainen konsti.

Lampun vieressä on se koneisto..tutki ensin tuleeko sinne edes sähköä.

Harvemmin ne molemmat yhtäaikaa hajoavat.

• 5 months later...

Joo eli siis noi mun lamppujen moottori pelittää mutta vanha omistaja on alkanut jostain syystä vedellä uusia piuhoja ja jättänyt homman heti alkuunsa kesken. No, nyt mulla on tässä kytkentäkaavio noista luukuista ja piuhojen kuuluisi tän mukaan mennä "headlight door module:en (left front of firewall)". No mut vittuku mul oo sit hajuukaa minkä näkönen toi on yms.. ja sijaitseeko siis oiken hytin puolella sisällä???

• 2 weeks later...

Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?

Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?

Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.

Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.