Jump to content

'88 Blackbird Mid Life Update


Msk383

Recommended Posts

Moottori tuli purettua atomeiksi ja mukava yllätys oli, että laakerit yms ovat ok kunnossa eikä lohkolle tarvitse tehdä mitään koneistuksia tms. Männät, veivit, kampura, laakerit kaikki ok ja öljypumppukin vaikuttaa tuoreelta joten alustavasti näyttää siltä, että pääsin alakerran suhteen helpolla. 
 

Uskollisena auton aiemmalle värimaailmalle tämäkin piti tietenkin maalata.. 

IMG_3610.jpeg

IMG_3608.jpeg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Moottori alkaa pikkuhiljaa olemaan kasassa ja seuraavaksi täytyy alkaa miettimään 4L80’n läpikäymistä.. Pakko avata ja katsoa mitä se on syönyt kun tuli ostettua sika säkissä. 
 

Projektia voi seurata täältä instasta

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MDQ4MDI1NDk1NTQ0OTE5?story_media_id=3245567606487364034&igsh=MWYybnI2aWVpZjB6NA==

 

Jos tuo megalinkki ei toimi, niin voi etsiä instagramista nimellä mp_1978_ ja sieltä ”blackbird”

685bf5c3-9e3a-47ff-9eb3-66b66f004ac3.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pitkästä aikaa pientä päivitystä tähänkin. Moottori on nyt paikoillaan ja luottokortti kuivumassa sillä tuli tilattua Amerikasta melkein kaikki mitä tarvitsee. 
 

- Sniper 2 ruisku + imusarja

- Sniper 2 4L80E vaihteiston ohjaus 

- 4L80E SS mega monster trans kit

- MSD LS sytkä + puolat + johdot jne

- Pakosarjat

- miljoonalla pikkunippeliä (antureita jne) ja johtoja

 
Holley Sniper 1 on toiminut täydellisesti tuossa ’78 bandiitissä joten päädyin uudempaan malliin tämän kanssa koska ominaisuudet ovat hyvät ja vaihteiston ohjaus sujuu samalla laitteella paketin pysyessä yksinkertaisena. Myös vaiva sekä hinta puoltaa valintaa vs perinteiset setupit ja onhan se nyt päheetä räplätä LS’n asetuksia kännykällä 🤭.

 

Sytkänä säädettävä MSD LS -boksi vaikuttaa olevan fiksuin omaan settiin mutta mitään käytännön kokemuksia siitä ei ole, joten katsotaan miten toimii Sniperin kanssa..

Truck-apulaitteet vaikuttavat sopivan scoopillisen kuitupellin alle 3rd gen -laturin kanssa, joten odotukset ovat korkealla ettei tarvitse alkaa ostamaan toisia apulaiterunkoja. Laturi ollut se ongelmakohta, mutta nyt pienemmällä 3rd gen laturilla tilaa näyttäisi jäävän noin 5cm. 

Nyt on ns. vedetty pitkä päätyyn ja lähdetty tohinalla perään joten takaisin ei voi enää kääntyä 😬.
 

PS. Ilkulta tuli myös hienot spacerit ja nyt BBS-paskakopiovanteet istuvat hienosti paikoilleen 💪.

 

Vielä täytyy sumplia lohkon ja vaihteiston sovitus, mutta eiköhän siihen jokin sopiva vetolevy/sovitepala löydy.

 

IMG_5880.jpeg

IMG_5890.jpeg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Myönnän, päivitykset ovat jääneet pitkälti tekemättä ja tunnustan syyllisyyteni. Mutta tässä tulee nyt jotain updatea tähän projektiin.

 

Moottori: istuu hyvin paikoillaan ja lähti ekalla yrittämällä käyntiin hyvin tyhjäkäynnillä käyden. Go Holley! 💪 Videopätkä ekasta käynnistyksestä löytyy IG’n puolelta.. 

 

Pakosarjojen sopivuuden ratkaisin siten, että tilasin kolme paria kiinalaisia LS-pakosarjoja a la 70e/pari ja sovittelin niistä parhaiten sopivat paikoilleen. Nyt on sitten kaksi sekaparia pakosarjoja seinäkoristeina ellei joku teistä halua ostaa niitä 😁. Jossain vaiheessa sitten y-putken tekoa ja kauhulla odotan ongelmia maavaran ja muun ahtauden aiheuttamia ongelmia.. 

 

Myös johtotyömaa tulee olemaan aikamoinen kun kaikki piuhat tulee siistittyä johtosuojien jne avulla piiloon ja järjestykseen.. Mutta kaikki ensin valmiiksi ja sitten vasta.

 

IMG_9462.thumb.jpeg.31713870adb09c7e63d28700dfd323d2.jpegIMG_9457.thumb.jpeg.1e3fe62e14252ebb7736496a9cde29c5.jpegIMG_9456.thumb.jpeg.20ae4642ebdc03bb8981eada7a3667cb.jpeg

IMG_9465.thumb.jpeg.f4eb0e270814c0226b29f5e5bc5011e3.jpeg

alustavasti näyttäisi olevan kohtuullisesti tilaa eikä mallailu osoittanut että ainakaan mitään isompaa hakkaamista ei vaihteistolle tarvitse tehdä, mutta saas nyt nähdä.. Vetolevy on adapterilla jotta 4l80’n saa istutettua short crankille. 
 

Jarrutkin alkavat kohta olemaan ilmausta vaille.. 

 

IMG_9455.thumb.jpeg.1ed57f51b88c78f7b7ae938891984c7e.jpeg

 

Sisusta: takapää alkaa olemaan paketissa ja vararenkaan paikalle asensin aktiivisubbarin pois silmistä ja b-palkkeihin päivitin 7x10 kaiuttimet sekä eteen kojetaulun sisään pikkuiset 4” tötteröt. Mankaksi tuli kosketusnäytöllinen Android-toosa jotta saan Sniperin ohjauksen Bluetoothin kautta kätevästi siihen. Keskikonsoli on työn alla ja vielä pitäisi hommata siihen TCI Outlaw-X tms shifteri. 
 

IMG_9459.thumb.jpeg.9b5ec05dd89af450ff968790d9c206ea.jpegIMG_9460.thumb.jpeg.fc1ed8dd94e00e625e20339b7bc3194d.jpeg

 

Vaihteisto: 4l80 tuli purettua atomeiksi kohta alkaa kasaus kun osat tulivat koneistamolta liukulaakerien vaihdosta. Oletan aika suolaista hommaa, mutta eiköhän tuon saa kasaan kunhan olutta on tarpeeksi jääkaapissa. Turbiini vielä puuttuu ja samalla uusi öljypumppu täytyisi tilata koska alkuperäinen oli hieman soiro. Vaihteiston kannatinpalkki tulee olemaan mielenkiintoinen sillä valmista en ole löytänyt ja mitä ilmeisemmin joudun tekemään uuden joko metritavarasta tai sitten muokkaamalla Spohnin 4th gen -palkkia..
 

IMG_9461.thumb.jpeg.33ef333d1be969bb3d357808d5e2fbdc.jpegIMG_9463.thumb.jpeg.4807ec849e08b278ed54ded8e7522a4e.jpeg

  • Like 5
  • Cheers 3
Link to comment
Share on other sites

On se.. siitä on aikaa kun kävin joskus sun tallil kattoo tätä pienen pojan unelmaa. Voiko se kohta liikkua?🤙😁

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, balez kirjoitti:

On se.. siitä on aikaa kun kävin joskus sun tallil kattoo tätä pienen pojan unelmaa. Voiko se kohta liikkua?🤙😁

Siitä on joo aikaa.. Teen tätä nyt siten miten töiltä jne ehdin ja aika näyttää onko tuo 2025 kesällä ajossa vai ei. En aio ottaa stressiä ja laitan talouden luonnollisesti edelle, mutta pyrin tekemään nyt jokaisena vapaapäivänäni jonkin asian valmiiksi. Niitä ei ole montaa kuukaudessa ja keväällä tiedän  että '78 tulee kuiskimaan että "aja vaan mulla äläkä koske tuohon nuorempaan h$oraan.."

  • Like 6
  • Cheers 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...