pantera Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2009 Kyl se siin mieles vaikuttaa että jos sylinterit ovat kuluneet niin että joutuu joka tapauksessa koneistamaan, niin silloin samalla vaivalla koneistaa ylikokoon. Nyt kun sylinterit olivat niin hyvässä hapessa että ei tarvii koneistaa niin päätettiin pysyä stanu-koossa. Noi vakioveivit ei muutenkaan kestäis tulevia tehoja niin ne vaihtuu Scatin h-beameihin. Tosta moottorista on otettu vakiona 180hp pyöräteho joten kampura on päässyt helpolla ja on niin hyvässä hapessa että sitä voi käyttää tässä projektissa. Tänään sain lohkoon sen verta edistystä että kaikki kierteet kävin kierretapilla läpi ja jos huomenna ei sada niin tosiaan hiekkapuhallusta tiedossa. Sylinterinhalkaisijan kasvattaminen ei ole stroukkausta, iskunpituuden muutos pidemmäksi on stroukkausta... poraamalla siis ei voi stroukata
Tapio.L. Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2009 Sylinterinhalkaisijan kasvattaminen ei ole stroukkausta, iskunpituuden muutos pidemmäksi on stroukkausta... poraamalla siis ei voi stroukata Ei tuu yllärinä kun perheessä on kaks 383cid moottorista autoa Tietenkin tosta ois voinu stroukkaa 377:n ilman poraamista mutta 400:sen kampuralla. Mutta 400:sen kampuralle olis pitänyt tehdä tilaa lohkoon ja siinä vaiheessa saa laittaa taaas kättä syvemmälle taskuun. Pyrin kuitenkin tekemään moottorin tietyn budjetin rajoissa sillä ajatuksella että se mitä tehdään niin tehdään hyvin. Ja mun budjettiin ei välttämättä sitä hyvää stroukkeria mahtuisi niin ainakin tällä kertaa tehdään ihan 350cid.
Nova Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2009 Saitko osia Keravalta. Taisit olla siinä sulkemisajan jälkeen myöskin.
Tapio.L. Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2009 Saitko osia Keravalta. Taisit olla siinä sulkemisajan jälkeen myöskin. Tänään taisi tosiaan männät, veivit ja nokkakeppi tulla Ja saattoi se kello olla jo puoli seitsemän kun tontilta poistuttiin lasikuidulla. Olitkos sä se summit hattuinen kaveri vai se laatikkoa hakemassa ollut?
Nova Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2009 Tänään taisi tosiaan männät, veivit ja nokkakeppi tulla Ja saattoi se kello olla jo puoli seitsemän kun tontilta poistuttiin lasikuidulla. Olitkos sä se summit hattuinen kaveri vai se laatikkoa hakemassa ollut? Summit lätsä...
rstuning Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2009 Ei tuu yllärinä kun perheessä on kaks 383cid moottorista autoa Tietenkin tosta ois voinu stroukkaa 377:n ilman poraamista mutta 400:sen kampuralla. Mutta 400:sen kampuralle olis pitänyt tehdä tilaa lohkoon ja siinä vaiheessa saa laittaa taaas kättä syvemmälle taskuun. Pyrin kuitenkin tekemään moottorin tietyn budjetin rajoissa sillä ajatuksella että se mitä tehdään niin tehdään hyvin. Ja mun budjettiin ei välttämättä sitä hyvää stroukkeria mahtuisi niin ainakin tällä kertaa tehdään ihan 350cid. Joo yritin kans tarkottaa sitä et kyllähän se porauski riittää, jos se väljä on ja vastaavasti stroukata voi vakio porauksellakin. Eli eihän siihen stroukkaukseen varsinaisesti mikään pakota muutaku mielihalut
Tapio.L. Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2009 Oli tänään illalla tylsää niin rupesin hifistelemään noita veivejä ja ihan tyytyväinen oon kun järkevästi sai otettua 13,2 grammaa pois niin että jäi vielä tasapainotus vaiheeseen poistovaraa http://kuvaton.com/finnshark/79.jpg
rstuning Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Oli tänään illalla tylsää niin rupesin hifistelemään noita veivejä ja ihan tyytyväinen oon kun järkevästi sai otettua 13,2 grammaa pois niin että jäi vielä tasapainotus vaiheeseen poistovaraa Nyt enää lasikuulapuhallus, niin ei jää halkeamille alkuja pintaan. Näin tein kun tasapainottaja aikoinaan käski ennenkö vien sille. Olin siis myös kiillottanu, sit piti lasikuulapuhaltaa ja lopuksi 3-piste tasapainotus.
Tapio.L. Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2009 Nyt enää lasikuulapuhallus, niin ei jää halkeamille alkuja pintaan. Näin tein kun tasapainottaja aikoinaan käski ennenkö vien sille. Olin siis myös kiillottanu, sit piti lasikuulapuhaltaa ja lopuksi 3-piste tasapainotus. Jep Tosin itse taidan jättää lasikuulapuhalluksen välistä koska köyhällä ei ole rahaa kaikkeen niin jostakin tarvii tinkiä Mutta jos hierois loputkin veivit tohon kuosiin ja alottelis sit tasapainotusta
rstuning Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Jep Tosin itse taidan jättää lasikuulapuhalluksen välistä koska köyhällä ei ole rahaa kaikkeen niin jostakin tarvii tinkiä Joo mäki puhalsin itte amikses. Kallistahan se piru on
Nova Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kyl ne kannattaa jollain puhaltaa. Ei se nyt hirveesti maksa. Mulla on tossa pieni kaappi jossa voisi yrittää puhaltaa mutta hiekalla. Pintajännitystä sekin tekee niihin.
rstuning Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kyl ne kannattaa jollain puhaltaa. Ei se nyt hirveesti maksa. Mulla on tossa pieni kaappi jossa voisi yrittää puhaltaa mutta hiekalla. Pintajännitystä sekin tekee niihin. Jep kaappipuhaltimella minäkin, mut vaihdettiin vaan lasia tilalle... Kyllä ne jollain kai pitäs että sen pinnan sais "kiinni".
Nova Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Puhaltamalla saadaan pintaan puristusjännitys tila joka sitten "pienentää" vetojännitystä kun on "eri" merkkistä jännitystä. Tietysti ettei ole teräviä särmiä niin vaikuttaa lovenmuotolukuun joka on taas väsymisltä varten.
rstuning Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2009 Puhaltamalla saadaan pintaan puristusjännitys tila joka sitten "pienentää" vetojännitystä kun on "eri" merkkistä jännitystä. Tietysti ettei ole teräviä särmiä niin vaikuttaa lovenmuotolukuun joka on taas väsymisltä varten. Joojoo mä yritin sanoo suameks
Tapio.L. Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2009 Kohta alkaa kaikke piristysosat olla kasassa http://kuvaton.com/finnshark/R3.jpg Ja sopansyötin valitettavasti kaasari ku ruisku ei mahdu budjettiin.. http://kuvaton.com/finnshark/Rf.jpg
Z-mo Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2009 Kaasari roks, turha hifistely on turhaa.
Tapio.L. Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2009 Toi Quickfuel on todella hyvä kaasari !! Hintansa väärti! Sitten paremmaksi mentäessä pitää laittaa rahuskaa aika paljon enemmän.. Joo, toi QF on nyt ollu vuoden faijan Corvetes ja siihen tulee joku vakuumi koska auto on tomaatti. Mä lunastan siin vaihees ton QF:n ittelleni
rstuning Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2009 Mitäs mitäs Scatin veivit ja alukannet? Eikös sulla ollu ne vanhat kiillotetut, vai uudetko kiillotit? Etkös sä puhunu jossainvälissä aikasemmin jostain rautakansista
Tapio.L. Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Mitäs mitäs Scatin veivit ja alukannet? Eikös sulla ollu ne vanhat kiillotetut, vai uudetko kiillotit? Etkös sä puhunu jossainvälissä aikasemmin jostain rautakansista Hmm, mitähän mä oon menny puhumaan Noi uudet scatit kiillotin, noi vakiot kun sinne laittais niin nehän napsahtaa heti poikki. Alumiinikansista mun on ainakin pitänyt puhua, tiedä sit tuliko jossakin joku kirjoitusvirhe
pantera Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 noi vakiot kun sinne laittais niin nehän napsahtaa heti poikki. Eivät napsahda heti poikki.
Tapio.L. Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Eivät napsahda heti poikki. No ei huvita alkaa tekee koko hommaa uusiks sen takia kun vakiot ei kestäneetkään sitä neljääsataa hp... Toki joku muu saattaa haluta ottaa sen riskin mutta minä en. Ja noi uudet veivit on 6", eikös vakiot oo lyhyemmät?
pantera Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 No ei huvita alkaa tekee koko hommaa uusiks sen takia kun vakiot ei kestäneetkään sitä neljääsataa hp... Toki joku muu saattaa haluta ottaa sen riskin mutta minä en. Ja noi uudet veivit on 6", eikös vakiot oo lyhyemmät? Vakio on 5.700 pitkä, uudet on tietty paremmat kuin vanhat, mutta ei noi vakiov eivitkään mitkään paskat ole. Noilla vakioveiveilläkin on ajeltu melko kovaa...
Tapio.L. Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Vakio on 5.700 pitkä, uudet on tietty paremmat kuin vanhat, mutta ei noi vakiov eivitkään mitkään paskat ole. Noilla vakioveiveilläkin on ajeltu melko kovaa... en epäile etteikö vakiotkin jotain kestäisi mutta mun mielestä on vähän tyhmää jos tässä kohtaa tinkii että laittaakin vakiot. sit kun sulla on se mosa kiinni autossa ja joskus keksit päivittää yläkertaa vielä paremmaks niin siinä vaihees alkaa vakioveivien rajat tulla vastaan. sit harmittaa että tuli tingittyä ja eikun mosa pois ja kaikki auki
cam68 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 en epäile etteikö vakiotkin jotain kestäisi mutta mun mielestä on vähän tyhmää jos tässä kohtaa tinkii että laittaakin vakiot. sit kun sulla on se mosa kiinni autossa ja joskus keksit päivittää yläkertaa vielä paremmaks niin siinä vaihees alkaa vakioveivien rajat tulla vastaan. sit harmittaa että tuli tingittyä ja eikun mosa pois ja kaikki auki kyllä ne vakiot kestää.. turhaa hifistellä ja kiillotella vaikka teillä olis mitkä veivit ja kampurat siellä alakerrassa niin voi ne uudet kalliitkin osat poikia.. mulla on vakiot ja vahvasti epäilen että ette anna runtua niille kalliille ja kiillotelluille osille puoltakaan siitä mitä minä tuolle omalle padalle ;D ps. sääli on sairautta kestää jos kestää hajoaa jos hajoaa,murehditaan sitä sitten kun osat on pihalla. sitten mietitään niitä vahvempia ja kalliimpia.. ja niihin hevosvoimiin, tuossa pitäisi olla se 4 sataa, no poneja ainakin
pantera Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2009 en epäile etteikö vakiotkin jotain kestäisi mutta mun mielestä on vähän tyhmää jos tässä kohtaa tinkii että laittaakin vakiot. sit kun sulla on se mosa kiinni autossa ja joskus keksit päivittää yläkertaa vielä paremmaks niin siinä vaihees alkaa vakioveivien rajat tulla vastaan. sit harmittaa että tuli tingittyä ja eikun mosa pois ja kaikki auki Juu, näinhän se on ... vai onko Tulee mieleen ne ajat jolloin sevyn LT-1 pink rod oli se ultimate, joihin vain rahamiehillä oli varaa ja vanhat valuveivit laitettiiin kestään mm kyljetkiillottamalla, teräskuulapuhalluksella, nitrauksella jne... hyvin kestivät vaikka joskus sattukin.... No se oli sillon ja nyt on nyt.. Onneks nykyään saa valmiita osia kaupasta ei muutakun kättätaskuun ja kauppaan 6 tuumaset eaglen H-beamit tossa mullakin on stroukki koneeseen menossa. China rules
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään