Jump to content

minkälaista porukka suosilttelis?


klou

Recommended Posts

nääs tarkotus ois tuost ihan vakio 2.8 tbi saaja enämpi potkua...kierrosherkkyys ja vääntö ois hakuses mut maksimikierrokset piisaa jo ny...otimpa tos yks päivä katin huitsin helvataan siit ko ei moista tartte ja tilalle t haara putkeen...osaks pikkulasten pelotteluun ja osaks rata käyttöö...kuitenni kävi nii et vastapaine laski nii paljo et oikeestaan se söi ehk vähä kiintyvyyttä...pitäs viel pienimuotosia testejä tehä ko puoliksi peitetty ko oli t haaran putki nii kiihty parhaiten 0-100 (14 sec ja ilman mitää tukkoo 16 sec)...

ilmapumppu on vielä paikallaan mut lähtee het kuhan täs joutaa rappailemaan ja ko pitää lyhvempi remmi sit pistää...alkuperäne ilmanputsari o kans riipastu poisa ja tilalle yhe sortin "vapaavirtaus suodatin"...

 

laatikko on suht vasta rempattu eikä paljookaa ajettu sen jälkee nii pitäs olla iha timmis kunnos ko oli muistaakseni tonnin luokkaa se remppa ja iha liikkees käytetty...turbiinin kunnosta ei sen häävimmin oo tietoo mut pikkasen se tuntuu harvalta ko semmonen lussu lähtemää liikkeelle...

 

mitehä tuommonen vesi/metanooli ruisku nii tekeeköhä moisella mitää?esim summitilhan nuita on jonku verran mut mitä vähä katoin nii pianko sen tekis ite ko suurteho pensapumppu ja sit tuo iha oikee suutin jostai..mut käsittääkseni nuo on enempiki ahettuihin koneisiin nii mites sit vapariin jos laittaa?suunittelin semmosta et asentas ilmanputsarin sisää het kaasarin yläpuolelle ja pumpun katksia joko kaasuvaijeriin et kiihytykses ruiskuttaa tai sit kojelautaan iha oma nappisa...

 

peltisarjat ois kans hankintalistalla josai vaihtees ehkä ens vuojen puolella...pakoputkisto on tuliterä ja takana vähä virtaavampi pönttö josta sit kaks ulostuloo..putki on katin kohalta lähtien vähä isompaa rööriä ko alkuperäne mut ei sinäsä auta ko alkuperäset pakosarjat viel paikallaa ja vanhoilla putkil pakosarjalta katille tulee...

 

muita ehotuksia mil sais lievästi lisää tehoo ilman älyttömiä kustannuksia?kannen lasku ois mahollista ko on siihe vehkeetki tos lähistöl ja suht halval sais mut sit tarttis parempaa kansipahvia ja liekkö niitä saakaa muutako jenkeist?ja sil ei hirveesti tehoo kuiteskaa sais...virinokat houkuttelis kovastikki samal laittaa ko peltisarjat mut mistäs sais moisen?tietoo tai kokemusta?entäs hintapolitiikka?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • klou

    58

  • letkume

    26

  • Z-mo

    10

  • mikke

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vaparin virittäminen aina "ongelmallista" Nokat,kansi,putkisto jne jne....

Turbotettu helpompi virittää,tosin malttia ahtojen nostossa oltava...

Ite hajotin Nissanin koneen kun nostin ahdot 0.7 ----1.3    2 mäntää suli :(

Link to comment
Share on other sites

niihä se on ja ahtasin kyl jossei vehkeet ois nii pirun kalliita...kunnon mekaanine ahin on jo käytettynäi siin 500e tienoil nii siihe veil kaik tarpeelliset osat nii hintaa kertyy pian...ite kaasarinkaa paineistaminen ei ois mikää ongelma...tokkiisa pakokaasu ahtimia sais halvallaki mut en periaate syistä oikee niist tykkää...remmiahin se pitää olla jos joku ja vastaa kaasuunki paljo pikemmin mitä pakokaasu ahin...ongelma sit ois et tarttis ison nipun uusia tiivisteitä ja luultavasti uus imusarja ja kannet ois portattava...

Link to comment
Share on other sites

Vaparin virittäminen aina "ongelmallista" Nokat,kansi,putkisto jne jne....

Turbotettu helpompi virittää,tosin malttia ahtojen nostossa oltava...

Ite hajotin Nissanin koneen kun nostin ahdot 0.7 ----1.3    2 mäntää suli :(

jo oli helppo viritys.. m/ tollanen 2.8 kiulu kannattaa pitää ihan sellasenaan eikä hukata rahaa ylimääräseen.. kaikki mitä pystyy tekee itse tai ei maksa markkaa enempää niin voi tehdä mutta siinä se... mulla on sulle lääke.. voin ottaa ton kipon vaihdossa jos haluat ostaa valmiiks rakennetun ja ripeen -89formulan

Link to comment
Share on other sites

no vitsi piileeki siin et käytettävis on koneistus vehkeet parin miljoonan eestä et itte saa kyl kikenlaista värkätyksi...muute kiva ois tuo formula mut sehä jo syö ;Dtämä ku on iha käyttöauto ja tahtoo olla välillä tiukkaa et tämänkää juopon saa ruokituks ko menee se 15l 100 km ja päivittäine matka tulee siihe 100 km tienoille...ja eihä se ny aiva nii mahotonta voi olla et jo kättelys pitää luovuttaa?ko kerran kehtaavat 1.4l rellujaki viritellä ni miksipä sitte ei 2.8 ponzoo...ko nykyjään on jo harvemmas yli 2,5l koneet käyttöautois ja siltiki niitä viritetää nii julmetusti ni tänhä pitäs olla helppo nakki niihi verrattuna?no joka tapaukses tavote on että täl päästää viel 17 sekunttii ainaski varttimaili oli sitte työlästä taikka ei...jotenka iha vaa niit vinkkejä kaipaisin ko jos tehoi tahtosin nii pihas ois päälle 6l chevy muttako tää ny o se käyttis joka on ärsyttävänki hias nii ennemmin koitan tätä virittää ko että ajelen tol pensarosvol ::)

Link to comment
Share on other sites

no vitsi piileeki siin et käytettävis on koneistus vehkeet parin miljoonan eestä et itte saa kyl kikenlaista värkätyksi...muute kiva ois tuo formula mut sehä jo syö ;Dtämä ku on iha käyttöauto ja tahtoo olla välillä tiukkaa et tämänkää juopon saa ruokituks ko menee se 15l 100 km ja päivittäine matka tulee siihe 100 km tienoille...ja eihä se ny aiva nii mahotonta voi olla et jo kättelys pitää luovuttaa?ko kerran kehtaavat 1.4l rellujaki viritellä ni miksipä sitte ei 2.8 ponzoo...ko nykyjään on jo harvemmas yli 2,5l koneet käyttöautois ja siltiki niitä viritetää nii julmetusti ni tänhä pitäs olla helppo nakki niihi verrattuna?no joka tapaukses tavote on että täl päästää viel 17 sekunttii ainaski varttimaili oli sitte työlästä taikka ei...jotenka iha vaa niit vinkkejä kaipaisin ko jos tehoi tahtosin nii pihas ois päälle 6l chevy muttako tää ny o se käyttis joka on ärsyttävänki hias nii ennemmin koitan tätä virittää ko että ajelen tol pensarosvol ::)

jos sillä menee 15l/100 niin eka kannattaa kattoo mikä siinä on vikana että syö noin paljon, ei varmasti ole kaikki keijot konehuoneessa samassa tahdissa.. uudet sytkäosat, reilumpi perushuolto ja kone säätöihin.. jonkun paremmin virtaavan putkiston heittää, parantaa ilmansaantia ja vaihtaa vaikka tiheemmän peräruuvin.. siinä tollanen kevyen budjetin virkistys koneelle ja autolle, säästä ne vähätkin ylimääräset hillot bensaan  m/

Link to comment
Share on other sites

Joo, komppaan balezia. Ei oo kaikki kotona jos vie 15l/100km ja menee 0-100km/h jotain 14 sekunnin luokkaa. Jotain on metsässä ja pahasti.

 

Jos on luottokortti, niin Summitilta vaan rojua tilaukseen:

Peltisarjat: http://www.summitracing.com/parts/PSM-70-1206/

 

Edelbrockin nokka:

http://www.summitracing.com/parts/EDL-3790/

 

Noilla nyt ei ainakaan tehot huonompaan suuntaan menis.

Link to comment
Share on other sites

no se vika löyty jo liika raskaasta kaasujalasta lähinnä...sievästi ko ajaa nii putoo sen 5l kulutus mut eihä sitä varsinkaa näi kevääl malta  ;D :W tulpanjohot on jo uusittu olikoha joko 7.5 tai 8mm ny paikallaa mut suurtehopuola ois kyl aika kätevä...tulpatki on vasta uusittu ja virranjakaja putsailtu et puolan ko hakkis nii sytty puoli pitäs olla kondikses...pitäs summitilt sit tilata samal ko peltisarjat sun muuta pientä hankkii...mut mistäs aattelit tiheempää perää?ko eikös täs oo tietääkseni jo tihein mitä f bodyis on ja tiä sit mist passaiska tähän etes saatikka et se enää liikkus ko nyt jo huiput on 150 ni jos viel tiheempi i hädintuskin satasta pääsis...

nii ja tuost kulutuksest...epäilen et on venttiili välykset päin hevon------ mut venttiilikopat on sen verta v mäine irrottaa (eka kaasari poisa et mahtuvat etes irti) että oon toistaseks viel jättäny tarkistamata...muita syitä en oikee keski jossei sitte kaasari oo rikkaalla ko se selittäs huonon kierrosherkkyyen...

Link to comment
Share on other sites

mikä laatikko th350? ja 150 huiput? täh.. amerikanpoijat ainakin forumien mukaan vaihdellu 3.4 ja 3.8 tilalle mutta joo.. annan tilaa fiksummille tietäjille  m/

Link to comment
Share on other sites

tuopas oliki hyvä linkki!luulin et ois nokat ollu kalliimmat tähän mut tuoha onki jo ihan kohtuullinen hinta...meni kyl vakavasti harkintaan tuo nokka akseli ja peltisatsi ko niit on tullu jo tovi ennestäänki hipuiltua... :-P

Link to comment
Share on other sites

noh mitä tos sunnuntai iltana ko oli kotio kiire nii suht sulalla maantiellä meni 145 ja kierrokset 5000 mutten vihtiny sit huuvattaa tappiisa et enintääsä siihe 150 ois päässy...en tiä sit et vaihtoko se viimeselle pykälälle olleskaa mut nii ainaki luulin...ko täs on pientä säätöö ollu kick downisa ja eilen vast sain kunnol sen säätöihisä...vaan ei tämä kyl mitenkää kova kulkune voi ollakkana...mittari on vaa 140 asti ja siit piti sit siirtyä gepsii ko auton mittari oli jo tapis...

Link to comment
Share on other sites

mites tbi vaihto mpfi ruuttaan?muistasin thirdgen:ltä lukeneeni et on aika simppeli homma.tehoa lisää ja polttoainetaloutta.

3,1:llä mpfi:llä pääsee jo alle 10s  0-100. \m/ \m/

Link to comment
Share on other sites

en tiiä mikä loota sun autos on mut jos th700 ilman ventiili muutoksia ni ei taho 4 mennä päälle täys kaasulla, jos toi vauhti on ajettu 3 vaihteella jonka välitys 1:1 ja renkaan halkasia noin 0,6m niin peräruuvi olis 3,91 ja jotain tommosia näihinm vissiin oli saatavissa. jos nokkaa innostut laittaa ni käytä sit kannet irti ja niille huolto samalla sekä kanavien putsailua jos suinkin mahollista. peltisarjat kylkeen ni siin ne on mitä helposti ja suht edullisesti on tehtävissä.

vesimetanooli ruiskua en vapariin laittais tuntuu jotenki tarpeettomalta. ilokaasulla tietty sais jerkkua mut ne taas on katulaittomat ja pullon täyttö kohden arvokasta.

 

 

vertasit näitä noihin 2.5 perheautoihin niin näitten vaikeus tulee heikossa kanavamuotoilussa ja matals puristuksessa jos johonki euroautoon verrataan ja tietty kierros alue on tehtaan jäljiltä euroja matalampi. varmasti saa henkeä 2.8 kin mut kuinka se tehään inhimillisellä butjetilla on vaikeempi juttu

Link to comment
Share on other sites

Jos saat ahtimen 500lla, niin kyllä se halvempi on, kuin nokka ja peltisarjat ynm,,

 

Tehojakin tulee, kun näissä on matalat puristukset vakiona.

 

Tais olla tommonen mylly halvalla myyntipalstalla jos poksahtaa.

Link to comment
Share on other sites

Sun auto tais olla -84? Jos orkkistekniikka kiinni, niin 2.8 on kaasarilla eikä tbi. Hevosia kaikki huimat 107hv. Perävälitys 3.23. Nyt en yhtään epäile enää sitä 0-100km/h 14 sekkaa ja huiput 150km/h. Jos tosta haluais vähän rivakamman ja vähemmän kuluttavan, niin hiukan uudempi 2.8 ruiskulla olis sitten jo melkein 30hv ruudikkaampi ja varmasti vähäruokasempi. Koko auto vaihtoon. Toi on kyllä sellanen mihin ei kannata alkaa laittamaan euroakaan kiinni viriosiin. Ihan oikeasti...

 

Siihen uudempaan ruiskulliseen versioon olis ehkä just sen 150hv voinu saada putkistolla ja nokalla yms. pikku jutuilla mutta tohon...  m-

Link to comment
Share on other sites

älä Z oo aina noin masentava kyl täs viel 6lta kuokkaan saadaa ku löytyy vaan tarpeeks asiaansa uskova harrastaja kutosta viilaamaan, ehkä jo tässä topikissa 8)

Link to comment
Share on other sites

juu ny meni tpi ja tbi sekasi pahoittelen...muistaakseni oli kuitenni se abaut 136 hp täs?mistähä hitosta sen luin...ettei ollu peräti tän myynti ilmotukses aikonaa...noh...onhan se 107 kuitenni enempi mitä 60 (pösö) et ei tää sinäsä iha toivoton oo mut vaativa...muistaakseni ruisku sarjat oli siin 2.500e tienoil elikkä sen saapi unohtaa jossei sitte mistää käytettynä löydy edullista taikka iha purku osina...no osaat kuitenni liene kertoo et mikä täs ny on se kaikkein paskin homma verrattuna siihe uuvempaan ruisku koneesee?pelkkä pensan syöttö systeemikö täs mättää vai mikä?perskele ko sillon ko f bodyjä kattelin nii yks ois ollu ruisku mut oli muutettu pick upiks ja toine ois ollu manuaali mut muistaakseni seki oli kaasari...noh...halvalla sain...kylhä tähä ny jollai ilveel potkua saajaa ko kerran täl jo ny pysyy ihan mukavasti perus hoppien eessä (paitti volvo ko siin o hito nopee loota) nii ei paljoo vaatis et vähä parempiaki pääsis kiusaamaa...tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ::)

Link to comment
Share on other sites

.tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ::)

 

Thunderbirdin (pthyi) roots ahtimia sai joskus halvalla.

 

Olis kooltaan sopiva ja konehan on kelvollinen ahdettavaksi.

 

Tuohon pitäis sitten rakentaa imusarjaa jne..

Link to comment
Share on other sites

no kyl täytyy olla jo hullu mieli tai muute vaa tyhmä mut kyl tän aijon viel saaja kulkemaa...jos vilkasee muita projekteja nii täähä o helpoimmasta päästä...koitappa itte sovittaa kupla volkkarin pytty papa tunturiin ja viel suunitella siihe turbo...saatikka rakentaa alusta lähtien toimiva moottori...kumpiki rakenteilla jatkuvasti ja vuojen pääst pitäs olla valmista...valmiina on jo 300 cc mikroauto mis omatekonen variaattori ja muutamii muita pienii viritelmii...tänää piti kemistiäki leikkiä ko loppu harmaa verkusta pensa keskelle tietä nii puoli litraa rypsiöljyä ja sen höystää oktaaninkorotus aineel ja muutamal muul pikku tökötil nii hyvi läks liikkeelle vaikka pensa vehe et kyl sisua (tai hulluutta) löytyy tarpeeks näinki toivottomaan projektiin  ;D

Link to comment
Share on other sites

imusarja ei sinäsä pitäs olla ongelma jos vaikka cnc jyrsimel taikka iha manuaali jyrsimel tekis alumiinistä taikka sitte niinki villi patentti että joka pytylle oma kurkkusa jotka sitte yhistys kaasarin laippaan...eelikkä mahotonta ei oo mut vie tovin ja vähä tuohta...mites sit tiivisteet?jostai tarttis sit saaja semmone kansipahvi et kestää ja pitäskö samalla vahvistaa alakertaa/mäntiä?

Link to comment
Share on other sites

http://www.capa.com.au/pics/eaton_M90_drawing.gif

 

Ei tuo ole niin paha, kuin miltä näyttää.. Pariin sataan on saanu käytettyjä.

Link to comment
Share on other sites

samat fysiikan lait tähänin pätee vaatiivaan hommaa ku lähtökohta jättää niin paljo toivomisen varaa, verrattuna samankokoseen euroon tai kasiin jossa toki samat ongelmat olis taas edessä ::) ku mikään ei koskaan riitä :W

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...