Jump to content

'88 Blackbird Mid Life Update


Msk383

Recommended Posts

  • 1 month later...

Pientä kittausta hionnan välissä. Ilmeisesti 80-luvulla kaikki toleranssit eivät olleet kohdillaan, sillä korista löytyi epämääräisiä muotoja kun suurennuslasilla alkoi katsomaan ja herkillä, pehmoisilla kätösillä tunnustelemaan. Vähän kittiä ja muotoilua, niin kyllähän se siitä kaareutui nätimmäksi.. Bensaluukkukin oli vähän painanut peltiä kuopalle, joten sekin piti tasoittaa. Täytyy jotenkin rajoittaa kannan aukeamista, ettei jatkossa kolauta kylkeen.

IMG_7267.JPG.39bc7fce33883e9daae6075e4765f9ce.JPG

IMG_7270.JPG.1f104653c03929431fb0067b1a065999.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eipä ihmeempiä, mitä nyt ekat osat lähtivät maalarin hellään huomaan. Väriksi tulee tietysti glitteripinkki, eiku, köh, MUSTA ilman mitään hileitä saati muita lisäaineita. Sen hengessä siivosin tankin pintaruosteista ja paskoista maalaten sen ainoalla oikealla sävyllä  m/.

314BEB54-4410-40B6-B806-EB12A5E6FA11.jpeg.740775277902c4d3874cce52dce6c481.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hinkkaväri pintaan hieman pitkin hampain omassa "olohuoneessa", mutta yllättäen talli jäikin ihan siistiin kuntoon ja kaikki meni nätisti  :-P.

IMG_8686.JPG.6f8be3db1fbfe345b4c62fa5dcdb271c.JPG

Link to comment
Share on other sites

..ja tänään sitten lihasvoimin kori lavetille ja moparin nokka kohti uunia, jossa se saa lämmitä yön yli. Huomenna tulee värit pintaan ammattilaisen toimesta. Tätä hetkeä on odotettu  \m/

IMG_8685.JPG.5b7bca54ee845f229588babb9f076bf1.JPG

Link to comment
Share on other sites

..ja tänään sitten lihasvoimin kori lavetille ja moparin nokka kohti uunia, jossa se saa lämmitä yön yli. Huomenna tulee värit pintaan ammattilaisen toimesta. Tätä hetkeä on odotettu  \m/

\m/ \m/ *clap*
Link to comment
Share on other sites

Yön yli kuivuttua ja lämmettyä kori puhdistettiin huolella ja aukot teipattiin umpeen, koska sisäpuolella oli jonkin verran irtolikaa jne jonka ei haluttu leijaileman maalattavalle pinnalle. Imurointiin, rasvanpoistoaineella lotraamiseen ja teippailuun kului reippaasti aikaa, mutta sitten päästiin asiaan ja pohjaväriä alkoi levittymään pinnalle  :-P.

IMG_8696.JPG.02fc848d4bebdf739786cf2c270c30c4.JPG

IMG_8701.JPG.17279ef7bf55484719ff2f6a4c9a78f8.JPG

Link to comment
Share on other sites

Pohjavärin kuivuttua pintaa käytiin vielä läpi mahdollisten virheiden takia ennen kuin varsinaista rallimustaa alettiin maalaamaan päälle. Muutama kerros väriä, kuivattelua, väriä, kuivattelua, epäkohtien viimeistelyä, väriä, kuivattelua ja sitä rataa.. Maali kun kuivui niin sitä mukaan se muuttui mataksi, joka jo sinällään olisi ollut porno väri omaan makuun, mutta vielä piti laittaa lakkaa päälle..

IMG_8703.JPG.d626c7c4ea113fbaee85b756c15d6146.JPG

IMG_8716.JPG.8dd9f671928f7b00183b1cc3ee80ccc4.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kun maalipinta oli viimeistelty täydelliseksi hiomalla epäkohtia sieltä mistä sitä piti, niin päälle ruikattiin reilusti lakkaa. Taas sama homma, lakkaamista, kuivattelua, lakkaamista, kuivattelua, lakkaamista.. Ja silleen meni koko päivä.

 

Se, etten itse alkanut maalaamaan autoa osoittautui täysin oikeaksi ratkaisuksi, sillä ammattilainen teki mahtavaa jälkeä johon en olisi itse todellakaan pystynyt. Kunnioitus ammattimaalareita kohtaan nousi kohisten, kun näin vierestä miten tinkimättömästi tuota hommaa tehtiin. On kyllä todella pikkutarkkaa ja korkeaa osaamista vaativa ala  *clap*.

 

Seuraavaksi kori saa kuivata tovin kunnes matka kohti kotitallia alkaa..

 

Alemmassa kuvassa valmis lopputulos  :-P

IMG_8713.jpg.ec01e5963bd5dd1b2eb13d529ec62c91.jpg

IMG_8748.JPG.66bb1b01e4eb9ede0b1ccdd887a60a9b.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tänään haettiin kori takaisin ykköspesään ja hyvinhän tuo istuu sisustukseen. Illemmalla kävin sitten hakemassa varastosta muutaman pahvilaatikon jonka sisällön levittelin lattialle.. Ja voi veenus tuota johtosarjaa.. Ei muuta kuin härkää sarvista ja nylkemään.

IMG_8819.JPG.b34cf9a1091a6ba4aac21c6c398115e0.JPG

IMG_8822.JPG.664c7d61d1022b4b72b88779a772835f.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mullon kans fiilis,että joskus pitäisi kyllä ylimaalata edes joku kiulu!  Tota nykyistä ei kyllä viitti pilata harjoituksilla :D  Hienoa jälkeä on maalari tehnyt kuvista päätellen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
9 tuntia sitten, Oiski kirjoitti:

Mitä kuuluu tälle SR-72 prototyypille?

 

Siellä tallissa mahtaa majailla toinen musta kapine mikä on vieny huomion viime vuodesta asti..... 😉

  • Firebird 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
5.9.2023 klo 10.09, BlackZ kirjoitti:

 

Siellä tallissa mahtaa majailla toinen musta kapine mikä on vieny huomion viime vuodesta asti..... 😉

Nojoo, myönnettäköön että vähän laiska olen ollut ja fiilistellyt vaan bandiitilla.. Mutta nyt kun se lähtee talviunille niin on aikaa huomioida tätäkin ja sen verran updatea, että tekniikkapuoleksi on valikoitunut Gen 4 moottori hyväksi havaitulla Holley Sniperilla jollainen on jo tuossa Bandiitissa. Vaihteistona toimii 4L80. Ehkä mä päivittelen tätä projektia taas joskus tänne mutta kiitos kysymästä 😁.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Tuossa tuo nyt tallissa on levällään ja intopinkeenä odottaa mitää edestä työnnetään sisään..


Kojetaulun voi kasata koska se ei ole minkään tiellä siinä vaiheessa kun tekniikkaa laitetaan paikoilleen. Jäätävä määrä johtoja yms ilman mitään muistikuvaa siitä miten ne menivät ja minne, mutta hyvä siitä tulee. Mittaristoon kaikki polttimot uusiksi ja pientä entisöintiä että näyttää nätiltä. 

 

4L80 tuli haettua hyvään hintaan (400e) ja jossain vaiheessa pitää purkaa pillereiksi ja katsoa mitä se on syönyt, tai jättänyt ulostamatta koska oli noin halpa turbiinin kera. Toimiva suoraan ajosta mukamas, mutta saas nähä.. Perusremppa, shiftkit + muut, vahvistus jne pitää kuitenkin tehdä.

 

Huomenna sitten siihen pääasiaan 😋

IMG_3407.jpeg

IMG_3410.jpeg

IMG_3394.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Moottorista sen verran, että menin kaverin kanssa V8only.comin mestoille Kirkkonummelle ja siellä alettiin käymään läpi eri vaihtoehtoja. Moottorit ovat pulloutteja tai muuten vain poistettu käytöstä, eli saattavat olla täysin paskana tai sitten vaan American Joe on vetänyt autonsa tolpan ympärille ja tekniikka laitettu kiertoon.

 

Anyway, moottoreita saasiellä vapaasti syynätä, öljypohjan avata, tsekata boroskoopilla rei’istä jne.. käytiin useampi yksilö läpi ja osasta näki selvästi että öljyt ovat tulleet pakopuolelta päivänvaloon joten ne skipattiin heti. Yhdessä oli kulumaa sylinteriputkessa, joten mäntä ehkä soirona jne..

 

Sitten löytyi yksilö, jossa oli vielä ”kunnostettu” tarra kyljessä. Ei muuta kuin öljypohja irti ja sieltä löytyikin neulalaakerin palasia mutta muuten kaikki sisuskalut näyttivät priimalta. Boroskoopilla ei näkynyt mitään ihmeellistä vaan pikemminkin intoa nostattavia hoonattuja sylinteriputkia.. Venakoppa irti ja vitosen vipan neulalaakeri oli kaput. ”Tää on mun!” ja mosa kyytiin. Kotona kannet jne irti sisältä paljastui juuri kunnostettu moottori jonka ainoa vika oli rikkinäinen keinuvivun neulalaakeri 😱
 

Jos joku etsii projektiinsa moottoria, niin vahva suositus mennä tuonne penkomaan Axelin maahantuomia myllyjä, sillä joukosta saattaa löytyä helmiä.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...