Jump to content

minkälaista porukka suosilttelis?


klou

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • klou

    58

  • letkume

    26

  • Z-mo

    10

  • mikke

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

vaan vaan...vilkasin tos nii summitilta ei ainakaa löydy metallista kannentiivistettä nii mahtaakohan tuo massa tiiviste kestää?ko jos alkaa ahtimen laittaa nii sama pistää samal kireempi nokka akseli ja sillon luultavasti helpointa käyttää kannet irti työntötankojen takia ni samal ottas kannesta vähä lastua poisa ja tiivisteet vaihtas nii kestäneekö tuo originelli tiiviste kannen laskua ja ahtamista?jotenki vähä epäilyttää :-X

Link to comment
Share on other sites

vaan vaan...vilkasin tos nii summitilta ei ainakaa löydy metallista kannentiivistettä nii mahtaakohan tuo massa tiiviste kestää?ko jos alkaa ahtimen laittaa nii sama pistää samal kireempi nokka akseli ja sillon luultavasti helpointa käyttää kannet irti työntötankojen takia ni samal ottas kannesta vähä lastua poisa ja tiivisteet vaihtas nii kestäneekö tuo originelli tiiviste kannen laskua ja ahtamista?jotenki vähä epäilyttää :-X

 

Laitat sen ahtimen siihen ja katsot kauanko kestää.

 

EDIT: näytti olevan minimiehen kasassa tiivistekin..??

Link to comment
Share on other sites

nii oli ja ne on uutenaki vaan 15e mut massa tiivisteitä kaik...mietin täs et entäs kuparinen tiiviste?ammattikoulul yks kaveri osais pyöräyttää ohjelman tuohon tiivisteeseen ja sen veis pyhäsalmeen ko niil on vesileikkuri nii sil se kävis näppärästi...

Link to comment
Share on other sites

vaan vaan...vilkasin tos nii summitilta ei ainakaa löydy metallista kannentiivistettä nii mahtaakohan tuo massa tiiviste kestää?ko jos alkaa ahtimen laittaa nii sama pistää samal kireempi nokka akseli ja sillon luultavasti helpointa käyttää kannet irti työntötankojen takia ni samal ottas kannesta vähä lastua poisa ja tiivisteet vaihtas nii kestäneekö tuo originelli tiiviste kannen laskua ja ahtamista?jotenki vähä epäilyttää :-X

 

Kyllähän tua vahvempi pukkinen alakerta kestää ahtamista.....

Mutta itellä oli tuo ilman kansia oleva kone suunnitelmissa olla testialustana hybridille.

Elikkä stroukataan 3,1, eli vaihetaan kampura. Sittenhän vaihetaan männät, koska pitäähän saada alumiini kannet esim: viimeisimmistä 3,1luminasta.

Sitten imusarja vaihtoon ja tämän takia pitäisi throttlebodylle rakentaa sovite, taikka rakentaa askelmoottori sopimaan uuteen läppään.

Muistaakseni myös tuolloin tulisi ahertaa suorasytkäkin....

Nokkahan myös pitää vaihtaa että ruvetaan saamaan hyöty irti ja normaalit tönärithän ei sit enään mene.....

Hommanhan kruunaa se että pitäisi rakentaa osalle apulaitteista uudet kannakkeet ja jotkut tosin on käyttäny uudempia tilkkeitä kun sopii paremmin....

Juu, helppoahan se m/ Näin siis saadaan kutvoseenkin jo tehoa vaparina \m/

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän tua vahvempi pukkinen alakerta kestää ahtamista.....

Mutta itellä oli tuo ilman kansia oleva kone suunnitelmissa olla testialustana hybridille.

Elikkä stroukataan 3,1, eli vaihetaan kampura. Sittenhän vaihetaan männät, koska pitäähän saada alumiini kannet esim: viimeisimmistä 3,1luminasta.

Sitten imusarja vaihtoon ja tämän takia pitäisi throttlebodylle rakentaa sovite, taikka rakentaa askelmoottori sopimaan uuteen läppään.

Muistaakseni myös tuolloin tulisi ahertaa suorasytkäkin....

Nokkahan myös pitää vaihtaa että ruvetaan saamaan hyöty irti ja normaalit tönärithän ei sit enään mene.....

Hommanhan kruunaa se että pitäisi rakentaa osalle apulaitteista uudet kannakkeet ja jotkut tosin on käyttäny uudempia tilkkeitä kun sopii paremmin....

Juu, helppoahan se m/ Näin siis saadaan kutvoseenkin jo tehoa vaparina \m/

 

Ja YearOne myy uutta 350 crate moottoria (400hv) hintaan $2990 tai jotain sinnepäin...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ja YearOne myy uutta 350 crate moottoria (400hv) hintaan $2990 tai jotain sinnepäin...  ;D

 

Tuo kutosen laatikko ei sovi siihen.

Link to comment
Share on other sites

Tuo kutosen laatikko ei sovi siihen.

 

Ei niin, mutta ihan vaan vertailupohjana siihen kuinka älykästä hommaa tommonen kutosen kutittelu on.

Perverssi laitehan se kyllä olis tommonen kiree kutonen... Endurance rataluokkaankin toi 2.8 menis sääntöjen mukaan. Siitä pitäis vaan saada melkein 100hv/litrateho että olis kilpailukykyinen. Jos joku tietää miten siitä sais vaikka 250hv vaparina irti halvalla niin olis aika ihana.

Link to comment
Share on other sites

Ei niin, mutta ihan vaan vertailupohjana siihen kuinka älykästä hommaa tommonen kutosen kutittelu on.

Perverssi laitehan se kyllä olis tommonen kiree kutonen... Endurance rataluokkaankin toi 2.8 menis sääntöjen mukaan. Siitä pitäis vaan saada melkein 100hv/litrateho että olis kilpailukykyinen. Jos joku tietää miten siitä sais vaikka 250hv vaparina irti halvalla niin olis aika ihana.

 

Ei siitä saakaan, siksi käskin laittaa ahtimen.

Link to comment
Share on other sites

vaikka kui on hullun hommaa nii ei tähän kasikonetta tule näil näkymin vaik kui ois halpaa ja helppoo ;D mites se menikää se tuleva verotus?olikos se et kokonaismassan ja koneen tilavuuden perusteel?jaa vakuutuksetki on koneen koon perusteel joisai paikos eli eli...kyl tää ny o hyvä ja sil siisti ;D

Link to comment
Share on other sites

halvin ja helpoin viritys mitä itse tekisin tollaseen, ilokaasua koneeseen. sarjasta/suuttimista riippuen 75hv-200hv takuuvarmasti lisää paukkua m/

Link to comment
Share on other sites

Autot joissa ei ole sitä päästölukemaa eli käytännössä 01 asti tms niin menevät edelleen massan perusteella kuten ennenkin, ja vakuutusyhtiöstä riippuen osalla menee kolaritilaston mukaan, eli ei mitään hätää sen suhteen  m/

Link to comment
Share on other sites

halvin ja helpoin viritys mitä itse tekisin tollaseen, ilokaasua koneeseen. sarjasta/suuttimista riippuen 75hv-200hv takuuvarmasti lisää paukkua m/

 

Totta. 107hv koneeseen kun ruittais 200hv kaasut niin vois olla näkemisen arvonen kokeilu.  ;D

Link to comment
Share on other sites

no on seki käyny mieles ko summitil se sneaky pete sarja oli muistaakseni kolmen saan luokkaa ja yhel tutun tutul voi olla viel ilokaasun täyttövehkeet autotallis et täyttäs ;D

Link to comment
Share on other sites

Totta. 107hv koneeseen kun ruittais 200hv kaasut niin vois olla näkemisen arvonen kokeilu.  ;D

 

VTEC JUST KICKED IN YO!!11

 

Eimutta tosissaa, eihän tuollasella yhdistelmällä litratehot vielä taivaisiin nouse, mutta jos on ton sadan hepan mukaan mitotettu kaikki niin..  ;D

Link to comment
Share on other sites

Mun mielest toi on HIENOA et joku suunittelee muutaki kuin aina koneen vaihtoa pitää olla V8 vaikka porukka on toista mieltä pysy vaan suunnitelmassasi m/ m/ *clap*

Link to comment
Share on other sites

vaan vaan...vilkasin tos nii summitilta ei ainakaa löydy metallista kannentiivistettä nii mahtaakohan tuo massa tiiviste kestää?ko jos alkaa ahtimen laittaa nii sama pistää samal kireempi nokka akseli ja sillon luultavasti helpointa käyttää kannet irti työntötankojen takia ni samal ottas kannesta vähä lastua poisa ja tiivisteet vaihtas nii kestäneekö tuo originelli tiiviste kannen laskua ja ahtamista?jotenki vähä epäilyttää :-X

 

Muistappas kantta laskiessa viilata samalla imusarjaa että menee tasot kohilleen.

Kyllä tua pata ahtoa kestää, imusarja varsinkin. Jemkit tekee noita romis turboja ja oli joku sakemannikin

väsännu. (ihmetteli kun ilmamäärämittari hajos, oli tosin laittanu sen ahto puolelle)  ;D

Olihan joku OD:llä viimevuonna myymässä tuota 2,8:remmiä.

Lisäksi onhan noita kutosia kisakäytössäkin ollunna kolmella kaasarilla, mekaanisella ruiskulla ja yms.....

 

3-24.jpg}

Link to comment
Share on other sites

oisha tuo ruisku tietysti iha järkevä mut jotenki ite kaihdan niit...mekaaninen kaasari se on varma laitos ko mitä vähempi sähköö liikentees ni sitä varmempi se on m/ ois mul tuol hyllys muistaakseni 3 erilaista chevyn kassua ko joskus kymmeniä vuosia sitte pappa "säädelly" tuota capricee nii siihe o yhteesä ainaski tuo 4 kassua ja 2 konetta ja melkosen paljo osia...nii nii...arvelin et entä jos roots ahin ja siihe päälle isohko chevyn kassu...mieluite 4 kurkkune mut en muista minkälaisii mul oli tuol...pitääpä melkee mennä vilkasee...nii piisais sit mehu iha kunnol... :W

Link to comment
Share on other sites

eipähä ollukkaa ko kaks joutilaana...gm 2 JET 2x43mm kurkuil ja sit holley kans 2x43mm kurkuil...paikallaa tais olla 4 kurkkune holley mut ei raaski irrottaa ko toimiva peli nii mitä tuota purkamaa ko eiköhä näit oo joka nurkas...

Link to comment
Share on other sites

no enkös jo sanonu etten sitä siihe pistä vaikka kui tekis mieli ;D sitäpaitti caprisen originaali kone pitäs porata ja nakata paikallee nii sit ois joutilaana tuo mikä ny paikallaa...muistelen et olikohan joku vanin päälle 6l motti ny...

Link to comment
Share on other sites

arvelin et entä jos roots ahin ja siihe päälle isohko chevyn kassu...mieluite 4 kurkkune mut en muista minkälaisii mul oli tuol...pitääpä melkee mennä vilkasee...nii piisais sit mehu iha kunnol... :W

 

Äkkiseltään ajateltuna kuulostais vähän isolta V8:sin kaasari 100 heppaseen 2.8 litraseen... Jos sitä kulutusta piti pienemmäks saada, niin toi ei ehkä oo oikea lääke siihen.  ;D

Link to comment
Share on other sites

en puhunu kulutuksest vaan tehost  ;D mut en kyl usko et tuo siltikää enempääsä soppaa imasis vaan tarttis vaan pienemmäl kasul ajella ::)

Link to comment
Share on other sites

tämmöstä pientä suunitelmaa on ny saatu aikaseks:

 

-kireempi nokka akseli tarttis saaja

-jämäkämmät venajouset

-männät ehkä uusiks

-peltisatsi

-kampiakselin painotus (tuskin tulee tehyks)

-kannen lasku+uuvet kansipahvit

-remmi ahin

-uus kansi (jota pitää muokata rutkasti)

-scooppi

-ja scoopin myötä uus konepelti

-metanooli ruisku imusarjaan

-suurteho puola

-ja ehk uuvet tulpanjohot ja mahollisesti kaasari jossei tuo vakio piisaa

 

tuas ny pitäs olla kaik...ny sit vaa laskeskelemaan kustannuksia et kui paljo täs tarttis kesän aikana koittaa hankkia et pääsis talveks rakenteleen ::)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...