Jump to content

minkälaista porukka suosilttelis?


klou

Recommended Posts

tämmöstä pientä suunitelmaa on ny saatu aikaseks:

 

-kireempi nokka akseli tarttis saaja

-jämäkämmät venajouset

-männät ehkä uusiks

-peltisatsi

-kampiakselin painotus (tuskin tulee tehyks)

-kannen lasku+uuvet kansipahvit

-remmi ahin

-uus kansi (jota pitää muokata rutkasti)

-scooppi

-ja scoopin myötä uus konepelti

-metanooli ruisku imusarjaan

-suurteho puola

-ja ehk uuvet tulpanjohot ja mahollisesti kaasari jossei tuo vakio piisaa

 

tuas ny pitäs olla kaik...ny sit vaa laskeskelemaan kustannuksia et kui paljo täs tarttis kesän aikana koittaa hankkia et pääsis talveks rakenteleen ::)

 

Miksi lasket kantta, jos meinaat ahtimen laittaa?

 

Veekoneissa on 2 kantta..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • klou

    58

  • letkume

    26

  • Z-mo

    10

  • mikke

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

no ei lie pahitteeks ois vaikkei puristus paljoo lisäykkää mut silti...ko eihä se ahin lisää muutako lähtöpainetta puristuksen alus mut onko se ny sit dynaamine puristus joka siin lisäy ko kantta laskee...

Link to comment
Share on other sites

täs ny vähä ynnäilin nii siin 1800e budjetil vois olla mahollista...mäntii en löytäny parempii enkä venajousii...männät ny menee ko kunnol ain lämmittää koneen ennenkö rääkkää mut jousille tarttis tehä jotai...eihä tuos kaikkii oo ko kaikenlaista pikku hilua siihen tarttee sit muutaki mut nuo ehk ne kalleimmat pää komponentit...

Link to comment
Share on other sites

ny o ostettu toine 2.8 v6 ruisku varaosiksi...käyn irrottelee ja hakemas kuha täs jouvan...menee ehk ens viikkoo...siit ny ainaki imusarja ja venakopat ja muuta pientä ehkä...

Link to comment
Share on other sites

ny o ostettu toine 2.8 v6 ruisku varaosiksi...käyn irrottelee ja hakemas kuha täs jouvan...menee ehk ens viikkoo...siit ny ainaki imusarja ja venakopat ja muuta pientä ehkä...

 

mikset kokoa siitä suoraan virikonetta?

 

Sitten vaan vaihdat motin kun on valmis, ei tulis pitkää seitontaa..

Link to comment
Share on other sites

ooishan seki muute hyvä mut tää nykyne on parempi kuntonen nii mieluummin tästä alan tekee nii ei het laukee paikat...

Link to comment
Share on other sites

kone on ny kotiutunu ja katon alla suunillee lämpösäs...öljyt tuli ulos het ko vähä kallisti et stefat taitaapi olla suht selvät...apulaitteet ja ruiskun osat tulee perästä kuhan löytyvät...70e tuli lopulliseks hinnaks ja koneen irrotus rapakossa räntäsatees mut eipä liene siltikää kalliiks tullu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sempä verta on edistystä tapahtunu et koneen purku alotettu ja johtosarjat levällää...pitäs jostai katella kytkentäkaavio nii irjais vähä ylös et mikä on mihinki jos sen ruiskun ny sit laittaa toimintaan...näyttäs ny siltä et alan tuota varaosa konetta viritteleen ko ei se kuitenni säästäs paljo mitää vaik tuon paremman koneen ottas aihioks ko männät uusin varmaa nii samal tulee hoonattua ja tarpeen vaatiessa porattuaki tuo...ensimmäisenä ois tarkotus katella helpoimmat osat elikkä kireemmät venajouset jotka kuulemma passaa pikkulohosta suoraan ja yhen sortin tutulla saattas moiset olla nii pitää käyä kysäsee joku päivä...pitää täs kesän aikana luultavastikki alkaa raapia rahaa kasaan jos sit syksyl/talvel tilailis osat jenkeistä nii pääsis talven aikana ruuvailemaan paikalleen...

Link to comment
Share on other sites

kannattaa korjaus opas hommata haynesin kirjas ainaki on kohtuulliset sähkökuvat johdonväreineen tietää vähä mikä minnekin on menossa. alfameriltä löytyy uusia jos ei kellään oo käyutettyä jääny yli.

Link to comment
Share on other sites

voe perkeles...että mä vihaan tätä nyrkkipaja touhua...tippu kone lattialle ko oli semmosel käteväl toimistotuolil ja samal öljyt ja pensat ja veet ja kaik ympäri seiniä ja lattiaa...eikä täs viel kaikki...lattiallaha on kaik tarpeelline yleensä nii alla tietyst sattu olemaa keltanen spray purkki...sitä o ny sit joka paikas...mutta asiaan....

otin täs kannet poisa nii ootti kiva yllätys..joka pytys kouralline ruostetta jota lähtee pyttyjen seinämist iha laattoina...männät hapettunu ja joka hito paikka umpi ruostees...ja mukamaste käyntikuntone peli piti olla...kyl pistin myyjälle tulikiven katkusen viestin et minkä meni myymää...pahimmasta vitutuksesta selvittyäni tutkiskelin tilannetta ja se vois EHKÄ viel mennä jos hoonaa pytyt ja uusii kaik männät renkainee...laakereita loin vähä availemaan nii ei ny hirveen kulahtaneet mut knnattas mieluite vaihtaa samal ko konerempan täs tekee nii ei tartte enää siit huolehtia...tiiviste sarja tulee tarpeeseen ko joka ikine osa on tiivistetty sika gasketil ja sielä täälä jostai kylpyhuone rempasta ylijäänyttä kirkasta silikoonia löytyy...pitänee ainaki kansi ja imusarja lasikuulapuhaltaa ja muutama muuki pikku nippeli samal ja lohko kaipaa painepesuria ja sitte ehkä uutta maalia ettei ny het ois samas kunnos...sanotaanko et kyl tän projektin vaikeusaste ainaski triplaantu het ko näki kannen alle...jos tästä ny koskaa tullaa yli 120 heppaa saamaan nii siit kyl pitäs jo saaja vuojen jäsenmaksu ilmatteeks on meinaa sen verta mahoton tehtävä ny ees... ::) ;D

Link to comment
Share on other sites

se moottoripukki on hyvä investointi säästää osia ja hermoja melkosesti. ny vaan rapsuttelet ruosteet pois ja puran koneen loppuun sit pesun ja hoonauksenkautta kattilan niputukseen m/

Link to comment
Share on other sites

ny o kone suurinpiirtein osina muutako et kampura ja männät ja tietty kiertarit ja jakopää paikallaan ja lohko kansinee nipponin peräkontis \m/ totesimpa samal kirotessani et tuo motti painaa iha v...usti jos se pitää yksiksee rahata kottikärryn kans lillukkoisella pihalla ilman mitää valoo pahsen nissanin konttii mis perä laahaa ny maata >:( käväsin tänää kaverilt pikkulohkon kannen et sovitan siit venajousii et onko ne varmast saman kokoset ja saman näkee onko pikkulohon jouset jo vakiona jäykemmät mitä tuon...pitäs kans alkaa katella vähä osia et mitä siihe sit syksymmäl tilailee...takomännät ois kova sana tai ees pikkasenkaa kestävemmät seos männät ko nuo menee ny joka tapaukses vaihtoo ko nii hapettuneet ni sama ois pistää sit pirteempää palikkaa...laakerisarja alakertaan ja tiivisteet koko koneeseen kan tulee tarpeeseen...kannentiivisteet saattaa olla et vesileikkuril teetän kuparista mut pitää ny kattoo ko ei tuoho tunnu löytyvän ko massa tiivisteit... ::)

Link to comment
Share on other sites

ny o kone osina...hoonasin pytyt mut syöpymää on...pitää luultavastikki porauttaa..300e oli poraus ku soitin tuos et en ny iha heti vie...männäntapit prässäsin irtaalleen yms pientä...huomen viel pitäs lohko pestä ja ehk lasikuulapuhaltaa imusarja ja kannet...otin yhen venttiilin poisa ja kokeilin nii pikkulohkon alkuperäset jouset o vielä pehmeemmät mitä nuo elikkä pitää hankkia pikkulohkon virijouset...kannet on suht hirvees kunnos ko ruostunu...seeti ja venat pitää hioo jossei muute nii hiomatahnal ko lautasen hiomakone o paskana...tekee soikeita venttiilejä...liekkö kara väljä...mut pikkulohkon vena ost kuiteski näky passaavan...saakohan tuohon jakopäähän hampikas sarjoja?elikkä siis ketjun tilalle hampikkaita...työntötangotki pitää putsata ko paskan peitos...sit pitäs jostai alkaa metästää ylikoko mäntiä ja mieluiten tietysti jos ois takomäntiä mut tuskin löytyy moisia...

Link to comment
Share on other sites

pakoventtiilit o ny kiilotettu ja mittasin pytyt nii ovat ny 89.470 nii järkevä ylikoko näyttäs olevan 89.750...sen kokosii takomäntiä ei kyl varmaa löyvy ja ainaki summitil oli pelkästää valumäntiä et ei minkää kokosii takomäntii...laakeri ja tiiviste sarja tuohon pitäs hankkia ja imupuolen venat menee uusiks ko nii syöpymeet...lasikuulapuhallus menee väkisel ens viikon alkuun ainaki...ptää ny kattoo jos vklp innostus ja maalais lohon...pitää vaa teräsharjal putsata ko hiekkapuhallusvehkeet paskana ja lasikuulapuhalluksel ei nui paha lähe...jospahan se siit :P

Link to comment
Share on other sites

poikien kans vähä kevennettii ettei ahista :W no eei vaa kyl ihtekki eka kahtoin että ompas erikoisen näköne ko vaa kaks vastapainoo mut kyl ko tarkemmin tutkiskeli nii semmone se on iha alunperinki näköjää ko iha valupinnal ja kiertarit nii likel toisiaa ettei siihe paljo vastapainoo mahu ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

taas alkaa pikkuhiljaa suunittelu jatkua kuhan muilta kiireiltä joutas...hankin tuos 3 kpl holleyn n.30mm kaasareita että oisko ideaa jos pistää et 2 pyttyy/ kaasari eikä laittas ahinta?ko ahtimel on pelkona ettei männät/kansipahvi/venat kestä mut kaasari ois sinäsä turvalline ratkasu?tuoshan tulis 15mm/466 cm2 et virtaus vois pian piisatakki?imusarja tietyst pitää sit tehä kokonaan uusiks mut eiköhän seki onnistus

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ny ois hyllys TBI ruisku hilppeet ja johtosarjat yms ja ens viikol kaite kytkentäkaavion saan nii pääsee kummastelemaan et mite täst selvitään..3 kpl holley haudattiin siks et ahtaminen on helpompaa ruiskul ja se tila ongelma on iha merkittävä...jotenka remmi ahin ois kiva löytö ny sitte...sit ois tievos T5 manuaali loota mikä passaa heittämäl tän koneen perään 250e jotenka oiskoha huono idea?eihä siin ny sinäsä suuria muutostöitä ois...polkimia yks lisää ja keskikonsolia vähä muokata...

Link to comment
Share on other sites

T5 muuten ihan ok. Mutta ite en laittaisi kun ei tule kestämään kovin kauaa.

Itellä tällä hetkellä 305 ja muutettu TBI:stä TPI:ksi ja haltechille.  Ja T5 alkaa oirimaan jo hajoamista.

Tulossa olevalle 350 T5 jää auttamatta liian heppoiseksi.

Link to comment
Share on other sites

no vai paljoko siin o heposii/nyyttoneita?meinaan vaan että ko ottaa huomioon ettei tästä varmaa kovinkaa löylyy irtoo nii vois ehk kestää?ideaalinen ois se abaut 200 hv ko sen tuo kone viel kestäs ja vois kohtuuel saaja irti...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...