Msk383 Posted October 30, 2017 Author Posted October 30, 2017 Nojoo, vähän rajaa nyt sentäs Ajattelin jotain tälläistä, mutta suunnitelmat ehtivät varmaan muuttumaan monta kertaa ennen kuin päätöksiä tehdään..
GTATL Posted October 30, 2017 Posted October 30, 2017 Nojoo, vähän rajaa nyt sentäs Ajattelin jotain tälläistä, mutta suunnitelmat ehtivät varmaan muuttumaan monta kertaa ennen kuin päätöksiä tehdään.. Jes, alumiinia verkonpainon tilalle
Msk383 Posted October 30, 2017 Author Posted October 30, 2017 Jes, alumiinia verkonpainon tilalle ..and it will whistle..
Msk383 Posted November 1, 2017 Author Posted November 1, 2017 Perun puheeni, ei se ihan ruosteeton ollutkaan. Tehtaan liimamassan alta löytyi mitäpä muutakaan kuin sitä itseään..
Msk383 Posted November 1, 2017 Author Posted November 1, 2017 ..ja tälläistä taasen löytyy sen kovan hubbabubba-töhnän alta.. this is why we weld!
Msk383 Posted November 1, 2017 Author Posted November 1, 2017 Sitten, pari kysymystä raadille.. 1. Kotelosuojaus. Runkopalkit ja muutamat muut kohdat voisi suojata. Kannattaako tuo tehdä esim nyt ja millä aineilla tekisitte? Pitääkö runkopalkit saada pestyä sisältä vai riittääkö paineilmalla puhaltelu jonka jälkeen ruiskuttaa aineet sisään? Logistiikan kannalta suosin hyvinkään motonetia, joten jokin dinitrolin tuote varmaan kelpaisi, kö? 2. Saumojen suojaus. Millä aineilla ja missä järjestyksessä suojaisitte nuo hitsatut, paljaat saumat? Edelleen, se logistiikka.. 3. Pintaruoste. Miten ja millä pohjassa ja parissa muussa kohdassa oleva pintaruoste kannattaisi hoidella? 4. Kiveniskumassa. Lokareihin ja muihin arkoihin kohtiin pitäisi saada massa. Pitääkö vanha saada raavittua 100% pois vai pureeko massa jos pinnalla on pieniä epäpuhtauksia vanhoista jäämistä?
mikke Posted November 1, 2017 Posted November 1, 2017 Runkopalkkeja en kastelis jos ei oo ihan ehdotn pakko enkä ny keksi miks. dinitrolin ML sinne uittsin sisäpuolelle. pintaruoste paikat jos pystys puhaltaa puhtaaks et sais ruosteen mahollisimman tarkkaa pois ja sit joku 2k raskaankaluston runkomaali olis se mitä vetäsin tonne pohjaan kaikkiin hitsattuihin ja muuten paljaisiin paikkoihin ekana ja kori kitin sen päälle saumoihin. kiveniskumassa ottaa kii vaik olis vähä röpöö pohjassa mut paljaat paikat kannattaa maalata ennen massan levitystä. mut kaikki hitsautus hommat on syytä olla tehty ennen tätä läträystä ettei tuu vuh efektii
Msk383 Posted May 20, 2018 Author Posted May 20, 2018 Etenee . Nyt on proggis siinä vaiheessa, että koria pitää vedellä ulos ja sisään hiomista varten. Omaa olohuonetta kun ei kehtaa sotkea maalipölyllä, joten on hiottava ulkona.. Maalarikin on käynyt sitä pällistelemässä ja tavoite olisi saada maalattua loppukesästä jotta talvella voisi kasailla sisustaa.
Ilku Posted June 4, 2018 Posted June 4, 2018 Etenee . Nyt on proggis siinä vaiheessa, että koria pitää vedellä ulos ja sisään hiomista varten. Omaa olohuonetta kun ei kehtaa sotkea maalipölyllä, joten on hiottava ulkona.. Maalarikin on käynyt sitä pällistelemässä ja tavoite olisi saada maalattua loppukesästä jotta talvella voisi kasailla sisustaa.
Msk383 Posted September 2, 2018 Author Posted September 2, 2018 Onko tapahtunut mitään uutta projektin kanssa? Juu, pahoittelut vähästä postailusta. Täytyy laittaa kuvia sopivassa vaiheessa, mutta kori on nyt hiottu ja puhallettu kaikista vähistä ruostelaikuista, pistehitsattu, pohja sinkkimaalattu jonka jälkeen päälle on nykäisty 2k maali. Kivenisku- ja kotelosuojat on myös tullut laitettua. Sinällään helppo tuollainen ”lähes” ruosteeton kori jolla on ajettu vain n. 130tkm, mutta silti aika iso homma siinä oli. Pintaruostetta oli ehtinyt kertymään sinne tänne ja niiden jahtaaminen vei aikaa. Mutta jos nyt enää ruostuu, niin sitten saa ruostua! Seuraavaksi pohjatyöt oikeaa maalausta varten.
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Päivitystä jo tapahtuneista kuvien muodossa.. Tässä tiettyjä kohtia on hiekkapuhallettu ja sen näkee hiekkakertymistä siellä sun täällä. Onneksi mitään isompia ruosteita ei ollut, vaan pikemmin pinta- ja joitain laikkuruosteita. Puhallus oli kätevin tapa, koska ruosteet sijaitsivat veemäisissä paikoissa eikä pörrällä päässyt kaikkiin kiinni. Tervettä peltiä käytännössä, eikä mitään tarvinnut paikkalla. Hiomisen ja puhaltamisen jälkeen alkoi siivous, ja kätevin tapa päästä eroon hiekasta oli paineilma ja pölynimuri. Sinkkimaalia pistehitseillä vahvistettuihin saumoihin ja eteenpäin..
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Kori talliin ja pakollista huoltoa toiseen ameriikan ihmeeseen, kun katsastusmies alkoi vttuilemaan ylä- ja alapalloista. Niiden vaihtaminen ei ollutkaan ihan kevyin juttu kotipihalla, mutta siitä selvittiin milwaukeen lainatyökaluilla ja lavallisella kaljaa. On muuten alustan pultit hieman eri tiukkuuksilla tuollaisessa truckissa kuin henkilöautossa.. Samalla tuli fiksailtua helmat yms kiveniskemistä, ettei mopari alkaisi vaan ruostumaan..
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Niin sanotusti pohja on saavutettu, kun projektin suunta kääntyy vähentämisestä lisäämiseen. Tässä "lisääminen tarkoittaa, että koko pohja on ruiskusinkattu kauttaaltaan, saumoihin lisätty tuhti kerros sinkkiä pensselillä kuten edellisistä kuvista käy ilmi, sen kuivattua pari päivää on päälle maalattu 2k pohjamaali sisäpuoli huomioiden ja senkin päälle vielä musta 2k maali. Pohjaan tuli vetästyä dinitrolin kiveniskusuoja ja kaikkiin koteloihin sekä subframeihin saman merkin kotelosuoja. Ei pitäisi ruostua, mutta mistäs sen tietää muuta kuin kokeilemalla..
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Näistä kuvista näkee hyvin Jaken joskus noin 10v sitten tekemät subframet jotka ovat vihdoinkin löytäneet tiensä auton alle ja yhteydensä turvakaarien pääkaareen..
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Sisäpuoltakin tuli tosiaan lotrattua, mutta tuo "hieno" maalaus ei tule näkymään koska päälle tulee laminoitua hyshys-mattoa ja tavallinen päällystematto. Konehuonetta maalailin myös, ja kuvanoton jälkeen siistin saumoja yms reikiä dinitrolin mustalla koriliimalla sisältä että ulkoa..
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Aika ottaa kylmä olut käteen ja ihmetellä tekosia. Paljon siihen menikin aikaa mutta en hetkeäkään epäile, etteikö olisi kannattanut koska nyt kori on 100% ruosteeton, suojattu, maalattu ja vahvistettu kaarilla, subframeilla sekä saumojen pistehitsauksilla.
Msk383 Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Kun kori on laskettu alas grillistä takaisin dollyn päälle, on aika ottaa muut korin osat työnalle. Lokasuojat olivat päällisin puolin siistit, mutta tarkemmalla mulkkailulla niistäkin löytyi pintaruostetta. Lasimurskalla ongelmakohdat auki ja puhtaaksi! Jännä juttu, että vaikka maalipinta näytti hyvältä, niin pintaruoste oli vetäytynyt yllättävän syvälle ja laajalle maalipinnan alle, joten oli pakko puhaltaa laajemmin jotta sain kaiken kakan pois.. Yllättäen ruostetta löytyi kaikkien reikien ympäriltä, ja kummaltakin puolelta.. Nuo kuvissa näkyvät metallinastat ovat kuvissa vielä kiinni, kun vaimo oli nussinut tallista tarvittavat työkalut niiden katkaisuun, mutta ne veks ja puhallus niidenkin reikiin .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now