Jump to content

Darkien Pontiac

Darkie

Recommended Posts

Kirjoitettu

ymmärsinkö oikein ovi on nyt kiinni ja pysyy eikä aukee kummastakaan kahvasta sisä tai ulkopuolelta? vai ovea ei saa kiinni ku lukko on jo kiinni asennossa. mites se sisäpuolinen lukitus nappula onks tolkussa ja missä asennossa?

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Darkie

47

• Fenix

9

• rstuning

7

• pantera

5

Kirjoitettu

Ovi oli auki, kun näin kävi, joten jouduin lukon kokonaan irrottamaan jotta sain painettua oven edes siten, että se näyttää olevan kiinni.

Kahvalla ei ole mitään virkaa ovessa nyt, paitsi veto-kahvana toimii hyvin...

Sisäpuolen lukitusvipu on siinä asennossa kun sen haluaa laittaa. Naksuu kyllä, mutta kieli ei liiku lain. Liikkuu niinkuin pitäis, mutta ei tee mitään.

Kirjoitettu

Nyt flunssassa pikanen homma piti miehen kanssa tehä, menikin tunti jos toinenkin eikä saatu mitään aikaseks...

Mitenkäs tää liittyi autonlaittoon :W

Kirjoitettu

Mitenkäs tää liittyi autonlaittoon :W

No, oos ny :D

Autoa piti laittaa miehen kanssa ;)

...or so I'm trying to tell you.

Kirjoitettu

No, oos ny :D

Autoa piti laittaa miehen kanssa ;)

...or so I'm trying to tell you.

;D

Kirjoitettu

Ystävämme Mikken ansiosta ovi ja kaikki toimii jälleen! :)

Sivupeilikin tuli vaihdettua :P

Kiitosta. :)

Kirjoitettu

Kaukoparansiko, vai tekikö kotikäynnin?    Mikke rules  m/

Kotikäynnin teki :)

Todellakin rules!  m/ m/

• 4 months later...
Kirjoitettu

Jos sitä vaikka jatkais näinkin ihmisiä huvittavaa topicia.

Justiinsa lopettelin päivien laskennan ja totesin että 58 päivää on siihen että auton taas

tallista ja saa sen ajettua kohti uutta kotia, mikä oliskaan parempaa kun lähteä uhmaikäsellä

autolla tien päälle heti kun tallista saadaan ulos ja ajaa 300km? ::)

Saa nähä monestikko tulee soitettua hinausapua.

Pitää alkaa etsimään tallia Varkauden seudulta, mieluiten Varkaudesta itsestään, mutta saa

myös olla tässä ei mielellään yli 20km säteellä Varkaudesta, jos jollain on tuttu tai itsellä on

talli, missä saa jotain tehdäkkin, täälläpäässä Suomea niin /msg Darkie @ Ircnet, privaviestiä

tai sitten soittoa perään.

Suunnitelmissa olis kesän aikana mahdollisimman vähän korjausta ja mahdollisimman paljon

ajoa, viime kesänä tämmönen suunnitelma meni ihan perseelleen, mutta jos tänävuonna

ei kytkin leviäis... Let's hope so.

Jos jotain niin ruostevahinkoja olisi tarkoitus kartoittaa ja tarkistaa tarvitseeko / kuinka suuri

homma olis pohja siistiä ja massata. Tutkia jos vaikka oppis jotain uutta :)

Huh, joo-o, sitten vaan ettimään tallia!

Kirjoitettu

Mä voin näin naispuolisena, edellisen autoni pohjan itse kunnostaneena, sanoa, että pohjasta ruosteen raapiminen pois ei ole paha homma, jos on nosturi ja kunnon välineet, eli esim. nylon-laikka millä sitä ruostetta sitten pois jurnuttaa. Vanhan massan pois raapiminen kittilastalla oli se pahin homma, mutta siihenkin lienee jokin työkalu olemassa. Massausta en suorittanut itse. Ainoastaan irrotin vanhat massat ja hioin ruosteet nylonilaikalla pois. Mut jos ei ole paljoa ruostetta, (kuten mulla oli) niin kai pienet kohdat auton allakin pystyy esim. hiekkapaperilla hiomaan pois.

Kirjoitettu

Ite mitä oon sinne pohjaan nähny niin ei oo ollu ruostetta paljoo missään ::)

Ehkä oon onnekas?

Tai sitten mut yllätetään hemmetin ilkeesti kun saan autoni tallista.

Toistaseks mulla ei ole nosturia, mut suurin ruoste-ongelma mitä oon paikantanu, on ollu

tuo apukuskin ovi... Tuntuu et kohta tulee halvemmaks ostaa uus ovi siihen, kun hioa ja

kitata ja maalata vanha, yhäkin se on pintaruostetta niin pitäs kitillä mennä.

Toivon kovasti et sais sen tallin jostain, ja älytön plussa ois jos siel ois nosturi! ;D

Moiset kun on kalliita ;P

Ei vaan yhtään nappais sähköikkunan sähköjä... Pitäs kyl nekin opetella joskus.

• 1 year later...
Kirjoitettu

Kaivanpahan tämänkin topicin foorumin syövereistä ylös; onhan taas tulossa kesä.

Pontiac on nyt ollut täällä Varkaudessa tallissa marraskuun puolivälistä alkaen, lumella ajettiin

joten talvirenkaat tuli vaihdettua alle... Oli kyllä jännä ajoreissu, mutta ei siitä enempää :)

Helmikuussa käytiin autoa katsomassa tallilla, tällä kun on ilkeitä taipumuksia tehdä jotain tyhmää

tallissaolon aikana, esimerkiksi räkiä ohjaustehostimen öljyt pihalle, jumittaa startti...tai tyhjentää renkaat.

Viimeksi mainittu oli nyt sitten tämänvuotinen tempaus. 3/4 rengasta oli tyhjentynyt ja auto makasi

vasemmalle kallellaan lähestulkoon vanteiden päällä.

Renkaat on kyllä ollut ihan kunnollisia, mutta tiedä häntä... Ei hirveemmin ole tullu käytettyä nastoja

kun kesällä ajaa, jotenka... Niin.

Päästiin tänään sitten vaihtamaan renkaat, kovasti kammolla odotin että on viimeinenkin rengas tyhjentynyt,

mutta eipä näin ollut käynyt =)

Kesärenkaat Hondan takakonttiin, mukaan kaksi tunkkia + Hondan ja Pontiacin alkuperäistunkit, paljon

aikaa ja tallille... Komeasti oli ilma kadonnut renkaista ja siinä sitten miestä opastaen juoksin itse ympäri

autoa, asettelin tunkkia, nostin vähän, menin opastamaan lisää ja nostin lisää.

Vähän alle kaksi tuntia myöhemmin sitten oli kaikki renkaat vaihdettu.

Kaksi talvirenkaista entisiä ja kahdella vielä mahdollisuus elämässä!

Lisää tempauksia odotellessa...

Kuvia tulee jahka tästä nyt saa kuvat ensin koneelle.

Kirjoitettu

Mä kohtelen renkaitani erittäin hyvin, varsinkin takarenkaita. Renkaat tykkää kun ne saa savuta

Kirjoitettu

Mä kohtelen renkaitani erittäin hyvin, varsinkin takarenkaita. Renkaat tykkää kun ne saa savuta

Näitä ei ollu savutettu tarpeeks :D

Kirjoitettu

minkä valmistajan peitto sulla on tuossa tallikuvassa ??? peittää hyvin koko auton, toisin kun mun motonetin riepu.

Kirjoitettu

Saattaahan "ilmavaivojen" vika piillä myös vanteissa... ;D

Kaks vuotta noi samat vanteet ollu käytössä, ihan aktiivisestikkin, ei oo ollu koskaan ongelmia.

Talvikumeja mä en vaan ole hirveemmin käyttäny kun pidän tuon tallissa talvet... Että varmaan

kudos vaan haurastunu.

minkä valmistajan peitto sulla on tuossa tallikuvassa ??? peittää hyvin koko auton, toisin kun mun motonetin riepu.

Jaa-a, mistähän ostettiin tuo mun pressu... Ihan on XXL kokonen, farmariauton pressu. Motonetista sanoo tuo

tuosta vierestä että ois ostettu :)

Kirjoitettu

Kaks vuotta noi samat vanteet ollu käytössä, ihan aktiivisestikkin, ei oo ollu koskaan ongelmia.

Talvikumeja mä en vaan ole hirveemmin käyttäny kun pidän tuon tallissa talvet... Että varmaan

kudos vaan haurastunu

Mulla rattaat päästi ilmat pihalle, kun vanteisiin hapattutunu paska teki tehtävänsä renkaan ja vanteen välissä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Se on tänävuonna uusien iskareiden ostaminen edessä.

Menee kerrasta kalliimpi tikki, mutta olisi tarkoituksena saada ostettua sitten kunnon iskarit.

Hirveen monihan ei tätä topicia lue, mutta kysyn silti muiden kokemuksia iskareista. :)

Itse olen Konin Specialeja katellut, kun en halua kun parantaa normiajoa, en hae takaa mitään

kivikovaa alustaa tai vastaavaa.

Mielipiteitä?

Kirjoitettu

Se on tänävuonna uusien iskareiden ostaminen edessä.

Menee kerrasta kalliimpi tikki, mutta olisi tarkoituksena saada ostettua sitten kunnon iskarit.

Hirveen monihan ei tätä topicia lue, mutta kysyn silti muiden kokemuksia iskareista. :)

Itse olen Konin Specialeja katellut, kun en halua kun parantaa normiajoa, en hae takaa mitään

kivikovaa alustaa tai vastaavaa.

Mielipiteitä?

Bilstein..Koni..Kyb

Kirjoitettu

Itellä ollut konit alla kamarossa kohta 20v.Ihan ok iskarit.Ja se hyvä puoli on että jos joutuu korjauttamaan,niin hoituu kätevästi motoralilla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...