Jump to content

Tapio:n -79 omavalmiste-paska

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kyl se siin mieles vaikuttaa että jos sylinterit ovat kuluneet niin että joutuu joka tapauksessa koneistamaan, niin silloin samalla vaivalla koneistaa ylikokoon. Nyt kun sylinterit olivat niin hyvässä hapessa että ei tarvii koneistaa niin päätettiin pysyä stanu-koossa. Noi vakioveivit ei muutenkaan kestäis tulevia tehoja niin ne vaihtuu Scatin h-beameihin. Tosta moottorista on otettu vakiona 180hp pyöräteho joten kampura on päässyt helpolla ja on niin hyvässä hapessa että sitä voi käyttää tässä projektissa.

Tänään sain lohkoon sen verta edistystä että kaikki kierteet kävin kierretapilla läpi ja jos huomenna ei sada niin tosiaan hiekkapuhallusta tiedossa.

Sylinterinhalkaisijan kasvattaminen ei ole stroukkausta, iskunpituuden muutos pidemmäksi on stroukkausta... poraamalla siis ei voi stroukata

• Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Tapio.L.

156

• balez

22

• rstuning

16

• GTATL

15

Kirjoitettu

Sylinterinhalkaisijan kasvattaminen ei ole stroukkausta, iskunpituuden muutos pidemmäksi on stroukkausta... poraamalla siis ei voi stroukata

Ei tuu yllärinä kun perheessä on kaks 383cid moottorista autoa  ;) Tietenkin tosta ois voinu stroukkaa 377:n ilman poraamista mutta 400:sen kampuralla. Mutta 400:sen kampuralle olis pitänyt tehdä tilaa lohkoon ja siinä vaiheessa saa laittaa taaas kättä syvemmälle taskuun. Pyrin kuitenkin tekemään moottorin tietyn budjetin rajoissa sillä ajatuksella että se mitä tehdään niin tehdään hyvin. Ja mun budjettiin ei välttämättä sitä hyvää stroukkeria mahtuisi niin ainakin tällä kertaa tehdään ihan 350cid.

Kirjoitettu

Saitko osia Keravalta. ??? Taisit olla siinä sulkemisajan jälkeen myöskin. ;)

Kirjoitettu

Saitko osia Keravalta. ??? Taisit olla siinä sulkemisajan jälkeen myöskin. ;)

Tänään taisi tosiaan männät, veivit ja nokkakeppi tulla ;) Ja saattoi se kello olla jo puoli seitsemän kun tontilta poistuttiin lasikuidulla. Olitkos sä se summit hattuinen kaveri vai se laatikkoa hakemassa ollut?  :)

Kirjoitettu

Tänään taisi tosiaan männät, veivit ja nokkakeppi tulla ;) Ja saattoi se kello olla jo puoli seitsemän kun tontilta poistuttiin lasikuidulla. Olitkos sä se summit hattuinen kaveri vai se laatikkoa hakemassa ollut?  :)

Summit lätsä...

Kirjoitettu

Ei tuu yllärinä kun perheessä on kaks 383cid moottorista autoa  ;) Tietenkin tosta ois voinu stroukkaa 377:n ilman poraamista mutta 400:sen kampuralla. Mutta 400:sen kampuralle olis pitänyt tehdä tilaa lohkoon ja siinä vaiheessa saa laittaa taaas kättä syvemmälle taskuun. Pyrin kuitenkin tekemään moottorin tietyn budjetin rajoissa sillä ajatuksella että se mitä tehdään niin tehdään hyvin. Ja mun budjettiin ei välttämättä sitä hyvää stroukkeria mahtuisi niin ainakin tällä kertaa tehdään ihan 350cid.

Joo yritin kans tarkottaa sitä et kyllähän se porauski riittää, jos se väljä on ja vastaavasti stroukata voi vakio porauksellakin.

Eli eihän siihen stroukkaukseen varsinaisesti mikään pakota muutaku mielihalut ;)

Kirjoitettu

Oli tänään illalla tylsää niin rupesin hifistelemään noita veivejä ja ihan tyytyväinen oon kun järkevästi sai otettua 13,2 grammaa pois niin että jäi vielä tasapainotus vaiheeseen poistovaraa :)

http://kuvaton.com/finnshark/79.jpg

Kirjoitettu

Oli tänään illalla tylsää niin rupesin hifistelemään noita veivejä ja ihan tyytyväinen oon kun järkevästi sai otettua 13,2 grammaa pois niin että jäi vielä tasapainotus vaiheeseen poistovaraa :)

Nyt enää lasikuulapuhallus, niin ei jää halkeamille alkuja pintaan.

Näin tein kun tasapainottaja aikoinaan käski ennenkö vien sille.

Olin siis myös kiillottanu, sit piti lasikuulapuhaltaa ja lopuksi 3-piste tasapainotus. m/

Kirjoitettu

Nyt enää lasikuulapuhallus, niin ei jää halkeamille alkuja pintaan.

Näin tein kun tasapainottaja aikoinaan käski ennenkö vien sille.

Olin siis myös kiillottanu, sit piti lasikuulapuhaltaa ja lopuksi 3-piste tasapainotus. m/

Jep  m/ Tosin itse taidan jättää lasikuulapuhalluksen välistä koska köyhällä ei ole rahaa kaikkeen niin jostakin tarvii tinkiä  :-\ Mutta jos hierois loputkin veivit tohon kuosiin ja alottelis sit tasapainotusta  :)

Kirjoitettu

Jep  m/ Tosin itse taidan jättää lasikuulapuhalluksen välistä koska köyhällä ei ole rahaa kaikkeen niin jostakin tarvii tinkiä  :-\

Joo mäki puhalsin itte amikses. Kallistahan se piru on :-\

Kirjoitettu

Kyl ne kannattaa jollain puhaltaa. Ei se nyt hirveesti maksa. Mulla on tossa pieni kaappi jossa voisi yrittää puhaltaa mutta hiekalla. Pintajännitystä sekin tekee niihin.

Kirjoitettu

Kyl ne kannattaa jollain puhaltaa. Ei se nyt hirveesti maksa. Mulla on tossa pieni kaappi jossa voisi yrittää puhaltaa mutta hiekalla. Pintajännitystä sekin tekee niihin.

Jep kaappipuhaltimella minäkin, mut vaihdettiin vaan lasia tilalle... Kyllä ne jollain kai pitäs että

sen pinnan sais "kiinni".

Kirjoitettu

Puhaltamalla saadaan pintaan puristusjännitys tila joka sitten "pienentää" vetojännitystä kun on "eri" merkkistä jännitystä. Tietysti ettei ole teräviä särmiä niin vaikuttaa lovenmuotolukuun joka on taas väsymisltä varten.  ;)

Kirjoitettu

Puhaltamalla saadaan pintaan puristusjännitys tila joka sitten "pienentää" vetojännitystä kun on "eri" merkkistä jännitystä. Tietysti ettei ole teräviä särmiä niin vaikuttaa lovenmuotolukuun joka on taas väsymisltä varten.  ;)

Joojoo mä yritin sanoo suameks ;D

Kirjoitettu

Kohta alkaa kaikke piristysosat olla kasassa  :W

http://kuvaton.com/finnshark/R3.jpg

Ja sopansyötin valitettavasti kaasari ku ruisku ei mahdu budjettiin..

http://kuvaton.com/finnshark/Rf.jpg

Kirjoitettu

Toi Quickfuel on todella hyvä kaasari !!   Hintansa väärti!    Sitten paremmaksi mentäessä pitää laittaa rahuskaa aika paljon enemmän..

Joo, toi QF on nyt ollu vuoden faijan Corvetes ja siihen tulee joku vakuumi koska auto on tomaatti. Mä lunastan siin vaihees ton QF:n ittelleni  :)

Kirjoitettu

Mitäs mitäs Scatin veivit ja alukannet? Eikös sulla ollu ne vanhat kiillotetut, vai uudetko kiillotit?

Etkös sä puhunu jossainvälissä aikasemmin jostain rautakansista ??? m/

Kirjoitettu

Mitäs mitäs Scatin veivit ja alukannet? Eikös sulla ollu ne vanhat kiillotetut, vai uudetko kiillotit?

Etkös sä puhunu jossainvälissä aikasemmin jostain rautakansista ??? m/

Hmm, mitähän mä oon menny puhumaan  ??? Noi uudet scatit kiillotin, noi vakiot kun sinne laittais niin nehän napsahtaa heti poikki. Alumiinikansista mun on ainakin pitänyt puhua, tiedä sit tuliko jossakin joku kirjoitusvirhe  :)

Kirjoitettu

noi vakiot kun sinne laittais niin nehän napsahtaa heti poikki.

Eivät napsahda heti poikki. ::)

Kirjoitettu

Eivät napsahda heti poikki. ::)

No ei huvita alkaa tekee koko hommaa uusiks sen takia kun vakiot ei kestäneetkään sitä neljääsataa hp... Toki joku muu saattaa haluta ottaa sen riskin mutta minä en. Ja noi uudet veivit on 6", eikös vakiot oo lyhyemmät?

Kirjoitettu

No ei huvita alkaa tekee koko hommaa uusiks sen takia kun vakiot ei kestäneetkään sitä neljääsataa hp... Toki joku muu saattaa haluta ottaa sen riskin mutta minä en. Ja noi uudet veivit on 6", eikös vakiot oo lyhyemmät?

Vakio on 5.700 pitkä, uudet on tietty paremmat kuin vanhat, mutta ei noi vakiov eivitkään mitkään paskat ole.

Noilla vakioveiveilläkin on ajeltu melko kovaa...

Kirjoitettu

Vakio on 5.700 pitkä, uudet on tietty paremmat kuin vanhat, mutta ei noi vakiov eivitkään mitkään paskat ole.

Noilla vakioveiveilläkin on ajeltu melko kovaa...

en epäile etteikö vakiotkin jotain kestäisi mutta mun mielestä on vähän tyhmää jos tässä kohtaa tinkii että laittaakin vakiot. sit kun sulla on se mosa kiinni autossa ja joskus keksit päivittää yläkertaa vielä paremmaks niin siinä vaihees alkaa vakioveivien rajat tulla vastaan. sit harmittaa että tuli tingittyä ja eikun mosa pois ja kaikki auki  :)

Kirjoitettu

en epäile etteikö vakiotkin jotain kestäisi mutta mun mielestä on vähän tyhmää jos tässä kohtaa tinkii että laittaakin vakiot. sit kun sulla on se mosa kiinni autossa ja joskus keksit päivittää yläkertaa vielä paremmaks niin siinä vaihees alkaa vakioveivien rajat tulla vastaan. sit harmittaa että tuli tingittyä ja eikun mosa pois ja kaikki auki  :)

kyllä ne vakiot kestää.. turhaa hifistellä ja kiillotella ;D vaikka teillä olis mitkä veivit ja kampurat siellä alakerrassa niin voi ne uudet kalliitkin osat poikia.. mulla on vakiot ja vahvasti epäilen että ette anna runtua niille kalliille ja kiillotelluille osille puoltakaan siitä mitä minä tuolle omalle padalle ;D ;D

ps. sääli on sairautta kestää jos kestää hajoaa jos hajoaa,murehditaan sitä sitten kun osat on pihalla. sitten mietitään niitä vahvempia ja kalliimpia.. ja niihin hevosvoimiin, tuossa pitäisi olla se 4 sataa, no poneja ainakin ::)

Kirjoitettu

Juu, näinhän se on  ;D... vai onko ??? :W

Tulee mieleen ne ajat jolloin sevyn LT-1 pink rod oli se ultimate, joihin vain rahamiehillä oli varaa  ja vanhat  valuveivit laitettiiin kestään

mm  kyljetkiillottamalla, teräskuulapuhalluksella, nitrauksella  jne... hyvin kestivät vaikka joskus  sattukin....

No se oli sillon ja nyt on nyt..

Onneks nykyään saa valmiita osia kaupasta  ei muutakun kättätaskuun ja kauppaan

6 tuumaset eaglen H-beamit tossa mullakin on stroukki koneeseen menossa.  :-\

China rules \m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...