Darkie Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kerrassaan kekseliäs topicin nimi, ihan itsekin sitä ihailen Mitään laajaa projektia ei vielä ole tiedossa, ihan vain mitä tulee tehtyä, niin ajattelin tänne alkaa pitämään ns. projektipäiväkirjaa, onhan tuo auto jo vuodenpäivät minulla ollut. Tänäkesänä olisi tarkoitus saada jotain tehtyäkin autolle, siis radikaalimpaa kuin esimerkiksi polttimoiden vaihto Sain ajatuksen tähän postaukseen siitä, että löysin ruostetta apukuskin ovesta irrottaessani listaa ja tylsyydessäni voisin tätä ylläpitää, joten varoituksen sanana kaikille; tämä tulee sisältämään epäammattimaista sanastoa, tyhmiä kysymyksiä ja todellista blondailua ;D Mikäli vielä kiinnostaa niin eikun lukemaan, eikös? Tosiaan, löysin viimeviikon puolella Pontiacin ovesta ruostetta ottaessani repsahtanutta listaa ovesta irti. Kamera ei tietenkään ollut mukana sillon, mutta jotkin ruosteläikät näyttivät todella pahalta! Omaksi onnekseni huomasin, että ruoste on kuitenkin toistaiseksi vielä pinnalla, joten ei tarvitse hitsailua mennä vielä tekemään... Mutta koko ovi pitäisi hioa siistiksi ja maalata uudelleen. Ja tämä kaikki pitäisi tehdä ulkona koska ei ole tallia ja auto on kokoajan ajossa Olen myöskin onnistunut kolaroimaan vasemman sivupeilin viime keväänä ^^ Jotenka sekin pitäisi taistella irti, en vain ole keksinyt vielä että miten... Kuvia otan huomenissa jos sitä mitenkään jaksan Tämä oli vain aloitus tähän topiciin.
Marko Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Olen myöskin onnistunut kolaroimaan vasemman sivupeilin viime keväänä ^^ Jotenka sekin pitäisi taistella irti, en vain ole keksinyt vielä että miten... Ovipahvi irti. Sitten 10mm piippiu hylsällä ja jatkolla kaksi mutteria pois. Sähköjohto irti jos säätö ja peili tipahtaa maahan.
rstuning Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 ja peili tipahtaa maahan. Jos ei ota kiinni.
rstuning Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Mutta koko ovi pitäisi hioa siistiksi ja maalata uudelleen. Ja tämä kaikki pitäisi tehdä ulkona koska ei ole tallia ja auto on kokoajan ajossa Eikös olis tehokkaampaa, ettiä ehjä tai ainakin toinen ovi ja viksata erikseen, jolloin sen voi sit suoraa vaihtaa vanhan tilalle, kun valmis? En kyllä osaa sanoo mitä noista ovista pyydellään, mutta kunto kai sitäkin vähä määrää.
Vici Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Alle 100e noita on osteltu. Riippuu tietty kunnosta. Ruoste tahtoo olla semmosta, että aina ne korjaukset ei onnistu vaan on parempi vaihtaa ruosteeton osa tilalle, jos mahdollista.
Darkie Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 No ethän sä ole edes blondi No en ainakaan hirveen näkyvästi Eikös olis tehokkaampaa, ettiä ehjä tai ainakin toinen ovi ja viksata erikseen, jolloin sen voi sit suoraa vaihtaa vanhan tilalle, kun valmis? Tokihan se olisi, mutta tosiaan kun ei raha kasva puissa niin koitetaan nyt ainakin näin alkuun ihan kiltisti vaan saada ruoste pois, ken ties vaikka onnistuiskin? Aina voi koettaa. Ovipahvi irti. Sitten 10mm piippiu hylsällä ja jatkolla kaksi mutteria pois. Sähköjohto irti jos säätö ja peili tipahtaa maahan. Kyseessä on ihan vaijeripeili, että ei sen tosiaan vaikee prosessi pitäis olla. Ongelmana on vaan että työkalut on ihan väärässä päässä Espoota, täällä ei ole juur mitään kun kaikki on veljellä
rstuning Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 No ethän sä ole edes blondi Jos vaihtas ton "Darkie"n "DarkBlonde"ksi
camaro82 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Sain ajatuksen tähän postaukseen siitä, että löysin ruostetta apukuskin ovesta irrottaessani listaa ja tylsyydessäni voisin tätä ylläpitää, joten varoituksen sanana kaikille; tämä tulee sisältämään epäammattimaista sanastoa, tyhmiä kysymyksiä ja todellista blondailua ;D Mutta asiaan, oon monessa topikissa sanonut että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, tyhmempää on olla kysymättä koitetaan nyt ainakin näin alkuun ihan kiltisti vaan saada ruoste pois, ken ties vaikka onnistuiskin? Aina voi koettaa. Noverox-niminen ruosteenmuunninaine todella toimii, suosittelen
Cosa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Ei se oven maalaaminen pohjatöineen mikään älyttömän kallis operaatio ole. Jos selviää vielä häivyttämisellä ja maalari jaksaa hakea oikeaa sävyä, niin lopputulos voi olla kelpo. Ikävä juttu on toki se, että uusi pinta saattaa kiiltää "liikaa" verrattuna alkuperäiseen maalipintaan.
Vici Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Mutta asiaan, oon monessa topikissa sanonut että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, tyhmempää on olla kysymättä :)Noverox-niminen ruosteenmuunninaine todella toimii, suosittelen Onko kukaan kokeillut muita ruosteen poisto/muuntoaineita? Nykyään noita tuntuu olevan paljonkin myynnissä. Periaatteessa tästä sais ehkä oman topicin...
rstuning Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Onko kukaan kokeillut muita ruosteen poisto/muuntoaineita? Nykyään noita tuntuu olevan paljonkin myynnissä. Periaatteessa tästä sais ehkä oman topicin... Kuulostaa siltä et camaro82 olis testannu...
pantera Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Onko kukaan kokeillut muita ruosteen poisto/muuntoaineita? Nykyään noita tuntuu olevan paljonkin myynnissä. Periaatteessa tästä sais ehkä oman topicin... Kokeiltu on, mirkan katkasulaikka ja kemppi tuntus toimivan kohtuu hyvin, puhallushiekka lievemmissä tapauksissa pohjalle vyrtin sinkkipräytä tai inertaa por-poppaskonsteihin ja taikuuteen en oo alakanu vielä uskomaan..
camaro82 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kokeiltu on, mirkan katkasulaikka ja kemppi tuntus toimivan kohtuu hyvin, puhallushiekka lievemmissä tapauksissa pohjalle vyrtin sinkkipräytä tai inertaa por-poppaskonsteihin ja taikuuteen en oo alakanu vielä uskomaan.. Kyllähän nämä panteran mainitsemat työvälineet ovat kaikkein parhaat ruosteenpoistoon mutta ajattelin että jos Darkiella ei oo mahdollisuutta käyttää moisia niin kyllä tuo Noverox toimii. Mun Plymarissa piti ruostumisen/ruosteen leviämisen poissa sen 11,5 vuotta minkä se auto mulla oli eikä oo kuulemma ruostunut vieläkään. Oli ruostetta muutamassa kohtaa katossa, tuulilasin tiivisteen vieressä.
Guest Ezzy Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Ei se oven maalaaminen pohjatöineen mikään älyttömän kallis operaatio ole. Jos selviää vielä häivyttämisellä ja maalari jaksaa hakea oikeaa sävyä, niin lopputulos voi olla kelpo. On se jos tulot on opiskelija-luokkaa :/
Chevy Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 kyllä tuo Noverox toimii näin tekee joskus tuhnukseen sipaisin
Darkie Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 On se jos tulot on opiskelija-luokkaa :/ Saa mua sponsoroida Voin vannoa etten pistä hanttii jos joku haluu rahaa tyrkyttää käteen taikka tulee makseleen maalauksia yms ;D Joo, tuli taas pölyttäydyttyä auton parissa ihan kiitettävästi, ja voin todeta että ruoste on jonkun neljän edellisen omistajan aikaansaannos... Lista ON otettu irti kertaalleena ja kittiä on tungettu niin maan perkeleesti sinne alle... Sitä on niin mahtava käsin hioa pois :I Tässä nyt vähän kuvaa miltä tuo oven listan alusta näyttää, kun olen pahimmat paskat saanu hiottua poies sieltä... Tosin, sitä pitäis koko saakelin ovi hioa ja mä halusin cruisinkeihin Joko ne jää väliin tai sit tuun ovi metallin värisenä sinne... Tai siis raidallisena ;/
Darkie Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Päätin vaa vetää teipeillä sinnepäin rajan, että otan yhen alueen, hion ja alustan sen nyt kunnolla kun sitä maalia oli lohkeillu sen listan liimausten mukana ihan kiitettävästi.
Darkie Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kännykkäkameralla kuvailin ni ei ole paras mahd. laatu... Teippaukset on toistaseks vinkkelis kun koitan pahimpia läikkiä viel saada vähän lievemmäks. Niin ja hei heitelkääs sivuja tai jotain mistä näit ruosteenesto "lääkkeitä" sais autolle ostettua. Pitää kattella josko resurssit riittäis sellasten ostoon Ja jos joku HALUAA maalata ton mun oven edullisesti niin privaa mulle joko irkissä (/msg Darkie) tai sit tänne, soittaakin saa jos numeron omistaa Mä voin kyl koittaa pohjatyöt tehä jos maalauksen saa hyvään hintaan... Vaikka koko autolle Se kun on edessä jossain vaiheessa kuitenkin...
rstuning Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Mahtaako jokapaikassa pattikikkelin alla olla edes peltiä jäljellä
Darkie Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2009 Mahtaako jokapaikassa pattikikkelin alla olla edes peltiä jäljellä On on Muunmuassa oven listasta alaspäin on viel ihan täysin ruosteetonta peltiä. Listasta ylöspäin on sit jo kertyny selluliittia... On se kamalata, auto ei oo mua ku 3v vanhempi ja silti jo rapistuu Kohta varmaan minäkin!!
mikke Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 kannattaa ennen cruisinkeihin lähtöä laittaa jotain pohjamaalia tohon pellille punastuu meinaan aika nopeesti jos saa kosteutta, ja pääset hiomaan uudestaan
Darkie Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 punastuu meinaan aika nopeesti jos saa kosteutta, ja pääset hiomaan uudestaan Tämän huomasin itsekin.. Ruoste ei ole ystävämme.
Darkie Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2009 Tosiaan tuli kiirettä tuon oven kanssa kun cruisingit tuli nopeammin kun olin laskenu ja laiskotti liikaa Vetäsin cruisinkeja varten oveen sillon pohjamaalin kun olin hionut sen kuntoon... Vielä pitäis hioa uudelleen ja kitata ja maalata uudelleen... Taitaa kyllä odottaa siihen asti että pääsis joihinkin tiloihin ja koneen kanssa Ulkona on toki kiva olla, mutta silti... Nyt olen menossa kardaanin ristinivelet vaihdattamaan jonka jälkeen on vielä jokunen ongelma mitä pitäisi pähkäillä. Auto tuntuu kallistuvan oikealle käännyttäessä hirveästi, joten kunhan valoa tulee niin tarkistamaan kallistuksen vakaaja, iskari ja jousi, että pääsee uhraamaan lisää rahaa tuonon autoon. Epäilynä on että ne ihme koiranluut olisi murtunut tai muuta vastaavaa, mutta sen näkee sitten kun valoa tulee. (kardaanin nivelet suostui vaihtamaan Darkfirebird kun Ezzyltä sain numeron ja pistin viestiä =)) Enempi ongelmista valoisaan aikaan. Kesäkuun cruisinkeihinhan ei ole kiirettä kun en ole paikalla silloin... Vaan Tampereelle pitäisi päästä.
Darkie Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2009 Pitkästä aikaa taas projektin parissa. Ja huonoin merkein Sivupeilin vaihto-rojektia ois ollu tiedossa, ja kun menin sit sinne ulos irrottelemahan ovipahveja, tuli jotenkin jollain jostain lyötyä oven lukkokileen, joka sitten laittoi oven jotenkin lukkoon, tavalla jota ei saa avaimella auki. Tuli siinä vekslattua ja koitettua jopa repiä auki, mutta ei niin mitään. Kieli on jotenkin juuttunut kielekkeen päälle ja pentele kun ei ollut kameraa mukana, niin en saa kuin selitettyä... Ovipahveakaan ei saatu irti, vaikka kuinka koetti, totesin vain vaihteeksi, jälleen kerran, että joku on aiemmin irrottanut pahvit ja säätämällä säätäny ne takas paikalleen... ei ihme ettei ole niitä irti saanut aiemmin. Nyt flunssassa pikanen homma piti miehen kanssa tehä, menikin tunti jos toinenkin eikä saatu mitään aikaseks... Paitsi älytön vitutus. Mites tän lukon kanssa kannattais toimia, vai kannattaako enää toimia vai ostaa koko samperin ovi uusiks? Nyt vähän orpo olo kun on auto tuol ulkona suht kriminaalialttiina..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään