Jump to content

350cid "Crate engine nro. 880": laahuri TBi nokan vaihto kireämpään!

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mun moottorista löyty tällaiset merkinnät öljynsuodattimen yläpuolelta:

880

41

N

Mikäs moottori tossa nyt on ku se on ollu vähä arvoitus? Muita merkintöjä en löytäny. Tuo "880" lukee myös molemminpuolin suurinpiirtein keskellä lohkoa ylösalaisin...

EDIT:

Aiheen nimi muutettu paremmin käsiteltävää aihetta vastaavaksi! :)

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• BlackZ

38

• TransNAM

9

• Nova

7

• F350

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Näin sanoo:

10243880 350 95-00 GenI crate motors and "ZZ4", roller cam, one piece rear seal

http://www.troublecodes.net/technical/sbchev.shtml

Eli se valunumero (...n loppuosa) on siellä keskellä lohkoa.

Kyllä! Noin sen pitäski olla, -99 tuohon on vaihdettu tehdas uusi moottori kuittienki mukaan. Mitäs tuo ZZ4 tarkoittaa? Ja rullanokka tossa nyt ilmeisesti on, mutta mistä tiedän että millaisella nokalla (truck, TBi, TPi...) tuo on??

Kirjoitettu

Ei taida nokka selvitä kun kattomalla se nokan numero...

Ellei sit jossain kuitissa lue.

Ainakin Summit myy useampaakin ZZ4 konetta mitälie tarkoittaa... Taitaa olla jotenkin "parempi" kone...

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntt=zz4&x=0&y=0&searchinresults=false&Ntk=KeywordSearch&DDS=1&N=115

Rullanokka on ollu F-bodyssa jo 87 lähtien ainakin tpi-ssä. Uusia koneita saanee edelleen laahurilla.

Kirjoitettu

Ei taida nokka selvitä kun kattomalla se nokan numero...

Ellei sit jossain kuitissa lue.

Ainakin Summit myy useampaakin ZZ4 konetta mitälie tarkoittaa... Taitaa olla jotenkin "parempi" kone...

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntt=zz4&x=0&y=0&searchinresults=false&Ntk=KeywordSearch&DDS=1&N=115

Rullanokka on ollu F-bodyssa jo 87 lähtien ainakin tpi-ssä. Uusia koneita saanee edelleen laahurilla.

Eli eikö tuo oo välttämättä rullanokalla..? :o

Kirjoitettu

Ainakin Summitin myymät koneet on rullalla.

Taitaa olla 4-pulttinen alakerta.

Kertokaas joku mitä ZZ4 tarkoittaa!!!??

Kirjoitettu

Kattokaas www.sdpc2000.com. ZZ4 355 hp ja rullanokka löytyy. Ei paha!

Kirjoitettu

noissa tällä hetkellä myytävissä ZZ4 koneissa näyttäs olevan lähes kaikissa alukannet, eikös sulla BlackZ ole valurautaset? ZZ4 näyttää olevan jonkinlainen yleisnimi tuollaiselle kohtuu tehokkaalle kombinaatiolle, noita on myynnissä monella valmistajalla. Taitaa olla purkuhomma edessä, jos haluaa varmuuden nokasta.

Kirjoitettu

noissa tällä hetkellä myytävissä ZZ4 koneissa näyttäs olevan lähes kaikissa alukannet, eikös sulla BlackZ ole valurautaset? ZZ4 näyttää olevan jonkinlainen yleisnimi tuollaiselle kohtuu tehokkaalle kombinaatiolle, noita on myynnissä monella valmistajalla. Taitaa olla purkuhomma edessä, jos haluaa varmuuden nokasta.

Aivan. Ite huomasin saman homman et nuo paketit on alukansilla, tää on ostettu 1998 ja ainaki mulla on valurautakannet. Mikähän kokoonpano mulla oikeen on tuolla kannen alla, ei sieltä kuitenkaa irronnu ku takarenkailta 222hv / 533Nm...

Kirjoitettu

Onhan siinäkin jo reilusti vakiopannua enempi...

Yli 260 konekaakkia :D On kait ne kokoonpanot muuttunut 8 vuodessa...

Kirjoitettu

Onhan siinäkin jo reilusti vakiopannua enempi...

Yli 260 konekaakkia :D On kait ne kokoonpanot muuttunut 8 vuodessa...

Onhan siinä, mutta onhan tossa melkoisesti kaikkia pikkumuutoksiakin, joten ihmetyttää mikä oikein ahistaa... :o Ei ainakaan kulunu oo tuo kone, ku jotain n. 70tkm sillä on ajettu "eläissään"...

Kirjoitettu

Nokkahan se määrittelee tosi paljo koneen käytöstä, eli se kannattaa kyllä selvittää, että mikä sinne on laitettu.

Kirjoitettu

Aivan. Ite huomasin saman homman et nuo paketit on alukansilla, tää on ostettu 1998 ja ainaki mulla on valurautakannet. Mikähän kokoonpano mulla oikeen on tuolla kannen alla, ei sieltä kuitenkaa irronnu ku takarenkailta 222hv / 533Nm...

Vaikuttaa truck koneelta ( TBI ), ja silloin todennäköistä on erittäin mieto laahurinokka. Tuo lohko on ns. hevidutu lohko ja samaa on käytetty Corvettessa. 14093638 lohko pitäisi olla sama.
Kirjoitettu

Vaikuttaa truck koneelta ( TBI ), ja silloin todennäköistä on erittäin mieto laahurinokka. Tuo lohko on ns. hevidutu lohko ja samaa on käytetty Corvettessa. 14093638 lohko pitäisi olla sama.

Eli sillon tuo ei olis rullanokallako? Ja tuonko pitäs olla myös 4-pulttinen?

Kirjoitettu

Jos tuohon mun laittamaan linkkiin on uskominen niin rullanokka, 2/4 pulttinen (eli jompikumpi) mutta eikös truck-koneet oo 4-pulttisia...

Mulla ois ehkä joutilas 5.7 tpi nokka...207/213

Ei muuta kun atomeiks niin näkee mitä on syöny ;D

edit: Sekoilin välillä sen nokan kanssa... roller-cam siellä lukee...

Kirjoitettu

Jos tuohon mun laittamaan linkkiin on uskominen niin rullanokka, 2/4 pulttinen (eli jompikumpi) mutta eikös truck-koneet oo 4-pulttisia...

Mulla ois ehkä joutilas 5.7 tpi nokka...207/213

Ei muuta kun atomeiks niin näkee mitä on syöny ;D

edit: Sekoilin välillä sen nokan kanssa... roller-cam siellä lukee...

No nokka olis tarkoitus ostaa tässä lähiaikoina, mutta vaikeuttaa nyt vaan pirusti tota hommaa ku ei varmalla tiedä onko rullanokalla vai laahaavalla toi... :o Niin ja tarkoitus on laittaa vakionokkaa huomattavasti kireämpi ;)

Kirjoitettu

Soittelin ton ex omistajalle ja alkaahan se mysteeri selviämään. Oli sitä mieltä ja muisteli, että tuo on tosiaan Truck-lohko, eli TBi:lle tarkoitettu lohko ja että siellä olis laahava nokka! Ja siltähän se vaikuttais teho-/vääntökäyrienki perusteella. Sepä saattaa vaikka herätä henkiin ku vaihtaa kireämmän nokan (nythän on vakio TPi:täki lievemmällä nokalla) ;D 8)

Nyt olisikin pari uutta kysymystä:

- Voiko tuon muuttaa rullanokalle (käsittääkseni voi) ja mitä kaikkea siihen hommaan tarvii ja mitä ne osat nokan lisäksi noin suurinpiirtein maksaa?

- Millainen tehonlisäys noin suurinpiirtein voi olla odotettavissa kun vaihdan ton TBi nokan johonki melko kireään rullanokkaan? 8)

Kirjoitettu

Laahurista rullaan vaihto olettaen että on "uudempi" lohko jossa pultinreiät keskellä nokan päällä sille pidikepellille. Sulla mahtais olla kun valunumeron mukaan "roller".

nokka

nostajat

nostajien pidikkeet 8kpl

Pidikkeitten pidikepelti

En ole varma jakopäästä ja tönäreistä

Ainakin Summit myy sarjaa jossa on muut hilppeet paitsi nostajat ja nokka.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2D08%2D1000&N=4294908216+4294840138+4294889107+4294925232+4294924497+4294851735+115&autoview=sku

rullakoneisto.jpg}

Kirjoitettu

Laahurista rullaan vaihto olettaen että on "uudempi" lohko jossa pultinreiät keskellä nokan päällä sille pidikepellille. Sulla mahtais olla kun valunumeron mukaan "roller".

nokka

nostajat

nostajien pidikkeet 8kpl

Pidikkeitten pidikepelti

En ole varma jakopäästä ja tönäreistä

Ainakin Summit myy sarjaa jossa on muut hilppeet paitsi nostajat ja nokka.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2D08%2D1000&N=4294908216+4294840138+4294889107+4294925232+4294924497+4294851735+115&autoview=sku

No joo, jos tosiaan muuta ei tarvi niin eihän tuo hirveän paljon kalliimmaksi tuu muuttaa rullanokallekaan, jos nokan lisäksi nuo hilppeet maksaa vain 90$ seudulla :)

Kirjoitettu

Niin +nostajat.

Hilppethän vois jostain koneestä löytyäkin. Ovat vain pitämässä ettei nostajat lähde pyörimään. Semmoisiakin nostajia on mitkä ei vaadi niitä pidikkeitä mut ovat kalliimpia (tarkoitettu vanhempiin lohkoihin).

Kirjoitettu

Niin +nostajat.

Hilppethän vois jostain koneestä löytyäkin. Ovat vain pitämässä ettei nostajat lähde pyörimään. Semmoisiakin nostajia on mitkä ei vaadi niitä pidikkeitä mut ovat kalliimpia (tarkoitettu vanhempiin lohkoihin).

Niin joo. Mitenkäs noi nostajat sitten, hydrauliset vai normaalit? Ja kai nää mun nykyset viparit (Crane Cams Gold Race 1.6 keinuvivut osanro. CRA10758-16) passaa sitten rullavermeiden kans yksiin?

Osaisko joku jollaki dynosoftalla laskea paljon nuo tehot suurinpiirtein muuttuu tossa mun kombinaatiossa, jos vaihdan tuon nykyisen laahuri TBi nokan vaikka tällaiseen:

Xtreme Energy XR264HR Hydraulic Roller Camshaft Only

Lift: .487''/.495''

Duration: 264°/270°

RPM Range: 1200-5200

Tuo taitaa olla aikalailla maksimi nokka nostojen puolesta mitä noiden mun vakiokansien kanssa kannattaa käyttää ku viparitki on 1.6 suhteella...

Kirjoitettu

Nostoja ei varmaan vakiokansiin kannata tuon enempää laittaa, mutta asteita vois vaikka vielä vähän lisätä.

edit: -mun autossa on 270/276 ja siihenkin vois vielä muutaman asteen laittaa enemmän.

Kirjoitettu

Nostoja ei varmaan vakiokansiin kannata tuon enempää laittaa, mutta asteita vois vaikka vielä vähän lisätä.

edit: -mun autossa on 270/276 ja siihenkin vois vielä muutaman asteen laittaa enemmän.

Joo asteet sais varmaan olla jossakin 270-280 asteen tuntumassa, mutta ainakaan tuota esimerkki nokkaa jonka laitoin, niin ei saa isommilla asteilla ilman että nostoa olisi jo liikaa, eli yli puoli tuumaa... Mikäs nokka olis sellainen jossa asteet asettuisi jonnekin 270-280 asteen tuntumaan ja tuo nosto pysyisi alle puolessa tuumassa?

Kirjoitettu

Vaihda nokka samalla ku vaihat paremmat kannet, ei tarvi tyytyä minkäänlaisiin välivaihtoehtoihin... säästyy rahaa loppupeleissä. Mun mielipide 8)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...