Jump to content

Darkien Pontiac

Darkie

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vaihto itsessään oli aika iisi...tuskimpa saat mitään tuhoa aikasiksi m/

Elä mene vannomaan. ;D

Ei ole tiloja, ei kunnon työkaluja, ulkona kevään paskassa!

Jos keski-Savon seuduilta nousee paljon mustaa savua, tiedätte että se on mun; "Darkie kävi täällä" -merkki!

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Darkie

47

• Fenix

9

• rstuning

7

• repa

5

Kirjoitettu

Kymmenen minsan homma tuommonen laturinvaihto. Ainaki serpentiinihihnaseen koneeseen.

Kirjoitettu

Kymmenen minsan homma tuommonen laturinvaihto.

On sen verran tuttua touhua että olen aikanaan irrottanut, purkanut ja kasannut ac pelko laturin camarosta side silmillä. Aikaa operaatiolle oli muistaakseni 20 minuuttia minkä alitin helposti. (oli pikku veto kaverin kanssa kun olen ihan kädetön muuten noissa korjaushommissa).

Kirjoitettu

On sen verran tuttua touhua että olen aikanaan irrottanut, purkanut ja kasannut ac pelko laturin camarosta side silmillä. Aikaa operaatiolle oli muistaakseni 20 minuuttia minkä alitin helposti. (oli pikku veto kaverin kanssa kun olen ihan kädetön muuten noissa korjaushommissa).

Multa kuulemma löytyy oikee touch, ni ehkä mäki sitten handlaan tän :D

Kirjoitettu

Multa kuulemma löytyy oikee touch, ni ehkä mäki sitten handlaan tän :D

Tottakai  m/
Kirjoitettu

Puhh, törkeen rankkaa olla kumarassa ton auton päällä. Pitäis aina tunkata ylös, ihan sama mitä sen kans tekee :)

Laturi tullu, vanha otettu irti ja oisin uudenkin asentanu, mutta pitää pari mutteria ja pulttia käydä ennen tätä ostamassa.

Ois niin kätevää jos ois koko seinän kokonen hyllykkö täynnä erikokosia pultteja ja muttereita...

Plus että pitää käydä ostamassa jotain millä saa tota paskaa vähän herkeämään, ne jotka lähti irti oli aikamoisen väännön

takana ja sitten niitä jotka ei irronnu sit millään.

Pitäs ettiä työkalupakin sisältö :D

08042011953.jpg}

Kirjoitettu

Tiedän tunteen / kivun kun tämmösenä 190 senttisenä tongit konehuonetta viikonpäivät putkeen monta tuntia päivässä selkä kumarassa.

Vinkkinä et napautus pulttiin auttaa useasti että kierre aukeaa ja tottakai ruoste / voitelu sprayt ja sopivan kokoiset työkalut että saa vääntövoimaa ja avaimet ei lipsu ja pyöristä kulmia.

6 kulmaiset avaimet ovat ihan ykkösiä, jos on pultit tiukassa. Semmoset moni kulmaiset kun ei tahdo aina kestää.

Kirjoitettu

Tiedän tunteen / kivun kun tämmösenä 190 senttisenä....

Heh, ja mä en edes ole kun 173 cm :)

Kopauttelin kyllä, mut tuntuu ettei noit oo _koskaan_ aukastu niin pitänee käydä ostamassa joku spray.

Jos vähän hellittäs.

Kirjoitettu

Kokeile lämmittää pultin ympäriltä niin metalli laajenee, mutta yritä välttää pultin lämpenemistä.

Jos ei ole puhallinta niin vaikka kynttilällä.

Kuvasta päätellen otit jo laturin irti. Itse pidin muistaakseni kiinni ja avasin ensin toisen pultin...vain hieman ja sitten toisen kimppuun niin sai pidettyä laturin hyvin paikallaan, kun vääntää.

Kirjoitettu

Heh, ja mä en edes ole kun 173 cm :)

Kopauttelin kyllä, mut tuntuu ettei noit oo _koskaan_ aukastu niin pitänee käydä ostamassa joku spray.

Jos vähän hellittäs.

Kato muuten et on oikean levyinen hihnapyörä et ei käy kuin mulla ostin uudenlaturin ja siin oli 5 urainen ku piti olla 6  :-\ no vanhasta sit vaihdettiin päittäin :)
Kirjoitettu

Kato muuten et on oikean levyinen hihnapyörä et ei käy kuin mulla ostin uudenlaturin ja siin oli 5 urainen ku piti olla 6  :-\ no vanhasta sit vaihdettiin päittäin :)

Silmämääräsesti näytti ihan oikeelta, mut pitää tosiaan joo tarkistaa.

Uus hihnakin ois hyvä ostaa...

Kirjoitettu

Perse, sanon mä...

Koitin äsken tuol laittaa laturia kiinni, ni eihän se halua mennä ilman tota välikappaletta mikä on vanhassa laturissa.

Ihan sama miten kääntää ja vääntää, ei yltä ylhäältä ja alhaalta kiinni samanaikaisesti.

Pulttiostos sentään meni ihan nappiin!

...en kyllä tiedä viel et miten saan ähkittyä kunnolla ton.

Kirjoitettu

Auttaisin paikan päällä jos voisin. Lämmitä vasta kierrettä pultin ympäriltä ja ja lyö vasaralla pari kertaa...toimii aina ja jos avain lyhyt niin etsi jatkovarsi että saa lisää vääntö power.

huom! jätä hius föönit sinne kylppäriin ja anna kunnolla lämpöä vasta kierteelle...kuuma ilma puuhallin tai tulta.

...kaikkein vanhoin kikka, kun metalli laajenee muutaman kymmenes osa millin, niin kyllä auttaa paitsi jos kysymys bensa linjoista.

Sama toimii pakoputkistoon ja kylmänä voi olla vaikea saada lambda-anturia irti, mutta kun antoi koneen / sarjojen lämmetä niin lähti auki helposti vaikka olilin 20v vanhat kupari tahnat välissä.

Kirjoitettu

Perse, sanon mä...

Koitin äsken tuol laittaa laturia kiinni, ni eihän se halua mennä ilman tota välikappaletta mikä on vanhassa laturissa.

Ihan sama miten kääntää ja vääntää, ei yltä ylhäältä ja alhaalta kiinni samanaikaisesti.

Pulttiostos sentään meni ihan nappiin!

...en kyllä tiedä viel et miten saan ähkittyä kunnolla ton.

Pappa ei tahtois tyttöä masentaa, mutta kun tuijottaa tota kuvaa missä uusi ja vanha on vierekkäin, niin näyttäis kovasti epäuskottavalta että sama välirauta vois toimia.  Pelkään että tarvitset uuden väliraudan.  Zoomatkaas muutkin, ettei papppa taas puhu ihan sekavia. Kuvasta näyttää, että vois melkein sopia ilman välirautaa.  Kiristinhän on erikseen eli hihnaa ei kiristetä laturin asentoa muuttamalla?
Kirjoitettu

Jep välirauta on lähinnä varmistin. Hyvä olisi laittaa kiinni ja lähtee kyllä auki kun tarpeeksi taistelee.

Lämmitys auttaa aina kun ei ole kyse bensa letkuista tai tulipalo vaarasta.

Oma laturi ihan samanlainen ja ja irrotin ensin aivan kuten sinä ja sen jälkeen laitoi takaisin ettää saa pidettyä paikoillaan toisen puitin auki vääntämistä varten.

viimeksi korjasin alfa romeon vaihteiston viikko sitten ja lämmittämissä saa ihmeitä aikaiseksi (laakerin vaihdosta oli kyse).

Kirjoitettu

Jep välirauta on lähinnä varmistin. Hyvä olisi laittaa kiinni ja lähtee kyllä auki kun tarpeeksi taistelee.

Lämmitys auttaa aina kun ei ole kyse bensa letkuista tai tulipalo vaarasta.

Oma laturi ihan samanlainen ja ja irrotin ensin aivan kuten sinä ja sen jälkeen laitoi takaisin ettää saa pidettyä paikoillaan toisen puitin auki vääntämistä varten.

viimeksi korjasin alfa romeon vaihteiston viikko sitten ja lämmittämissä saa ihmeitä aikaiseksi (laakerin vaihdosta oli kyse).

Katso nyt noita kiinnitysreikien paikkoja: Ei onnistu samalla väliraudalla.

laturi_Medium.jpg}

Kirjoitettu

Pappa ei tahtois tyttöä masentaa, mutta kun tuijottaa tota kuvaa missä uusi ja vanha on vierekkäin, niin näyttäis kovasti epäuskottavalta että sama välirauta vois toimia.  Pelkään että tarvitset uuden väliraudan.  Zoomatkaas muutkin, ettei papppa taas puhu ihan sekavia. Kuvasta näyttää, että vois melkein sopia ilman välirautaa.   Kiristinhän on erikseen eli hihnaa ei kiristetä laturin asentoa muuttamalla?

Kiristetään.

Pappa saa tyttöä masentaa, ne on nää autot sellasia, on tullu huomattua. :)

Oon kanssa miettiny että suattaapi olla ettei tuo välikappale sovi... Ankeeta sikäli, puuttuu joku 2-3mm et ois reijät vastakkain...

fäärä laturi  :-[

Pitänee pistää US-partsille että taitaa olla väärä laturi :<

Sanoivat tosin että on tuo (V8 laturi) tai sit jonkun toisen koneen laturi. Pitää olla yhteyksissä ihmisiin :I

Kirjoitettu

Näinhän tää loppujenlopuks ois tarkotus saada kiinni.

Tuo on ollu 2 pultilla kiinni. Taino kolmella, kun vanhassa laturissa tosiaan toi välikappale.

N. 90 astetta väärin päin noi laturit.

laduri.jpeg}

Kirjoitettu

Korvat on vanhassa klo16 asennossa kun uudessa on klo12, ei onnistu  :-\

Masentavaa moinen... Toiv. USparts hyvittää väärästä osasta. :I

Vähän jos menis kauemmas toi kiinnityskorva ni ois presto.

Kirjoitettu

kumpikaan noista latureista ei oo tpin moniurahihnalla.vanha oik. puoleinen on 3,1 v6:n.etuvetosen laturi.tietty tollasilla ylimääräsillä raudoilla

saatu sopimaan...uus vas puol on mihin lie. ::)

Kirjoitettu

vas. on tpin(moniura) laturi...oik v6 etuveto laturi.muutenha ne on identtiset ,paitsi kiinnityskorvakkeet.

IM000557.JPG}

Kirjoitettu

vas. on tpin(moniura) laturi...oik v6 etuveto laturi.muutenha ne on identtiset ,paitsi kiinnityskorvakkeet.

Miten ihmeessä ne on sit väärän laturin sieltä lähettäny? Annoin auton tiedot kuten aina ennenkin, yleensä tullu oikeeta osaa O_o

Kirjoitettu

Miten ihmeessä ne on sit väärän laturin sieltä lähettäny? Annoin auton tiedot kuten aina ennenkin, yleensä tullu oikeeta osaa O_o

Mut nyt sulla on valokuva uudesta ja vanhasta. Luulis toisella yrityksellä onnistuvan.  m/    Eikä hätää, vielä on kesää jäljellä...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...