BlackZ Posted February 25, 2023 Posted February 25, 2023 20 tuntia sitten, sirkus kirjoitti: Saa toki maksaa vaan melkosesti https://www.summitracing.com/parts/uis-8011110-01/make/pontiac/model/firebird/year/1978 Miten lie näissä 2gen F-bodyissa toimii? Kaverin tuttu laitto 1970 Chargeriin ja muuttu ihan paskaksi ajaa, on tekemässä vaihoksen takasi.
F350 Posted February 25, 2023 Posted February 25, 2023 6 tuntia sitten, BlackZ kirjoitti: Miten lie näissä 2gen F-bodyissa toimii? Kaverin tuttu laitto 1970 Chargeriin ja muuttu ihan paskaksi ajaa, on tekemässä vaihoksen takasi. Ja tuon alkuperäisenkin saa kyllä välyksettämäksi, kun tietää mitä tekee 1
vwg4 Posted February 25, 2023 Posted February 25, 2023 26 minuuttia sitten, F350 kirjoitti: Ja tuon alkuperäisenkin saa kyllä välyksettämäksi, kun tietää mitä tekee Simpukan korjaus tosiaan onnistuu kotikonstein. 🤔
Laszlo Posted February 25, 2023 Posted February 25, 2023 Ja korjaako niitä enää kukaan. Vai meneekö romukoppaan ja ATK:lla tilataan uutta ameriikoista.
Mynttinen Posted February 26, 2023 Posted February 26, 2023 25.2.2023 klo 11.13, BlackZ kirjoitti: Miten lie näissä 2gen F-bodyissa toimii? Kaverin tuttu laitto 1970 Chargeriin ja muuttu ihan paskaksi ajaa, on tekemässä vaihoksen takasi. Varovasti on muutoksia tehtäviä, kaikki vaikuttaa kaikkeen pyöränkulmissa. Raidetangon korkeudet suhteessa raidepäitten korkeuteen, eteisyydet kiinnityksessä vrt rqidepäihin, bumbsteering jne. Mutta laitettavissa varmaan. On aika arvokas tuo omapaketti mutta siihen voisi rakentaa meikäläisittäin yleisemmällä hammastangolla jos kestää sen olevan joku muu kuin jenkkiosa. Kaveri puuhaa aika paljon noitten alustanosien ja ohjauksen kanssa. Kunhan omat vehkeet siinä vaiheessa niin täytyy tutkia voisiko noista tehdä "pakettia" jos niille kysyntää.
BlackZ Posted February 27, 2023 Posted February 27, 2023 15 tuntia sitten, Mynttinen kirjoitti: Varovasti on muutoksia tehtäviä, kaikki vaikuttaa kaikkeen pyöränkulmissa. Raidetangon korkeudet suhteessa raidepäitten korkeuteen, eteisyydet kiinnityksessä vrt rqidepäihin, bumbsteering jne. Mutta laitettavissa varmaan. On aika arvokas tuo omapaketti mutta siihen voisi rakentaa meikäläisittäin yleisemmällä hammastangolla jos kestää sen olevan joku muu kuin jenkkiosa. Kaveri puuhaa aika paljon noitten alustanosien ja ohjauksen kanssa. Kunhan omat vehkeet siinä vaiheessa niin täytyy tutkia voisiko noista tehdä "pakettia" jos niille kysyntää. Tuosta "bump steeringistä" just vissii oli se suurin epätyytyväisyys tässä kyseisessä Chargerin tapauksessa.
markoyt Posted March 1, 2023 Posted March 1, 2023 Itellä on molemmissa f-bodyissa tuo "nopea" 2.5 kierroksen simpukka....tuossa T/A:ssa vakiona kun WS6.Menee kuin mikroauto ja on tarkka kun kaikki kunnossa. Iso merkitys on renkailla,vanteiden offsetillä ym.Auraus ja etu offset yhdessä esim liian jäykkien takajousien kanssa saa ajotuntuman muuttumaan ihan hirveäksi kun ajat pikku heittoon tai kuoppaan....ja vielä välys simpukassa;väärin kiristetty tai kuoleutuneet/väärät etujouset nii se ei muuta tarvi.....Iso ero on myös tuolla hitaammalla ja nopealla simpukalla keskenään....en nyt laita tarkkoja kierrosmääriä tai välityksiä tähän nii ei mee väärin näissä ku on vm erojakin... 2
Aukustus Posted March 4, 2023 Author Posted March 4, 2023 1.3.2023 klo 05.26, markoyt kirjoitti: Itellä on molemmissa f-bodyissa tuo "nopea" 2.5 kierroksen simpukka....tuossa T/A:ssa vakiona kun WS6.Menee kuin mikroauto ja on tarkka kun kaikki kunnossa. Iso merkitys on renkailla,vanteiden offsetillä ym.Auraus ja etu offset yhdessä esim liian jäykkien takajousien kanssa saa ajotuntuman muuttumaan ihan hirveäksi kun ajat pikku heittoon tai kuoppaan....ja vielä välys simpukassa;väärin kiristetty tai kuoleutuneet/väärät etujouset nii se ei muuta tarvi.....Iso ero on myös tuolla hitaammalla ja nopealla simpukalla keskenään....en nyt laita tarkkoja kierrosmääriä tai välityksiä tähän nii ei mee väärin näissä ku on vm erojakin... Itsellä myös tuo nopeampi simpukka tulossa, kunhan saan harrastekassaan täytettä, kun muutakin pitää ottaa samaan ostoskoriin. Täytyy sanoa, että onneksi kerkesin auton rakentaa "valmiiksi" ennen tätä inflaatiopiikkiä. Ei jää samallain rahaa harrastuksille, kuin vielä reilu vuosi sitten ja sitä aiemmin 😅 3
Aukustus Posted May 16, 2023 Author Posted May 16, 2023 Heti kauden kärkeen sain vaihdettua alustaan uudet takajouset, sekä iskarit joka nurkkaan. Iskarit olikin aiheellista vaihtaa, kun jokainen niistä osoittautui rikkinäiseksi. Takajouset on 2" madaltavat, mutta vanhat oli sen verran löysät, että todellinen madallus oli 15mm vanhoihin verrattuna. Iskari- ja jousiremontin tuloksia kun lähdin kadulle testaamaan, niin heti alkuun piti pysähtyä tankille, että saa tuoretta bensaa vanhojen sekaan. Tankkauksen jälkeen startti ei jaksanutkaan enää pyörittää moottoria käyntiin. Siinäpä sitten nolona työnsin Pontiacin sivuun ja odottelin puoli tuntia, josko moottorin jäähdyttyä lähtisi tulille, mutta turhaan. Ei kun hinuria tilaamaan, onneksi vakuutukset on kunnossa 😁 Startti oli osoittanut tehottomuutta tuon moottorin kanssa jo uudesta asti, mutta nyt tuli tunnit täyteen lopullisesti. Ostin sitten powermasterin välitetyn startin, jossa lupaillaan starttivoimaa jopa 16:1 puristuksiin saakka, Ponussa vähän reilu 10:1. Nyt pyörii kuin singeri, oli kylmä taikka kuuma moottori 😀 5
F350 Posted May 18, 2023 Posted May 18, 2023 Mulla oli powermaster startti ja oman kokemuksen perusteella en suosittele kyllä kenellekkään, toivottavasti sulla toimii/kestää, toki eri malli. Itselle laitoin Corveten välitetyn startin ja ihan eri planeetalta kuin powermaster. 2
Aukustus Posted May 24, 2023 Author Posted May 24, 2023 18.5.2023 klo 08.49, F350 kirjoitti: Mulla oli powermaster startti ja oman kokemuksen perusteella en suosittele kyllä kenellekkään, toivottavasti sulla toimii/kestää, toki eri malli. Itselle laitoin Corveten välitetyn startin ja ihan eri planeetalta kuin powermaster. Taisi olla powermaster tuo mun edellinen starttikin, mutta se nyt oli tosiaan jo lähtöjään ihan kapasiteettinsa rajoilla, kuumana laiskasti pyöritti. Ei auttanut eden lämpösuoja. Oiskohan se 3 vai 4 kesää kerennyt olla paikallaan. No toivotaan, että jos ongelmia tulee tämän kanssa, niin se tapahtuisi takuuaikana.
Aukustus Posted August 21, 2023 Author Posted August 21, 2023 Kesä on mennyt ajellessa, vailla suurempia murheita taikka muita remppailuja. Keväällä vaihdetut uudet takajouset + iskarit joka nurkkaan toivat helpotuksen perän pompotukseen sutiessa. Eli nyt piirtää kahta raitaa pomppimatta 🤪 Sytytystulppia tykkää syödä kesän mittaan niin, että pari sarjaa kesässä niitä menee 😑 Matkakulutus on noin 22l/100km 80-90 vauhdillakin, joka 3,42 perästä huolimatta on reilun puoleinen. Jatkoksi random kuvia kesän ajalta. 10
Aukustus Posted October 26, 2024 Author Posted October 26, 2024 Siitäpä loppukesän kuvauksia, JA TUOTA 🤦😁 8
selli Posted October 26, 2024 Posted October 26, 2024 8 tuntia sitten, Aukustus kirjoitti: Siitäpä loppukesän kuvauksia, JA TUOTA 🤦😁 Hyvä toteutus itse klipissäkin. Ja tietty kaarahan on pelkkää hunajaa! Well done 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now