Jump to content

Pontiac Trans Am -78


Aukustus

Recommended Posts

3 tuntia sitten, Mika kirjoitti:

Meillä myös on Chevylle vastaava vakuutus LähiTapiolassa.

 

Otitko kerralla tyyliin 10 vuoden seisontavakuutuksen ku ei ole ajossa näkynyt....... 😂😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, BlackZ kirjoitti:

 

Otitko kerralla tyyliin 10 vuoden seisontavakuutuksen ku ei ole ajossa näkynyt....... 😂😂😂😂

Katotaan ensi kesänä liikkuuko vai ei 🤣 Saisi nyt nuo osat Hämeenlinnasta kotiin, niin päästään laittamaan paikoilleen ☺️

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kirjoitellaampas tännekin kuulumisia. Vein auton syksyllä kuntoarvion jälkeen talvisäilöön, enkä ole kuin kerran sitä joutanut käydä puuhastelemassa sen jälkeen paikan päällä. Eipä siinä toisaalta kyllä mitään isompaa olekkaan. Sisustan kasasin lähes loppuun, eli ovipahvit ja kynnyslistat jne. Ikkunalistat osoittautuivat kahta lukuunottamatta rosterilistoiksi, eli yritin niitä kiillottaa. Ei niitä vaan saa enää pelastettua, naarmut on niin syviä ja muutenkin listat joka suuntaan mutkalla. Pitänee siis tilata uudet listat jenkkilästä. Ihanan kallista moisista käikäleistä, ei 500€ riitä rahtien kanssa 😲 Pitää tutkailla mistä tilaan, Firebird Centralilla aika kömpelö se tilaushomma, kun ottavat hirveät rahtiennakot ja palauttavat sitten kun jaksavat, jos palauttavat.

Vanteet on odottaneet kontituspaikalla tyhjää konttia jo tovin, konteista uupelo. Eiköhän ne sieltä helmikuun aikana matkaan lähde.

Eilen tuli Oulun American Car Clubilta sähköpostia, että Pontiac on hyväksytty kevään Oulun American Car Showhun 🤠 Eli saa tässä jo heräillä tekemään loput vähäiset hommat alta pois, kevät tulee äkkiä!

Jos on jollakin hyväkuntoiset ikkunalistat joutilaana, niin olen kiinnostunut. Myös naarmuttomat sivulasit, etenkin kuskin lasi kiinnostaa ja sellaisia saa tarjota.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kyllä rosterilistan pitää olla todella huono ettei saa pelastettua  virheettömästi tai ainakin lähelle asti. 

 

Naputtelee takapuolelta painumat vähän ylös ja sitten hienolla viilalla tasaiseksi. Sen jälkeen jokusella eri karkeuden hiomapaperilla ja sen jälkeen mirkeliin silsallilaikka ja rosterin kiilloitukseen tarkoitettu hiomavaha, jota laikkaan.  

 

Aika nopeasti saa tehtyä jopa ihan virheetöntä jälkeä jos vaan listassa on vähänkään enemmän paksuutta jäljellä. Uudemmissa vehkeissä ovat kyllä aika ohuita jos vertaa vaikka 60 luvun vehkeissä oleviin, mutta yhden 68 Chevevellen todella huonot listat oikaisseena suosittelen kokeilemaan ennenkuin maksat taiwanilaisista roskista mitään. 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuli youtubesta kaivettua vähän paremmat tutorialit tuommosten oikeasti huonojen listojen entraamiseen. Liian hienot ja varovaiset on ollut aloituskarkeudet ja menetelmät mulla rosterille. Pitää hetki kerätä motivaatiota, josko nuo alkaisi fiksaamaan. Tai sitten on jollekkin urakka noista tarjolla rahaa vastaan. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tulee keväällä / alkukesästä nuo nykyiset snowflaket myyntiin. Luovutus vasta kun uusi rengassetti on auton alla, toivottasti viimeistään toukokuussa. 800€ kantturoissa pyörinyt vastaavissa hinnat, mitä välillä niitä myynnissä ollut. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Aukustus

 

spacer.pngPiti käydä Ponua morottamassa hänen talvipesässä, kaikki kunnossa 🙂 Otin listojen kiillotuksen kanssa vähän rajummat konstit käyttöön, nii alkoi homma tapahtumaan. Viilalla rajuimmat naarmut tasaiseksi, ja siitä 120 hiomapaperista hienompaan, aina kohti +1000 karkeuksia. Ei oo rosterin kiillotus hätäisen miehen hommaa, alumiinin sentään kohtuudella kiillottelee. Vanteet vieläkin jenkkilässä odottelee laivaa, nyt jo sentään kontissa ja satamassa. Jännäksi menee kerkeävätkö Suomeen ennen äitienpäivän American Car Showta Oulussa. Jos eivät kerkeä, niin perun varmaan oman osallistumisen, ellen jostain saa hienompia Pro Touring lainavanteita.

  • Like 2
  • Firebird 1
  • Cheers 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Aukustus

Ponu haettu talvisäilöstä ja talven pölyt huuhdottu pois. Nyt pääsi ensimmäistä kertaa kunnolla näkemään auringossa tuon värin, tykkään 🤠

 

Ponu1.jpg?img=img2048

ponu2.jpg?img=img2048

ponu3.jpg?img=img2048

 

Vielä vähän viimeistelyä, listojen asennusta yms ennen näyttelyä. Vanteet ovat kontissa vielä tulossa, mutta ensi viikolla pitäisi saapua.

  • Like 6
  • Firebird 4
  • Cheers 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, Anders kirjoitti:

Aivan s******n hieno väri!

kyllä 👍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Saakelin tyylikäs. 👌

Vanteiden väri myös melkein myötäilee teippauksen väriä. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Mason78

American car show’ssa bongattu tänään ja ai että oli komia. Vanteet👍🏻👍🏻👍🏻

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Mason78 kirjoitti:

American car show’ssa bongattu tänään ja ai että oli komia. Vanteet👍🏻👍🏻👍🏻

Komealta näytti livenä nähtynä 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aukustus

Pari edellistä viikkoa ennen näyttelyä sisälsi paljon viimeistelyhommia, niin ulos kuin sisällekkin.

Vanteet saapuivat viimeisellä viikolla ennen näyttelyä tiistaina, siitä suoraan rengasliike Savemaan ja kumit alle. Sattui yrittäjä itse olemaan volkkariharrastaja ja ymmärsi harrastajan kiireen ja kumit pyöräytettiin jouhevasti vanteille keskellä kiireisintä sesonkia. Siitä sitten tallille ottamaan selvää, sopiiko setti alle alkuunkaan vai menikö speksit ihan metsään. Alle meni että sujahti ja näyttääkin hyvältä omaan silmään.🤠 Kuvien aikaan oli takaiskareissa ilmapussit pinkeänä, niin oli siksi vähän korkeampi kuin lopullinen korkeus.

 

vanteet1.jpg?img=img2048

vanteet2.jpg?img=img2048

 

Ikkunalistat kiillottelin talven aikana ja niistä tuli ihan kelpo listat. Listojen asennusta jännitin melkoisesti etukäteen, mutta ainoastaan ovien ylälistojen kanssa joutui painimaan, ikkunalistat meni nätisti muovisilla klipseillä. Auto kävi huippufiksilla, jossa yrittivät sivulaseista hioa naarmuja vähemmäksi, mutta ei onnistunut. 50% sävykalvot laitettiin sivulaseihin samalla reissulla.

 

vanteet3.jpg?img=img2048

vanteet4.jpg?img=img2048

 

Ennen showta perusteellinen pesu kauttaaltaan, tie- ja talvipölyä, sekä sormenjälkiä joka paikka täysi.

 

pesu1.jpg?img=img2048

 

Auto valmistui messuille perjantaina klo 19, eli ei tullut kiirekkään 😄 Sisusta jutuista kerron myöhemmin lisää, kun ei paljon tullut niitä kuvattua.

 

 

n%C3%A4yttely1.jpg?img=img2048

n%C3%A4yttely2.jpg?img=img2048

 

Näyttelystä palkinnoksi tuli -70 luku Top 1, eli ei paremmin olisi voinut mennä! Hieno kruunu pitkälle projektille ja hienolle Oulun näyttelylle! Hommat jatkuu pienillä istuvuus hienosäädöillä, joille ei aika riittänyt ennen näyttelyä. Mutta ei näyttänyt haittaavan suuressa kuvassa 😅

  • Like 10
  • Firebird 2
  • Cheers 3
Link to comment
Share on other sites

z 28 jari

Näkyy olevan Bridgestonen potenzat(Re 050A)??,onko millaiset ajaa?

Link to comment
Share on other sites

Aukustus
Juuri nyt, z 28 jari kirjoitti:

Näkyy olevan Bridgestonen potenzat(Re 050A)??,onko millaiset ajaa?

Pitää paikkansa. On niin vähän kilometrejä alla (joitain kymmeniä), että täytyy palata aiheeseen myöhemmin. Simpukassakin niin reilusti väljää, että häiritsee kovasti tuntumaa. Pitää koittaa kiristää simpukkaa ensihätään, oliko tähän jokin ohje olemassa? 

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, Aukustus kirjoitti:

Pitää paikkansa. On niin vähän kilometrejä alla (joitain kymmeniä), että täytyy palata aiheeseen myöhemmin. Simpukassakin niin reilusti väljää, että häiritsee kovasti tuntumaa. Pitää koittaa kiristää simpukkaa ensihätään, oliko tähän jokin ohje olemassa? 

Onhan siihen, simpukka kiristetään rattiakselin sisäänmenon kohdalla olevasta renkaasta/"mutterista", jossa on kaksi reikää. Ensin löysätään lukitusmutteri, joka ei näytä mutterilta vaan taivutellulta pelliltä. Sitten kiristetään pyöreä mutteri reikien avulla pohjaan ja käännetään 12 mm takaisinpäin. Sitten peltinen lukitusmutteri takaisin. 

Link to comment
Share on other sites

Aukustus

Kiitos! Elikkäs rattiakseli irti ja sitten mahtuu homman tekemään. Pitää kokeilla tuo jippo ennen kuin uutta alan tilailemaan, jos uuden joutuu tilaamaan niin taidan ottaa nopeammalla ohjauksella.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...