Jump to content

Darkien Pontiac

Darkie

Recommended Posts

Kirjoitettu

Noita nyt tässä katellu (kaikkia mainittuja) ja hemmetti kun ei meillä ole perheessä

koskaan ollu mitään erikoista muissa kun veljen autossa, niin ei ole omaa kokemusta

ollenkaan... Veljellä on ollu Konit, useempaankin otteeseen.

Onkos näissä jotain, että toiset kestää kovempaa käyttöä kuin toiset?

Esim. että Bilstein on pidempikestoinen kuin KYB?

Pontiacissa tosiaan mun käsittääkseni on iskarit alkuperäset, joten.. Er.

Oonkohan koskaan ajanu autoa jossa ois kunnolliset iskarit :D

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Darkie

47

• Fenix

9

• rstuning

7

• repa

5

Kirjoitettu

Itse pistin erellis kesänä konin keltaset(säädettävät) ja eibach madallusjouset ja täytyy sanoa että todella tyytyväinen vaikka hiukan kirpaisikin m/ m/

Kirjoitettu

Itse pistin erellis kesänä konin keltaset(säädettävät) ja eibach madallusjouset ja täytyy sanoa että todella tyytyväinen vaikka hiukan kirpaisikin m/ m/

Itse päädyin nyt tuohon KYB GR 2'n tilaamiseen :)

Uskon niitten olevan ihan tarpeeksi minulle.

Kirjoitettu

Mulla 3gen ponussa noi kyb gr2 ja riittäneet aivan mainiosti  m/

Kirjoitettu

Myös on noi KYB:in gr2 odottamassa alle laittoa..

Kirjoitettu

pakko kyllä ottaa kantaa, ei millään pahalla, halvalla ei saa hyvää, noi kybit on vaan kybit............... 8)

Kirjoitettu

pakko kyllä ottaa kantaa, ei millään pahalla, halvalla ei saa hyvää, noi kybit on vaan kybit............... 8)

Varmaan paljon paremmat kuin neljännesvuosisadan ikäiset originaalit kuitenkin.
Kirjoitettu

Varmaan paljon paremmat kuin neljännesvuosisadan ikäiset originaalit kuitenkin.

jep.. ajaa asiansa normiliikenteessä aivan loistavasti ja riittänee liittymä kiihdyttelyyn ja kurvailuun.  m/

Kirjoitettu

Kybin aageeäksät on best bang for a buck iskarit,  madalletussa autossa ne ei toimi niin hyvin.

Geeärkakkoset on mulla fliitwuudissa alla, pilipaliiskarit sanoisin... ois pitäny ostaa monroet, mutta ei sensaträkkejä,  mul on ne caminossa, ne on pas2

Bilsteinit on compissa , hyvät on, Konin billetti coiloverit  on panterassa , hyvät ja törkeen hintaset...

Kirjoitettu

Kybin aageeäksät on best bang for a buck iskarit,  madalletussa autossa ne ei toimi niin hyvin.

Geeärkakkoset on mulla fliitwuudissa alla, pilipaliiskarit sanoisin... ois pitäny ostaa monroet, mutta ei sensaträkkejä,  mul on ne caminossa, ne on pas2

Bilsteinit on compissa , hyvät on, Konin billetti coiloverit  on panterassa , hyvät ja törkeen hintaset...

oisko nuo KYB GR2 sitten mulle esim. kanssa oivat, kun joskus päivitän ? en madalla milliäkään ellen joskus löydä mieleisiä 17-18" vanteita, mutta epäilen

Kirjoitettu

oisko nuo KYB GR2 sitten mulle esim. kanssa oivat, kun joskus päivitän ? en madalla milliäkään ellen joskus löydä mieleisiä 17-18" vanteita, mutta epäilen

jos et madalla niin agx on  m/

Kirjoitettu

jos et madalla niin agx on  m/

olin näemmä sekasi, piti kysyy just noita agx  ;D mut pistän korvan taakse...

Kirjoitettu

kypit on kyl törkeen kalliit, mutta hyvät ja varsinkin matalaan autoon, nim. kokemusta on :-P

Kirjoitettu

QA1 on kanssa yksi halpa vaihtoehto. mutta ei yllä laadussa lähellekään koni:n iskareita  :-\

Kirjoitettu

kypit on kyl törkeen kalliit, mutta hyvät ja varsinkin matalaan autoon, nim. kokemusta on :-P

Empä tiedä KYB agx iskarit 4kpl  yhden hinnalla USA:sta kuin mitä suomes maksaa :) oli tosin joku 3-4vuotta sitten  :-\
  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Tässä nyt kun kirjottelen listaan kaikkea, mitä tohon autoon pitäs _tän kesän_ aikana ehtii vaihtaa (miksei autolla saa ajaa?)

niin totesin et nuo AGX't olikin ne säädettävät, että tosiaan säädöllisillä mennään. :)

Kattelin tosin että Konin Classicit ei ois kovin paljoo kalliimmat, onko niissä hirveesti eroja?

Saadaan iskaritestistä läpi tänävuonna, se ois kai se tärkein. :P

Hemmetti ku osaa olla toi SummitRacingin selaaminen vaikeeta, ku auton tiedot laittaa ni

yhtäkkiä ei muka sopis mitkään iskarit... Pah.

Todettu nyt kun auto kököttää tuolla kevään lumessa, että multa on menny akku paskaksi, taas.

Siitä on 2 tai 3 vuotta kun tuon akun ostin ja pentele, eipähän kestäny kun just takuuajan yli...

Myös aurauskulmat pitää säätää, renkaatkin pitäs painottaa.

Öljytkin pitäs vaihtaa ja moottorinkannakkeet. Onkos tuo jälkimmäisenä mainittu kuinka vittumainen hoitaa ilman tallia?

Autohan on "ympäristöhaitta" tällä hetkellä kun auton pohjassa oli öljyä... Jännä sikäli, on se ollu öljynen varmaan aina kun

on katsastettu, nyt piti oikee törkkiä että; "Tääl on öljyä."

Hommana ois siis (ihan yleisesti, ei pelkästään tälle kesälle);

-öljyn vaihto

-takajarrujen vaihto

-iskareitten vaihto

-moottorikannakkeiden vaihto

-renkaiden suuntaus

-lasinpesijän korjaus (vammanen...)

Hum. Siinähä noi tärkeimmät kai ois.

Toki toi auto pitäs maalata uudestaan :P

Kirjoitettu

Onkos tuo jälkimmäisenä mainittu kuinka vittumainen hoitaa ilman tallia?

Todella vittumainen ilman nosturia. Tyyppi, joka vaihto sen mun Ponuun aikanaan, kiros aikalailla kun ei tienny kuinka paskamainen homma on kyseessä  ;D Hinta olis ollut vähän kovempi jos olis tiennyt.

Kirjoitettu

Hmm, eli pitää ettiä joku hyväuskonen ihminen :D

Kävin ajelulla, Civicillä kiskastiin käyntiin ja näinpoispäin, tulin pihaan ni oli sohjoa, piti vähän lapioida, koitin peruuttaa ni siihe sammu, eikä käynnistyny.

Ja siinähä on, Civic tulee pihaan vast reilun 1,5h päästä. Ei PITÄS olla kenenkää tiel. Penteleen akku.

Ajoin n. 30km eikä muka akkuun tullu yhtään virtaa.

Kirjoitettu
Todettu nyt kun auto kököttää tuolla kevään lumessa, että multa on menny akku paskaksi, taas.

Siitä on 2 tai 3 vuotta kun tuon akun ostin ja pentele, eipähän kestäny kun just takuuajan yli...

Tosta akku hommasta. Ostin viime kesänä exiden kuivakenno akun ja myyjä neuvoi, "kun laitat auton talveksi seisomaan ja otat akun pois niin varmin tapa tuhota se on laittaa se lämpimään pannuhuoneeseen talvikauden ajaksi."

Akku olisi parasta viedä sisälle, kun auto pidempään käyttämättä ja ladata joskus.

Semmonen tuli vielä mieleen, että viime kesänä pääsi exiden akku tyhjenemään eikä ottanut 2:sta eri laturista virtaa vastaan, joten vein takuuseen.

tutkivat sitä siellä päivän ja kertoivat että geeli ja kuivakenno akut tarvii omanlaisen laturin jos tyhjenevät, muutta muulloin tavallinen laturikin lataa kyllä.

Eli akku olikin ihan ehjä loppujen lopuksi.

Kirjoitettu

Hmm, eli pitää ettiä joku hyväuskonen ihminen :D

Kävin ajelulla, Civicillä kiskastiin käyntiin ja näinpoispäin, tulin pihaan ni oli sohjoa, piti vähän lapioida, koitin peruuttaa ni siihe sammu, eikä käynnistyny.

Ja siinähä on, Civic tulee pihaan vast reilun 1,5h päästä. Ei PITÄS olla kenenkää tiel. Penteleen akku.

Ajoin n. 30km eikä muka akkuun tullu yhtään virtaa.

akkuihin ei välttämättä nykysin voi luottaa täysin. aika monella kaverilla, ja itselläkin tuossa pakkasilla prakaili uudenkarheat akut  :(

itelläkin vuodenvaihtessa ostettu Hankook tilttas 4-5krt kun pakkanen oli 20-30 asteeessa. Käytin pari päivää vanhaa huonoksi luulemaani akkua sillä aikaa kun hankookki oli laturissa sisällä, niin se vanha pelas moitteetta  ::)

Kirjoitettu

akkuihin ei välttämättä nykysin voi luottaa täysin. aika monella kaverilla, ja itselläkin tuossa pakkasilla prakaili uudenkarheat akut  :(

itelläkin vuodenvaihtessa ostettu Hankook tilttas 4-5krt kun pakkanen oli 20-30 asteeessa. Käytin pari päivää vanhaa huonoksi luulemaani akkua sillä aikaa kun hankookki oli laturissa sisällä, niin se vanha pelas moitteetta  ::)

Joo. Sierrassa on varmaan mun ikänen akku, eli originaali, ja ainoo missä ei startannu, oli ku ulkona oli -25C ja auto oli kylmä. Tunti tolpassa ja kappas!

Tää Pontiacin akku on ollu koko talven meillä täällä sisällä lämpimässä, että ei oo ees päässy kylmettymään.

Latasin jopa akkua koko hemmetin eilisen, että pääsis tänää ilosena töihin, mut puoleen väliin ladattuaan varaus katos täysin.

Laturi on bränikkä ja näinpoispäin, varaus vaan katos.

Toimii hyvin kun auton saa päälle ja on latauksessa ajon ajan, heti ku sammuu ni on pimeenä.

Akku olisi parasta viedä sisälle, kun auto pidempään käyttämättä ja ladata joskus.

Tosiaan koko talvikauden ollu akku meillä sisällä. :/

Kirjoitettu

Oikeaoppinen akun talvisäilytys: Ota syksyllä akku pois, lataa täyteen ja jätä kylmään talliin. Ei oo ollu ongelmia.

Kirjoitettu

Tuli sitte tilattua uus laturi. Ei viitti ottaa riskiä että pelkkä akku ois paskana ni vaihetaan laturikin.

Pitää vaan mennä ottamaan asap tuo vanha pois että tulee kanssa vaihettua se, ettei pääse sanomaan että käy ajelulla ja sitten... ::)

Katotaan kuinka monta räjähdystä saan aikaan tossa operaatiossa ;D

Kirjoitettu

En muista mikä vika mun edelliseen laturiin tuli mutta mistään hiilien vaihdosta ei ollut kyse.

Kun annoin vanhan vaihdossa niin sain alennusta, mutta en muista oliko tehdas korjattu vai uusi.

Firma oli espoossa ja alennus muistaakseni ihan kohtuullinen.

Vaihto itsessään oli aika iisi...tuskimpa saat mitään tuhoa aikasiksi m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...