Jump to content

pontiac:in luukkulamput


haukku

Recommended Posts

Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.

Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.

 

Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

 

Eli tuollainen:

 

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

 

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bathory

    10

  • TransNAM

    5

  • haukku

    4

  • tempera

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

 

Eli tuollainen:

 

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

 

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg

 

En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|

Link to comment
Share on other sites

En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|

 

Joo, tosta kuvasta selviää minkäverran alemmas lamppu laskeutuu.. Häiritsee omaan silmään ja sitte ku se jää vielä välillä jumiin tuohon etupuskurin reunaan eikä nouse ylös ilman apua..

Tomi_104.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Moro!

 

Sitä mä ajattelin alkuun, mutta jalostin vähän pidemmälle tuota juttua. Yleensä liike pysähtyy rajakytkimeen ja jos ei pysähdy niin raja on rikki. Luulisi, jos hammasratas on rikki, niin se pyörisi tyhjää, kun yrittää ylös... Tai ei saavuta alarajaa, jos on hammas katkipoikki.

 

Pitää räjäyttää tuokin sitten osiksi. Onneksi saa uusia eBaysta, jos menee ihan kokonaan rikki. =)

 

-Mikko

 

 

 

siellä ei ole mitään rajoja katkoo kuorman mukaan->mittaa virtaa mitä moottori ottaa eli nousee aina ääriasennossa.  moottorin voi testata laittamalla sähköä liittimen napoihin-> jos pyörii hienosti ääriasennosta toiseen +&- välillä vaihtamalla moottori ok jos taas raksuttaa jossain kohtaa on rattaat entiset moottorin laipassa ja guideboksin voi testata mittaamalla liittimen nastoista liitin kiinni tuleeko mitään virtaa kun kääntää katkaisimesta jos ei on halvempaa ensin koittaa katkaisijaa jonka kyllä pystyy kattomaankin onko selvä jos ei niin sitten guideboksi tilaukseen netissä joku fbody pulju myi korjattuja/testattuja about 60$ en muista mestaa. silti kaiken tehneenä oli vika guideboxin liittimen johdoissa joissa aiemmin jotain tehty jo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nyt tuli pontiacci, mutta... Sama vika kuin Aaltospojalla. Lamput nousee ja laskee, mutta laskun lopussa surraa pahalla äänellä muutaman sekunnin. Samoin kun irroittaa akun kaapelin ja tyrkkää takas niin kuskin lampun moottori alkaa surraan vaikka lamppuja ei olis käytetty aikoihin. Ikään kuin alarajaa ei saavutettais, lamppu näyttää kyllä fyysisesti olevan tarpeeksi alhaalla äkkiä katottuna. Mikä olikaan ratkaisu ja mistä mahdolliset osat?

t. Jussi

 

Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

 

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

 

-Mikko

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Otin nostimen moottrin auki ja pyöräytin hammaspyörää 1/4 kierrosta. Nyt toimii luukut oikein, ei enää nouse valot parkki asennossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

 

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

 

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.

Link to comment
Share on other sites

Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

 

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

 

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.

Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)

Link to comment
Share on other sites

Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)

 

Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

 

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

 

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.

Link to comment
Share on other sites

Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

 

 

 

Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE
Link to comment
Share on other sites

Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

 

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

 

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.

Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.

Tammonen moduli :)

http://www.ebay.com/itm/87-89-Firebird-Firewall-Mounted-Headlight-Control-Module-TESTED-GOOD-/320969605279?fits=Year:1986|Model:Firebird&hash=item4abb47809f&item=320969605279&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Link to comment
Share on other sites

Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE

 

Kiitos tiedosta. Mutta ennenkuin lähtee tilailemaan niin tarvisi tietää piileekö vika tosiaan tossa ettei turhaan ostele! =)

 

 

Siis joo olet oikeassa mutta pitääkin olla painokytkin mikä puskee virtaa vaan sen painamisen ajan. Eli itsekun painaa sen n.pari sekuntia niin pitäisi pelittää ilman moottorien tuhoamista.(?)

Link to comment
Share on other sites

Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.

 

eli ei oo honeywellin mikroja  ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

Link to comment
Share on other sites

eli ei oo honeywellin mikroja  ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

 

Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?

Link to comment
Share on other sites

eli ei oo honeywellin mikroja  ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

Ei oo ei ;D samalla toimii moottorin suojana jos joku vaikka istuis luukun paalla :W

Link to comment
Share on other sites

Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?

 

yksi monista mikrokytkin valmistajista  ;)

on burgessia  ;D omronia jne.

Link to comment
Share on other sites

Tulipahan tutustuttua luukkulamppujen toimintaan.Mulla oli kanssa sellaset valot että ehkä kolmannella painalluksella nousivat,kunnes lopettivat toimintansa kokonaan.Uusi valokytkin tuli haettua ja taas toimi,tosin luukut nousivat aina myös parkkiasennossa.Sitä iloa kesti viikon kunnes vasen luukku ei enää noussut.Ebaystä tilasin sitten korjaus-sarjat moottoreille(40€)ja avasin vasemman moottorin,näytti että ratas olisi ihan ehjä.Ratas irti ja alla oli rakeita entisistä pelleteistä.Uudet pelletit+ratas paikalleen ja taas pelasi,mutta nousi myös parkeilla.Oikea moottori irti vaikka toimikin ja sama homma sisällä vain rakeita.Ihmettelin että miten se on voinut toimia kun pelletit siirtävät voiman rattaalta akselille.Tuli sekin sitten kokeiltua,moottorin pyörimisnopeus on niin suuri että keskipakoisvoima heittää pelletin palaset oikeisiin kohtiin,ja luukku nousee normaalisti mutta moottori pyörii huomattavasti kauemmin kuin ehjillä pelleteillä.Käsin ruuvaamalla ei enään nouse ollenkaan.No oikeaan moottoriin uudet kilkkeet ja kaikki pelaa,parkit luukut *clap*

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

 

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

 

-Mikko

Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.
Link to comment
Share on other sites

Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.

tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka

nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin

kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W

Link to comment
Share on other sites

tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka

nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin

kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W

pitää kokeilla tuota.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Miten tuo ohjaus toimii luukuissa? Kun parkeillakin hitto nousee jo...sais nousta mun puolesta vasta kun ajovalot päällä. Kinneri on 4gen tulilintu. Tota on varmaan suomessa ronkittu kun parkit tuotu umpioon....mutta kun ei taho et nousee parkeilla :D

Link to comment
Share on other sites

Suomiasennuksissa on parkinkin johto yhdistetty luukkuboxin herätteeseen eli jostain kohtaa yleensä konehuoneesta löytyy erivärisiä yhdistettyjä johtoja. Tai valokatkaisijan takaa.

Vähän sekava selitys...

Eli johtonipusta kattomalla pitäis löytyä jotain jälkiasennuskytkentöjä. Johdot kun palauttaa väri-väriin niin toimii luukut vain ajovaloilla.

Link to comment
Share on other sites

Suomiasennuksissa on parkinkin johto yhdistetty luukkuboxin herätteeseen eli jostain kohtaa yleensä konehuoneesta löytyy erivärisiä yhdistettyjä johtoja. Tai valokatkaisijan takaa.

Vähän sekava selitys...

Eli johtonipusta kattomalla pitäis löytyä jotain jälkiasennuskytkentöjä. Johdot kun palauttaa väri-väriin niin toimii luukut vain ajovaloilla.

 

Tänks, -j-

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli vikaa siinä boksissa konehuoneessa. Sain käytetyn toimivan boksin ja lähti luukut pelaamaan. Nyt alkoi kuskin puoli juristamaan yläasennossa. Loppui kun ravisti luukkua. Jätin läpät ylös ja otin töpselin irti. Paljonko pitää purkaa edestä pois ennun kuin pääsee käsiksi räminän aiheuttajaan, Auto on Firebird 3,8 vm 1999. Niin ja mulla nousee läpät ylös ajovaloilla ei parkeilla

Link to comment
Share on other sites

Nyt alkoi kuskin puoli juristamaan yläasennossa. Loppui kun ravisti luukkua. Jätin läpät ylös ja otin töpselin irti. Paljonko pitää purkaa edestä pois ennun kuin pääsee käsiksi räminän aiheuttajaan, Auto on Firebird 3,8 vm 1999. Niin ja mulla nousee läpät ylös jo parkeilla.

Luukun kun aukaisee ja ottaa umpioiden ympäriltä muovin pois niin voi justiin sopia ruuvaamaan moottorin irti. Jos ei sovi niin parhaiten näkee paikan päällä mitä pitää irroittaa että saa tarpeeks tilaa. Jos löysää luukkumekanismia enempi niin kannattaa merkata asento vaikka tussilla mahdollisimman hyvin kun kaikissa pulteissa on sentti säätövaraa jotka vaikuttaa lampun istuvuuteen ja valojen suuntaukseen.

Moottorin päällä on kansi jonka alla iso muovinen ratas josta menee hampaat sileäks. Sen kun kääntää eri asentoon niin pelaa taas tai vaihtaa uuden rattaan tai koko moottorin.

Lisäksi rattaan alla on vaimennuskumit jotka kuluu vanhimmiten. Taisin ite muistaakseni tehä sopivista letkunpätkistä uudet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...