Jump to content

Ilmastoinninkompura ei lähde pyörimään? apuja


Recommended Posts

Varmistitteko millään painemittarilla tms, että järjestelmään jäi oikeasti paine?

 

tuo on totta,

mulla kävi aikoinaan niin,että täytettiin ja toimi tasan niin kauan kun kone kävi ja sit taas kun starttas eipäs toiminut  >:(  lauhdutin kennossa pistesyöpymiä ja sieltä se karkas  m-

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Marko

    23

  • Chevy

    14

  • Nupa

    6

  • mikke

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Varmistitteko millään painemittarilla tms, että järjestelmään jäi oikeasti paine?

 

Kyllä siellä paine pitäs olla 200g laitettiin ainetta.

Link to post
Share on other sites

iTse én havaiinut kuiviamen kyljessä liitintä.  ???

 

Tämä liitin kyseessä:

 

 

Yleensä tarkoittaa, että ei ole aineita sisällä, eli ei kannata ohittaa.

 

Yleisin syy on siis vuoto. Mitä todennäköisimmin kompuran asennus tai jokin muu vuotaa ja aineet katosivat taivaisiin jo täytössä.

Link to post
Share on other sites

iTse én havaiinut kuiviamen kyljessä liitintä.  ???

no onko se magneetti kytkin ehjä ???, paa virtaa napoihin ja kato ottako se kiinni..

Uus kompura ei tarkota sitä että siivapyöra ja magneettikytkin olis uusia, ne kun tulee useimmiten ihkauusissa erikseen....

Reepilteissä ne on yleensä paikoillaan

Link to post
Share on other sites

Katoitteko kans täytön yhteydessä väriaineella ettei oo vuotoja missään?

Kyllä alipaineellla ja ei vuotanut. Sitten kun ainetta laitettiin tarkastettiin vielä tutkalla vuodot.

Link to post
Share on other sites

Katoitteko kans täytön yhteydessä väriaineella ettei oo vuotoja missään?

saippua vettä sumutinpulloon ja sitä epäilyttäviin kohtiin,ajaa saman asian!

Link to post
Share on other sites

Eihän sulla ole mitään HVACiin liittyvää vikakoodia, silloinhan tuo ei pyöri?

-e- ja noi koodithan ei sytytä SESsiä... pitäs päästä lukemaan koodit.

Link to post
Share on other sites

Eihän sulla ole mitään HVACiin liittyvää vikakoodia, silloinhan tuo ei pyöri?

-e- ja noi koodithan ei sytytä SESsiä... pitäs päästä lukemaan koodit.

VIkakoodeista ei tietoa. Mistä noita lukulaitteita voi hommata?

Link to post
Share on other sites

Jos tuon yllä olevaan kaavion releen napaan b4 laitan virtaa eikö pitäisikin pumpun keytkeytyä?

 

kyllä ja sitten mittaat sieltä toisesta päästä (magneettikytkimen liittimeltä) tuleeko sinne  ???

jos tulee,magneetti kytkin sökö,jos ei tule -> välillä on oltava johtokatkos

 

Link to post
Share on other sites

Onko kompurassa vielä oma suoja jos painetta ei tarpeeksi? Mitä tuon putkessa olevan Low pressure)anturin pitäisi näyttää yleismittarilla kun painetta tarpeeksi?

Selvennetään ettei ainetta ole laitettu kompressorilla vaan sellaisilla "kenttä" mallin lasipatsaalla johon syötettiin ainetta ensin pullosta. Että loputkin puuttuvat aineet saisi noilla värkeillä sisään täytyisi kompura saada pyörimään.

Link to post
Share on other sites

kyllä ja sitten mittaat sieltä toisesta päästä (magneettikytkimen liittimeltä) tuleeko sinne  ???

jos tulee,magneetti kytkin sökö,jos ei tule -> välillä on oltava johtokatkos

 

Tulee 12v kun mittaa, mutta sitä ihmettelin kun se´12 v tule sitten littimen molempiin napoihin. ??? VAikuttaneeko tuo suoja diodi sitten asiaan.

Link to post
Share on other sites

kuivaimen kyljessä oleva,siellä on erikseen low pressure cut off jonka voi kykeä yli (2.nap.liitin)

vai eikö muka -95:ssa ole sitä  ???

 

eipäs muuten olekkaan

Link to post
Share on other sites

Tulee 12v kun mittaa, mutta sitä ihmettelin kun se´12 v tule sitten littimen molempiin napoihin. ??? VAikuttaneeko tuo suoja diodi sitten asiaan.

 

mittaatko liittimen molemmista navoista  ???

 

mittaa myös vuorotellen, silleen,että mittarin toinen johto on rungossa

Link to post
Share on other sites

mittaatko liittimen molemmista navoista  ???

 

mittaa myös vuorotellen, silleen,että mittarin toinen johto on rungossa

Toki sitten että mittarin toinen johdin maissa ja vuorotellen kummastakin johtimesta.. ;)

Link to post
Share on other sites

Toki sitten että mittarin toinen johdin maissa ja vuorotellen kummastakin johtimesta.. ;)

 

piti vaan kysyä,eihän kaikki oo mittarin kanssa leikkiny  ;)

 

-silti näyttää molemmista maita vasten 12.V  ???  silloinhan se ei saa maata (-)

-eli liittimen molemmista johtimista mitattuna 0.V:ko   ???

Link to post
Share on other sites

piti vaan kysyä,eihän kaikki oo mittarin kanssa leikkiny  ;)

 

-silti näyttää molemmista maita vasten 12.V  ???  silloinhan se ei saa maata (-)

-eli liittimen molemmista johtimista mitattuna 0.V:ko   ???

Joo molemmista maihin mitattuna 12v. 

Tuota en tainnut mitata.

Link to post
Share on other sites

eli kun otat liittimen irti ja tökkäät 12.v siihen kompuran magnettikytkimeen sen pitäis naksahtaa kii,jos sen kela on kunnossa

Link to post
Share on other sites

Nyt mittasin. Kun liittimen molempiin päihin laittaa mittarin kiinni 12v näyttää. Ja erikseen viuelä testasin maa yhteyden koriin.

Kompuran runkokin on maissa. Kompuran releen täytyy olla sökönä vaikka uusi pitäs olla.

Tai sitten kompurassa on joku suoja juttu ettei edes rele napsahda jos on liian vähän painetta.

Link to post
Share on other sites

-silloinhan se rele vetää ihan normaalisti,kun 12.V tulee tuohon asti ja se kompura olis valmis pyörii

hihnapyörän mukana,jos magn.kytkin napsahtais kii  m/

 

-eiku tökkäät sen 12.v siihen kompuran magnettikytkimeen,kun liitin on irti=saat testattua sen kelan

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...