letkume Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Tarkkaan ottaen sen voisi muutoskatsastaa Borlaksi. Löytyisköhän jotain eu:ssa valmistettua supertrapp tyyppistä vekotinta?
Hurja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Ei se nyt ihan noin mene. Parempi tutustua aiheeseen lähemmin, ennen kuin laukoo tuommoisia. Voit toki laittaa sen merkinnän mihin vaan, mutta sen jälkeen vastuut on hieman eri, mitä annat ymmärtää. Kyllä sen ce-merkin saa laittaa mihin tahansa valmistamaansa laitteeseen, ja jos joku ce vaatimustenmukaisuus todistusta vaatii niin laitteen valmistajalla on 1kk aikaa laatia sellaanen. Noin niinkuin yleensä. Joitain tavaroita pitää erikseen testauttaa, kuten mainittin. Ei tietoa onko äänevaiventaja niitä erikseen testattavia, tuskin on E-hyväksyntä on sitten ihan asia erikseen.
letkume Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kyllä sen ce-merkin saa laittaa mihin tahansa valmistamaansa laitteeseen, ja jos joku ce vaatimustenmukaisuus todistusta vaatii niin laitteen valmistajalla on 1kk aikaa laatia sellaanen. Noin niinkuin yleensä. Joitain tavaroita pitää erikseen testauttaa, kuten mainittin. Ei tietoa onko äänevaiventaja niitä erikseen testattavia, tuskin on E-hyväksyntä on sitten ihan asia erikseen. Hrmph.. CE merkintä on vakuutus vaatimustenmukaisuudesta. Eli kyllä ne testit pitää olla selvitetty etukäteen. Vaikka antaisit pöntölle vaatimustenmukaisuusvakuutuksen esim. koriste-esineeksi, niin siitäkin pitää olla tieto ettei ole terveydelle vaarallisia aineita. Tosin, jos mittaat siitä autosta desibelit ja ne menevät euronormeihin...
Hurja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Hrmph.. CE merkintä on vakuutus vaatimustenmukaisuudesta. Niin, valmistaja vakuuttaa että vaatimukset täyttyy, mutta ne testit kerkeää tehdä (yleensä) sinä 1kk aikana kun valmistajan tulee näyttää toteen etttä ne täyttyy.. siis JOS kukaan tulee sitä CE todistusta vaatimaan. Paljon on maailmalla tavaraa eri firmoista ce-merkittynä ilman ainuttakaan testiä
letkume Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Niin, valmistaja vakuuttaa että vaatimukset täyttyy, mutta ne testit kerkeää tehdä (yleensä) sinä 1kk aikana kun valmistajan tulee näyttää toteen etttä ne täyttyy.. siis JOS kukaan tulee sitä CE todistusta vaatimaan. Paljon on maailmalla tavaraa eri firmoista ce-merkittynä ilman ainuttakaan testiä Mitäs sitten teet jos ei vaatimukset täyty?
Cosa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Mitäs sitten teet jos ei vaatimukset täyty? Tää se mun pointti oli. Ne vastuut sen jälkeen, jos jotain sattuu/löytyy, on olemassa. Mä olen ollut valmistuttamassa melkoisen läjän tuotteita, enkä mihinkään hyväksy CE-merkintää, ellei tuote oikeasti niitä ehtoja täytä. Mutta, netissä saa esittää totena ihan mitä itse haluaa. Lukija ottaa vastuun
repa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Seuraavaksi joku sanoo: Moon oikiaas tootte vääräs...
Hurja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Tää se mun pointti oli. Ne vastuut sen jälkeen, jos jotain sattuu/löytyy, on olemassa. Mä olen ollut valmistuttamassa melkoisen läjän tuotteita, enkä mihinkään hyväksy CE-merkintää, ellei tuote oikeasti niitä ehtoja täytä. Mutta, netissä saa esittää totena ihan mitä itse haluaa. Lukija ottaa vastuun No enhän minä sitä väitäkkään etteikö se valmistaja oo vastuussa siitä että tuote vastaa vaatimuksia. Tottakai valmistaja vastaa seuraamuksista. Olettamuksena tässä oli että tuote vastaa vaatimuksia. Kukaan ei tule mitään testejä vaatimaan ja voit sen ce merkin tunkea vaikka anuksees. Jos joku homo tulee vaatimaan ce vaatimustenmukaisuus todistusta niin sulla on 1kk aikaa sitä persettäs testailla ja dokumentoida ja toimittaa se todistus. Opettele lukemaan. Repan mieliksi: moon oikias!
repa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole kysymys CE-merkistä vaan tarvikevaimentimen E-hyväksynnästä. Toivon etteivät Jk ja JP ajaudu ilmiriitaan tämän topikin takia, peace ystävät peace Alkuperäisessä vaimentimessa ei Metroauton mukaan ole E-hyväksyntä stanssausta, mutta koska auto on EY-tyyppihyväksytty sillä alkuperäisellä vaimentimella, se kelpaa. ELI: älä muuta vuoden 2000 jälkeen ensirekisteröityyn euroopan ulkopuolella valmistettuun autoon ilman E-hyväksyntää olevaa äänenvaimenninta äläkä vie autoasi ainakaan A-katsastusasemalle. Jospa päättäisimme tämän keskustelun toistaiseksi tähän. Kerron kylä kuinka asia aikanaan ratkeaa.
letkume Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole kysymys CE-merkistä vaan tarvikevaimentimen E-hyväksynnästä. Toivon etteivät Jk ja JP ajaudu ilmiriitaan tämän topikin takia, peace ystävät peace Alkuperäisessä vaimentimessa ei Metroauton mukaan ole E-hyväksyntä stanssausta, mutta koska auto on EY-tyyppihyväksytty sillä alkuperäisellä vaimentimella, se kelpaa. ELI: älä muuta vuoden 2000 jälkeen ensirekisteröityyn euroopan ulkopuolella valmistettuun autoon ilman E-hyväksyntää olevaa äänenvaimenninta äläkä vie autoasi ainakaan A-katsastusasemalle. Jospa päättäisimme tämän keskustelun toistaiseksi tähän. Kerron kylä kuinka asia aikanaan ratkeaa. Saitko tuon paperilla Metrosta? Katsarin keissi perustuu tuohon "hyväksymishetkellä e hyväksytyt osat". Jos ei pöntössä ole ollut vuonna 2000 e merkkiä, niin putkistosi menee pykälän 9 mukaan. Eli saa muuttaa.
Cosa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 No enhän minä sitä väitäkkään etteikö se valmistaja oo vastuussa siitä että tuote vastaa vaatimuksia. Tottakai valmistaja vastaa seuraamuksista. Olettamuksena tässä oli että tuote vastaa vaatimuksia. Kukaan ei tule mitään testejä vaatimaan ja voit sen ce merkin tunkea vaikka anuksees. Jos joku homo tulee vaatimaan ce vaatimustenmukaisuus todistusta niin sulla on 1kk aikaa sitä persettäs testailla ja dokumentoida ja toimittaa se todistus. Opettele lukemaan. Repan mieliksi: moon oikias! No, turha kinata, kun et selvästikään oikeasti tiedä. Ja taas tuli todistettua sun henkinen aikuisuutesi. Ihailtavaa Repalle tsemppiä. Yritä kestää vaikka kaikenmoiset törpöt sekoilee sun asiallisessa ketjussa.
repa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Saitko tuon paperilla Metrosta? Katsarin keissi perustuu tuohon "hyväksymishetkellä e hyväksytyt osat". Jos ei pöntössä ole ollut vuonna 2000 e merkkiä, niin putkistosi menee pykälän 9 mukaan. Eli saa muuttaa. Auton EY-tyyppihyväksynnässä on kirjattu millainen pakoputkijärjestelmä autossa on. Alkuperäisosissa ei tarvitse siksi olla E-hyväksyntämerkkiä, vain ja ainoastaan tarvikeosissa pitää olla. Ja saa muuttaa tilalle tuohon automalliin sopivaksi todistettavan E-hyväksynnällä varustetun tarvikeäänenvaimentimen. Ja Metrosta ei juuri apua ollut...
Hurja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 No, turha kinata, kun et selvästikään oikeasti tiedä. Ja taas tuli todistettua sun henkinen aikuisuutesi. Ihailtavaa Repalle tsemppiä. Yritä kestää vaikka kaikenmoiset törpöt sekoilee sun asiallisessa ketjussa. Kaks asiaa kohta yks; Näin on tällä alalla millä minä toimin. Kohta kaks: henkiseen aikuisuuteen vedottu, pelaanko minä vuorostani natsikortin? bonus kohta: Repalle tsemppiä
NymiS Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Auton EY-tyyppihyväksynnässä on kirjattu millainen pakoputkijärjestelmä autossa on. Alkuperäisosissa ei tarvitse siksi olla E-hyväksyntämerkkiä, vain ja ainoastaan tarvikeosissa pitää olla. Ja saa muuttaa tilalle tuohon automalliin sopivaksi todistettavan E-hyväksynnällä varustetun tarvikeäänenvaimentimen. Ja Metrosta ei juuri apua ollut... Voi kiesus mitä leikkimistä... Eihän siinä alkuperäisessäkään ole E-Merkkiä joten kai se on sama mikä siellä on jos vaan etäisestikkin muistuttaa alkuperäistä.
Senior Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Voi kiesus mitä leikkimistä... Eihän siinä alkuperäisessäkään ole E-Merkkiä joten kai se on sama mikä siellä on jos vaan etäisestikkin muistuttaa alkuperäistä. Ja onpa huippuhyvä muisti katsureilla ....
Fenix Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Monta kertaa repa olet katsastanut camaron kyseisellä pöntöllä ilman probleemia? Vaikka oletkin periaatteen mies niin itse ainakin vaihtaisin katsastus pöntön tilapäisesti ja en tekisi omasta elämästä hankalampaa, kun se vie vain sen puolituntisen.
letkume Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Auton EY-tyyppihyväksynnässä on kirjattu millainen pakoputkijärjestelmä autossa on. Alkuperäisosissa ei tarvitse siksi olla E-hyväksyntämerkkiä, vain ja ainoastaan tarvikeosissa pitää olla. Ja saa muuttaa tilalle tuohon automalliin sopivaksi todistettavan E-hyväksynnällä varustetun tarvikeäänenvaimentimen. Ja Metrosta ei juuri apua ollut... No minä tulkitsen lakia niin, että vain ne e hyväksytyt osat on e ja muut on normipykälien mukaan. Mun autosta saa orggisvaimentajan jos tuo borlan vaihdossa "Lisäselvitys koskien A-katsastuksen hylkäyspäätöstä. Auton EY-tyyppihyväksynnässä ei ole erikseen määritelty pakoputkiston rakennetta, joten pakoputkiston rakennetta voi muuttaa pykälän 9 mukaisesti."
repa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 No minä tulkitsen lakia niin, että vain ne e hyväksytyt osat on e ja muut on normipykälien mukaan. Mun autosta saa orggisvaimentajan jos tuo borlan vaihdossa "Lisäselvitys koskien A-katsastuksen hylkäyspäätöstä. Auton EY-tyyppihyväksynnässä ei ole erikseen määritelty pakoputkiston rakennetta, joten pakoputkiston rakennetta voi muuttaa pykälän 9 mukaisesti." Hetkinen, tuo näyttää mielenkiintoiselta, mistäs tuo teksti on lainattu? Kun sen laittaa kokonaan googlen hakuun, tulee vaan viittauksia mopoautoihin, ei oikeisiin autoihin tai sitten mä en vaan osaa... Minusta asia olisi järjen kanssa ajatellen juuri niin, että jos päästöt ja desibelit pysyy normien sisällä, niin takavaimennin saa olla vaikka pinkkiä sinkkiä. Kaipaan jotain jonka laittaisn A-katsastuksen nielemään purematta... Borla on muuten niin hyvä vaimennin, että se monen vuoden ikäisenäkin kiiltää auton pohjassa niin pahasti katsastusimmun silmään, että tyhmä luulee sitä just asennetuksi. Miljoonan mailin takuu En luovu siitä.
letkume Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Hetkinen, tuo näyttää mielenkiintoiselta, mistäs tuo teksti on lainattu? Kun sen laittaa kokonaan googlen hakuun, tulee vaan viittauksia mopoautoihin, ei oikeisiin autoihin tai sitten mä en vaan osaa... Minusta asia olisi järjen kanssa ajatellen juuri niin, että jos päästöt ja desibelit pysyy normien sisällä, niin takavaimennin saa olla vaikka pinkkiä sinkkiä. Kaipaan jotain jonka laittaisn A-katsastuksen nielemään purematta... Borla on muuten niin hyvä vaimennin, että se monen vuoden ikäisenäkin kiiltää auton pohjassa niin pahasti katsastusimmun silmään, että tyhmä luulee sitä just asennetuksi. Miljoonan mailin takuu En luovu siitä. On jonkin verran kokemusta kaiken näköisestä runoilusta, keksin siis päästäni. Periaatteessahan tuon lisäselvityksen voi kirjoittaa kuka tahansa. Jos on tarvittaavat numerot, lait ja pykälät niin ei pitäis olla paha nakki kirjailla uskottava lappu. Nimi alle jne, ja homma bueno. Periaatteessa tarttis olla se auton tyyppihyväksyntä itsessään, mutta ainahan senkin todistamisen voi nakittaa katsarille.
NymiS Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 On jonkin verran kokemusta kaiken näköisestä runoilusta, keksin siis päästäni. Periaatteessahan tuon lisäselvityksen voi kirjoittaa kuka tahansa. Jos on tarvittaavat numerot, lait ja pykälät niin ei pitäis olla paha nakki kirjailla uskottava lappu. Nimi alle jne, ja homma bueno. Periaatteessa tarttis olla se auton tyyppihyväksyntä itsessään, mutta ainahan senkin todistamisen voi nakittaa katsarille. E-hyväksytyissä autoissa (jossa E merkintä tyyppikilvessä) ei pitäisi tarvita mitään tyyppihyväksyntä papereita. Jos jotain tietoa kaivataan e-hyväksytystä autosta niin eikö se ole katsurin ongelma ettiä niitä. Itse olen välttänyt A-katsastusta vuodesta 2000 asti... 3 sivua vikalistaa ja ajoin silloin SUORAAN toiselle konttorille jossa tuli huomautus takavalojen sävystä ja leima paperiin. Mutta onnea nyt tuohon taisteluun
Guest SuS Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Itse olen välttänyt A-katsastusta vuodesta 2000 asti... Samaan päätynyt. KAIKKI omituisuudet ameriikan autojen katsastamiseen liittyen on tapahtuneet A-katsastuksessa, monelta muulta tullut ainakin täälläpäin sama kommentti.
Senior Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Borla on muuten niin hyvä vaimennin, että se monen vuoden ikäisenäkin kiiltää auton pohjassa niin pahasti katsastusimmun silmään, että tyhmä luulee sitä just asennetuksi. Miljoonan mailin takuu En luovu siitä. Naulan kantaan.
Kimi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Oletko ollut yhteydessä Autoliittoon? Luulisi että he olisivat kiinnostuneita tällaisesta tapauksesta.
pantera Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Oletko ollut yhteydessä Autoliittoon? Luulisi että he olisivat kiinnostuneita tällaisesta tapauksesta. Hoho Autoliitto on kiinnostuneita sun rahoista, ruskeakieliset laakkosmafian aisankannattajat Tekevät harrastajille enmmän vahinkoo kuin hyötyä
Juhani LS1 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Joo FHRA on edelleen se joka yrittää ajaa harrastajien etuja.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään