Jump to content

Ekaa rassia...

Lintumies

Recommended Posts

Kirjoitettu

Oon taas vähän erimieltä kuin raati. Kutosella on ihan hyvä aloittaa jenkkiautoilu. Sitten kun varallisuutta ja kokemusta kertyy niin voi vaihtaa mihin vain. Ei se eka yleensä kauhean lopullinen ole. Tuntuu nimimerkki jOOna olevan ihan tyytyväinen omaan Birdiinsä. Virittämmään kutosta ei tosin kannata alkaa. En kyllä kasiakaan hyleksi tässä, kunhan on TPI. Muiden vakio suorituskyky on sanalla sanoen heikko. Nuhainen kasi se vasta alkaakin tympiä. Mulla oli yhtäaikaa kaasari 305 ja Iroc 305. Molemmissa samat hepat, väännössä tietty eroa Irocin hyväksi. TPI kulki Paljon paremmin.

E- muutettu nimimerkin kirjoitusasu oikeaksi.

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Z-mo

5

• balez

5

• Lintumies

5

• HFB

4

Kirjoitettu

Oon taas vähän erimieltä kuin raati. Kutosella on ihan hyvä aloittaa jenkkiautoilu. Sitten kun varallisuutta ja kokemusta kertyy niin voi vaihtaa mihin vain. Ei se eka yleensä kauhean lopullinen ole. Tuntuu nimimerkki jOOna olevan ihan tyytyväinen omaan Birdiinsä. Virittämmään kutosta ei tosin kannata alkaa. En kyllä kasiakaan hyleksi tässä, kunhan on TPI. Muiden vakio suorituskyky on sanalla sanoen heikko. Nuhainen kasi se vasta alkaakin tympiä. Mulla oli yhtäaikaa kaasari 305 ja Iroc 305. Molemmissa samat hepat, väännössä tietty eroa Irocin hyväksi. TPI kulki Paljon paremmin.

Soon kuskista kii. TBI:ssä oo mtn vikaa, potkua löytyy ja vääntöä ku pienestä kylästä. Esim. Pohojanmaalta, kysy vaikka Kauhavan Hurjalta.

Kirjoitettu

Tässä kun ensimmäinen tuli hankittua niin ne kriteerit tosiaan olivat että 'ei vajaa'  ;D

Jostain polvenkorkuisesta jäänyt mieleen oppi että "jos on jenkki, sen on oltava kasi. Jos on kasi, sen on oltava automaatti." että näillä mennään vaikka suoraan suohon.

Kirjoitettu

"jos on jenkki, sen on oltava kasi. Jos on kasi, sen on oltava automaatti."

Ja sitten kun olet ajanut sita kasia manuaaliootalla, niin et muuta enaa haluakaan.  ;) :W

Kirjoitettu

Nimenomaan itse aloittanut tämän Jenkkiautoilun  V6 Birdillä ja tulen sillä sitä myös vielä jatkamaankin .. m/  Mitään pahaa sanottavaa ei kyllä löydy, Tehoista sen verran että kokemusta on kyllä 5.7 LT1 camarostakin ja paljon ja kyllähän se vetää aivan hullunlailla , en kumminkaan ainakaan tätä 3.4v6;tosta manuaaliaskilla + pienillä Virittelyillä laiskaksikaan sanoisi...Kyllä Pääsee rivakastikkin liikenteessä jos haluaa, ennenkaikkiaan mukava Cruisalupeli ja mitä Bensan kulutukseen niin kyllä se kasi enemmän vie kaupungissa , yllättävän pienellä tämän oman yksilön ainakin saa menemään kunhan vain malttaa olla kaasupolkimen kanssa maltillisesti,toki manuaski vaikuttaa jonkin verran. Mutta voin suositella ekaksi Jenkiksi kyllä V6 koneistakin .

TÄSTÄ ON HYVÄ " NOUSTA" SITTEN  8)

Kirjoitettu

Just tota yritin selittää. Turha tähän on Kauhavan autoa sotkea. Se on kaikkea muuta kuin eka jenkki. Eikä ollut tekijämiehellekään mikään helppo projekti.

Kirjoitettu

ja mitä noihin bensajuttuihin tulee niin  bensahan ei ole kallista niinkauan kun teinit ajaa kaiket yöt... kuulin mm. että yksikin heppu saattaa viikonloppuisin ajella satasen edestä bensaa ihan vaan tuossa pienellä kylällä pyöriessä  ::)

jos polttoainetalous kirvelee niin ajelee sitten vaikka vähemmän, niin minäkin ehkä tulevana kesänä teen jollei duunia löydy  8)

Kirjoitettu

teinit ajaa kaiket yöt... kuulin mm. että yksikin heppu saattaa viikonloppuisin ajella satasen edestä bensaa ihan vaan tuossa pienellä kylällä pyöriessä  ::)

niinhän sitä itsekkin aikoinaan tuli pyörittyä,tankillinen saattoi kevyesti mennä  ;)

Kirjoitettu

niinhän sitä itsekkin aikoinaan tuli pyörittyä,tankillinen saattoi kevyesti mennä  ;)

vaikka bensa maksoi markan litra?!  ;D

onhan se cruisailu kivaa vieläkin mut ei sitä tuntia pidempää kehtaa näin olemattomalla kylällä pyöriä...  kohta kun ei pääse edes toria ympäri enää  ::) 

hei ei oo offtopic!

Kirjoitettu

Töissä hiukan tylsähkö hetki...

Jos lähdetään analysoimaan tätä suurta V6 vs. V8 dilemmaa seuraavasta lähtökohdasta:

3gen miellyttää ulkonäöllään. Saa olla tehoa mutta silti maltillinen polttoaineenkulutus.

Vaihtoehtoina 2.8 V6 manuaalilla ja nyt vaikkapa oma ehdotukseni, 5.0 TPI (tai TBI, jos ei meinaa löytyä sopivalla rahalla TPI-koneista) V8 manuaalilla.

V6 edut, halvempi hankintahinta sekä pienempi kulutus.

Kuinka paljon halvempi hankkia? Puhutaan ehkä suurinpiirtein 500-1000€ hintaerosta V8-koneiseen autoon?

Tässä kohtaa puhutaan MAAILMAN halvimmista hevosvoimista. Tuolla tonnin lisäpanostuksella vääntö ja teho parhaimmillaan melkein tuplataan.

Pienempi kulutus? Kuinka paljon, litra tai kaks max. Elikkä pyöreästi 3€/100km enempi menee gasoliinaan V8:lla. Katso kohta "MAAILMAN halvimmista hevosvoimista", pätee tähänkin. Kuinka moni olisi valmis ottamaan litran tai kaks lisää kulutusta, jos palkinto siitä olisi noin 100hv&150nm?

Ja nyt on turha selittää mitään, että vakiollakin pärjää yms. heikkoa tilitystä. Vakiolla ei pärjää ikinä, virittäminen kannattaa aina.

V6:seen lisää puhtia virittämällä?

Katso edelleenkin kohta "MAAILMAN halvimmat hevosvoimat. Tässä kohtaa se EI päde. Tässä tulee voimaan ilmiö nimeltä MAAILMAN kalleimmat hevosvoimat.

Se raha (500-1000€), minkä käyttäisi V6:sen virittämiseen pitää käyttää tuossa auton hankintahinnassa.

Tämä kyseinen summa mikä käytetään V6:sen virittämiseen, oli se sitten 200, 500 tai 1000€ ei nosta auton jälleenmyyntiarvoa lainkaan.

Jos taas tuon saman rahan laittaa siihen V8 hankintahintaan, niin se raha on aina siinä autossa kiinni. V8 on aina arvokkaampi kuin V6. Ainakin niin kauan kun tällä pallolla on ihmisiä jotka ymmärtävät edes jotain elämästä ja sen pienistä ihanuuksista.

Kirjoitettu

Z-molla kyllä tuossa loistavia pointteja joita kannattaa miettiä autokuumeisen  m/

toi kutone on tosiaan aika kyseenalainen mun mielesät kanssa, eri asia esim. kun ostin säästösyistä joitain vuosia sitten Fleetsiden 4.3 kutosella... se on jo ihan sopiva mylly kuitenkin käytännössä lavabiiliin, mut silti siitä puuttui aina se jokin (V8)  :-\

Kirjoitettu

z-molta todella tyhjentävä vastaus..  m/ itsekkin ajattelin joskus että sama se mikä birdi ja millä koneella, lopulta tajusin säästää ja ostin kerralla 5,7tpi, tosin sekään ei riittänyt sitten.. jos jostain löytäs kutoskoneisen manuaalilla erittäin hyvässä kunnossa niin mikäjottei.. mutta yleensä noi ja 4k€ hintalappu sitten varmistaa että auto ei välttämättä ole helmi vaan vähän huolettomasti pidetty, tosin poikkeuksia saattaa olla ja silloin kannattaakin iskeä kiinni jos löytää sellaisen

4k€ ei oikeesti saa hyvää kasikoneista birdiä, tosin olihan lady ähvällä täällä se punanen 3,5k€ mikä ilmeisesti oli kohtuu hyvä m/

Kirjoitettu

Kannattaa varmaan hankkia sellainen auto mikä itseä miellyttää ja olla kuuntelematta muiden huutelua.  Jos ensimmäinen ostos sattuu olemaan just se oikea, niin taitaa olla varsin harvinainen sattumus. Onneksi autoja on helppo ostaa ja myydä  m/

Ainaki ostaa ::)
Kirjoitettu

Kyllä sillä kutosellakin eteenpäin pääsee, mutta jos teho kärpänen iskee....

Niin 4-6K€, niin kutosenkin saa kulkemaan. (konversio 3100 osilla)

Kirjoitettu

Just tota yritin selittää. Turha tähän on Kauhavan autoa sotkea. Se on kaikkea muuta kuin eka jenkki. Eikä ollut tekijämiehellekään mikään helppo projekti.

Khyllä camaro muuten oli ja on eka jenkki, enkä mä oo mikään "tekijämies".

Mutta turha sitä pirssiä tähän on sotkia, sillä oo muutenkaan mitään tekemistä normi 3gen 305 tbi:n kanssa.

- edittiä - Osta se kasi, aivan sama minkä kokoinen kunhan on kasi. Kulutus ei oo koskaan liikaa. Jos kulutus on korkea, niin silloin ajetaan vähemmän.

Kirjoitettu

Kyllä sillä kutosellakin eteenpäin pääsee, mutta jos teho kärpänen iskee....

Niin 4-6K€, niin kutosenkin saa kulkemaan. (konversio 3100 osilla)

Joo, kyllä se kutonen eteenpäin vie. Ja huhujen mukaan myös pakkikin löytyy. Mutta ei siinä mitään järjellistä syytä ole varta vasten kutosta hankkia. Uutena sen ymmärrän, kuitenkin hintaeroa on ollu kasikoneisiin tuntuvasti. Nyt +20v vanhoina, Suomessa, pyyntihinnat samassa tasossa kuin kasikoneiset, ei mitään järkeä. Ymmärtäähän sen, ehjiä kasikoneisia alkaa tippumaan jo tuohon 5 tonnin luokkaan. Ei kukaan halua lähteä myymään sitten taas ehjää kutoskoneista mihinkään 3 tonniin. Samoissa hinnoissa ne menee.

Kutosen virittäminen on sitten taas täysin kuolleena syntynyt idea. Ostat eka sen auton sillä kutosella 4 tonniin, sitten hakkaat siihen toisen 4 tonnia virityksiin. Sen jälkeen huomaat että olisko kannattanu ostaa se TPI 5 tonnilla, koska se kutonen niillä 4 tonnin virityksillä jää vieläkin sille vakiolle 5 tonnin TPI:lle.

Kirjoitettu

Ei koneessa sinällään mitään vikaa ole, f-body vain ei ole oikea paikka sille.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Meikäläisen mielipide on että F bodyssa on V8 ehdoton varuste. m/

kasi tekee siitä auton!  \m/

mutta oon mä mun 17 vuotialle pikkubroidille kovasti näyttännyt/ehdotellu että ostais Camaron/Firebirdin kutoskoneella ensimmäiseksi autoksi!

Verrattuna perus Bemareihin, Golffeihin jne paskohin niin ne on suht halpoja ja ukonäkö on aivan toista luokkaa ja joka kilsa mitä niilä ajaa nostaa hymyn korviin asti  8)

nyt jälkeenpäin vituttaa etten ostannut amööriikanauton heti alkuun, kaikki turhat pensat mitä tuli laskettua volkkarin ja volvon tankkiin pistää ahdistaa kun ne olis voinnut käyttää johonkin parempaan!

Kirjoitettu

Kyllä miun mielestä camaron ehdoton ykkos kone olisi iron duke!!!  \m/

Välillä kahtellut, mutta eipä oo myynnissä paljoa näkynyt.

Muutaman jenkeissä bongannut, mutta pyynnit ollu 8:n hinnoissa....  m-

Kirjoitettu

Kaverin kaveri joskus puheli miettineensä kutoskoneista Firebirdiä, mä sitä yritin vängätä ostamaan kasikoneista. Se sit tokas hienosti että vituttaa se köyhää se kutoskoneinenkin. Mutta eipä se ostanu sillon minkäänlaista..

Kirjoitettu

Yleinen harhaluulo jenkkiautoista että polttoaineen kulutus ois jotain aivan mielipuolista. Tokihan siihen oma kaasujalka ja kaupunki ajo vaikuttaa mutta Kun ottaa huomioon että litratilavuuttakin löytyy niin eipä se joku 10-13 litraa sadalla tunnu miltään johon itse olen päässyt liki 2 tonnin painoisella Chevroletilla varustettuna kaasutin V8 lla. Kokemuksesta tiedän että ne 2 litran Bensa Volvot/Saabit ja mersut ja BMW t Syö ihan sitä samaa lukemaa. 3Gen F bodyn areodynaamisen ja amerikkalaisittain kevyen korin ansiosta kulutus voi normaali ajolla jäädä vakiolla 305-350 V8 lla jopa alle 10 litran sadalla = Faktaa. 

Omalla 305tbi (manuaali) ni kesäll matka-ajossa 9,3l ja ei ihan vakio kone sekä kuskilla raskas kaasujalka  :W

Kirjoitettu

Omalla 305tbi (manuaali) ni kesäll matka-ajossa 9,3l ja ei ihan vakio kone sekä kuskilla raskas kaasujalka  :W

Mulla palo viime kesänä kaupunkipyörittelyssä 12.6l/100km otanta n4200km

Ei minusta todellakaan paha lukema 5 litraselle koneelle ja painoakin n1600kg autolla.

Siis 305Tpi+Th700R4 tekniikalla.

PS: Unohda kutoset ja osta suoraan kasilla. Et kadu sit jälkikäteen.

Kirjoitettu

Mulla palo viime kesänä kaupunkipyörittelyssä 12.6l/100km otanta n4200km

Ei minusta todellakaan paha lukema 5 litraselle koneelle ja painoakin n1600kg autolla.

Siis 305Tpi+Th700R4 tekniikalla.

PS: Unohda kutoset ja osta suoraan kasilla. Et kadu sit jälkikäteen.

ihan on samat kulutukset mullakin.matkakulutuksen mitannu pari kertaa porvoon ruisinkireissulla,matkaa kun tulee eestaas 200km.

melkotarkka 18 litraa on saanu tankkiin sen jälkke lirautettua.max 120/kmh puksutusta motarilla.

enemmänhä tuo tars saada kuluttaan. :D

Kirjoitettu

Eiköhän pojat nyt puhu sekalaisesta ajosta jossa on taajamaa, keskustaa, motaria ym...

En jaksa uskoa että kaupungissa menee ihan tolla, ellei sit se kaupunki ole liikennevaloton tuppukylä missä ei ole ruuhkaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...